patrol gr-info

Diskusia ohľadne vozidiel značky Nissan

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

grpatrol
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 12.02.2010 16:32
Zdieľať na Facebook

patrol gr-info

Príspevok od používateľa grpatrol »

zdravím--potreboval bi som info -patrl gr 2,8-3,0
rv 98-2003-4---obzerám sa po nejakom slušnom kúsku a neviem sa rozhodnút s ktorím motorom.-pokial vlastníte aká je poruchovost?slabiny-
rozmýšlal som aj nad pajerom,-


vopred vdaka za info
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Patrol GR Y61 (made in Japan) je fantasticke vozidlo, pravy nefalsovany off-road:

obe napravy tuhe-to sa uz dnes len tak lahko nevidi. K tomu samozrejme nevyhnutna redukcia, uzavierka zadneho difu a este jedna specialita navrch: elektricky odpojitelny zadny stabilizator (koli lepsiemu krizeniu naprav).

V oblasti motorizacie v nasich zemepisnych sirkach nemas prilis na vyber:

bud klasicky komorkovy ropak, 6-hrnček 2.8L (95-96kW) alebo priamy vstrek, 4-váleček objemu 3.0L (existuje aj 2.7, 3.2 a 4.2L-toho je vsak ako safranu)

Uz som sem raz prispel obsirnejsie, tak skus vyhladat nieco v historii.

Vseobecne vsak plati: za nezmar sa povazuje ten starsi. Hoci nema v novsej verzii dostatocny vykon odspodu (koli emisnym normam), pokial otacky neklesnu pod 2000 ot/min. ma tah slusny. Spotreba bezne 13L (kratas), u wagonu treba ratat cca 14L/100km. Je to predsa len macek :41c2:

U novsieho 3L sa chyb vyskytuje vzhladom na japonsky povod relativne vela. Dost je o tom popisanô na offroad forach, resp. Nissan-Patrol funclub forach.

U oboch si treba dat velky pozor na kvalitu nafty.

Mitsu Pajero V60/V70 je ale ine espresso.....

Na prvy pohlad sa to nezda, ale tie voze su aktualne znacne odlisne. Od podvozku, cez pohon az po karoseriu.....

Zasadny rozdiel je najma v tom, ze Pajero uz u tohto modelu nepouziva klasicky rebrinovy ram ako Patrol, ale ram ma integrovany v karoserii. Dalej je to podvozok, ktory (ak sa nemylim) ma nezavisle zavesene kolesa vpredu aj vzadu. Rovnako odlisne je na tom aj pohon, ktory zaobstarava vacsinou velmi vydareny priamovstrekovy agregat 3.2D-ID (4-hrnček).
System nahonu sa odlisuje predovsetkym v tom, ze Pajero moze mat vdaka medzinapravovemu difu trvale pohanane obe napravy bez ujmy na zdravi (primarne je pohanana rovnako ako u Patrola riť).

Aby som to teda nejako zhrnul:

Obe voze su bez problemov vhodne aj na denne jazdenie, obe vyborne zvladaju tiez dlhsie dialnicne jazdy sviznym tempom s komfortom blizkym osobaku (tu je najvacsie prekvapkanie u Patrola, kedze pri oboch tuhych napravach by to clovek necakal).

V terene je to podobne, obe su porovnatelne. Tu ma vsak Patrol vdaka klasickemu podvozku trochu navrch, tak ako je tomu v pripade Pajera na ceste.

Skratka a dobře: pokial si hôrny chlapec a do dolin nejazdis az tak casto ako po grúňoch-siahni radsej po Patrole. Idealne 2.8 kratky.
Ak naopak potrebujes hltac dialnicnych km, tahat za sebou tazky prives bez straty Nm v nizkych točkách a prilezitostne okusit hoci aj narocnejsi teren-ber Pajero 3.2.

:zga28:
Naposledy upravil/-a markoimportauto v 12.02.2010 20:14, upravené celkom 1 krát.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
grpatrol
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 12.02.2010 16:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa grpatrol »

vdaka za obšírne info. :2f93:
uro
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 19.07.2008 17:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uro »

gr 2.8 td kvalita a hlavne lepsi motor lenze neviem na co ho chces pouzivat ak len offroad v lese a dediny naokolo alebo blizke okolie tak v pohode ,len ked ho budes v terene katovat tak z rozumom lebo diely do to nie su sranda. :2f93: ale ak na cestovanie po dialniciach,tak neviem neviem rozhodni podla seba ale ja by som bral nieco ine
Deuce01351
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 09.02.2010 11:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Deuce01351 »

Poslal som ti SS ale stale mi to ukazuje ako neodoslane tak skusim takto:
Ak si z okolia ZA-PB a chces si pozriet pripadne vyskusat GR 2.8 r.v. 98 daj vediet
Deuce01351
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 09.02.2010 11:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Deuce01351 »

Prieskumnik napísal:Tiež rozmýšľam nad tereňákom, takže som si nazháňal nejaké rozumy, no proti Patrolu mi vyšli tieto negatíva:
- na tak veľké auto má slabý motor,
- 3,0 je zlý motor má výrobné vady, 2,8 je výbehový typ a ešte slabší,
- oba motory sú zastaranej konštrukcie, s malým točivým momentom,
- patrol nemá medzinápravový diff a tým pádom je použitie predného náhonu obmedzené, na vodiča kladie rozhodovanie kedy ho zapojiť resp. odpojiť značné nároky, kľudne sa môže stať, že si na klzkom povrchu náhodou zabudol zaradiť predok a už sa z patrola stávajú sane a zadok ti predbieha predok,
- pri vyraďovaní predku sa môže stať, že ti nevyskočia západky z voľnobežiek a tým pádom sa ti predok zbytočne krúti komplet
- redukcia je dostupná až po zaradení predného náhonu, čo je hodne obmedzujúce, lebo sa stane, že máš dobrý grip, len už nemáš silu, tak by stačila redukcia, ale akonáhle dáš redukciu, už tam máš aj predok a tým pádom obmedzené manévrovanie vďaka absencii medzinápravového diffu,
- na pevnom podklade so zabudnutým predkom ti môže v krajnom prípade aj dolámať poloosy, alebo rachne diferák, stačí obyčajné zabudnutie,
- motory sú citlivé na teplotné režimy ako na nabiehanie aj na ochladzovanie,
HA-HA-HA :40bd: UZ si sa niekedy viezol v PATROLE???
lowrider
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 23.06.2008 08:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lowrider »

Do Patrola by som určite išiel. Je to nezničitelny nezmar :) Stačí si prečitať napr. recenzie od uživatelov na auto.cz a pochopiš, prečo je patrol najlepší !
Ale záleží aj na tom, čo o toho auta očakávaš a na čo ho chceš použivať.
Po Patrole som šiel aj ja, ale rozmyslel som si to, lebo väčšinu času travim v meste a jazdím sám + pes :)
Takže teraz uvažujem o Jimnym. Sice je o polovicu menši než Patrolek, ale tiež má 2 tuhé nápravy, svižný motor a vcelku je to dobre autičko.
A skus popremýšlať aj nad Landcruiserom. Tie sa mi zdá majú stály pohon 4x4. Ale nie som si istý :3906:

A ak sa rozhodneš pre Patrola, tak zober motor 2.8. Je pravda, že niekedy sa nom pukne hlava, ale to sa deje v tých prípadoch, ked sa motor velmi vytáča. To mu proste vadí.
Inak je to poriadny kus železa a len tak lahko ho nezničíš.
Japonec na konec? Pochybujem :28b7:
Prajem vela šťastia pri výbere.
bravo10
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 02.08.2008 15:39
Zdieľať na Facebook

patrol

Príspevok od používateľa bravo10 »

zdravim, nedalo mi nereagovat, tiež pomyšlam kupit patrola a počul som že odchadzaju motory,len mi nejde do hlavy že skoro všetci jazdia europske expedicie na patroloch,mam benzinoveho asi 30 ročneho a nedam nanho dopustit jazdil som aj s navarou , ale patrol je patrol
Napísať odpoveď

Návrat na "Nissan fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: r.hrotko@gmail.com a 53 neregistrovaných