Ošetrenie dutín a podlahy

Diskusia ohľadne vozidiel značky Alfa Romeo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

DUDO175
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Ošetrenie dutín a podlahy

Príspevok od používateľa DUDO175 »

Zdravím, rok vlastním Alfu 156 2.5 V6 a keďže dosť tieto 156-sky hnily nedalo mi a vyhádzal som všetok interiér ukázalo sa že je prakticky bez hrdze (podlaha aj prahy). Ale k veci, auto ma baví chcel by som ho celé zakonzervovať keď už to mám rozobraté dutiny aj podlahu z interieru a exterieru. Čo boli také zárodky korozie na zvaroch (interier) ale len minimum možno dokopy 5cm štvorcových diera nikde, to som len obrúsil a natrel odhrdzovačom ešte pojde vrch asi základ klasika synt. Chcel by som ale na tie dutiny prahov niečo osvedčené, neviete mi prosím niečo odporučiť ? Obehal som všetky farby laky v meste a nič nemajú len voláky neznámy sprej (všetky obchody ten istý sprej). Čo je podla vás lepšie vosk alebo silikon či olej ? Teraz aj tak auto len stojí čakám na horúčavy aby to vyschlo po dažďoch. Prúser je že v tých dutinách je prach či na to niečo chytí.
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Všetky zárodky hrdze vybrúsiť až do živého, odhrdzovač na živé je zbytočný a čo nieje do živého treba poriadne spraviť. Na dutiny použi resistin ml a na spodok auta resistin car. Dutiny vystriekaj pištolou originál na podvozky a ak sa niekde nevieš dostať tak surovo navŕtaj dieru a cez ňu. Záslepku na tú dieru kúpiš napr v Elite (majú tam obrovský výber. Ps: ak brúsiš do živého odporúčam predtým ako to natrieš resisitinom tak natri niečim kvalitným ako napr zinkfosfátovou základnou farbou prípadne polyuretánovou farbou lebo je odolná a ostáva po vyschnutí relatívne pružná.
DUDO175
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa DUDO175 »

ok diky skúsim teda ten resistin čítal som už o tom, inak ľavú dutinu mám bez hrdze ale v pravom prahu (dutine) sa nachádza miestami povrchová korozia asi 2cm široký pás pol na pol v rámci falcu podbehu ale je to len v štádiu odlupovania farby myslíš že sa s tým dá niečo robiť či s tým už nič nespravím ? Lebo manuálne sa to moc brúsiť nedá kvoli neprístupnosti ale je to naozaj len povrchové včera som na to napatlal ten odhrdzovač...asi tam tiež fuknem základ a vrch a potom resistin.
tu je foto podlahy
[img]http://i67.tinypic.com/2isgkjn.jpg[/img]
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Ak sa to dá aspoň priamo vidieť tak to oškriab nejakým dlhým šrobovákom. Prípadne si nabrús roxorovú tyč a oškriab koľko ide. Na takéto miesta je odhrdzovač fajn (samozrejme po oškrabaní - v rámci možností). Ináč použil by som gelový odhrdzovač (našiel som len jeden Derusto total gel) pretože nestečie ale ostáva tam kde si to natrel. Ináč na slovensku je všeobecne problém s kvalitnou chémiou. O ničom nikto v žiadnom obchode nevie - len obyčajné bežné prostriedky. Treba to hľadať na nete, koľkokrát aj hodiny...
Ozaj ešte ma napadlo: na to vnútro použi konvertor hrdze - napr Brunox epoxy : je to silnejšie ako obyčajný odhrdzovač a pôsobí zároveň ako základná farba.
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Factor odhrdzovač na živé podľa mňa vobec nie je zbytočná vec.

Lepšie mi ta hrdza potom ide dole. A keď je miesto, kde sa neda dostať, tak aspoň trocha to vyžerie a zreaguje.

Chemolak ma tuším nejaký chemodur P na žažratie sa do zostatkovej hrdze a vytesnenie vlhkosti, nemate niekto skúsenosti? Ako impregnácia pod zaklad. Ci je to zbytocne a staci obycajny odhrdzovac + zaklad?
66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Ja som ošetroval v rámci rodiny 6 áut podobným štýlom, s viac menej kompletnou demontážou interiéru, najlepšie a najúčinnejšie je ošetriť všetko čo sa na hrdzu len náznakom podobá - ja som použil Alkyton Penetrátor - údajne špeciálna farba aj na hrdzu, celkom podarená zatiaľ mi s ňou nič ošetrené nehnije, nato vrchná Alkyton nejaký približný odtieň podľa auta, predtým samozrejme obrúsiť, prípadne vyvariť ak treba a odhrdzovač..... na následné ošetrenie som používal Resistin ML a CAR - podľa jednoduchého vzorca - čo sa dokáže dostať do kontaktu s kamienkami a mechanicky oškrabať v prevádzke - CAR, dutiny , prahy , dvere, kapoty a zvyšok ML.... netreba sa toho báť, veľa ľudí má pred tým rešpekt že nové auto a takto sa ´´zašpiní´´ - ja im nato poviem že lepšie bude o 5 rokov hrdzavé? Samozrejme najlepšie sa robí čisto nové auto - odpadá potreba čistenia - ostatné som musel umyť vapkou a následne sušiť niekoľko dní, sprej neodporúčam sú drahé a málo účinné - ja som kvôli tomu kupoval kompresor a pištol s tryskou a hadičkou - pri 6 ošetrených autách sa mi to oplatilo...samozrejmosťou je OOPP. Robota nevďačná, čo sa nezakryje to sa následne musí dlho drhnúť - nehovoriac o veciach typu tapacír a stropnice kde keď kvapne tak sa nevyčistí nikdy - takže radšej krvopotne zakrývať a páskovať.... takisto je dobré zakryť celú karosériu zvonka vrátane okien - na núdu stačia noviny a karosárska páska - resistin dosť poletuje vo vzduchu a potom sadá na karosériu.... čo vytečie na viditeľné časti najlepšie okamžite utrieť - zásobiť sa dostatočným počtom čistých handier... ja octaviu som minul cca 10 pixlí resitinu, na fabiu 8, na malé auto cca 6.... prívesný vozík cca 1 .... hlavne sa nebáť a včas sa do toho pustiť, a nešanovať že tam a tam nie lebo hrdzavé to veru lepšie vyzerať nebude.... samozrejme treba počítať s tým že po takomto ošetrení auto smrdí a vypáchnutie do 0 trvá doslova roky, najhorší je týždeň dva po ošetrení, vtedy najlepšie auto nechať s otvoreným interiérom v garáži a nepoužívať....
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Na koróziu do nosníkov je dobrý vosk.taky hnedý.predavaju sa spray aj s hadicou a tryskou.no na celé auto a detailne každá diera ich treba aspoň 25 kusov cena je tak 5euro za 400-500ml.skusil som aj niečo od Liqui Molly liter stal 10euro a je to tak dobre ze ani v zime to kolesá neumyli.fakt dobra konzervacia.no bola to už dóza na pištoľ a kompresorom sa to striekalo.prach v nosnikoch len zalej tým voskom.nepristupne miesta som vyvrtal malú dierku 3-4 vrták aby vošla hadicka dnu a vybavene.na 25 ročnom aute som komplet celú podlahu po renovácii striekal voskom cez všetko hadice trubice všetko pod plastovými podblatnikmi každu skaru dieru dvere z dnu ramená nápravy aj brzdové strmene po renovácii a nastriekani.po zime ma prekvapilo že soľ na to nesada všetko bolo čisté.robim to tak už roky na všetkých svojich autách.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Na hrdzavé miesto je dost dobrý epoxidovy nater Brunox je aj v spreyi
vlado659
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado659 »

Ja som pred cca 6 rokmi opravoval prehrzdavene diery v prednych podblatnikoch pri tlmicoch na felde.Teraz som to auto po dlhej dobe videl a bolo v stave oko som to urobil bez dalsej korozie .Robil som to ,ze prehrzdavene diery som vycisti kolko sa dalo,natrel som to bezoplachovym odhrzovacom,po uschnuti som pouzil uz spominanu zakladnu ferbu U 2073 Chemodur P, diery som pretmelil Body sklene vlakno a po vytvrdnuti som to natrel znova tym chemodurom P. Bol som prekvapeny ako ta farba dobre drzi a hrzda dalej nepokracuje.Teraz tuto farbu pouzivam na vsetko hrzdave a mam s nou najlepsie skusenosti oproti inym farbam a uz nepouzivam ani odhrzdovac ,ale vzdy osetrovane miesto ocistim od hrzde kolko sa da a dobre odmastim.
DUDO175
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa DUDO175 »

vdaka za reakcie, na dutiny pojde teda resistin idem ich ale najskôr tlakom vyčisiť od prachu a blata (technickým benzínom) ak to pojde...odspoda to umyjem potom wapkou a pojde asi noxudol ale to má čas hockedy. Tie hrdzavé začiatky v interiéri som obrúsil a naterel odhrdzovačom pár krát...základ dám buď ten chemodur alebo klasiku synt. +vrch synt. ak nezoženiem chemodur. Dnes mi prišli dve pixle toho resistinu našiel som ho už len v troch eshopoch a u nás v meste nikde.
66QUATTRO: 10 tých pixlí na jedno auto? To mi príde strašne vela potom nečudo že to smrdí tak dlho ja rátam jednu max. a jednu som do zásoby, jedna táto má 950g.
66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

DUDO175: Na vybratý interiér budú stačiť 2 ks ML, tam by som odporúčal natierať to štetcom - pokiaľ sa to strieka s kompresorom tak stropnica alebo prístrojovka bude mať povlak zo sadajúceho Resistinu. A to sa čistí pomerne ťažko. Áno skutočne to bolo 10 pixlí, kto nechce nech neverí, ja som to auto ošetroval pre seba lebo ho neplánujem predať, km až tak veľa netočím aby som ho stihol vyjazdiť skôr ako dožije kasňa - navyše mám viacero áut. Takže preto tá dôkladnosť. Pri starých áut som si boj s hrdzou užil a to bolo najlepšie poučenie - ošetriť kým tomu nič nie je a je vystarané navždy. Smrad tam bude či je tam 2 - 10 pixlí - hlavne ten čo sa dáva do interiéru je najintenzívnejší. Ono s to nezdá ale len dutiny v nosníkoch a prahy zožerú zo 2-3 pixle. Podvozok a podbehy ďalšie 2-3, interiér - 1-2, dvere a kapoty .... ale to už každý ako chce.... nezabudnúť tie pixle poriadne rozmiešať - väčšinou stoja mesiace v sklade - ja ich hneď ako ich kúpim otočím na uzáver aby husté stieklo k otvoru a potom následne dlho dlho premiešavať, riedi sa to technickým benzínom. Nezabudnúť podkladať kartóny, lebo nejaká časť s dutín vytečie. Umyť poriadne hlavne záhyby ako napr veže tlmičov resp priestor pri tlmičoch - nesmie tam ostať veľa blata inak to účel nesplní, odporúčam nastriekať aj ´´kosti´´ - nápravnice, ramená a pod veci - je to celkom fajn rozoberať nepohnité skrutky a veci čo sa ´´mrvia´´. Ten smrad sa stratí - netreba sa ho báť, len to chvíľu trvá, no dobrý pocit že po 10 rokoch nebudem riešiť načaté podbehy či deravé prahy mi zato stojí. Ostatní podľa svojho uváženia, istého času som si chcel zarobiť aspoň na veci čo som k tomu kúpil, no zrejme tu na SR sme dosť bohatí lebo sa našiel až jediný človek čo o to prejavil záujem aj ten bol ochotný dať auto len na počkanie čo nestačí ani na umytie podvozku, nie to ešte na dôkladné ošetrenie.
Napísať odpoveď

Návrat na "Alfa Romeo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných