Peugeot 5008 - 1,2 puretech alebo 1,5 HDI?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Mám pocit že téma je zodpovedaná pretože sa volí medzi dvoma motorizáciami ktoré sú značne rozdielne z velmi jasne definovanými vlastnostami.V podstate by ani nemalo dôjsť na podobnú dilemu,no ale ok,otázka padla.Treba rešpektovať rôznorodé vnímanie aj volbu samotnú.Ale platí ...výsledok môže byť odmena aj trest.A posledné slovo kam vec pôjde do ktorej kolonky má ten čo drží v dlani peniaze.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Pokial mám teda porovnať ja, 1.2 puretech je JEDNOZNAČNE lepší motor ako 1.5 blueHDI.
pre mna to dopadlo velmi prekvapivo - cakam ze spotreba toho dieslika si sadne v priebehu casu, pretoze taketo obrovske cisla neboli prezentovane ani v jednom videu co sme tu mali linkovane.
Vcelku dost rychlo - za par dni - si dokazal mat pozicane obidve auta a natocit s nimi 1.600km. Ocovu hlasku "ktoru nohu si chces nechat zlomit" si velmi dobre zapamatam a zoparkrat nielen tu na fore pouzijem... a s tymi ziarovkami a ekologiou, teraz mam na stoliku sest kusov kupovanych v marci.
Ekologia v praxi. Nevadi, vyrobia dalsie, dopravia mi lodou alebo lietadlom, a ja ich zase o tri mesiace vyreklamujem. Dokolecka.
pre mna to dopadlo velmi prekvapivo - cakam ze spotreba toho dieslika si sadne v priebehu casu, pretoze taketo obrovske cisla neboli prezentovane ani v jednom videu co sme tu mali linkovane.
Vcelku dost rychlo - za par dni - si dokazal mat pozicane obidve auta a natocit s nimi 1.600km. Ocovu hlasku "ktoru nohu si chces nechat zlomit" si velmi dobre zapamatam a zoparkrat nielen tu na fore pouzijem... a s tymi ziarovkami a ekologiou, teraz mam na stoliku sest kusov kupovanych v marci.
Ekologia v praxi. Nevadi, vyrobia dalsie, dopravia mi lodou alebo lietadlom, a ja ich zase o tri mesiace vyreklamujem. Dokolecka.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Písať o niečom negatívne by síce vnieslo viac svetla do kadečoho,ale..Háčik je v rozlíšení,kedy je to dobromyselná výstraha a kedy jednoduchá zlomyselnosť splachovať všetko čo príde do radu. No a ešte miera.Lebo nič nie je nekonečné zlé ani nekonečne dobré.Objektívne hodnotiť je dnes vzácna vec,radiť ľudom kam chodiť na múdrosti a kde sa vyhýbať nezmyslom to prosto nejde.Lebo sme na počiatku,vždy vzniknú dva tábory ktoré sa vzájomne nechcú počúvať.
Najobjektívnejšie sú stránky kde sa veci riešia,a pri riešení sa nehladá konflikt ale spôsob ako na vec.A vec ozaj málokedy nemá riešenie.Práve okolnosti,to zákulisie riešenia je to z čoho vzniká názor na dobré a zlé.Ak sa už v prvých rokoch výroby často riešia problémy,je to zdvihnutý prst.Navyše čítať ako sa postupovalo pri riešení dáva dobrý obraz,či by sa podobný problém vyriešil aj v mojom životnom prostredí.Pretože to že vec vyriešil nejaký guru diagnostiky,jednak neznamená že aj my dopadneme podobne,jednak si máme možnosť zhodnotiť či vo svojom okolí vôbec máme šancu.Varovný prst je už kilometráž do prvých problémov.Nedobrá správa je sa to skracuje,zrejme pre časový stres vývoja.A hovoríme o závažných problémoch ktoré aj predajca najprv odmieta že je všetko ok,potom zatĺka že je riešenie na svete a rieši iba tvrdých reklamantov.Pritom riešenie je nesmierne jednoduché.Do ho.... sa nemá šlapať,dá sa obísť.Šliapnuť a ešte za to zaplatiť ? to už my neporiešime
Najobjektívnejšie sú stránky kde sa veci riešia,a pri riešení sa nehladá konflikt ale spôsob ako na vec.A vec ozaj málokedy nemá riešenie.Práve okolnosti,to zákulisie riešenia je to z čoho vzniká názor na dobré a zlé.Ak sa už v prvých rokoch výroby často riešia problémy,je to zdvihnutý prst.Navyše čítať ako sa postupovalo pri riešení dáva dobrý obraz,či by sa podobný problém vyriešil aj v mojom životnom prostredí.Pretože to že vec vyriešil nejaký guru diagnostiky,jednak neznamená že aj my dopadneme podobne,jednak si máme možnosť zhodnotiť či vo svojom okolí vôbec máme šancu.Varovný prst je už kilometráž do prvých problémov.Nedobrá správa je sa to skracuje,zrejme pre časový stres vývoja.A hovoríme o závažných problémoch ktoré aj predajca najprv odmieta že je všetko ok,potom zatĺka že je riešenie na svete a rieši iba tvrdých reklamantov.Pritom riešenie je nesmierne jednoduché.Do ho.... sa nemá šlapať,dá sa obísť.Šliapnuť a ešte za to zaplatiť ? to už my neporiešime
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
mna mrzi a zaroven vytaca kritika od stola ked si to dotycny ani nevyskusal.
1- je viacero prikladov, (..honda,renault,,....) ked turbo 3v je spolahlivejsi ako jeho vacsi 4v surodenec...
2- ked chcete si vybijat zlost nad motormi, tak mozete na EU... lebo ona diktuje normy, do ktorych sa automobilky MUSIA ZMESTIT, lebo pokuty...
psa neni velky hrac, no predal 3,5miliona aut-2019.
to znamena ak by kazde prekrocilo 95g co2 normu o 10g, tak sa bavime o EU pokute >3,3 bilionu eur.
cize logicky radsej tie peniaze dat do vyskumu uspornejsich motorov(3v, hybrid), ako platit hlupe pokuty (dotovat eu paprdov)...
3- viac ako motor mna fascinuje korozia nelacnych azijskych aut... napr mazda,subaru su dlho na trhu, a pokial viem tak na severe japonska aj snezi....
nechapem ze za 30 rokov nie su schopni si dat koroziu naporiadok
aby moj prispevok nebol celkom jalovy,,
**vyzera to ze zabeh trval cca 20-25000km, odvtedy citit ze motor sa vytaca lahko. (vratane riadneho zabehu a vlastneho oleja)
**napr piestne kruzky na puretech su o stupen lepsieho materialu ako hdi, a prvy ma dlc povlak. ktory maju iba vykonne verzie porsche gt3 ci audi rs6.
hdi pouziva samocistiaci tvar prveho a "standartny" material+chromkeram vrstvu.
v puretechu je dlc pouzite na viacerych dieloch. draha sranda, ale je to asi lacnejsie ako dotovat eu...bod 2
vag tdi pouziva nieco co sa podoba na dlc, je to lacnejsie no parametrami je blizky chrom-keramik.
1,2 klukovka je titanom legovana ocel hss, z ktorej sa robia aj sustruznicke noze.
------------------
1- je viacero prikladov, (..honda,renault,,....) ked turbo 3v je spolahlivejsi ako jeho vacsi 4v surodenec...
2- ked chcete si vybijat zlost nad motormi, tak mozete na EU... lebo ona diktuje normy, do ktorych sa automobilky MUSIA ZMESTIT, lebo pokuty...
psa neni velky hrac, no predal 3,5miliona aut-2019.
to znamena ak by kazde prekrocilo 95g co2 normu o 10g, tak sa bavime o EU pokute >3,3 bilionu eur.
cize logicky radsej tie peniaze dat do vyskumu uspornejsich motorov(3v, hybrid), ako platit hlupe pokuty (dotovat eu paprdov)...
3- viac ako motor mna fascinuje korozia nelacnych azijskych aut... napr mazda,subaru su dlho na trhu, a pokial viem tak na severe japonska aj snezi....
nechapem ze za 30 rokov nie su schopni si dat koroziu naporiadok
aby moj prispevok nebol celkom jalovy,,
**vyzera to ze zabeh trval cca 20-25000km, odvtedy citit ze motor sa vytaca lahko. (vratane riadneho zabehu a vlastneho oleja)
**napr piestne kruzky na puretech su o stupen lepsieho materialu ako hdi, a prvy ma dlc povlak. ktory maju iba vykonne verzie porsche gt3 ci audi rs6.
hdi pouziva samocistiaci tvar prveho a "standartny" material+chromkeram vrstvu.
v puretechu je dlc pouzite na viacerych dieloch. draha sranda, ale je to asi lacnejsie ako dotovat eu...bod 2
vag tdi pouziva nieco co sa podoba na dlc, je to lacnejsie no parametrami je blizky chrom-keramik.
1,2 klukovka je titanom legovana ocel hss, z ktorej sa robia aj sustruznicke noze.
------------------
dakujem za osobne skusenosti a realne postrehy z vyskusanych aut.YxoYpsilono napísal:
Mám za sebou cca 1000 km s 1.2 puretech a dalších cca 600 km s 1.5 blueHDI.
Naposledy upravil/-a a566 v 02.08.2020 21:54, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Toto je nesprávna úvahaa566 napísal: ked chcete si vybijat zlost nad motormi, tak mozete na EU... lebo ona diktuje normy, do ktorych sa automobilky MUSIA ZMESTIT, lebo pokuty..
Každý výrobca má predsa možnosť povedať - milá EU , my sa do vašich hlúpych limitov nezmestíme a preto prestávame predávať autá na vašom trhu.
Ak by toto spravili VŠETCI výrobcovia (trebárs aj kartelová dohoda) tak by obyvatelia EU po roku dvoch išli svojich politikov lynčovať.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Pridavam dalsie postrehy.
Spotreba 1,5 blueHDI je skutocne vysoka na dialnici. Pri GPS okolo 130 kmh stale presahuje 7,5 litra.
V pripade, ak sa cestuje do GPS 120kmh, spotreba je okolo 5,5 litra.
EDIT: O3, 1,6 TDI brala v tomto rezime okolo 4,5 litra, a pri 140kmh do 6 litrov, takze narast spotreby s rychlostou je v pripade pezota velmi vyrazny)
Stale myslim, ze je to brutalne vela na megamoderny diesel.
V mestskej premavke (malomesto) sa ukazuje spotreba nieco cez 6 litrov.
Auto celkovo je pomerne lenive, vyslovene vyzaduje pokojnu jazdu - potom je prijemne aj pomerne tiche (v meste vsak diesel stale pocut - len tak neduni ako TDI od VW).
Stale jazdim viac-menej prazdny, takze pri nalozeni sa da ockavat pokles elanu.
Ad servis: servis blueHDI je predpisany 1rok/30000km, 1.2 puretech ma myslim 25000km. Aj ostatne veci su si viac menej podobne medzi benzinom a dieselom, takze z pohladu bezneho servisu bude rozdiel v predpisanej udrzbe minimalny.
Rozvody myslim maju oba okolo 180000km vymenu.
Na ceny znackoveho servisu som sa nepytal podrobne, tieto francuzske shity maju zaruku 2 roky, takze cena autorizovaneho servisu nehra rolu.
Predbezny zaver:
auto pekne, zaruka slaba, motor 1.5 blueHDI vhodny pre pokojne cestovanie.
A urcite zvazit 1.2 puretech - fakt ide pocitovo lepsie ako tento maly diesel, takze hlavne pri mensom nabehu by som to zvazil.
Na druhej strane, ale predajca hovoril, ze do SUV chcu ludia len diesele, preto nikto nema skladovky v benzine - a uz vobec nie predvadzacky
Spotreba 1,5 blueHDI je skutocne vysoka na dialnici. Pri GPS okolo 130 kmh stale presahuje 7,5 litra.
V pripade, ak sa cestuje do GPS 120kmh, spotreba je okolo 5,5 litra.
EDIT: O3, 1,6 TDI brala v tomto rezime okolo 4,5 litra, a pri 140kmh do 6 litrov, takze narast spotreby s rychlostou je v pripade pezota velmi vyrazny)
Stale myslim, ze je to brutalne vela na megamoderny diesel.
V mestskej premavke (malomesto) sa ukazuje spotreba nieco cez 6 litrov.
Auto celkovo je pomerne lenive, vyslovene vyzaduje pokojnu jazdu - potom je prijemne aj pomerne tiche (v meste vsak diesel stale pocut - len tak neduni ako TDI od VW).
Stale jazdim viac-menej prazdny, takze pri nalozeni sa da ockavat pokles elanu.
Ad servis: servis blueHDI je predpisany 1rok/30000km, 1.2 puretech ma myslim 25000km. Aj ostatne veci su si viac menej podobne medzi benzinom a dieselom, takze z pohladu bezneho servisu bude rozdiel v predpisanej udrzbe minimalny.
Rozvody myslim maju oba okolo 180000km vymenu.
Na ceny znackoveho servisu som sa nepytal podrobne, tieto francuzske shity maju zaruku 2 roky, takze cena autorizovaneho servisu nehra rolu.
Predbezny zaver:
auto pekne, zaruka slaba, motor 1.5 blueHDI vhodny pre pokojne cestovanie.
A urcite zvazit 1.2 puretech - fakt ide pocitovo lepsie ako tento maly diesel, takze hlavne pri mensom nabehu by som to zvazil.
Na druhej strane, ale predajca hovoril, ze do SUV chcu ludia len diesele, preto nikto nema skladovky v benzine - a uz vobec nie predvadzacky
-
- Príspevky: 3413
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ludia vedia co je pre nich dobre a neni to uplna podpasovka - je to proste konstatovanie. Postreh.
Jasne ze Ypsilono nechce priamo porovnavat Oktaviu, Smart, 5008cku a Tatru815, proste to napisal ako fakt. Nie pre porovnanie, len konstatovanie. A ma pravdu.
Narast spotreby toho malinkeho dieslika v 5008cke je fakt velky. Je to klasicky problem : ked proste pretazis technologiu, nebude fungovat ucinne. TopGear test : megausporna Toyota Yaris ma daleko vacsiu spotrebu ked ide na okruhu nez za nou rovnako rychlo iduce BMW M3 osemvalcove. Lebo M3 sa len tak prdka, kdezto Yarišťek s motorcekom akoby na stierace ide vyplut dušu.
Uz som to tu pisal : Audi A8 W12 sestlitrovy motor, 331kW, pri 130km/h spotreba 9 litrov. Ano, 9 je viac nez 7.5, ale preboha ten motor je 4-NASOBNE vacsi nez uzasny 1.5hdi vymysel s tym, ze W12 chodi jak vino po 20 rokoch a milione kilometrov, kdezto 1.5hdi sa k tym cislam ani nahodou nepriblizi, skapu dovtedy trikrat minimalne. Cadillac Escalade osemvalec, no ani radsej nepisem tu spotrebu lebo to ajtak nikoho z vas nezaujima
Ale zase ked ten TROJTONOVY Kadillak mas rozbiehat a zastavovat v meste, tak dvacku si vypyta hocikedy a nie je problem 25. Ale jak to raz rozgulas 120km/h a ten motor sa prevaluje na 1400 otackach [!!!!], tak ani nevie o tom ze nieco robi a preto dosahuje taku neuveritelnu spotrebu aku dosahuje.
Jasne ze Ypsilono nechce priamo porovnavat Oktaviu, Smart, 5008cku a Tatru815, proste to napisal ako fakt. Nie pre porovnanie, len konstatovanie. A ma pravdu.
Narast spotreby toho malinkeho dieslika v 5008cke je fakt velky. Je to klasicky problem : ked proste pretazis technologiu, nebude fungovat ucinne. TopGear test : megausporna Toyota Yaris ma daleko vacsiu spotrebu ked ide na okruhu nez za nou rovnako rychlo iduce BMW M3 osemvalcove. Lebo M3 sa len tak prdka, kdezto Yarišťek s motorcekom akoby na stierace ide vyplut dušu.
Uz som to tu pisal : Audi A8 W12 sestlitrovy motor, 331kW, pri 130km/h spotreba 9 litrov. Ano, 9 je viac nez 7.5, ale preboha ten motor je 4-NASOBNE vacsi nez uzasny 1.5hdi vymysel s tym, ze W12 chodi jak vino po 20 rokoch a milione kilometrov, kdezto 1.5hdi sa k tym cislam ani nahodou nepriblizi, skapu dovtedy trikrat minimalne. Cadillac Escalade osemvalec, no ani radsej nepisem tu spotrebu lebo to ajtak nikoho z vas nezaujima
Ale zase ked ten TROJTONOVY Kadillak mas rozbiehat a zastavovat v meste, tak dvacku si vypyta hocikedy a nie je problem 25. Ale jak to raz rozgulas 120km/h a ten motor sa prevaluje na 1400 otackach [!!!!], tak ani nevie o tom ze nieco robi a preto dosahuje taku neuveritelnu spotrebu aku dosahuje.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 06.08.2020 09:26, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 714
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Už si preboha uvedomte že najbližšia budúcnosť v mestách bude - bzzz,sem bzzzz tam, ale aj tá nevydrží dlho. O xy rokov nebudú ŽIADNE osobné autá v mestách - nie kvoli ekologii, ale kvoli tomu že tam pre ne nebude plac.mp3turbo napísal: Ale zase ked ten TROJTONOVY Kadillak mas rozbiehat a zastavovat v meste, tak dvacku si vypyta hocikedy a nie je problem 25.
Už dnes v Tokiu stojí parkovacie miesto 16 násobok ceny auta.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 3427
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Rozvody má práveže Peugeot veľmi kvalitné, na prvej 405 vydržali cca 600.000 km, bez výmeny.
Novšie motory, od cca 2010 majú 240.000 , sú prakticky bez opotrebenia.
Práve Peugeot neskutocne stúpol na kvalite motorových a mechanických častí....
Neuveriteľne ale klesol do žumpy idiotskeho interiéru....a dizajn je ako z osobitnej školy
Novšie motory, od cca 2010 majú 240.000 , sú prakticky bez opotrebenia.
Práve Peugeot neskutocne stúpol na kvalite motorových a mechanických častí....
Neuveriteľne ale klesol do žumpy idiotskeho interiéru....a dizajn je ako z osobitnej školy
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Uvidime
Zaruka zatial ukazuje skor na slabu kvalitu, ked priplatenie si zaruky na uroven Kia Sportage je naklad pomaly 3000 € navyse.. A to je teda slusna palka za nieco, co ma Kia ako standard.
Este k poklesu spotreby - neviem ako je pro pri HDI, ale pri O3 TDI rozdiel v spotrebe nebol po zabehu skoro ziadny, takze ani teraz necakam nejake zasadne rozdiely.
Ale auto je pekne, to sa musi nechat - takze sto ludi, sto chuti.
Este mozno dodam, ze vzadu nie je urcite vhodne pre 3 ludi - tie "plnohodnotne" sedacky su v skutocnosti velmi uzke a nepohodlne pre dospeleho.
Zaruka zatial ukazuje skor na slabu kvalitu, ked priplatenie si zaruky na uroven Kia Sportage je naklad pomaly 3000 € navyse.. A to je teda slusna palka za nieco, co ma Kia ako standard.
Este k poklesu spotreby - neviem ako je pro pri HDI, ale pri O3 TDI rozdiel v spotrebe nebol po zabehu skoro ziadny, takze ani teraz necakam nejake zasadne rozdiely.
Ale auto je pekne, to sa musi nechat - takze sto ludi, sto chuti.
Este mozno dodam, ze vzadu nie je urcite vhodne pre 3 ludi - tie "plnohodnotne" sedacky su v skutocnosti velmi uzke a nepohodlne pre dospeleho.
-
- Príspevky: 3427
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných