Pierburg 2E-pri nizkej teplote nezapne sytič
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35 Zdieľať na Facebook
Pierburg 2E-pri nizkej teplote nezapne sytič
Zdravim vas
Mam VW golf II s motorm 1.3 karburator(Pierburg 2E) ten čo sa daval aj do Škoda Favorit,zakladam tuto temu preto tu lebo určite tu bude viac ludi čo sa vyznaju do karburatorov favoritackych ako na VW fore..
Moj problem je taky že ked necham auto dlho postať na parkovisku cca 11hod..v chladnejšich dnoch ked je stale +5 alebo menej,tak rano pri štarte ten sytič nezapne.Sadnem do auta,pretočim klučom,prešlapem na podlahu a pustim pedal,auto chyti krasne na polotočky ale otažky skočia na 700-800 a auto len čudne zvuky vydava ako keby išlo na 3valce a otačky skaču zo 700 na 800.
Ked mu podržim plyn na 2000ot. tak stale ma divny zvuk ako keby išiel na 3valce.
Idem preč z parkoviska spravim asi 2km,zastavim na semafore auto ma asi 1100/1200ot a sprava sa normalne a už sa len zohrieva.(nezdochne nikdy)
Za tepla je všetko v poriadku.Auto som si dal do vykurovanej garaže asi na tyzden..je tam asi +15 až +20.
Auto idem naštartovat klasika ako stale..chyti pekne,volnobeh vyhodi na 1800ot,auto sa pekne zohrieva..ked už ma teplotu okolo 50stupnov tak prešlapnem plyn otažky spadnu na cca 1100 až kym sa potom nedostanu na normalny volnobeh 900/950 a funguje všetko ako ma..žiadne triasenie a podobne.
Spotreba je normalna,v zime mesto 7,6L
Vymenil som podložku pod karburatorom,membranu akceleračnej pumpy,tesnenie veka karburatora,vymena podtlakovych hadičiek,nove zapalovacie kable,veko rozdelovača,palec rozdelovača,rozdelovač nastaveny predošlim majitelom,sviečky maju asi 5000km(BOSCH).Jedine čo ma napada je to že je zle nastaveny karburator..maximalne viem na nom nastavit volnobeh a privod vzduchu teda bohatosť zmesi..ale to do toho nechcem šprtať ked už raz som to rozladil Pokial je tu niekto kto už mal poroblem alebo vie ako to nastavim nech to funguje teraz v tychto teplotach budem rad ak mi poradi.dakujem
Mam VW golf II s motorm 1.3 karburator(Pierburg 2E) ten čo sa daval aj do Škoda Favorit,zakladam tuto temu preto tu lebo určite tu bude viac ludi čo sa vyznaju do karburatorov favoritackych ako na VW fore..
Moj problem je taky že ked necham auto dlho postať na parkovisku cca 11hod..v chladnejšich dnoch ked je stale +5 alebo menej,tak rano pri štarte ten sytič nezapne.Sadnem do auta,pretočim klučom,prešlapem na podlahu a pustim pedal,auto chyti krasne na polotočky ale otažky skočia na 700-800 a auto len čudne zvuky vydava ako keby išlo na 3valce a otačky skaču zo 700 na 800.
Ked mu podržim plyn na 2000ot. tak stale ma divny zvuk ako keby išiel na 3valce.
Idem preč z parkoviska spravim asi 2km,zastavim na semafore auto ma asi 1100/1200ot a sprava sa normalne a už sa len zohrieva.(nezdochne nikdy)
Za tepla je všetko v poriadku.Auto som si dal do vykurovanej garaže asi na tyzden..je tam asi +15 až +20.
Auto idem naštartovat klasika ako stale..chyti pekne,volnobeh vyhodi na 1800ot,auto sa pekne zohrieva..ked už ma teplotu okolo 50stupnov tak prešlapnem plyn otažky spadnu na cca 1100 až kym sa potom nedostanu na normalny volnobeh 900/950 a funguje všetko ako ma..žiadne triasenie a podobne.
Spotreba je normalna,v zime mesto 7,6L
Vymenil som podložku pod karburatorom,membranu akceleračnej pumpy,tesnenie veka karburatora,vymena podtlakovych hadičiek,nove zapalovacie kable,veko rozdelovača,palec rozdelovača,rozdelovač nastaveny predošlim majitelom,sviečky maju asi 5000km(BOSCH).Jedine čo ma napada je to že je zle nastaveny karburator..maximalne viem na nom nastavit volnobeh a privod vzduchu teda bohatosť zmesi..ale to do toho nechcem šprtať ked už raz som to rozladil Pokial je tu niekto kto už mal poroblem alebo vie ako to nastavim nech to funguje teraz v tychto teplotach budem rad ak mi poradi.dakujem
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
...To mu asi nepomôže,pretože pri každom zošlapnutí plynového pedála sa klapka o jeden zúbok posunie-čiže otvorí klapku ešte viac a motor zhasne...
...Pri prvom zošlapnutí a pustení plynového pedálu pred štartovaním sa vlastne tá klapka má vrátiť do základnej polohy,čiže zavrieť úplne...To robí zadávateľ témy správne ...Z toho usudzujem,že problém je v tom bimetálovom pérku,keďže v teple ten problém nieje-ak by bol,tak to môže spôsobovať zasekávajúca sa klapka,ktorú treba vyčistiť ...
...Pri prvom zošlapnutí a pustení plynového pedálu pred štartovaním sa vlastne tá klapka má vrátiť do základnej polohy,čiže zavrieť úplne...To robí zadávateľ témy správne ...Z toho usudzujem,že problém je v tom bimetálovom pérku,keďže v teple ten problém nieje-ak by bol,tak to môže spôsobovať zasekávajúca sa klapka,ktorú treba vyčistiť ...
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35 Zdieľať na Facebook
Dakujem za odpovede
Auto ma problem niekedy ked je zohriate a za tepla auto postoji polhodky tak je problem ho nastartovat keby jak padal benzin..toci,chyta uz skoro,toci dalej 2sekundy drzim pedal na podlahe a az potom odpali..takze asi bimetal,mozno prilis bohata zmes,skusim vycistit celkovo ten bimetal a uvidime ci pomoze,lebo novy replikovy stoji asi 10eur a to za 10-15e radsej kupim druhy karb z favorita a mam pokoj..
Auto ma problem niekedy ked je zohriate a za tepla auto postoji polhodky tak je problem ho nastartovat keby jak padal benzin..toci,chyta uz skoro,toci dalej 2sekundy drzim pedal na podlahe a az potom odpali..takze asi bimetal,mozno prilis bohata zmes,skusim vycistit celkovo ten bimetal a uvidime ci pomoze,lebo novy replikovy stoji asi 10eur a to za 10-15e radsej kupim druhy karb z favorita a mam pokoj..
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
na favorita bola na to sada kde lanko tahalo tu klapku skratka ju drzalo zavretu.bolo to niekde prichytene na osku klapky kde su vratne pruzinky ale funkcnost automatickeho sytica bola zachovana.ja som prehodil funkcny karbec na svojho a sytic robil presne to ako opisuje zadavatal temy.dal sa spat do povodneho auta a tam to slapalo.az po vymene rozvodov mi to fungovalo ako ma.no ja som tam mal ten lanko sytic tak som to neriesil pokial to tahalo.ti nasi servismani emisnej to za roky rozstelovali a bol mu koniec.nepomohlo mu uz nic.skratka to nevedel nikto nastelovat.pokusal som sa o to sam rozonbral som to vsetko kompresorom vyfukal nove tesnenia trysky akceleracna pumpicka no auto uz nemalo ten tah ako kedysi.nasiel som z buracky karbec ale bol iny nejaky pierburg favo bolo z nemecka a to bol iny vykon.ak sa dobre roztiahol 165 po rovinke kedykolvek.dialnica dole kopcom 175.spotreba 8 litrov v meste a mohol som mu davat ako hluchy.na ten karbec uz pri emisnej nikto nesahol.
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 09.04.2008 16:15 Zdieľať na Facebook
Predtym som mal Skodu 130, teraz mame doma aj favorita. Ten sytic je super vec, jedine co treba ked to funguje, pri studenom motore stupit na plyn na podlanu, podrzat zo 2 sekundy a pustit. Startovat uz vzdy bez plynu ci teply ci studeny, startuje super.
Vypada to tak, ze ten bimetal ta neposlucha, ale urcite by som nedaval manual - lanko. Budes ho zabudat zasuvat a pojde to na nervy...
Videl som v mototechne opravnu sadu na karburator, ked sa pouzije, je ten karburator v podstate cely novy. Aj syticova cast sa dala zohnat nova. Pripadne vyskusat iny. Ale ked ten karburator funguje ako ma, je to parada. Ja by som to nemenil.
Na favorite sa da ten karburator stelovat - aj sytic... vyska otacok... natocenie bimetalu...
Vypada to tak, ze ten bimetal ta neposlucha, ale urcite by som nedaval manual - lanko. Budes ho zabudat zasuvat a pojde to na nervy...
Videl som v mototechne opravnu sadu na karburator, ked sa pouzije, je ten karburator v podstate cely novy. Aj syticova cast sa dala zohnat nova. Pripadne vyskusat iny. Ale ked ten karburator funguje ako ma, je to parada. Ja by som to nemenil.
Na favorite sa da ten karburator stelovat - aj sytic... vyska otacok... natocenie bimetalu...
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35 Zdieľať na Facebook
Najradšej by som ten karburator vymenil za druhy kus z bazaru,ale ked pozeram na tie ponuky tak vyzeraju ako keby boli 10rokov zakopane na zahrade a tak vykopane,nacapene na bazos.sk moj vyzera ako novy aj auto na nato že ma len 40kw tak ide velmi slušne aj spotreba je slušna...tak asi skočim do nejakych autodielov či maju repasačnu sadu pre karburator..keby nahodov bola na internete niekde k zakupeniu hod sem link
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35 Zdieľať na Facebook
https://www.youtube.com/watch?v=T6J2NirX20w
Tu som vam spravil video problemu ranneho štartu..
otačky som potom zvišoval len ja,karburator s tym nič nerobil.
Tu som vam spravil video problemu ranneho štartu..
otačky som potom zvišoval len ja,karburator s tym nič nerobil.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Nieco o tych karburatoroch Pierburg, Keihin, snad to dakomu pomoze:
http://www.upnito.sk/subor/f3ed89be5ac4 ... 50283.html
http://www.upnito.sk/subor/f3ed89be5ac4 ... 50283.html
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 09.04.2008 16:15 Zdieľať na Facebook
Vyskusaj toto:
Pri studenom motore zhod filter a pozeraj, ako ten sytic ma fungovat. Na favorite je to pekne vidiet. Je to taky hruby plech so zubkami a ked stlacis plyn, tak sa to oprie o jeden z tych zubkov. Nasledne vidis medzeru medzi sroubikom na volnobeh a tym otacajucim sa prvkom, kam ide plynove lanko. Na favorite o tie zubky opiera sroubik. Cize ak ten zubkovany prvok sa otoci po stlaceni plynu, tak treba skontrolovat, ci dost. Ak nie, tak je chyba asi bimetal. Ked sa prestavi dostatocne, tak staci ten sroub co sa dotyka zubkov prestavit, aby mal motor viac otacok. Nie je to zlozite, ale vidiet to az bez vzdochoveho filtra.
Pri studenom motore zhod filter a pozeraj, ako ten sytic ma fungovat. Na favorite je to pekne vidiet. Je to taky hruby plech so zubkami a ked stlacis plyn, tak sa to oprie o jeden z tych zubkov. Nasledne vidis medzeru medzi sroubikom na volnobeh a tym otacajucim sa prvkom, kam ide plynove lanko. Na favorite o tie zubky opiera sroubik. Cize ak ten zubkovany prvok sa otoci po stlaceni plynu, tak treba skontrolovat, ci dost. Ak nie, tak je chyba asi bimetal. Ked sa prestavi dostatocne, tak staci ten sroub co sa dotyka zubkov prestavit, aby mal motor viac otacok. Nie je to zlozite, ale vidiet to az bez vzdochoveho filtra.
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35 Zdieľať na Facebook
dakujem za rady všetkym.
ak mysliš tu klapku ktora ma zaskočit ked stlačim pedal tak ano zaklapne uplne,teda možno ostane 1-2mm medzera max.
Dnes dam auto do garaže a rozoberiem určite bimetal pozriem sa..mal som dost špinavy chladiaci system tak pozriem ako vyzera to veko sytiča.Na nete je fakt vela tych sad opravnych...no ked si spočitam diely čo všetko ma kolko vinde lebo ked už to rozoberiem tak vymenim všetko čo sa da..a to daleko prekročim sumu 30€ aj to nemam zaruku či pojde ako ma..volim kupit karburator z fačka zachovaleho do ktoreho nikto nešprtal a mam vystarane..lebo tie replikove nahradne diely tiež nestoja za vela
ak mysliš tu klapku ktora ma zaskočit ked stlačim pedal tak ano zaklapne uplne,teda možno ostane 1-2mm medzera max.
Dnes dam auto do garaže a rozoberiem určite bimetal pozriem sa..mal som dost špinavy chladiaci system tak pozriem ako vyzera to veko sytiča.Na nete je fakt vela tych sad opravnych...no ked si spočitam diely čo všetko ma kolko vinde lebo ked už to rozoberiem tak vymenim všetko čo sa da..a to daleko prekročim sumu 30€ aj to nemam zaruku či pojde ako ma..volim kupit karburator z fačka zachovaleho do ktoreho nikto nešprtal a mam vystarane..lebo tie replikove nahradne diely tiež nestoja za vela
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Ked nieco vymenis, zrepasujes, tak mas istotu, ze tam problem uz neni... Kde najdes karbec z favorita, v ktorom sa nik nesprtal s tou istotou??? 20-rocny karburator a v perfektnom stave? Zial, asi naj problem bude ten bimetal, ktory sa casom rozpada, zrovna tak aj tak ak tam je vyhrievacia spiralka, ktora bude prepalena, no este vacsi problem budu podtlakove membrany, teda jejich tesnost a teda spravna funkcia.
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] a 26 neregistrovaných