Pískanie bŕzd - ako na to?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 966
- Dátum registrácie: 23.03.2011 18:44
- Bydlisko: Oldenburg/Levice Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 256
- Dátum registrácie: 04.12.2008 14:26 Zdieľať na Facebook
Podľa mňa je to materiálom platniciek. Dávno nám originál na citroene piskali. Reklamoval som to. V autorizovanom servise mechanik zobral rašplu obrúsil 1mm . Prestalo pískať. Po 500km znova. Vymenil som ich za Brembo platničky a bolo ok. Odvtedy iné nechcem. Ale netvrdím ze v inom aute pískať nebudú.
-
- Príspevky: 3800
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
konštrukcia brzdy
Mily lakino !
Mal som taký problém,že pri jazde vyššími rychlosťami sa hriali zadné kotučové brzdy,aj napriek prirodzenému vetraniu po zastavení som odhadol teplotu kotúča na asi 70-80°C
Rozhodol som sa rozobrať a zistiť kde je príčina,
Dal som dole koleso,povolil skrutky ktoré držia strmeň,vyskrutkoval ich a snažil sa vybrať celý strmeň ,lenže "oulala" na kotúči bol vytvorený ostrap,teda hrana po kraji kotúča , a strmeň z doštičkami nešiel dole
tak som sa snažil nejako roztiahnuť doštičky a nakoniec som bočným páčením na strmeň mierne nasilu zhodil celý dole.
Zistil som nasledovné :
Doštičky zostavali visieť a šuchali o kotúč,resp.vnutorna doštička preto lebo je to dané konštrukciou kotučových brzd , riešené PLAVAJUCIM STRMEŇOM aby doštičky boli ULOŽENÉ v drážkach strmeňa ČO NAJTESNEJŠIE,lebo tým zabezpečujú STABILITU celého strmeňa a tým pádom funkčnosť,odsuvanie doštičky pre vytvorenie vvole pri chode naprazdno je z toho hľadiska druhoradé...
A dostavame sa k jadru veci...
Doštičky su uložené v strmeni sposobom pero-drážka veĺmi natesno,lebo pre funkčnosť brzd je toto uloženie doležité,
preto nos doštičky zostal zaoxidovaný v drážke ,pričom doštička nemala možnosť axialneho pohybu v strmeni preto zostala visieť,šuchala o kotúč a tym pádom sa vyvíjalo teplo
Teda ja ako schopný kutil som nos doštičky obrusil z každej strany , tým pádom som vytvoril voľnejšie uloženie
aby som to mohol ľahšie poskladať a aby doštička mala vvoľu v uložení a neostávala visieť nešuchala sa o kotúč a nevyvijalo sa tým pádom nepotrebné teplo,
LENŽE tým pádom CELÝ STRMEŇ ziskal voľu v uložení a pri brzdení je vychyľovaný sem a tam v smere pohybu kotúča
je to možno len milimeter ale SPOSOBUJE to PAZVUKY pri brzdení konkretne taký hlbší tón a po čase to može prejsť do pískania.Keďže pri brzdení sa chveje celý strmeň kedže má nadmernú voľu.
Ešte poviem,že samozrejme som ostrap na hrane kotúča OBRUSIL karbo bruskou za sučasneho otáčania kotuča rukou, teda vlastne som zrazil jeho hranu asi 3x45°
Čo silno odporúčam urobiť,lebo niekedy aj ten ostrap može sposobovať pískanie ked sa on trie hrana doštičky ,hlavne pri jazde vyššími rýchlosťami,je to taký hvízdavý zvuk.
Teda z toho vyplýva že najprv je potrebné POCHOPIŤ čo a ako FUNGUJE a potom sa snažiť niečo opravovať aby sa niečo nedo*ebalo pri tom opravovaní
Pre uplnosť ešte poviem že doštičky maju najazdené od nova 90 000 km a ešte stale su funkčné,to znamená vpredu je hrubka doštičky ,teda tej brzdiacej hmoty asi 6 mm a vzadu 5 mm ,teda ešte 20 000 km vydržia.
Ďakujem za pozornosť, možno som to popísal priliš odborne a komplikovane ale človek so strojarským vzdelaním to musi pochopiť.
Čo povedia amateri , to ma nezaujíma....
Mal som taký problém,že pri jazde vyššími rychlosťami sa hriali zadné kotučové brzdy,aj napriek prirodzenému vetraniu po zastavení som odhadol teplotu kotúča na asi 70-80°C
Rozhodol som sa rozobrať a zistiť kde je príčina,
Dal som dole koleso,povolil skrutky ktoré držia strmeň,vyskrutkoval ich a snažil sa vybrať celý strmeň ,lenže "oulala" na kotúči bol vytvorený ostrap,teda hrana po kraji kotúča , a strmeň z doštičkami nešiel dole
tak som sa snažil nejako roztiahnuť doštičky a nakoniec som bočným páčením na strmeň mierne nasilu zhodil celý dole.
Zistil som nasledovné :
Doštičky zostavali visieť a šuchali o kotúč,resp.vnutorna doštička preto lebo je to dané konštrukciou kotučových brzd , riešené PLAVAJUCIM STRMEŇOM aby doštičky boli ULOŽENÉ v drážkach strmeňa ČO NAJTESNEJŠIE,lebo tým zabezpečujú STABILITU celého strmeňa a tým pádom funkčnosť,odsuvanie doštičky pre vytvorenie vvole pri chode naprazdno je z toho hľadiska druhoradé...
A dostavame sa k jadru veci...
Doštičky su uložené v strmeni sposobom pero-drážka veĺmi natesno,lebo pre funkčnosť brzd je toto uloženie doležité,
preto nos doštičky zostal zaoxidovaný v drážke ,pričom doštička nemala možnosť axialneho pohybu v strmeni preto zostala visieť,šuchala o kotúč a tym pádom sa vyvíjalo teplo
Teda ja ako schopný kutil som nos doštičky obrusil z každej strany , tým pádom som vytvoril voľnejšie uloženie
aby som to mohol ľahšie poskladať a aby doštička mala vvoľu v uložení a neostávala visieť nešuchala sa o kotúč a nevyvijalo sa tým pádom nepotrebné teplo,
LENŽE tým pádom CELÝ STRMEŇ ziskal voľu v uložení a pri brzdení je vychyľovaný sem a tam v smere pohybu kotúča
je to možno len milimeter ale SPOSOBUJE to PAZVUKY pri brzdení konkretne taký hlbší tón a po čase to može prejsť do pískania.Keďže pri brzdení sa chveje celý strmeň kedže má nadmernú voľu.
Ešte poviem,že samozrejme som ostrap na hrane kotúča OBRUSIL karbo bruskou za sučasneho otáčania kotuča rukou, teda vlastne som zrazil jeho hranu asi 3x45°
Čo silno odporúčam urobiť,lebo niekedy aj ten ostrap može sposobovať pískanie ked sa on trie hrana doštičky ,hlavne pri jazde vyššími rýchlosťami,je to taký hvízdavý zvuk.
Teda z toho vyplýva že najprv je potrebné POCHOPIŤ čo a ako FUNGUJE a potom sa snažiť niečo opravovať aby sa niečo nedo*ebalo pri tom opravovaní
Pre uplnosť ešte poviem že doštičky maju najazdené od nova 90 000 km a ešte stale su funkčné,to znamená vpredu je hrubka doštičky ,teda tej brzdiacej hmoty asi 6 mm a vzadu 5 mm ,teda ešte 20 000 km vydržia.
Ďakujem za pozornosť, možno som to popísal priliš odborne a komplikovane ale človek so strojarským vzdelaním to musi pochopiť.
Čo povedia amateri , to ma nezaujíma....
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Žiadalo by sa to odskúšať,LM je rozhodne dobrá firma s pozoruhodným sortimentom.Ja používam bielu pastu VW,mazivo ktoré je vzhladom na množstvo akoby zubnej pasty a ceny cez 10 e.- velmi drahé.Aj tu platí že na kvalite závisí.Teda ak má niečo trvať viac rokov v dobrom stave,čo tu znamená od výmeny po výmenu platničiek.
Brzdy prídu do vysokého kurzu,denne vyhodia z STK kopec aut,nová metodika urobila čiaru cez rozpočet nejednému gazdovi
Brzdy prídu do vysokého kurzu,denne vyhodia z STK kopec aut,nová metodika urobila čiaru cez rozpočet nejednému gazdovi
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 09.08.2010 21:37 Zdieľať na Facebook
Ja som daval na bmw vsetko original kupovane zo servisu a vsetko bolo ok 80.000km, az kym som to nepostriekal so sprejom od würthu.. vsetko ostalo krasne ciste ako nove, ale brzdy zacali jemne piskat, musim vyskusat, tu pastu, co odporucal p. Hlavaty.. Jazdim s nim prevazne dialnicne kilometre a aj ked maju uz vela km, este su skoro ako nove, tak menit este nebudem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3800
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3800
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Preco? Aka nova metodika?
Vcera som bol na STK a akurat som si vsimol, ze pri teste zadnych brzd to robili aj po jednom kolese, teda, ze sa testovalo aj kazde koleso samostatne. Ci to bolo aj u prednej napravy neviem, nevsimol som si.
Inak by som povedal, ze to bola klasicka kontrola, teda az na kufor, ci drzia vzpery v otvorenom stave….
Vcera som bol na STK a akurat som si vsimol, ze pri teste zadnych brzd to robili aj po jednom kolese, teda, ze sa testovalo aj kazde koleso samostatne. Ci to bolo aj u prednej napravy neviem, nevsimol som si.
Inak by som povedal, ze to bola klasicka kontrola, teda az na kufor, ci drzia vzpery v otvorenom stave….
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Bosch platne kotuce od vyroby piskali jak svina...vcil maju 105000, zvoni im umieracik a volakedy to same prestalo, zabudol som uz kedy ale nedavno...
Co sa tyka zabehu a podobne chobotiny, ludia tu maju x te auta a brzdy NIKDY, NIJAKE nepiskali a ajhla naraz jak 1203ka , v mojom pripade to bude kombinacia dosiek/kotucov...preto uz bosch nechcem vidiet na kare , aj preto plne chapem lakiho pocity...
Milanko volaco poradi, zamontuje a dobre bude urcite
Co sa tyka zabehu a podobne chobotiny, ludia tu maju x te auta a brzdy NIKDY, NIJAKE nepiskali a ajhla naraz jak 1203ka , v mojom pripade to bude kombinacia dosiek/kotucov...preto uz bosch nechcem vidiet na kare , aj preto plne chapem lakiho pocity...
Milanko volaco poradi, zamontuje a dobre bude urcite
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4686
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5450
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
kombinácia kotúč / doštička iný výrobca neznamená zle. aj výrobcovia majú v ponuke platničky lowend / normal / highend.
veľakrát sme menili takmer nezjazdené doštičky no-name značky pretože pískali, alebo auto veľmi zle brzdilo.
osobne tlačím do áut doštičky ate / ferodo thermo quiet alebo ferodo premier.
nikto sa dosiaľ nesťažoval, že by pískali, samozrejmosťou je ošetrenie brzdového strmeňa pri výmene.
momentálne mám corollu verso, boli na nej doštičky trw, ktoré po pár týždňoch jadenia olamžite leteli z auta preč a išlo tam ferodo. sú mäkkšie, síce sa rýchlejšie opotrebujú, ale sú tiché a výborne brzdia
veľakrát sme menili takmer nezjazdené doštičky no-name značky pretože pískali, alebo auto veľmi zle brzdilo.
osobne tlačím do áut doštičky ate / ferodo thermo quiet alebo ferodo premier.
nikto sa dosiaľ nesťažoval, že by pískali, samozrejmosťou je ošetrenie brzdového strmeňa pri výmene.
momentálne mám corollu verso, boli na nej doštičky trw, ktoré po pár týždňoch jadenia olamžite leteli z auta preč a išlo tam ferodo. sú mäkkšie, síce sa rýchlejšie opotrebujú, ale sú tiché a výborne brzdia
-
- Príspevky: 1380
- Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 54 neregistrovaných