Peugeot 405 TD - nekúri

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Peugeot 405 TD - nekúri

Príspevok od používateľa VinicP »

Čáute. Od kamoša som kúpil lacno Peugeota 1.8TD. Je to staré dobré auto v dobrom stave - mal ho 14rokov. Ide o to že už on mi hovoril že to auto slabo kúri. Pritom ked som mal citroen BX (mal som tri) s rovnakým motorom, tak to auto kúrilo ako šľak.
Tento pežot, sa ani moc nezohreje - ručička teraz v zime stúpne horko - ťažko nad 70C. Dal som pred motor nejaké zábrany, aby tak nechladilo chladič - ale bez odozvy.
Spýtal som sa pôvodného majiteľa na radiátor kúrenia - ten vraj menil asi pred tromi rokmi.. - bez zmeny.
Zaujímavé je - že ak na aute dlhšie stojím s naštartovaním motorom ( cca 20-30min aj viac ) no proste vtedy ručička teploty stúpne - a začne to aj trochu kúriť, ale nič extra. Po jazde - teplota zase klesne.
Myslel som si že zase termostat (pôvodný majiteľ ho už viac krát menil) tak som ho vymenil aj ja asi pred týždnom - bez zmeny. Auto sa zohrieva rovnako - málo. ( a to som dal termostat na 83C - povodný bol 80C)
Vodný chladič - pri prevádzke - býva ale pekne rovnomerne vrelý aj hadice za/pred termostatom.
Zaujímavé je aj to že - keď to aspon trochu kúri - tak teplý vzduch ide len z krajných fúkárov. Na sklo - do stredu - a na nohy ide studený. Samozrejme teraz v zime je to fakt zlé.
TO auto je celé jednoduché - pekné - vozenie za facku...proste super pracant - ale normálne nechápem čo tomu môže byť. Ide ako hodinky, štart na zub. Nemáte niekto skúsenosť?
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Boli dva typy paluboviek podľa roku
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Je to prvý typ palubovky - ten starší. Je to rok 1990/92 neviem presne lebo páni policajti mi namiesto r.v. 1992 dali rok 1990 a namiesto motora 1769cm3 napísali 1905cm3.
To neriešim.

Každopádne je to ten prvý typ - podľa pôvodného techničáku je to motor 1769cm3 66kw, stará prístrojovka.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

A zmiešavacia klapka funguje? možno pri prepnutí kúrenia naplno celkom neuzavrie prístup studeného vzduchu a ten sa mieša s teplým od radiátora a preto to slabo kúri , ak je v poriadku aj radiátor a jeho teplota tak isto.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Zmiešavacia klapka? - myslíš to ovládanie vnútorného/vonkajšieho okruhu? Pretože - už pôvodný majiteľ mi hovoril že to kúrenie mierne zlepší, keď prepnem vnútorný okruh. Je to logické kedže začne znovu ohrievať kabínový vzduch. Lenže - tá zmena je naozaj len slabá + za chvíľku sa všetko zarosí, takže nula bodov.

Všetko je mechanické. Kúrenie, smer nastavenia prúdenia vzduchu + regulácia množstva vzduchu - tri kolečká, mechanika. Nad týmito ovládačmi je posuvný čudlík - vnútorný/vonkajší okruh.
Klíma nie je.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
lubito
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 26.12.2008 09:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubito »

Zdravím.Tiež som mal ten istý problém na Peugeote 1,9D 51kw.V mojom prípade bolo vadné tesnenie pod hlavou a bol vybratý termostat.Po výmene tesnenia a vložení nového termostatu bolo všetko ok.Inak suhlasím s tebou.P 405 bol na svoju dobu fakt super.Až na tu zadnu nápravu.
cacina
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 03.02.2008 20:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cacina »

mne sa na BX-ku diesel začal zadrhávať ten ventil alebo ako to mám nazvať na radiatore kúrenia ovláda sa to s tým kolečkom na teplo, už neviem ako mi to opravili či vymenili alebo vyčistili to už bolo dávno a pomohlo. aj ja by som ešte chcel take auto nemáš ešte jedného kamaráta?
kostlivec
Príspevky: 221
Dátum registrácie: 30.10.2009 17:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kostlivec »

No môj otec má 405ku už 19 rokov ale 1,9SRI ale chce ešte pojazdiť nejakých 10 rokou a potom si ju zoberie asi aj hrobu, super auto :300f:
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Klapka ktorá mení sanie vzduchu vonkajší vnútorný okruh nieje totožná s klapkou zmiešavacou. Teda je to klapka od ktorej ide bowden na kolečko teploty modré-červené.
pochybujem že tam taká klapka nieje teplota sa reguluje zmenou prietoku kvapaliny cez radiátor a teda kolečko by ovládalo len nejaký ventil . Ale netvrdím to...
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Vlady ta klapka bude určite fungovat, lebo studny a teply sa nastavit dá. Ja som to auto kupil lebo bolo za 300e a toho cloveka poznam roky. Pre mna ma ale vacsiu hodnotu. Je to bezudrzbova klasika a este aj pekne - oproti BX (a nemá hydrauliku). Škoda toho kúrenia.

Este jedna vec - mám aj ja strach co sa tyka toho tesnenia pod hlavou - lebo uz mi to niekto spominal. Ale nevyvierala by voda? Netlakovalo hadice? Aaa este zopakujem ze to auto vraj nekuri odkedy ho doviezol z "A"..cca v roku 2002..neverim ze by načate tesnenie tolko vydržalo.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Tlakovalo by aj nie, záleží od toho aká veľká a kde je prasklina. Skúsiť odmerať teplotu hadíc do a z radiátora... možno že radiátor je zanesený , k tomu o pár stupňov nižšia teplota v chladiacom okruhu a už je poznať že to zle kúri. Prípadne či to nieje zavzdušnené . Alebo raz kolega riešil nekúrenie auta a priamo v radiátore bola poškodená prepážka v prednej vstupnej komore z ktorej idú pripojenia na hadice a teda voda necirkulovala cez celý radiátor tak ako mala, že cez jednu polku do zadu a cez zadnú komoru a cez druhú polku nazad , ale len cez vstup do tej prvej komory a hneď cez tú poškodenú prepážku nazad do spiatočky ....
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Peugeot 405 TD - nekĂşri

Príspevok od používateľa seven549 »

VinicP napísal:
Zaujímavé je aj to že - keď to aspon trochu kúri - tak teplý vzduch ide len z krajných fúkárov. Na sklo - do stredu - a na nohy ide studený. Samozrejme teraz v zime je to fakt zlé.
kedysi som robil nieco na starom forde.z bocnych fukarov to ako tak fukalo teply vzduch ale zvysok nic.nemalo to ziadny ventil kurenia ale pod ventilatorom bol ten radiator kurenia a velka klapka ovladana mechanicky bovdenom.a ta pustala do kabiny vzduch popod radiator alebo uzavrela to pod radiatorom a auto topilo.problem bol v tej klapke bola tam kopec stareho listia a skratka to nedokazala uzavriet celkom.potom este trebalo nastavit lanko v bovdene.ked sa klapka nezavrela tak majitel hybal tou packou ako divy hore dole az sa ten drot na ovladacej packe posunul cize nastavil podla dorazu tej klapky.po oprave ford kuril ako besny.a ak niekto to robil na favorite tak tam bola pod radiatorom tiez taka mala klapka ktora ked sa nezavrela favorit nekuril poriadne.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Hm. Skúsim sa teda pohrať s tou klapkou/boudenom/lankom...proste celým tym mechanizmom. Lebo moj názor je ze to s motorom nic mat spoločneee nebude.Ten ventil tu bol sspomenutý viac krát - skúsim sa brať tym smerom.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Celé sa mi to nepáči lebo "bádanie" nemá hlavy ani päty.Predsa musia byť jasné základné pravidlá,dupľom ak ide o primitívnu záležitosť.
Sú veci ktoré musia fungovať v presnom a typickom režime.
Vonkajší (velký okruh) ostáva až do vysokej teploty uzatvorený (teplota otvárania termostatu +-) jemné ohrievanie sú sálavé efekty,to sa berie za nič.Každý vie čo je ak sa do hadice nahrnie 80°C teplá voda že tam ruku nepodrží určite.
Kúrenie....Všetká voda ide do tohoto malého okruhu od samého začiatku.Preto nie je problém sledovať vstup a výstup do kúrenia ešte na strane steny motora.Ak platí (a to sakra platí) že motor (teraz) nie je ochladzovaný ničím,iba týmto okruhom,tak musí sa dostať teplota do maxima,tj po teplotu otvárania termostatu.
Ak je teplota malého okruhu takmer maximálna,musia byť obe,vstupná aj výstupná hadica takmer nerozoznatelne rovnoko teplé.nakolko pri nezapnutom kúrení neodovzdajú zo svojho tepla v podstate nič.Ak sa v plnej teplote kúrenie zapne,musí byť nástup kúrenia obrovský aspoň na krátky čas.Ak je všetko správne,bude od tejto chvíly kúriť ako blázon.Ak si motor (kedže stojíme) s týmto chladením nevystačí,otvorí (pootvorí) aj velký okruh a dosiahnutí plnej teploty aj tu začne čochvíľa spínať ventilátor vpredu.
Z tejto logiky predsa nemôžeš nenájsť v čom je chyba.Ak sú hadice kúrenia horúce a kúrenie ledva dáva teplý vzduch tak asi teplo ten neštastný radiátorček nevie odovzdať.Je jedno či cez jeho rebrá neprúdi vzduch do kabíny (klapky) alebo je prietok obmedzený a tepla je dodávaného málo.
Osobne si myslím že sa doteraz jednoducho nikomu nechcelo chytať do rozborky palubovky,čo sa nečudujem,frantíci v tom majú v káblovačkách nehorázny bordel.Nepamätám si nakoľko sú prístupné ovládacie lanká bez demontáže palubovky.Myslím že starý model to ešte bolo ako tak,nový stál za ho... aj keď bol modernejší a značne krajší a hlavne tam už nehrkal ten neštastný satelit pred vodičom
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

mhlavatý - trefa - keďže v motorovej časti to podľa mna funguje v poriadku, chyba môže byť len v radiátore alebo v klapke. No a dnes som sa odhodlal na rozobratie prístrojovky a tak rýchlo ako som sa odhodlal, som sa aj zastavil. Dostal som sa "až" po to mechanické ovládanie kúrenia, vyhodil autorádio, popolník.. popovoloval čo sa dalo.. aa .. aj tak to nejak dalej nešlo. OK - vymenil som si jednu žiarovku v podsvietení prístrojovky, no a poskladal nas5.
Skontrolovať/vybrať radiator je vraj fakt na mašlu.

Dnes ráno som cca o 2h prišiel domov a auto normálne kúrilo - bol som v aute iba v tričku. To celé iba pre to že vonku bolo cca +2C a nie pod nulou. Hádam už nebude tak zima :d :D .. ale každopádne snaha bola.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: martincichy, pajtyi a 24 neregistrovaných