Passat B5,5 1.9 tdi 4motion vs. tdi V6 2.5 - SkĂşsenosti

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

MatoRB
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 03.06.2009 23:37
Zdieľať na Facebook

Passat B5,5 1.9 tdi 4motion vs. tdi V6 2.5 - SkĂşsenosti

Príspevok od používateľa MatoRB »

Dobrý deň,

prosím poraďte mi motorizáciu do Passata(nie variant) mám na ruke tieto dva: 1,9 Tdi 96kw 4motion versus Tdi V6 2,5 oba manuály,od 2,5ky ma odhovárajú,že je poruchová,že vydrží 200tis a koniec..no mne sa ten motor pozdáva, na test jazde šiel perfektne. Budem jazdiť prevažne mesto víkend dlhšie trasy.

Ďakujem za rady.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

2.5ky su zradne. To ze krasne ide dnes este neznamena ze nema nacate vacky, ze ti o tyzden nezhasne cerpadlo a podobne. A to hovorim nabeton seriozne.

na temu skapatych cerpadiel VP44 aj na tomto fore uz bolo popisane vela... hladaj klucove slovo VP44.
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Re: Passat B 5,5 1,9 Tdi 96kw 4motion versus Tdi V6 2,5

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

MatoRB napísal: Budem jazdiť prevažne mesto víkend dlhšie trasy,ďakujem za rady!
síce neviem prečo si sa rozhodol pre DIESEL ale je to tvoja vec . . . nechcem byt nejake rypadlo . . .
ALE povedz mi prosím ta prečo ???
ešte aj napíšeš že budeš jazdit prevažne mesto . .
a ty chceš 6 valcovy diesel ?
neber to zle len chcem vediet dovod - ale ak nechceš nemusíš sa vyjadrit :300f:
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

urcite by som nebral 2,5-ku, problem na problem pri aute spod ruky s vacsim poctom km...ked tak 1,9 Tdi 96kW, ten je hodne osvedcenejsi, ale na kazdodenne mesto uplna blbost...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ach to som vobec neriesil :)

najlepsia charakteristika tych 2.5 je slovicko ZRADNE ktore som pouzil. Nic, nic, vsetko v pohode, vsetko ide, a zrazu plesk. A stava sa to velmi casto, len na tomto fore som zaregistroval aspon desat tem ze idem si na audine idem a zrazu si nejdem.

ked do toho niekto leje longlife oleje a pre istotu ich este prepaluje, vacky uz toho maju dost. Ked k tomu niekto nevymiena filtre odvetrania motoru, pravdepodobnost necakanej udalosti sa stonasobi. A to teda ze 99.999% ludi ani nevie o tom ze ich ma vymienat... zdoraznujem ICH, nie JEHO - ten filter nie je jeden.

no a k tomu navrch este automat multitronic s dozivotnou naplnou = nikdy nevymenenou, pravych slovenskych 145.000km z roku 2001 a je nestastie absolutne nevyhnutne.
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

lenze kedze sa to´mu nerozumies, tak neviem, co riesis... :40bd:

2,5 V6 je predsa raketa, nie?

pre zadavatela:

pripajam sa k nazoru, ze je blbost kupovat diesel, najma pri tych km, ktore podla vsetkeho nie su ziadnym pretekom Le Mans..

ale ak teda, tak urcite radsej stvorkolku a 1,9 Tdi...

ale ja by som pozeral radsej 1,8 T...tiez v stvorkolke..
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

Ale napriek tomu mi dovolte poznámku k tým motorom 2,5tdi. Sám výrobca ich nepovažuje za nevydarené tie motory. Problém je skôr v nevydarených(hlavne slovenských) majiteloch, ktorí či už vedome alebo ani o tom nevedia zanedbávaju údržbu. A to nemám na mysli len olej, olejový a vzduchový filter, ale hlavne filter odvetrávania klukovej hriadele, ktorý spolu s takým sitkom stojí cca 30€ a treba ho raz za 2-3 roky meniť. Ked sa 10 rokov alebo viac nevymení, začnu problémy typické pre tieto motory. Ja s mojím nemám žiadny problém, stále šlape ako hodinky, ale každé 2 roky mením okrem palivového, vzduchového, olejového filtra aj filter odvetrávania. Najhoršie je na tom to, že ani mnohí automechanici nevedia, že je predpisovaná výmena tohoto filtra v určitých intervaloch. Takáto jednoduchá vec potom sposobuje to, že začne tiecť olej, deru sa vačky, odchádza turbo atd...
môj mám 2 roky, má najazdené 230 000km, (možno aj viac, to nezistí nik, nemám ho odnova...)a bez problémov a známostí prešiel pre mesiacom cez EK a STK na prvý krát.

Nevýhodu tohoto motora vidím skôr v drahej udržbe oproti 1,9tdi.
Rozvody su sakra drahé na rozdiel od 1,9tdi, žhavičov meníš 6 namiesto 4, tie filtre odvetrávania sú dôležité atd...
Inak pri správnej udržbe vydrží v pohode tolko čo aj 1,9tdi!
MatoRB
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 03.06.2009 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MatoRB »

Díky za rady chlapi. Diesel chcem preto že som jazdil stále naftové motory tak zo zvyku. A všeobecne je o hodne menej tých benzínových a keď aj sú tak hodne zodraté.
Tak isto jak ochcávky dvojkové, nájdite mi benzínovú...všetky sú Tdi a tie nejazdia po meste?Tak vidíte...
Takže mi skor radíte 1,9kový....ten V6 mal krajší interiér aj bol zachovalejší a pán čo ho má sa dosť vyzná, tak pochybujem žeby niečo zanedbal...a má reálnych 160tis km(má viac áut) kupovaný na SR....Tak som na vážkach...nechcem zas len robiť na to auto potom neskor chápete...asi si hodím kockou:)
cubicomp
Príspevky: 4526
Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cubicomp »

pozri, nikto netvrdi, ze ked zoberes tu V6 spravis zle. Akurat je vela ludi, ktori na nu nadavaju z dovodov, ktore popisal turbo a petyy. Ale to neznamena, ze ich budes mat aj ty- ale mozes. A co potom?
Ja mam tiez ten motor, ma 260 tis a nemam tiez ziadny problem ako pisal petyy. Ale mozno zajtra ho nenakopnem kvoli spomynanemu cerpadlu a budem nadavat.....
x77x
expert: detailing
Príspevky: 2686
Dátum registrácie: 14.06.2008 18:40
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa x77x »

....zober 96kw , dobra volba . Mal som passata s tymto motorom a mozem len doporucit ...

http://www.tipcars.com/applications/mag ... clanek=265
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

na ukazku 2.5ky:

http://forum.autobazar.eu/audi-servis-d ... 24502.html


zrovna dnes sa objavila jedna tema...
tonot
Príspevky: 395
Dátum registrácie: 04.03.2008 18:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonot »

petyy:Ja s mojím nemám žiadny problém, stále šlape ako hodinky, ale každé 2 roky mením okrem palivového, vzduchového, olejového filtra aj filter odvetrávania.

môj mám 2 roky, má najazdené 230 000km

Takže si ten filter vymenil raz, a poradím Ti, ak si tam dal ten nový typ len také plastové sitko a nie ten bavlnený, tak už ho meniť nemusíš.
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

Ja mám A4 96 kW quattro, dás povedať, že je to to isté. Na môj vkus je to pomerne slabé, spotreba cca 6,5 dlhodobo. 240 000 km a nebadám žiadne opotrebenie (samozrejme okrem interiéru a spotrebáku. Údržba pomerne lacná. Menil som turbo (zbytočne, ďakujem pán mechanik), stálo 500,- € fungel nové originál garrett 1749VA. Rozvody cca 160,- €, filtre, obloženie a prkotiny tak normálka. Fajn auto, ale už nechodím trasy ako kedysi, viac menej chodím po meste, preto pokukujem po nejakom peknom accorde v benzíne.

Quattro je perfektná vec, ale treba si uvedomiť, že ho využiješ pár hodín v roku. Kľudne by som vystačil aj s predohrabom
audia4
Príspevky: 237
Dátum registrácie: 10.01.2009 12:48
Zdieľať na Facebook

Kde je filter odvertranie klukovej hriadele

Príspevok od používateľa audia4 »

včera som robil výmenu oleja, filtrov, palivový, vzduchový, peľový - v celku easy.
Ale nemám ani šajnu kde filter klukovej hriadele? Výmena možná doma v garáži (som v celku technciky zdatný :-) )

Existuje nejaký návod, resp. upozornenia pri tejto výmene
Jedná sa o motor 2,5 Tdi 120 Kw.
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

BLINDSIDE napísal:
kaskaderTN napísal:Quattro je perfektná vec. Kľudne by som vystačil aj s predohrabom
Tak tak za seba hrabe len BMW a sliepky. A 96kE je slabé ? prečo ? a ved po Tn nevyužiješ ani to. Ja sa uskromnujem s 85kW a cítim po meste tú "silu" vezmi si len všade kam ideš šade brzdíš ci ideš po generala M.R. Stefanika alebo hasickej ak tak súvisle preraduješ až na bratislavskej alebo opacnou stranou na zamarovskej
Pri predbiehaní by to mohlo byť živšie, inak súhlasím, po trenčíne stačí aj HaŤaPka :-)

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Janes94 a 29 neregistrovaných