Peugeot 207 - tesnenie pod hlavou
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 05.04.2013 15:30 Zdieľať na Facebook
Peugeot 207 - tesnenie pod hlavou
Zdravim, včera na mojom aute Peugeot 207 1,4 8ventil som si vsimol ze mi tecie olej. Mechanik sa mi na to pozrel a usudil ze je prasknute tesnenie pod hlavou a takisto mi tlači olej do nadrzky s chladiacou zmesou. Povedal mi ze vymena hlavy je tak 500 eur a vyššie a spolu s nou sa musia menit rozvody, zdvihatka, sroby, zarovnat hlavu a ist s ňou na tlaky. Moja otazka znie aký je postup pri výmene takého tesnenia a čo všetko spolu s ním treba vymeniť. Dakujem.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 05.04.2013 15:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 05.04.2013 15:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 05.04.2013 15:30 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Niečo nie je v poriadku.Dobre,budeme predpokladať že je tesnenie ozaj vadné mechanik sa nemýli.Postup u normálneho mechanika je...hlava dole,očistená sa premiera v pozdlžnom aj priečnom profile.Ak je v limite,a to teda bude vzhladom no opis,žiadnym tepelným šokom neprešla,bude na 99,99 OK
Hydroštel pri 70 tis km bude ako rozprávka.
Suma sumárum,nové tesnenie hlavy a nové skrutky hlavy,cena hlboko pod 100
Dľa zváženia majiteľa sa buď
1..dá iba nový remeň a rozvody sa komlet vymenia až príde ich čas
2..Vymenia sa teraz ako celok ak už raz sa s nimi pracuje,môže to byť výhodné z hladiska že sa cena práce z rozvodmi nebude dva razy platiť v krátkom čase po sebe.Je to vec rozhodnutia majiteľ.
Zrovnávanie hlavy je vážna záležitosť a rozumný mechanik ju nikdy nepoužije pokiaľ to nie je nevyhnutné.Obnáša to v sebe množstvo iných zradností,ale to nie je predmet témy.Proste je to nezmysel o to väčší že si niekto dovolí ho trepnúť dopredu
Hydroštel pri 70 tis km bude ako rozprávka.
Suma sumárum,nové tesnenie hlavy a nové skrutky hlavy,cena hlboko pod 100
Dľa zváženia majiteľa sa buď
1..dá iba nový remeň a rozvody sa komlet vymenia až príde ich čas
2..Vymenia sa teraz ako celok ak už raz sa s nimi pracuje,môže to byť výhodné z hladiska že sa cena práce z rozvodmi nebude dva razy platiť v krátkom čase po sebe.Je to vec rozhodnutia majiteľ.
Zrovnávanie hlavy je vážna záležitosť a rozumný mechanik ju nikdy nepoužije pokiaľ to nie je nevyhnutné.Obnáša to v sebe množstvo iných zradností,ale to nie je predmet témy.Proste je to nezmysel o to väčší že si niekto dovolí ho trepnúť dopredu
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
To je motor este z 90tych rokov tzn ziadne hydrostely...
Tesnenia su u tohto motora bezne, v tvojom pripade by som tam dal nove tesnenie pod hlavu + hlavove sroby a novy rozvod. Nakolko vodna pumpa je zrejme original tak by som ju tam nechal dalsich 100 000km alebo by som nechal na zakaznikovi nech sa rozhodne. (ca 25€)
+ olej, filter, chladiaca
Tohto roku som menil asi 3 tesnenia pod hlavou na tomto motore prave kvoli uniku oleja.
Material cca 200€ (odhadom) + robota na jeden pohodovy den s kavou a cigaretkou.
Ziadne tlakove sci-fi, rovnanie u tohto motora netreba riesit. A ked uz sme pri tom tak najvacsim pruserom su casto utopene vlozky a v Peugeote neexistuju podlozky takze treba improvizovat (nepoviem z coho pasuju )
Tesnenia su u tohto motora bezne, v tvojom pripade by som tam dal nove tesnenie pod hlavu + hlavove sroby a novy rozvod. Nakolko vodna pumpa je zrejme original tak by som ju tam nechal dalsich 100 000km alebo by som nechal na zakaznikovi nech sa rozhodne. (ca 25€)
+ olej, filter, chladiaca
Tohto roku som menil asi 3 tesnenia pod hlavou na tomto motore prave kvoli uniku oleja.
Material cca 200€ (odhadom) + robota na jeden pohodovy den s kavou a cigaretkou.
Ziadne tlakove sci-fi, rovnanie u tohto motora netreba riesit. A ked uz sme pri tom tak najvacsim pruserom su casto utopene vlozky a v Peugeote neexistuju podlozky takze treba improvizovat (nepoviem z coho pasuju )
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 05.04.2013 15:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
1,4 8v bol len KFV v 3och vykonovych verziach vole 20-30 klasika, konstrukcne snad jednoduchsi motor ako 1,4mpi.
Neduhy = zapalovacie zdroje, vyrazene tesnenie pri rozvode v mieste olejoveho kanala a kvapkajuca voda na vstrek c1 u Citroena C3 co sposobovalo celkom "zabavne" situacie. A najhorsia sroba M6 je zo zadu nad startrom co drzi plastovu trubku co obchadza hlavu a este ani motor netreba odkvacit (teda pokial nejde von aj pupma).
Inak ten motor bol v zasade velmi spolahlivy a okrem takychto detskych chyb som sa nestretol s nejakymi vaznymi problemami. Tato konstrukcia bola od 1,0 po 1,4 a tusim aj 1,6.
Neduhy = zapalovacie zdroje, vyrazene tesnenie pri rozvode v mieste olejoveho kanala a kvapkajuca voda na vstrek c1 u Citroena C3 co sposobovalo celkom "zabavne" situacie. A najhorsia sroba M6 je zo zadu nad startrom co drzi plastovu trubku co obchadza hlavu a este ani motor netreba odkvacit (teda pokial nejde von aj pupma).
Inak ten motor bol v zasade velmi spolahlivy a okrem takychto detskych chyb som sa nestretol s nejakymi vaznymi problemami. Tato konstrukcia bola od 1,0 po 1,4 a tusim aj 1,6.
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Riesil som tento motor po kvalitnom prevareni s utopenymi vlozkami a chodi ako vino a hlave sa nic nestalo po pretesneni dalsie roky bezproblemovej prevadzky. A okrem ineho vela japonskych modernych motorov a aj dieselovych nema hydraulicke zdvihatka a funguje to. Rozhodne neplati ze komplikovanejsie = lepsie.peugeot20714 napísal:Nikdy som si nevšimol že by teplota presiahla normu, takže hlava by nemala byť po teplotnom šoku, vďaka za všetky odpovede, čo sa týka tej vôle ventilov tak na mojom motore by už mala byť hydraulika.
To je tak ako s retazami rozvodu, dakedy na to clovek nepolozil ruku a dnes sa menia pomaly castejsie ako remene (napr slavne TSI). Ked len porovnam ako jednoducho ujo Honda dokazal vymysliet retazovy rozvod ktory nehrka a zvlada tocit 12-14 tisic ta mi pripada ze ideme dozadu a nie dopredu.
-
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní