P0420 a P0491

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

P0420 a P0491

Príspevok od používateľa marco98 »

Ahojte, zasvietila mi kontrolka motora, po pripojeni na diagnostiku sa mi ukazali tieto 2 chybove kody. Sekundarny vzduch (p0491 rada valcov 1) a chvilu po nom nabehne aj slabsia ucinnost katu. Kedze vedenie sekundarneho vzduchu je mimo spalovaci priestor, tak ho asi bude nutne mechanicky vycistit (pripadne vymenit kombiventil na prislusnej strane). Co sa vsak tyka P0420 (rada valcov 2) tak je to zahada. Oba katy sa totiz zahrievaju na chlp presne (co by nemali v pripade ze jedna strana sekundarneho vzduchu je zrejme pripchata) a ked bol motor von tak sa kontrolovali aj endoskopmi a boli okej. Auto bolo aj na skusobnej emisnej kde malo hodnoty niekolkonasobne pod povolenymi hodnotami a preslo by bez problemov. Readiness kody boli pred vymazanim chyb 0000 0000. Po vymazani chyb trva par tyzdnov kym sa objavia znovu aj to iba ked je vonku chladnejsie. Pravdepodobne tieto 2 chyby budu spolu suvisiet, nema s tym niekto skusenost? Dakujem
Naposledy upravil/-a marco98 v 31.07.2022 11:28, upravené celkom 2 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi 2.8 FSI P0420 a P0492

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Identifikácia motora je kod motora a mal by byť aj rok kedže sú zmeny počas výroby pri tom istom kóde.Bez toho zbytočné,to nie je menežment feldy
Chybové kody treba doplniť o freeze frame,tam je všetko o tom čo sa rj nepáči.
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Re: Audi 2.8 FSI P0420 a P0492

Príspevok od používateľa marco98 »

Je to A6 C7 rok 2011. Akonahle sa chyby objavia znovu hodim sem vypis
Naposledy upravil/-a marco98 v 31.07.2022 11:28, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi 2.8 FSI P0420 a P0491

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pomerne prešpekulovaný systém môže priniesť dosť prekvapení v zmysle že pôvod chyby môže byť tam kde sa teraz vonkoncom nehľadá.Ohrievanie katov by som v danom momente ešte nepreberal.Sú tam pneumatické ventily pre každú stranu,mám obavu že nie sú nijako overené a ovládací podtlak tiež nie.Dráha tých trúbeliek je slušná,spojov stojedna,tesnosť otázna. Teraz si neviem vybaviť či má podtlak zdvojený (vacupumpa + sanie) ako 3,2 Fsi,ale pozor na tieto sanie a podtlaky,je tam kopec miest kde hravo vyskytne problém a tiež by nahral na podobné chyby.Tam treba ozaj dôsledne overovať všetko až po odvetranie,to si aj z dobrým mechanikom vytrie zadok kedy chce.
das
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 09.06.2022 23:00
Zdieľať na Facebook

Re: Audi 2.8 FSI - P0420 a P0491

Príspevok od používateľa das »

Podtlak vie byt pekny hajzlik. Vyzera to jednoducho hlavny, zopar hadiciek, ovladaci ventil a hotovo. Najlepsie je ho kontrolovat upchavanim palcom alebo slinou 🙂 Lenze podtlak je aj o rychlosti ako sa vie vytvorit a aky podtlak vobec na presnost riadenia vie vyrobit, ci stiha reagovat na otvaranie ventilov v pozadovanej davke a rychlosti atd. Vakuovka podtlak spravi aj ho bude drzat aj rozvod je tesny aj regulatory funguju aj pwm signal je ok ale stale to nemusi byt nic platne lebo nic z veci vobec nefunguje. Dam budik na podtlak mam 0.4 na vystupe na suciastku ale taky podtlak nou nepohne az niekde od 0.5 vyssie a tam ho musi zacat davkovat aby so suciastkou vedelo hybat nastavovat ju v 10tkach percent krokov cize davkuje venti podtlak velmi presne. Ak dam merak na priamo od vakuovky podtlak spravy ale velmi pomaly a 0.85 max a tu je problem, je zla vakuovka? Menit na skusku velmi draha zalezitost, cely problem podtlaku je ako sa napaja mala hadicka na rozvod od hlavnej vetvy tak cez deravu hadicku co tam bola natiahlo spinku a trosku upchalo vystup od hlavnej vetvy a nefunguje nic podtlakove.

Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi 2.8 FSI - P0420 a P0491

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dá sa s tým súhlasiť.Preto existuje pojem systémový.Ale nestačí poznať jeho hodnotu,veľmi dôležité je rýchlosť "nabíjania" tj reakcie na odber.A ďalší fenomén je podtlak v klukovej skrini ktorého meranie komplikuje neustály pohyb velkých objemov vzduchu (dva piesty hore,dva dole) takže pulzuje.Mne pripadá smiešne tu školiť že existuje diferenčné meranie ak je problémom už to základné.Stroje z uzavretým saním (škrtiaca klapka) a ozaj komplikovanou tvorbou zmesi čo rozhodne Fsi Tsi je,majú veľmi presne vybalancovanú vzájomnú pôsobnosť vecí daného okruhu motora takže platí že všetko zo všetkým súvisí.Vždy som zastával názor že pri oprave je klúčový prvý krok ktorý určí či to pôjde správnym alebo nesprávnym smerom.Ak nesprávnym,tak za prvým bude nasledovať celá hromada ďalších zlých.
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Re: Audi 2.8 FSI - P0420 a P0491

Príspevok od používateľa marco98 »

Tak pani, podarilo sa mi tu chybu vyvolat znova, za hodku sem hodim log(chyba katu v tonto pripade nenabehla)
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Re: Audi 2.8 FSI - P0420 a P0491

Príspevok od používateľa marco98 »

1 nalezena chyba:

9507 - rada valcu 1: sekundarni vzduchovy system
P0491 00 [101] - prutok prilis maly
Nepotvrzeno - Testováno od smazání pamìti
info o závadì:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Kilometry: 195173 km
Datum: 2022.07.14
Èas: 18:48:49

Otáèky motoru: 971.00 /min
Normovaná hodnota zátìže: 27.5 %
Rychlost vozidla: 11 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 51 °C
Teplota nasávaného vzduchu: 36 °C
Okolní tlak vzduchu: 960 mbar
Napìtí svorky 30: 13.710 V
Èítaè zapomenutí po OBD: 40
Otáèky motoru: skuteèná hodnota: 960 /min
MAF_ENVD: 103.49411 mg/stroke
Teplota chladicí kapaliny (nefiltrovaná): 51.75 °C
Provozní stav motoru: PL
Napìtí akumulátoru: 13.710938 V
STATE_LS_ENVD[1]: 4


Readiness: 0000 1001

V 99,9% pripadov vybehne tesne po studenom starte ked bezi cerpadlo sekundarneho vzduchu.
Readiness si nevsimajte, vcera som tie chyby mazal tak sa nestihol dokoncit testovaci cyklus. Aj napriek tejto chybe mam readiness po odjazdeni cca 20km v stave 0000 000
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi 2.8 FSI - P0420 a P0491

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto sa rj nepáči.... MAF_ENVD: 103.49411 mg/stroke
prietok je ozaj nízky.Nízky dokonca aj pre režim volnobehu.Je už na skúmaní konkrétnych aktérov aby sa odhalila príčina nízkeho prietoku.Je tam ešte jedna nezvyklá hodnota a to atmosferický tlak,ale treba zvažovať miesto,nadmorskú výšku a či nebolo pred búrkou. V bydlisku by bolo okamžite vyhodnotené ako nemožné hodnota a pátralo by sa ďalej prečo.Má dočinenia z danými vecami,ale posudzovať to treba tam kde auto je fyzicky.Rozhodne by som robil logovanie aby som získal priebeh,akurát by som lambdu kedže to aj tam musí byť vidieť.
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Re: Audi 2.8 FSI - P0420 a P0491

Príspevok od používateľa marco98 »

Do hodiny tu bol lejak ako z krhly veru... Co sa tyka hodnoty MAF senzoru, znaci to teda niekde unik vakua? Myslis ze by to mohla sposobovat aj ta lambda? Resp. nejaky nesulad medzi jej hodnotami a hodnotami sekundarneho vzduchu? Hlavny problem je nedostatok ludi co to vedia poriadne zdiagnostikovat tu, aby sa nemenili veci zbytocne, o peniaze mi az tak nejde ako o ten cas, ktory sa stravi hladanim chyb a nezmyselnych meneni suciastok. No vidim to tak ze si v nejakej dobe spravim vylet do NZ 😏
Este dodam, auto jazdi absolutne bez problemov, vykon, spotreba, proste ziadny problem. Diagnosticky je motor okrem tohto cisty.
Edit, motor bol v prevadzke priblizne 1 minutu, samozrejmostou je jazda vylucne na 100oktan(ak to je nejak relevantne) a Maf sensor je takmer novy
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi 2.8 FSI - P0420 a P0491

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V tomto momente nič nie je potvrdené,sú iba indície a to je málo aby sa na čokoľvek siahalo.Toto je ešte štádium diagnostiky a to ešte ani nezačala.Vieme len smerovanie teda prvé % ...na čo si sťažuje.Lambda je najväčší pomocník,jej špionske schopnosti treba zapojiť.Ak je zlá skladba vzduchu,lambda ju predsa musí vidieť.Tak ju treba súčasne nalogovať v časovej ose nech sa preukáže či v daný moment už fachčí a teda čo vidí.Aby sa nestalo že nabieha neskoro a tak rj si niečo myslí čo nie je realita.Lenže toto sú +- iba úvahy aj to iba v počiatku a je možné že po zozbieraní viac údajov sa myšlienka zavrhne ako nereálna.V tom je nádhera celej diagnostiky,každým jedným overením niečoho vzniká nová situácia a treba zase všetko ako celok prehodnotiť.Šach..každým ťahom nová situácia.Pre niekoho blbé,dlhé,časovo náročné,lenže...vždy vedie k výsledku.
Ja som po operácii,čo znamená že ešte celkom slušne mimo dielne a keď začnem tak odloženými čo čakajú trpezlivo vyše mesiaca.Nevidím tam šancu.

Ešte doplním čoho sa zdržať v počiatkoch.V zásade platí že vo freeze je vždy to,čo je pre daný moment a daný problém dôležité,tj je tam vlastne vždy pachateľ.Čiže medzi tými hodnotami sa udialo to čo spôsobilo problém.Tu je doslova kľúčové vedieť čo ktorý údaj vlastne predstavuje aj čo je oblasť kde by mal byť.No logicky čo znamená ak je málo (veľa) a tak kde sa dá dopad takej nízkej či vysokej hodnoty ešte vidieť ako dôsledok.Malý prietok je inými slovami buď zlé meranie,alebo je meranie pravdivé a problém je že máme vzduch ktorý obišiel meranie.Ak je stav prechodový,tj rj vie že a+b+c nie je pripravené,tak ovšem ani neberie údaj a nevyhadzuje jeho chybu,vie o tom že údaj si má pre daný moment nevšímať.Klúčové je si premysleť čo sa deje,v čom sa deje,a čo je vec ktorá v danej veci vôbec vie niečo podobné urobiť.Takto to možno znie komplikovane,ale je to ozaj iba o nasypaní údajov do hlavy a vykombinovať výsledok.Blbo sa vysvetluje ale v realite jednoduché,proste šach,vždy prehodnotenie situácie na fronte.
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Re: Audi 2.8 FSI - P0420 a P0491

Príspevok od používateľa marco98 »

Jasne chapem, v prvom rade teda skore uzdravenie a dakujem za rady, ked zozeniem schopneho diagnostika tak sem dam rozuzlenie, a ked nie tak si rezervujem dodatocne nejaky termin u Vas 😊
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: Audi 2.8 FSI - P0420 a P0491

Príspevok od používateľa Pilotek »

Nízky prietok vzduchu na saní (MAF ukazuje málo) môže byť spôsobený akoukoľvek obštrukciou v prúdení vzduchu na saní, ale aj vo výfukovom trakte. RJ potom povyhodnocujú všeličo - čo sú už spravidla dôsledky. Má daný motor nejaké klapky na saní?
Napísať odpoveď

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných