oprava zavitu tehlice octavia

Ponuky práce: Auto moto, brigády ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Takú tehlicu kúpiš za facku, jej výmena je najrozumnejšie riešenie
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tehlicu áno,ložisko nie preto je taká výmena tak 50 : 50 prieser,pokojne mu predajú aj hnutú po búračke
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Heli mám komplet od M6 tuším po M12.Tam kde je už závitová vložka Heli to už nestrhneš,správa sa ako väčší závit a viac vydrží než pôvodné
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Zavitová vložka je u mna fušerská robota bez urážky
Zvlášť ked diel stojí pár €€€ a je jednoducho vymenitelný

Prečo meniť ložisko aj na druhej strane? Kúpim iba jedno
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Mám tú istú skúsenosť ako Milan - po oprave závitu tou srandovnou strunou, už drží. Dokonca aj v hliníku. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Ako písal ivko1, ložisko na druhej strane meniť nemusíš. To neplatí ako pri tlmičoch, alebo brzdách.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No vtip vo veci je že po oprave je lepšie než pred ňou.Kto s tým robí to vie,kto videl pochopil,a kto nevidel pre toho jednoduché vysvetlenie.Závitníkom sa vlastne otvor prereže na vyžší priemer,takže z pôvodného M6 je vlasne prenášaná sila cez vložku akoby v rozmere M8 a toje obrovský rozdiel v únosnosti a zaťažitelnosti spoja.U BMW je spústa hlavne malých M6 závitou vlastne vložkovaných.To sa už nikdy nedá strhnúť závit otvoru M6,už dá iba utrhnúť skrutka.Závit samotný vo vložke je ako M8
A ešte väčší vtip je pár minút čo to trvá urobiť.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Len taka maličkosť, na Slovensku sada Helicoil stoji okolo 200 €...

Tu v Nemecku som kupil Helicoil sadu M10 tuším...aj s vrtakom aj zavitníkom a šrobovačikmi na zaskrutkovanie..
v krabičke za 20 € ,
samozrejme je tam len 20 tých pružiniek..jedneho priemeru len v troch dlžkach...

www.norma.de

www.norma-online.de
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Neriešme M6 alebo M8, keď skrutka čo drží strmeň je často M12 a trochu mi je záhada ako sa dá strhnúť taký závit

Vložka je pevná tak isto pretože ostáva akože závit pre pôvodnú skrutku
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Závit vyrezaný do HLINIKA alebo inej zliatiny sa dá strhnuť v pohode , hlavne ak použijeme zbytočne veľkú račňu a ak je tam skrutka nasucho.

Z toho dovodu ja som prešiel na Gola 3/8 . A okrem matic kolies a šrubov držiacich diely podvozka ,s ňou uťahujem všetko.
pidizvi
Príspevky: 3413
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

preco ten zavit neprerezat o cislo vyssie, zvacsit dieru na strmeni a vymenit srob za vacsi? Materialu tam je dost.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Prečo neuznávam tie vložky, ono je to akurát tak odsunutie problému
[img]https://i.imgur.com/BJmr6Aa.jpg [/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie to nie je odsunutie problému.U drahších vozidiel je použitý bežne,automaticky sú vložkované otvory v hliníkoch a pod.ivko stále nedokáže pochopiť že sila skrutky sa síce nezmení pretože tam pôjde pôvodná,ale otvor s novým vložkovaním je pevnejší o jednu M -kovú triedu,to do budúcnosti znamená že nebude jednoduché podobný priekak zopakovať.
Obrázok je dôsledok práce idiota,pretože aj Heli má svoje finesy ako postupovať aby sa napr.vložka nikdy nevytočila.Presne viem čo dotyčný pokecal.Všetko sa dá pokecať,stačí k tomu pustiť "správneho".Ak sa vložka urobí správne,je doživotná
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Milan pevnejšie drží vložka v otvore, ale na utrhnutie M10 závitu vo vnútri vložky potrebuješ stále rovnakú silu. A čo z toho že bude vložka držať v otvore ked v nej utrhneš závit?

K obrázku vyššie - ku mne to došlo na opravu, ja neviem za akých okolností sa tak stalo. Je mi to fuk, muselo sa to obrúsiť do pol závitu + vyvariť, vyvrtať a nanovo narezať závit

Kde máš istotu že ten dotyčný majster to rovnako neposerie?

Hned si viem predstaviť ako to niekto vrta elektrickou vrtačkou niekde vo zveraku... Kolko mm závitu je v tehlici? 12mm? Hned si viem predstaviť ako mu to šmatle, lebo roztrtkaná diera, lebo má nejaký zastrúhaný vrták a ešte ho vedie šikmo...

Skrátka celé na P*** a pritom druhá tehlica nech 50€ a kludne aj bez výmeny ložiska
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Závit vnútri vložky nestrhneš lebo vložka je z kvalitnejšieho materialu ako pôvodný material. A zase vložku z pôvodného materialu nevytrhneš lebo je to špecifický závit ,ktorý má väčšiu opornú plochu ako bežný závit.
V automobilovej prvovýrobe sa nerežú priamo závity do hliníka ale rovno sa dávajú tieto vložky. Neviem či heli, alebo majú svojich dodávatelov, ale princíp je ten istý. :4012:
Istotu nemáš nikdy, ale čo sa mne dostalo do rúk tak opravný závitník mal vodiaci trň a vrtal som ho v stojanovke. Drží už dlhé roky.
Neveril by si ale existujú spôsoby aj na naozaj brutálne opravy, len ludia o nich nevedia.
Ak treba dá sa zvárať a rezať aj pod vodou ,ak treba dá sa zvárať aj v kozme.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Práca Auto-moto"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní