Peugeot 5008 - 1,2 puretech alebo 1,5 HDI?

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

P5008, 1.2 benzĂ­n alebo 1.5 diesel

Hlasovanie ukončené 01.08.2020 21:19

1.2 puretech
7
18%
1.5 hdi
32
82%
 
Celkom hlasov: 39

lubos zimovcak
Príspevky: 3377
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

mp3turbo napísal:... vela si jazdil aj tych trojhrncekovych 1.2jek v džípovom prevedeni teda 5008cke ?
Jazdil som 1,1-1,4... ten prvý bol až smiešne úsporný v 106, 1,4 v 206 si už potiahla,1,6 i v 405/ na vyskúšanie... tá už si vzala aj 8 l a 2.0 v 406 išla ako ponorné čerpadlo..., tak dokázala vysať nádrž... :40bd: , našťastie, tiež iba 1 nádrž vyskúšana...

Osobne by som sa bál kúpiť nový 1,2, keďže obycajne chcem auto zodrať, alebo aspoň 300-400.000 km
prioritasko
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 16.12.2015 20:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa prioritasko »

pepo64 napísal:No v takom USA, autá VW kvôli emisiám vykupuje, alebo odškodňuje zákazníkov(a to sú tie autá plne schopné jazdy)Pretože tam by im to zrátali buď zákazníci alebo súdy.Tu sa asi nič také neudeje, pretože každý sudca v celej EU bude dosratý až za ušami keď tam napochodujú právnici platený Wágenom.Čiže pravdu má zase len ten kto si ju dokáže zaplatiť.
Netreba zavadzat a priebezne si updatovat informacie.
To,že je niekto posratý na Slovensku,ešte vôbec nič neznamená.Stále su krajiny v EU,kde vymožiteľnosť práva je trošku na inej úrovni a mozme im byt za to len vdacny v tejto Gubernii.
https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-e ... lava-zalob
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

nejaki cesi uz zberaju zakaznikov, aby mohli robit hromadnu zalobu. Bezplatne - len v pripade uspechu si vezmu proviziu.
Treba poguglit, najdete.
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

YxoYpsilono napísal:
A este k 1,2 Puretech - na ten motor su v testoch same chvaly. Napiste viac o tom karbonovani ventilov aj trhani remena, ked mate skusenosti, myslim, ze to pomoze aj inym ludom.
zozbieral som informacie,fotky z viacerych fr-diskusnych for a zavesil vycuc zopar stran na anglicke https://www.peugeotforums.com/
no nemam energiu "bojovat" so slovenskou mentalitou a prekladat do slovenciny..
najma ked niektori "majstri sveta s krystalovou gulou" musia masturbovat nad v6- v8, ktorych sa na sk preda 0,0001%.... :40bd:
a len oni najlepsie vedia, ako ostatne motory su nanic (ani na nich nejazdili) a hadzu vsetko do jedneho vreca... predsudky...
vyse polroku som zistoval tech info nez som nakoniec vzal novy citron. nemci isli postupne s kvalitou do certa,bohuzial.
a mnohi si myslia ze aziati aj dnes maju bezporuchove auta... lol
toto je ten problem - 100rokov dokola opakovanych klamstiev a predsudkov, ktore davno nie su v platnosti....
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Takze, ak to niekoho zaujíma..

Mám za sebou cca 1000 km s 1.2 puretech a dalších cca 600 km s 1.5 blueHDI.

Všetko jazdené podobným štýlom po rovnakých cestách.

Dojmy z 1.2 puretech - prijemne živé, ľahké rozbehy, spotreba okolo 6,5 litra kombi, na diaľnici 140 kmh GPS okolo 7,5 litra. Motor je tichý, za studena trochu vibruje ale nič nepríjemne to nie je.

Dojmy z 1.5 blueHDI - horšie nastavenie pri rozbehu, treba byt opatrný s plynom a spojkou, puretech sa rozbieha prirodzenejšie. Motor je na voľnobeh hlučný - hlavne za studena. Ale počuť ho stále. Našťastie menej ako v prípade TDi. Na diaľnici točí okolo 2600 otáčok má 6tku čo má neprijme e prekvapilo. Asi následkom toho rastie spotreba, ktorá na diaľnici pri 140 kmh GPS osiciluje okolo 8 litrov.

Áno, diesel žerie má diaľnici viac ako benzín.

Auto bolo však zaťažené len šoférom.

Diesel má pohotovo slabšiu pružnosť, treba stále radiť a ťah je nevýrazný, negraduke s otáčkami, naopak postupne klesá.


Pokial mám teda porovnať ja, 1.2 puretech je JEDNOZNAČNE lepší motor ako 1.5 blueHDI.
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Veľmi hodnotný príspevok Yxo. Ďakujem zan. No 5008 si malokto kúpi na jazdenie v obsadení šoférom, dokonca 7miestna verzia nám napovedá, že to je rodinné auto. Veľkorysý kufor je tam tiež.

1.2 v automate váži skoro 1500kg, krutak 230NM
1.5 HDI v automate váži 1621kg, krutak 300NM

Chápem, že sa to ľahko hovorí, nie sú to moje peniaze, ja by som šiel bez kompromisov do 2.0HDI, len ten sa predáva v GT výbave za 40 000, a to už sme v cenovej relácii prémiových značiek. Predvádzacka iste zrazí cenu o pár tisíc.

Zaujímavý môže byť aj 1.6 Puretech, podľa papierových parametrov je dynamickejší ako 1.5, či 2.0 HDI.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dalo by s to tu nazvať kľudne aj bitka názorov,to je v zásade v poriadku.Chyba je že názory pramenia z fabulácií a nie reálnych vecí.Pokiaľ číta tému ktokoľvek z VŠ technického smeru,musí si tĺcť hlavu o monitor.Operuje sa trojvalcom ktorý nech už sa konštruktér hoci na hlavu postaví,nikdy sa nevysporiada z niektorými vecami.Alebo presnejšie,z ich dopadmi.Že motor ide a vznikol (má to svoj dôvod) neznamená že mal.Pokojne sa dá povedať že ak by EU mala iný enviromentálny postoj ten motor nikto kresliť nebude,pretože má konštrukčne nevhodné DNA.Motor ktorý pracuje v štvortaktnom režime už sám osebe hovorí,že pokiaľ tak pracuje štvorvalec,tak každú jednu polotáčku má jeden pracovný zdvih. Ale tu máte štyri takty na tri valce. Pokojne o tom premýšlajte - v prvom valci sanie,v druhom stláčanie,v treťom expanzia - štvrtý nemáme premýšlajte čo s tým.Nie že by to nešlo,ale aké dopady to prinesie a čím budú vyriešené. kašlite na to čo píšu ľudia čo vám ťahajú peniaze z vrecka,premýšlajte vlastným rozumom zariadte sa podľa vlastného názoru.
Kedysi sme na technike riešili veci okolo konštrukčných riešení,zalomenie (rozdelenie) kľuky vzhladom na prácu valcov,aké dopady majú jednotlivé riešenia,čo prináša ktoré z hladiska možnosti vyváženia aj dopady,čo sa dá do akej miery eliminovať.
Pokojne si nakreslite...štyri takty a tri valce,schválne čo zistíte.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Tu je "poucna" tema troj ci stvorvalec "

suzuki-vitara-s-cross-1-0-ma-zmysel-ten ... 75223.html

Za mna napisem ze ak to nie su moje peniaze a politika firmy chce hento auto tak volim to v com sa budem ja lepsie citit a kaslem na celu techniku.

Ak by to mali byt ale moje dukaty tak trojvalec obidem sirokym oblukom a volim radsej naftu.
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

tym ze chce len 5008 a rozhoduje o motore bude mat na nu asi spravenu dobru cenu. Ked mu to vykompenzuju stratu cenu po 2 eokoch a preda to tak klidne nech si to vezme ale ako auto ktore kupis nove a deries ho 10 rokov pripadne do smrti je na uvazenie
Moonshine
Príspevky: 519
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Mňa by zaujímal servisný plán tej 1.2
Aký je interval na výmenu oleja a kolko stojí ročná prehliadka v autorizáku peugeot cca, resp. aj či sa dá olejový servis nulovať aj cez media system v aute.
A či to má už GPF, ak tak od ktorého roku.
Pokukujem po 308 sw 1.2 predvádzačke
Dík za info
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Z dvoch zlých vecí sa nedá vybrať - toto je rovnaká otázka ako keď sa ťa opýtajú či si chceš zlomiť lavú alebo pravú nohu. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vcelku ano.Jednu vec sa nepodarí u troj valca v štvortakte nikdy,zmeniť zákony ktoré platia.Samozrejme že sa jednotlivé veci zmierňujú dodatkovými úpravami až po zvuk ktorý sa dá tiež nahradiť ľúbivejšou kulisou.Ale podstata ostáva a kvantum kompromisov sa vždy vráti ako nejaký bumerang.Technicky je k dokonalému agregátu najbližšie zrejme radový šesťvalec ktorý má prirodzené vlastnosti dané,ktoré ho priamo predurčujú.Fyziku neoblbneš,ale človeka veľmi úspešne.Ošáliť sa dá množstvo vecí,nie každý vie alebo chce dopátrať čo je cena za tieto klamstvá,čím to bude zaplatené.Isté je iba to,že účet platí majiteľ.Halva szuletett bárány---mrtvo narodené baranča.Nemalo sa nikdy k výrobe toho nezmyslu pristúpiť.Lebo DNA sa nedá zmeniť
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ryba smrdí od hlavy - ak by sme dokázali zmeniť alebo lepšie povedané napraviť enviro politiku EU (ktorá je najhoršia aká môže byť) - tak tieto debaty a tiež diskusie o poruchách xy vozidiel by nikdy nevznikli. :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To je velmi široká téma.Chyba nie je snaha o ochranu ovzdušia,to je potrebné až alarmujúco.Cesta ako na to,je volená úplne idiotsky.Mne tam kdesi čosi smrdí.Až tak sprostí byť nemôžu,to ale otvára otázku...prečo potom takto ?! Neviem ako sa priblížim k realite,ale vnímam pár zádrhelov.
70 rokov nebola vojna čo prináša celkom zaujímavé problémy.
Ludia z prebytkom peňazí sú "vymýšlavý" nudia sa,namajú do čoho strčiť,strkajú nos všade a do všetkého by radi mudrovali.A
Ako je najlepšie ovládať ľudí ? Presne tak,že ich urobíme závislými.
Zahypotékovaný človek drží hubu a krok.Auto,to je iba ďalšia vec ako z ľudí dostať prebytok peňazí a dostať ich do závislosti,tj znemožniť vyskakovanie. Ono to funguje.Stačí si spomenúť keď začali protesty,koľko ľudí jednoducho nemohli,lebo ....
Dodnes pozeráme ako sa ľudia boja vyjadriť,lebo...
No a to je tá krásna závislosť,veď ty budeš držať klapačku
A že ten ciel sa im celkom slušne napĺňa je istejšie ako tma v noci
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Sme sice celkom mimo Peugeota ,ale zase dotýka sa to výberu akéhokolvek vozidla, ak moderátor usúdi, že treba mazať nech maže.
Chyba nie je snaha o ochranu ovzdušia ale chyba je ako sa to deje
- Nadiktujem výrobcovi nezmysel - a potrestám ho, lebo ten nezmysel nevyrobí.
- donútim spotrebitela kúpiť ten nezmysel a zase ho potrestám, lebo si nekúpi ešte väčší elektronezmysel.
Pritom naši dedovia by nás vyšvácali remeňom po ušiach
Uvediem príklad :
Mám žiarovku a chcem ušetriť - dnes namiesto nej namontujem 6 led žiaroviek z číny a budem ich meniť každý mesiac
Pred 50 - 80 rokmi by jednoducho zhasli svetlo a ušetrené by bolo rovnako ak nie viac.
V tomto je naše myslenie choré a zdegenerované - postavili sme spotrebu ešte aj nad pána boha.
Chcem byť ekologický???? Nebudem vyrábať tisíce kvázi ekologických aut ale obmedzím premávku na cestách. Navyše tým znížim počet mrtvych a zranených pri nehodách, a ušetrím na opravách ciest , ktoré sa menej budú ničiť.
Našťastie covid to po troche rieši aj za nás ded.....v, a ja mu držím palce nielen v druhej, ale aj 25tej vlne.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných