Peugeot 207 - tesnenie pod hlavou

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peugeot20714
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 05.04.2013 15:30
Zdieľať na Facebook

Peugeot 207 - tesnenie pod hlavou

Príspevok od používateľa peugeot20714 »

Zdravim, včera na mojom aute Peugeot 207 1,4 8ventil som si vsimol ze mi tecie olej. Mechanik sa mi na to pozrel a usudil ze je prasknute tesnenie pod hlavou a takisto mi tlači olej do nadrzky s chladiacou zmesou. Povedal mi ze vymena hlavy je tak 500 eur a vyššie a spolu s nou sa musia menit rozvody, zdvihatka, sroby, zarovnat hlavu a ist s ňou na tlaky. Moja otazka znie aký je postup pri výmene takého tesnenia a čo všetko spolu s ním treba vymeniť. Dakujem.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Okrem tých zdvihátok sú všetko ostatné veci, ktoré ak nie je vyslovene nutné tak je prinajlepšom dobré ich pri takej oprave urobiť. To, že to tak väčšina mechanikov nerobí lebo nevie alebo to zákazník nechce zaplatiť, je druhá vec...
peugeot20714
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 05.04.2013 15:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peugeot20714 »

Ma to 70 000km, je všeobecne známe že koncernu PSA tie 1,4 tečú, bohužial výrobna vada, čo sa týka peňazí nerobí mi problém zaplatiť aj tých 500eur pokiaľ by boli tie veci čo sa vymenia fakt nutnosť, myslím že pri toľkých kilometroch ale netreba meniť napriklad rozvody.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

A pri 90 budeš znova platiť tú istú robotu? Nevraviac o tom, že rozvodový remeň ak raz zhodíš nemal by si ho nahadzovať naspäť, ale použiť nový...
peugeot20714
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 05.04.2013 15:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peugeot20714 »

To máš pravdu, takže v podstate mi odporúčaš aby som vymenil všetko čo som opísal, a ešte sa chcem spýtať na tú hlavu musí sa teda dať von a ist na zarovnanie a skúšku tlakovania?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Nemusí, musí sa len zomrieť...
peugeot20714
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 05.04.2013 15:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peugeot20714 »

Tak takto, malo by sa? Predpokladám že si mechanik, odporučil by si mi to?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Niečo nie je v poriadku.Dobre,budeme predpokladať že je tesnenie ozaj vadné mechanik sa nemýli.Postup u normálneho mechanika je...hlava dole,očistená sa premiera v pozdlžnom aj priečnom profile.Ak je v limite,a to teda bude vzhladom no opis,žiadnym tepelným šokom neprešla,bude na 99,99 OK
Hydroštel pri 70 tis km bude ako rozprávka.
Suma sumárum,nové tesnenie hlavy a nové skrutky hlavy,cena hlboko pod 100
Dľa zváženia majiteľa sa buď
1..dá iba nový remeň a rozvody sa komlet vymenia až príde ich čas
2..Vymenia sa teraz ako celok ak už raz sa s nimi pracuje,môže to byť výhodné z hladiska že sa cena práce z rozvodmi nebude dva razy platiť v krátkom čase po sebe.Je to vec rozhodnutia majiteľ.
Zrovnávanie hlavy je vážna záležitosť a rozumný mechanik ju nikdy nepoužije pokiaľ to nie je nevyhnutné.Obnáša to v sebe množstvo iných zradností,ale to nie je predmet témy.Proste je to nezmysel o to väčší že si niekto dovolí ho trepnúť dopredu
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

To je motor este z 90tych rokov tzn ziadne hydrostely...
Tesnenia su u tohto motora bezne, v tvojom pripade by som tam dal nove tesnenie pod hlavu + hlavove sroby a novy rozvod. Nakolko vodna pumpa je zrejme original tak by som ju tam nechal dalsich 100 000km alebo by som nechal na zakaznikovi nech sa rozhodne. (ca 25€)
+ olej, filter, chladiaca
Tohto roku som menil asi 3 tesnenia pod hlavou na tomto motore prave kvoli uniku oleja.
Material cca 200€ (odhadom) + robota na jeden pohodovy den s kavou a cigaretkou.
Ziadne tlakove sci-fi, rovnanie u tohto motora netreba riesit. A ked uz sme pri tom tak najvacsim pruserom su casto utopene vlozky a v Peugeote neexistuju podlozky takze treba improvizovat (nepoviem z coho pasuju :-\ )
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hernajs,bol som lenivý pozrieť,fakt to je archaický motor čo sa vôle nentilov ešte nastavujú
peugeot20714
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 05.04.2013 15:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peugeot20714 »

Nikdy som si nevšimol že by teplota presiahla normu, takže hlava by nemala byť po teplotnom šoku, vďaka za všetky odpovede, čo sa týka tej vôle ventilov tak na mojom motore by už mala byť hydraulika.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Podla kodu typu motora zistim za 2 min.500 za ten ukon co si napisal je velmi vela.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

1,4 8v bol len KFV v 3och vykonovych verziach vole 20-30 klasika, konstrukcne snad jednoduchsi motor ako 1,4mpi.
Neduhy = zapalovacie zdroje, vyrazene tesnenie pri rozvode v mieste olejoveho kanala a kvapkajuca voda na vstrek c1 u Citroena C3 co sposobovalo celkom "zabavne" situacie. A najhorsia sroba M6 je zo zadu nad startrom co drzi plastovu trubku co obchadza hlavu :4012: a este ani motor netreba odkvacit (teda pokial nejde von aj pupma).
Inak ten motor bol v zasade velmi spolahlivy a okrem takychto detskych chyb som sa nestretol s nejakymi vaznymi problemami. Tato konstrukcia bola od 1,0 po 1,4 a tusim aj 1,6.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

peugeot20714 napísal:Nikdy som si nevšimol že by teplota presiahla normu, takže hlava by nemala byť po teplotnom šoku, vďaka za všetky odpovede, čo sa týka tej vôle ventilov tak na mojom motore by už mala byť hydraulika.
Riesil som tento motor po kvalitnom prevareni s utopenymi vlozkami a chodi ako vino a hlave sa nic nestalo po pretesneni dalsie roky bezproblemovej prevadzky. A okrem ineho vela japonskych modernych motorov a aj dieselovych nema hydraulicke zdvihatka a funguje to. Rozhodne neplati ze komplikovanejsie = lepsie.
To je tak ako s retazami rozvodu, dakedy na to clovek nepolozil ruku a dnes sa menia pomaly castejsie ako remene (napr slavne TSI). Ked len porovnam ako jednoducho ujo Honda dokazal vymysliet retazovy rozvod ktory nehrka a zvlada tocit 12-14 tisic ta mi pripada ze ideme dozadu a nie dopredu.
mchael
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mchael »

Samozrejme, že nemám až také skúsenosti, ako niekoľko ľudí nado mnou, ale momentálne ma nenapadá motor, ktorý ma 8V a má hydroštely

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní