Peugeot 407 - unik chladiacej vody

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

marmmolit
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51
Zdieľať na Facebook

Peugeot 407 - unik chladiacej vody

Príspevok od používateľa marmmolit »

zdravim

sorry ze zakladam tuto temu ale nenasiel som ju tu, mozno tu niekde je a zle som hladal,,, k problemu: mam P-407 2,7 HDi,, v nadrzke na chlad. vodu mam znacku MIN a MAX, voda vzdy stecie cca 1cm pod hranicu MIN a dalej nic,, dolial som cca 2dcl a cakal ze bude tiect nadrzka, ale nic vobec netiekla,, tak som myslel ze sa voda len odparila cez netesnost uzaveru,, no na druhy den zase voda stecena pod hranicu MIN cca 1cm, neviem si to vysvetlit jak je mozne ze nevytecie cela a vzdy ked dolejem tak unikne za 1 den a vzdy po tu istu uroven a za 1 den sa 2dcl nevypari ani cez viecko :( nejake rady? bol som v servise a nic nezistili ziadny unik nebolo vidiet... vdaka vopred
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ked voda zmyzne len pod min a dalej uz nic,ak je to pravda,tak unik musi byt do urovne do hladiny tej vysky.Napriklad radiator kurenia.Treba hladat co je vyssie umistnene ako 1cm pod min a tam treba hladat unik.Zdoraznujem,to plati len vtedy ak je to pravda a ak som to dobre pochopil.Vecer naliat do max a bez uzaveru skontrolovat hladinu na druhy den.
marmmolit
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marmmolit »

radsej to skontrolujem este raz a dam si zalezat ale je to tak na 99% ako som uviedol,, a zahada je ze vyssie ako uroven hladiny uz po vyteceni asi nic ine neni,, to by som musel mat "radiator/vymennik tepla" niekde na streche alebo v stlpiku co pochybujem
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Skontroluj to este raz bez zatkym,aby v systeme nebol tlak.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Ja by som ju skusil naliat nadrzku skoro do plna,skusil sa kusok previest a hladal netesnost.Najlepsie to skusit spravit,ked je sucho,aby si lepsie odkontroloval mozny unik kvapaliny.Na bezne jazdenie by som vodu odpustil medzi min a max!
Skor si myslim,ze tvoj problem vznika tym,ze urcite mnozstvo kvapaliny v chladici sa teplom rozpina a na to potrebuje mat vo vyrovnavajucej nadrzke urcite mnozstvo vzduchu,ktory sa stlaci.Ak je vzduchu v nadrzke malo tak vznikne vacsi tlak a ten ujde cez najslabsie miesto v systeme,ktore je ale pri studenom motore bez tlaku v systeme nepriepustne.
Toto je len moja teoria,rozhodne by som dal auto pozret mechanikovy na zdvyhak.
Myslim,ze aj vrchnak z vyrovnavacej nadobky by mal splnat nejake parametre pri pretlaku v systeme.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Unik nemusi byť v urovni hladiny,
je to suvislosť s tlakom v chladiacej sustave,
jednoducho ak existuje nejaká malá netesnoať,
cez ňu sa vytlačí len tolko kvapaliny ,kým sa "vyrovná" tlak medzi sytemom a atmosferou.
To vysvetľuje,že stratí sa kvapalina len po rysku MIN , dalej už nie.

Ako DIAGNOSTIKOVAŤ unik

Treba sa na motorový priestor pozrieť ZDOLA oproti nejakemu svetlu ktoré bude svietiť nad autom
tak najlepšie uvidime UNIK kvapaliny , pretože voda odkvapkáva len smerom DOLE.
Väčšinou unik bude zreteľný na SPOJOCH hadíc, alebo na prírube.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

laco-co si myslis naco som pisal aby to skontroloval bez zatky???Zo srandy?
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Vnútri by si to určite cítil.Keď mi začal ešte v 120-cine MB tiecť radiátor kúrenia tak som na prišiel okamžite-čuchom.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mám obavu že chýba nejaká informácia.Takáto vec sa stáva vtedy,ak sa napr mení nemrznúca a v systéme ostane v niektorej streche kopule (dutine) uzavreté trochu vzduchu.Sám sa odtiaľ bez pomoci nedostane a správa sa tak,že pri zohrietí motora sa vzduch silne roztiahne,a bez toho aby sa odtiaľ dostal vytlačí tlakom vždy to isté množstvo vody cez expanzný uzáver.Po schladení úroveň spadne na pôvodnú výšku mínus vytlačené množstvo.Stokrát dolejete,stokrát sa stratí rovnaké množstvo a nič ďalej.Kedže to je prakticky vždy dutina v hlave valca vedie po čase k prepáleniu tesnenia pod hlavou.Až vtedy si spomenie majiteľ že presne takto dolieval,potom prišiel na to,že ak nedoleje,voda ďalej nemizne.Presne ako píše pepo64,stačí zopár vytečení a odparení na horúcom povrchu,a pach spálenej nemrznučky cítiť ako Magi,to sa nedá z ničím zameniť
marmmolit
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marmmolit »

mhlavaty ,,,ale v tom pripade co pises ty by neznamenalo ze vzdy ked sa motor zahreje na 90 stupnov tak by sa hladina v nadrzke zase mala zmenit (stupnut)? ale toto sa nedeje ani ked sa zohreje,, pre istotu to odsledujem ale mne sa zda ze aj ked som pojazdil na aute a motor sa zohrial a vypol som motor tak voda nestupla
Naposledy upravil/-a marmmolit v 02.12.2016 11:24, upravené celkom 1 krát.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

to co tvrdi mhlavaty mam osobnu skusenost s fracuzskym motorom V6 benzin pred 15-20 rokmi 3,0 liter...takto to tam prebiehalo...cast kvapaliny sa vytlacila a zostavalo to tak 1,5 cm pod rysku...
marmmolit
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marmmolit »

lorak777 ...a ako si to vyriesil? neprepalilo sa ti tam to tesnenie na hlave valcov
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

mal som tie motory aspon tri, lebo su ohromne spolahlive, ale ten, co to robil najokatejsie, tak pod jednou polovicou hlav naozaj odislo tesnenie...opravil som to / jasne , ze sa menili obe strany a to druhe tesnenie bolo ako nove a jedno rozpadnute/ a potom uplna spolahlivost a uz to nerobil...
marmmolit
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marmmolit »

ale to si musel asi vybrat cely motor von nie? ci bolo tam tolko miesta ze sa dali spravit obe strany?
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

nevyberal som ho, ale rozobrat predok a povytiahnut, inak sa k zadnej hlave neda dostat a hned sa robili aj vyfukove zvody a ine drobnosti, aby som to nerozoberal 2x ....

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných