Peugeot 308 sw 1.6 bluehdi , 88kw

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pacho17
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 12.06.2012 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacho17 »

zasa tu našlo veľa "múdrych" hláv čo robia 1000000ročne, a fundamentálny odporcovia Peugeotov, to je fakt úžasne na tom fóre. Ale k veci: čo sa týka HDi deriem ž tretie v poradí a nedám dopustiť. Motor sa vyrába už dlhé roky a má v podstate vychytané všetky chyby. Podľa mňa bezproblémový veľmi pohodový motor, ideálôny v kombinácii sa hydromeničom, si dovolím tvrdiť, že nemá konkurenciu. Uskackané DSG v živote nechcem vidieť. K samotnéj 308. Akorát vyprevádzam do sveta , ktorá mi slúžila vyše 7 rokov , vyše 140tkm , 1,6 HDi 85kw absolútne bezproblémov a pritom to bol nábehový model, kde som očakával problémi. Veľmi pohodlné zaujímavá spotreba tiché poviem pravdu, okrem menej miesta na zadných sedadlách /krátky model/ nemám čo vytknúť a golf môže len ticho závidieť. Napriek tozke vzadu neporovnatelné jazdné vlastnosti s dojč wagenom. Pri uvedení 308, najviac sa kritizoval opačný otáčkomer, a ovládanie klimatizácie cez "tablet" všetko zanedbatelno veci vec zvyku, a poviem, klimatizáciu ak 2x do roka sa jej dotknem tak je to veľa, lebo funguje perfektne. Najlepší vtip je v tom, že največší odporcovia peugeotov sú zradov VAG, a neviem či v súčasnosti má VAG neaký model čo by mal manuálne ovládanie kliomatizácie, a autá z bývaleho koncernu PSA sa postupne vracia k mechanickému ovládaniu. Z mojej strany vrelo odporúčam aj vzhladom k zaujímavým cenám jazdených aut, ktopré nie su umelo držané vysoko vdaka fletovej politky . Ešte by som ponámku k nafte: Ja osobne neftu nekupujem len kôly spotrebe, v prvom rade , je to kultivovanosť chodu tychá prevádzka zaujimava dynamika a spotrebu beriem ako bonus.
smarik
Príspevky: 418
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa smarik »

Uz som to tu pisal, 88 kw je najhorsia verzia. Vstreku maju nizku zivotnost, novy kupis iba original. Je to prekvapujuce, kedze je to BOSCH. Netusim preco prave tato verzia je zla, ale je to tak.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

auto si kupujem podla penazenky.
Ked dosiahnem na 1.O, tak kupim logicky 1.0.
Hoci urcite radsej by som mal nejaky osemvalec.

Na spotrebe zalezi vyrazne, pokial clovek najazdi 10000 km rocne a viac - a oplati sa pocitat.
Za 6-7 rokov rozdiel v nakladoch na palivo moze byt pokojne aj 2000 € - co nie je malo.
didoop
Príspevky: 163
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
Bydlisko: KE
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa didoop »

pacho17 napísal: Ja osobne neftu nekupujem len kôly spotrebe, v prvom rade , je to kultivovanosť chodu tychá prevádzka zaujimava dynamika a spotrebu beriem ako bonus.
Tak toto je gol dneska premna.
Este som osobne v zivote nevidel 4 valcovy KULTIVOVANY dizel. A moze mat aj vyvazovacie hriadele. Sadzomet so 4mi valcami vzdy ukaze nejake trasenie, alebo chrochtanie, urcite aspon za studena, za tepla sa troska skludni. Napr. znamy ma 2.0 hdi v C5 2012 s AT/6, ale jednoducho, citit to je. Ak to clovek neciti, tak nesedel v modernom 4 valcovom benzine.
Samozrjeme je to o prioritach, len ma dostalo to slovicko kultivovanost.
ak sa chceme bavit o kultivovanom dizly, tak aspon 6 valec.

Ja len dodam ze mame v ford tourneo connect (berlingo) 1.6 hdi 85kw a aj ked oproti 1.9 tdi je to nebe a dudy, na volnobehu pekne potrasie, alebo pri plnom plyne okolo 1700ot, sa cely spatak zatrasie. ale aspon ten zvuk a prejav je znesitelny - oproti 1.9 tdi/ 2.0 tdi (hlavne tie od 2012+) chrochtakom.
Co sa tyka spotreby, tak prakticky vacsinu casu vzdy dynamicka jazda a dlhodobo je 7.2, vcetne zimy. 140kkm a jediny problem bol nejaky vadny senzor v commonraily, ktory neboli schopny diagnostikovat priamo vo forde KE. inac ziadny problem.
2022 dacia jogger LPG
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Netreba mať z toho traumu,kúpiš si kultivovaný benzín a je to vybavené.Ja mám trocha lepší prehľad o radostiach z kultivovaných benzínov novšej generácie keď treba ísť opakovane na emisku a padá tisícka za tisíckou lebo - predkatalizátory (dva) plus jeden centrálny cat,lambd je iba päť a ako bonus NoX,tu klapka,tu variabilná vačka,tu prepínanie sania,tu vírivá klapka ...a môžeš sa vyťešovať ako kultúrne sa vozíš.Je to iba na osobných preferenciách a stave peňaženky.A to sme sa bavili o štorvalci !!! pozor na to.Názor aká výhra je benzín dostáva v reálnom živote pekne do držky,len sa nik nechváli že na tak mladom aute nastane peklo tak skoro.Predplať si diagnostické fóra a zistíš čo je peklo diagnostiky,a dozvieš sa od ľudí ktorý by vo svojej branži mali mať tri tituly pred a päť za menom ak by sa niečo také zaviedlo u profesie.V samej podstate máš úplnú pravdu,rozdiel kultúry chodu je.Ale má svoju cenu.Nakoniec aj mňa zlákala kultúra benzínu a držím v dome jednu takú kultúru,len tak pre občasnú radosť z pohody.Ale...do roka 2 tis km a inak stále ten nekultúrny ale báječný diesel.A ak by malo niečo z domu,môžeš hádať čo by to bolo.
lubos zimovcak
Príspevky: 3427
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Obávam sa, že dnešné moderné benzíny sa nechytaju na tie spred 25-30 rokov.

Kedy som úplne bežne štartoval bežiaci motor, lebo som ho nepočul... lol
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Nie je benzin ako benzin ani nafta ako nafta. Porovnavat moderny benzin so starym naftovym autom a naopak je trosku nespravodlive. Vzdy existuje volba co si clovek kupi... a samozrejme aj jeho peniaze
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

lubos zimovcak napísal:Obávam sa, že dnešné moderné benzíny sa nechytaju na tie spred 25-30 rokov.

Kedy som úplne bežne štartoval bežiaci motor, lebo som ho nepočul... lol
to mi pripomina ako som doma odstavil almeru a tatko hovori ze ide mi stale ventilator, ci som prehrial motor a ja ze to nieje ventilator, to mam stale este nastartovane :)
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

To co za auta vlastnite ked tie pred 30 rokmi boli tichsie? :)
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Tak som si po prečítaní posledných príspevkov v diskusii postavil vedla seba 1.4HDI (C2) a 1.7D Isuzu (Opel) tie staručké ople mám dokonca dva (budú z nich traktory)
Zvonka je výrazne tichší ten starý motor zvnútra je to cca rovnaké.
Je to len pocitové meranie - my traja doma a + sused ktorému nešlo do hlavy čo za cctiny to stvárame.
Ten zvuk HDI som aj reklamoval mechanikovi a po kontrole celej výfukovej sústavy mi vynadal do debilov a zobral ma k rovnakému autu tu v dedine - zvuk rovnaký. Možno v C3, C4 je to iné, ale tento krpec má zvuk ktorý mu vobec nepristane.
Inak od tohto konkretneho motora 1,6 BLEUHDI by ma odradil už samotný názov, lebo mi pripomína názov klubu pre gayov. to len tak mimo temu.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
pacho17
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 12.06.2012 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacho17 »

didoop napísal:
pacho17 napísal: Ja osobne neftu nekupujem len kôly spotrebe, v prvom rade , je to kultivovanosť chodu tychá prevádzka zaujimava dynamika a spotrebu beriem ako bonus.
Tak toto je gol dneska premna.
Este som osobne v zivote nevidel 4 valcovy KULTIVOVANY dizel. A moze mat aj vyvazovacie hriadele. Sadzomet so 4mi valcami vzdy ukaze nejake trasenie, alebo chrochtanie, urcite aspon za studena, za tepla sa troska skludni. Napr. znamy ma 2.0 hdi v C5 2012 s AT/6, ale jednoducho, citit to je. Ak to clovek neciti, tak nesedel v modernom 4 valcovom benzine.
Samozrjeme je to o prioritach, len ma dostalo to slovicko kultivovanost.
ak sa chceme bavit o kultivovanom dizly, tak aspon 6 valec.

Ja len dodam ze mame v ford tourneo connect (berlingo) 1.6 hdi 85kw a aj ked oproti 1.9 tdi je to nebe a dudy, na volnobehu pekne potrasie, alebo pri plnom plyne okolo 1700ot, sa cely spatak zatrasie. ale aspon ten zvuk a prejav je znesitelny - oproti 1.9 tdi/ 2.0 tdi (hlavne tie od 2012+) chrochtakom.
Co sa tyka spotreby, tak prakticky vacsinu casu vzdy dynamicka jazda a dlhodobo je 7.2, vcetne zimy. 140kkm a jediny problem bol nejaky vadny senzor v commonraily, ktory neboli schopny diagnostikovat priamo vo forde KE. inac ziadny problem.
porovnávaš hrušky s jablkami porovnávať niekoľkoročný užitkový dizel s dnešnými sa jednoducho nedá. , ešte raz napíšem najnovšie dizle nie su traktor a sú kultivované. Za studena -10 viac, tak vtedy sa trocha traktor prejavy, ale tak 5´. To trasenioe prio štarte je určite menšie ako pri trojválci benzín. to že v meste anakratšie vzdialenosti ten dizel trocha citiť, nie je podstatné, dôležité je ako sa správa napr na dialnici. Predstav si že na 8° pri 120-130 ten dizel točí niečo málo cez 2000min-1. . Nehnevaj sa, určite je to tichšie a kultivovanejšie ako trojválec benzín. o 6 valcoch mi tu nepíš lebo dobre vieš že to je úplne odveci, lebo v bežných autách sa jednoducho nepoužívaju.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Pacho mám presne 88kw benzín v plyne a oproti všetkým ale celkom všetkým dieslom, je to nebe a dudy. A bere 7l paliva za 0,50 eura.
Prečo by som sa mal nahaňať po dialnici 130 na limite ak 110 je pohodlnejších. Pritom ten zgarbák to na nemeckej dialnici pred Mníchovom rozgúlal na 190 čo sme až neverili. Otázka je kua NAČO.
Chlapci prečo stále odmietate pochopiť, že každé auto bude len podla toho dobré, aký dement sadne za volant. A teda pozrime sa každý do zrkadla - nie je to velmi ružová perspektíva.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Janota Rudo
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Janota Rudo »

didoop napísal:
pacho17 napísal: Ja osobne neftu nekupujem len kôly spotrebe, v prvom rade , je to kultivovanosť chodu tychá prevádzka zaujimava dynamika a spotrebu beriem ako bonus.
Tak toto je gol dneska premna.
Este som osobne v zivote nevidel 4 valcovy KULTIVOVANY dizel. A moze mat aj vyvazovacie hriadele. Sadzomet so 4mi valcami vzdy ukaze nejake trasenie, alebo chrochtanie, urcite aspon za studena, za tepla sa troska skludni. Napr. znamy ma 2.0 hdi v C5 2012 s AT/6, ale jednoducho, citit to je. Ak to clovek neciti, tak nesedel v modernom 4 valcovom benzine.
Samozrjeme je to o prioritach, len ma dostalo to slovicko kultivovanost.
ak sa chceme bavit o kultivovanom dizly, tak aspon 6 valec.

Ja len dodam ze mame v ford tourneo connect (berlingo) 1.6 hdi 85kw a aj ked oproti 1.9 tdi je to nebe a dudy, na volnobehu pekne potrasie, alebo pri plnom plyne okolo 1700ot, sa cely spatak zatrasie. ale aspon ten zvuk a prejav je znesitelny - oproti 1.9 tdi/ 2.0 tdi (hlavne tie od 2012+) chrochtakom.
Co sa tyka spotreby, tak prakticky vacsinu casu vzdy dynamicka jazda a dlhodobo je 7.2, vcetne zimy. 140kkm a jediny problem bol nejaky vadny senzor v commonraily, ktory neboli schopny diagnostikovat priamo vo forde KE. inac ziadny problem.
Mám 2.0 HDI 110kw pár mesiacov v Peugeot 5008 a motor je podľa mňa aj za studena kultivovaný.Za tepla je to v kabíne neuveriteľne tiché.
Je to moje asi siedme hdi a tento motor je suverénne najtichší.

Pre mňa 308 SW je veľmi pekne auto,super dizajn,vn.priestor zodpovedá triede,veľký kufor.Škoda že nenechali možnosť úplného vyberania zadných sedačiek ako to mal predošlý model...
Motor 1,6 HDI som mal v jednom aute,nájazd asi 160tkm a pri častej výmene oleja max 15tkm za ten čas len bežný servis.Spotreba pod 5 litrov nafty.Za mňa super...
Ja by som sa asi vyhol motorom s adblue ale je to len môj osobný názor...
P308 SW 2.0 HDI je väčšinou v kombinácii s automatom.
pajtyi
Príspevky: 416
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Mam 308 1,6bluehdi 88kw s automatom ale kratku verziu.Nie sw.Predpisovou jazdou po okreskach mam spotrebu cca 4,1l a dlhodoby priemer kde je dost vela po meste ukazuje 5,3l.Zatial celkovo spokojnost s autom.Prijemne sa soferuje.Motor bohate postacuje.Kupoval som aj nove Tipo ale 308 je o dimenziu dalej pred Tipom.Samozrejme niesu ani jedna cenova kategoria.Velmi casta zavada pri bluehdi je kazivost adblue cerpadla.Da sa menit len spolu s celou nadrzkou a je to oprava za cca 1000eur.Mne sa pokazilo pri 21tis km.Platil som 40eur za diagnostiku a 100eur za vymenu.Peugeot dodal nadrzku bezplatne.Peugeot na tuto nadrzku dava zaruku 5rokov alebo 150 000km pod podmienkou ze bolo unich servisovane auto.Ja uz teraz pridavam prisadu do adblue ktora by mala zabranovat krystalizacii adblue.
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

lubos zimovcak napísal:

6,8 mám keď idem stále plný plyn
Keď dodržiavam vyhlášku, momentálne mám podľa Pc 3,8-3,9 l...na 508.

to sem radšej nepíš, lebo Ťa nazvú bludárom čo píše bludy ako mňa, keď som napísal, že na citroene C5 X7 2.0hdi 120kw som mal spotrebu niečo cez 5 litrov. Vtedy som bol vyzvaný, aby som odfotil dlhodobú spotrebu , čo som aj urobil len som to pozabudol zverejniť - bolo to v starom mobile Je tomu hádam zo dva roky a pri tejto témé som si spomenul. Spotreba ma nezaujímala, ale príjemne prekvapila, lebo som čakal o dosť väčšiu a je podľa pc, so skutočným meraním som sa nikdy nebabral.

https://i.postimg.cc/BnKzngh3/IMG-20200314-124343.jpg
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných