oprava Renault

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

minimo
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 12.10.2009 13:30
Zdieľať na Facebook

oprava Renault

Príspevok od používateľa minimo »

Čo musí vystaviť autoservis po oprave auta?Nejaký protokol čo opravovali?A musí tam byť uvedené kvôli čomu sa to opravovalo?Napríklad oprava hlavy motora,pretože bol klinový remeň namotaný v rozvodovom remeni a preskočili ventily.Môžem na tom trvať aby to uviedli v protokole opravy?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja si myslim ze mozes. Nemozu ti predsa dat do ruky fakturu ze "fakturujeme vam za opravu vasho renoltu sumu 357735347645 eur bez dph" minimalne len preto lebo zo zakona musia niest 6 mesiacov zaruku na pracu plus vymienane diely dva roky - napriklad ak ti vymenia dvere a tie zacnu po polroku hrdzaviet zvnutra, ako ich vyreklamujes...

doriti aku dobu to zijeme... mne nicim neautorizovany garazovy majster sice fakturu neda lebo ja ju od neho nechcem (nemam s nou co urobit), ale v skatulke mi automaticky odovzda vymenene veci... su stare pokazene/opotrebene ale da mi ich. Nechapem preco vymrdane drahe autorizovane servisy nemozu automaticky spravit napriklad aj fotodokumentaciu o rozsahu skody pred zacatim opravy a pocas nej. Ani jeden to nerobi. A potom ked sa zakaznik pride hadat ze vy ste mi nafakturovali a vymenili 11 ventilov zbytocne tak "vazeny zakaznik aha tu je vas motor po rozobrati a kvoli tomuto a tomuto sme to museli vymenit. Samozrejme sme vas informovali telefonicky ked sme tuto skutocnost zistili a ako si iste spominate, suhlasili ste s touto skutocnostou a bola vam aj oznamena cena XY eur ktoru sme neprekrocili o zakonom povolenych 10%".


bohatstvo takuto vec robi moj garazovy majster (a preto k nemu chodim)... takuto vec si robi kvantum nadsencov ktori sa potom stretavaju s obrovsky kladnym ohlasom ale nie "seriozny" a urcite predrazeny autorizovany servis.

vyprdnut sa im na hlavu trikrat...
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

ono,,,, v dnesnej dobe je mat najlepsie znameho,, co sa ti stara o auto,,, ja davam kazdemu fakturu,,ci ju chce,, alebo nie ,, pri rozobrati kazdemu zavolam co ma za problem, kolko to stoji a co treba vymenit sumerne,,aby nemusel 2x ,,, dam mu na vyber napodobiny,,lepsie diely,,origo -- co si vyberie objednam ,, niekomu dam celu moju zlavu,, niekomu nieco z nej,,niekomu este prihodim ,,, ci je dobry znamy,,znamy,,alebo na fakturu - firme,poistovni, na vsetko dostane zaruku ci ma fakturu,,alebo nie ,kedykolvek moze za mnou prist, vsetky stare suciastky davam pri auto aj v rozmlatenom stave ,, na papier -- fakturu vypisem vsetky kupene diely - ceny + robotu,jednu fakturu dam jemu, jednu mojej ekonomke a ulozim ju v pocitaci ,,
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Názor opravára. Vystavuje sa zákazkový list kde príde požadovaný rozsah práce.Je to ale skôr zriedkavosť že to niekto požaduje,z počiatku sa ale vždy zákazkový list vystavuje,to tu nebudem rozmazávať prečo sú bežné požiadavky na bezpapierovú formu..Skôr aká je prax.Príde auto,obhliadne sa čo je jasné,dohodne čo sa žiada a je možnosť ostať pri rozoberaní a oprave,prípadne sa dohodne kedy to bude porozoberané a dohodneme sa potom čo ďalej.Vždy je viac variant,nové diely,použité ale dobré diely,zoženieme my alebo si to skúsi sám zákazník.Prístup a možnosť vidieť ktorúkolvek etapu je samozrejmé ale využívané zriedka,to skôr sa prídu na chvílu pozrieť a dohodnúť.Málokto odoberie staré diely ale vždy sa taká otázka dáva.Nikdy nemôže dôjsť ku konfliktu a ani nedochádza,napriek tomu že by zákazník niekedy nemal možnosť vlastne na základe čoho uplatňovať reklamáciu. Zásada je že zákazník príde opäť, a vracia sa iba spokojný.
horeli
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 14.02.2007 06:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa horeli »

Samozrejme je lepšie mať na to papier,aspoň nedochádza k nedorozumeniam,mám srvis od roku 1982 a myslím že požiadavka opravy"bez dph je skôr zo strany zákaznika v snahe niečo ušetriť,oberá sa ale o možnosť v prípade reklamácie ,mať exaktné argumenty v ruke.Pretože stále platí "CO je psáno to je dáno".Pre servis ktorý investuje do technologíí je viac dôležitý "papier" pretože banka alebo leasingová spoločnosť chce vidieť výsledky na papieri.Nestačí tvrdiť "ja zarobím ročne na bokovkách Uno milione.Ak už ale dôjde k situejšn že zákaznik je v ťažkej finančnej kríze tak ak tomá bez papieru,je dobré ak ma aspon zoznam prác a materiálu.Ale rozhodne tvrdím lepšie s papierom.Inak viete aká je skutočne záruka na opravu?Myslím tým dobu?Podľa novelizácie je to?/Musím priznať že aj ja som myslel že po oprave je pri použití materálu 2-ročná záruka,omyl len 3mesiace,ak sa obe strany nedohodnú inak,myslím tým na dlhšiu dobu.Dlhšia záručna doba ako 3 mesice musí byť ale význačená na zakázke.Ešte malá poznámočka ku kolegovi ktorý sa vzdáva svojho rabatu v prospech zákazníka,s čoho kolega potom riešiš prípadnu reklamáciua ako si vytváraš rezervy na prípadné prúseri.Rovnako neodporúčam používať lacné náhrady ,všetko sa vráti ako bumerang.Ja si osobne myslím že lacno a dobre sa opravovať nedá a rovnako ak budem robiť za dumpig tak nezplatím svojich automechanikov.Dnes si myslím že automechanik musí byť špičkový odborník je to veľmi náročné remeslo na vedomosti,zručnosť a v neposkednim rade na technologiu ktoá je riadne drahá.Jasné viem že väčšina zákaznikov alebo veľa ,si myslí že ako "bohove na nich zárábame ,nie je to pravda.J a prajem nielen svojim ale aj všetkým zákazníkom aby aj oni mali dobré platy a môhli dôstojne žiť,pretože ked sa má dobre môj zakazník mám sa dobre aj ja.Prajem nám všetkým automechanikom ale hlavne našim zákazníkom aby sa im darilo omnoho lepšie ako doteraz pretože nikto to nemáme ľahké./okrem tých hajzlov politikov/ a prajem nám všetkým viac porozumenia bez postranných umyslov. :3035:
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

mozno to vyznie divne,,ale reklamacie nemam - typu krik a nadavky,,vacsinou vsetko mam svojich zakaznikov - normalnych a stalych,, takze vsetko riesime v pohode - za tych 20 rokov ich mam dost ,,,nakolko som sam sebe panom a som sam ,, nemusim nikoho nahanat ,, moje zlavy na diely idu na - prenajom dielne atd,, -- to mam mesacne okolo 500e a robim dost,, takze z robotou sa to da,,,, a ako som pisal vsetkych poznam -- tak viem ako kto a co ma ,,, -- a niekto ma u mna plne zlavy ,co ma aj 40% oproti pultovke ,,, takze aj zaruky davam maximalne kolko sa da a ked riesim diely ako v zaruke,, tak ich maju zadara - nakolko ja ich dostanem tiez ,,, prusery tak isto nemam ,, ale mal som jedneho kokota v davnej minulosti - tak som si dal poistit aj dielnu na dost v pripade nejakej neprijemnosti -- zatial som necerpal ani cent ,,, takze ja som taky spokojny clovek ,co ma stale robotu a ludi a ono ,,ked ta to aj bavi,, tak tie hodiny idu az velmi rychlo ,,
Napísať odpoveď

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných