Operatívny leasing
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
2.0 HDI, 508, manuál, 380.000 km
-
- Príspevky: 895
- Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17 Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
tuto sú spotreby takého auta https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
Normálne, rozbehnem a idem , čo je na tom nenormálne?
Po natankovaní plnej mi ukazuje 2000 km dojazd, bohužiaľ, iba tých 1600 dá pohodlne, na 1700 + už treba jazdiť do 110, sem tam prudšie pridať na 130-140, kvôli turbu.
Pri 90 km/ h skáče ukazovateľ okamžitej spotreby od 2, 8-3,5 , po rovine, pri 100-110 3,5-4,5, pri tempomatovej 130, asi 5,3 l / aj po dlhšej trase mi ukazuje +-taku istú spotrebu.
M.Hlavaty dobre vystihol, až je diesel dobre zabehnutý,, stane sa to, čo mi môj mechanik tvrdí už roky, že čím viac km, tým nižšia spotreba bude...
A jediné, čo ma fakt extrémne vyrušuje, pri tejto šialenej honbe za nízko emisnými vozidlami, je ich vysoká hmotnosť, cena a čisto ekonomicky, nedáva to žiaden zmysel, vysvetlim:
Predstavme si, že chcem vymeniť starý Peugeot so spotrebou 4,5 l-4,6 ,to je reálna za celú nádrž, bez šetrenia, za ultra hyper modernú Toyotu Prius, ktorá stojí 40.000 eur.
Otázka: až chovam sliepky, kravy, robím na linke na výrobu plastov, áut, tv a podobne..., o
KOĽKO x VIAC musím vyrobiť výrobkov,,o koľko viac previezť kamiónmi, dodávkami, vypestovať obilia, vyťažiť rudu, spracovať ropy atď, aby som si mohol dovoliť kúpiť hyper modernú Toyotu??
A teraz x desiatky miliónov ľudí iba v Európe, ak by sme chceli, aby všetci jazdili v hyper moderných a úsporných Toyotach..., ktoré majú spotrebu 5 litrov benzínu... ,, koľko toho musíme vyprodukovať, ak chceme jazdiť ekologicky?
Namiesto Toyot, môžeme použiť aj elektrické autá, ideálne 2- tonove..
Po natankovaní plnej mi ukazuje 2000 km dojazd, bohužiaľ, iba tých 1600 dá pohodlne, na 1700 + už treba jazdiť do 110, sem tam prudšie pridať na 130-140, kvôli turbu.
Pri 90 km/ h skáče ukazovateľ okamžitej spotreby od 2, 8-3,5 , po rovine, pri 100-110 3,5-4,5, pri tempomatovej 130, asi 5,3 l / aj po dlhšej trase mi ukazuje +-taku istú spotrebu.
M.Hlavaty dobre vystihol, až je diesel dobre zabehnutý,, stane sa to, čo mi môj mechanik tvrdí už roky, že čím viac km, tým nižšia spotreba bude...
A jediné, čo ma fakt extrémne vyrušuje, pri tejto šialenej honbe za nízko emisnými vozidlami, je ich vysoká hmotnosť, cena a čisto ekonomicky, nedáva to žiaden zmysel, vysvetlim:
Predstavme si, že chcem vymeniť starý Peugeot so spotrebou 4,5 l-4,6 ,to je reálna za celú nádrž, bez šetrenia, za ultra hyper modernú Toyotu Prius, ktorá stojí 40.000 eur.
Otázka: až chovam sliepky, kravy, robím na linke na výrobu plastov, áut, tv a podobne..., o
KOĽKO x VIAC musím vyrobiť výrobkov,,o koľko viac previezť kamiónmi, dodávkami, vypestovať obilia, vyťažiť rudu, spracovať ropy atď, aby som si mohol dovoliť kúpiť hyper modernú Toyotu??
A teraz x desiatky miliónov ľudí iba v Európe, ak by sme chceli, aby všetci jazdili v hyper moderných a úsporných Toyotach..., ktoré majú spotrebu 5 litrov benzínu... ,, koľko toho musíme vyprodukovať, ak chceme jazdiť ekologicky?
Namiesto Toyot, môžeme použiť aj elektrické autá, ideálne 2- tonove..
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
Poznám borca, ktorý jazdí ešte úspornejšie, ja som ešte začiatočník-amatér.
Inak, tento jav som si všimol aj na 406 66 kw, keď som na poslednú nádrž pred predajom urobil doterajší osobný rekord 1815 km,/ cca 400.000 km, niečo podobné aj na 607, tú banujem, že som daroval , tá tiež v pohode dala na nádrž vyše 1400 km/ vyše 500/
Podľa mňa, až má auto viac km, podvedome začneme naň dlabať, veď načo, "neoplatí sa, turbo púšťa, olej zovšadiaľ tečie, už iba dojazdim ".
V praxi, zatiaľ nič lepšie a efektívnejšie ako diesel nie je.
Ak by mali všetky funkčné dpf-ka, povinný nájazd aspoň 500, tak úspory energií, surovín a emisií, by boli nesmieme.
Inak, tento jav som si všimol aj na 406 66 kw, keď som na poslednú nádrž pred predajom urobil doterajší osobný rekord 1815 km,/ cca 400.000 km, niečo podobné aj na 607, tú banujem, že som daroval , tá tiež v pohode dala na nádrž vyše 1400 km/ vyše 500/
Podľa mňa, až má auto viac km, podvedome začneme naň dlabať, veď načo, "neoplatí sa, turbo púšťa, olej zovšadiaľ tečie, už iba dojazdim ".
V praxi, zatiaľ nič lepšie a efektívnejšie ako diesel nie je.
Ak by mali všetky funkčné dpf-ka, povinný nájazd aspoň 500, tak úspory energií, surovín a emisií, by boli nesmieme.
-
- Príspevky: 705
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
Nemusí byť tak nízka spotreba nenormálna, okamžitú s vetrom za chrbátom môže mať - občas. Často človek nechtiac pomýli sám seba. Občas kecajú palubáky, niekedy naozaj hodne. Stačí napríklad blbo spravený chiptuning... Niektoré autá a značky klamali o dosť.
Ten motor je úsporný. Smerodatná je dlhodobá spotreba, meraná zapisovaním natankovaného paliva a prejdených kilometrov. Porovnať ju s údajmi palubného počítača. Prípadne merávať aj s Torque po kalibrácii na dlhšie trasy, pri krátkych bude vždy rozdiel medzi údajmi palubáku a (výpočtom) Torque.
Dajú sa dosahovať aj o dosť nižšie spotreby, než je údaj výrobcu, priemer Spritmonitoru.
Mával som na Multiple (viem, nie je to auto - tvrdí každý, kto v tom nesedel...) prejazdy Prievidza - Žilina za 4,5/100 - nazad za 4,2/100. Vyše 6-ročný priemer je 6,02 pri prevažnej väčšine jázd do 2-3 km. Na Alfe ak sa hodne ženieme s dcérou do Hágov je hore 5,5-6 - nazad do 4/100. Mal som RAZ v Martine 3,6 - v PD 3,7/100.
Zhrniem - treba vedieť jazdiť úsporne (ale svižne) prípadne aj vedieč čo a prečo mať v motore, prevodovke, palive.
Ten motor je úsporný. Smerodatná je dlhodobá spotreba, meraná zapisovaním natankovaného paliva a prejdených kilometrov. Porovnať ju s údajmi palubného počítača. Prípadne merávať aj s Torque po kalibrácii na dlhšie trasy, pri krátkych bude vždy rozdiel medzi údajmi palubáku a (výpočtom) Torque.
Dajú sa dosahovať aj o dosť nižšie spotreby, než je údaj výrobcu, priemer Spritmonitoru.
Mával som na Multiple (viem, nie je to auto - tvrdí každý, kto v tom nesedel...) prejazdy Prievidza - Žilina za 4,5/100 - nazad za 4,2/100. Vyše 6-ročný priemer je 6,02 pri prevažnej väčšine jázd do 2-3 km. Na Alfe ak sa hodne ženieme s dcérou do Hágov je hore 5,5-6 - nazad do 4/100. Mal som RAZ v Martine 3,6 - v PD 3,7/100.
Zhrniem - treba vedieť jazdiť úsporne (ale svižne) prípadne aj vedieč čo a prečo mať v motore, prevodovke, palive.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
Keď urobím na nádrž, cca 1700 km, natlačim 74-75 l, tu neokecam nič.
Mimochodom, po R1, cez 100 km celkom, som mal rekord 2,7, /z toho vyše 40 km okresky/ ,len fotka ostala v starom mobile.
Stačilo zarovno s autobusom.
Po prejdení 9.999 km, podľa pc 4,2 l, reálne- 4,4-4,5, v tom bolo už Albánsko, Čierna Hora, poprdkavanie popri mori, státie v kolonách atď..
Mimochodom, po R1, cez 100 km celkom, som mal rekord 2,7, /z toho vyše 40 km okresky/ ,len fotka ostala v starom mobile.
Stačilo zarovno s autobusom.
Po prejdení 9.999 km, podľa pc 4,2 l, reálne- 4,4-4,5, v tom bolo už Albánsko, Čierna Hora, poprdkavanie popri mori, státie v kolonách atď..
-
- Príspevky: 705
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
Preto píšem, že to nespochybňujem. 4,9 na Alfe a 5,07 na Multiple som mal najnižšie spotreby nádrž-nádrž. Pri prevažne krátkych jazdách a keď idem za humno - rád na to dupem kde sa dá. (Na dvojkovom Punte 3,9 nádrž-nádrž pracovné dni 31,5 km PD-Kľačno cez Fačkovské Sedlo. Dlhodobú už neviem, zmazal som záznamy, to auto už nemám).
Píšem aj ručne do Excelu aj do apky PHM & Náklady. Jedine tak sa dá zistiť skutočná spotreba, palubáky vedia naozaj dosť keceať.
Píšem aj ručne do Excelu aj do apky PHM & Náklady. Jedine tak sa dá zistiť skutočná spotreba, palubáky vedia naozaj dosť keceať.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
Klobúk dole, Fiaty majú naozaj vynikajúce motory , s Multiplou takú nízku spotrebu..., si už starý, vyjazdeny vodič.
-
- Príspevky: 895
- Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17 Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
aj ja verím tomu, že sa za určitých podmienok, určitému šoférovi, ak má šťastie na podarený kus, podarí nižšia spotreba ako väčšine iných, ale je to zrovna tá výnimka, čo potvrdzuje pravidlo.... ja som spokojný keď mi 2.0l dieslák žerie trocha pod 6 litrov, 2,2l pod 6,5l a plyňák pod 8-9l lpg, ale mám v tom aj trasy v meste
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
Občas mávam záchvaty šetrnosti ...
Mal som auto, čo bralo 10 l nafty a uvedomil som si, že čo 100 km, to 2 obedy fuč, oproti autu s polovičnou spotrebou..., vtedy stálo obedové menu menej ako 3 eurá .
Pred 30 rokmi mi v ďalšom aute 65 litrov benzínu vydržalo niečo nad 400 km, ďalšie bralo 9-10 litrov benzínu, neskôr 2.0 benzíny 7-8 l, státisíce km.
No a dnes, 5 l rozdiel, to je cca 8 eúr navyše/ 100 km, čo sa nezdá, ale až niekto urobí denne 100-200 km, čo je fakt nič, tak iba z úspory utiahne náklady na bývanie
Auto je už dnes luxusom, aj keď si to nechceme uvedomiť...
No a keď niekto jazdi 30 rokov, s 5 l navyše , tak to hodí iba na rozdiele spotreby 1 apartmán niekde pri mori..., keďže to má aj drahší servis, pneumatiky, poistku atď.., pri väčšej porcií km ročne, aj 2 apartmány, či rovno dom..
Nie je to šialené?
Mal som auto, čo bralo 10 l nafty a uvedomil som si, že čo 100 km, to 2 obedy fuč, oproti autu s polovičnou spotrebou..., vtedy stálo obedové menu menej ako 3 eurá .
Pred 30 rokmi mi v ďalšom aute 65 litrov benzínu vydržalo niečo nad 400 km, ďalšie bralo 9-10 litrov benzínu, neskôr 2.0 benzíny 7-8 l, státisíce km.
No a dnes, 5 l rozdiel, to je cca 8 eúr navyše/ 100 km, čo sa nezdá, ale až niekto urobí denne 100-200 km, čo je fakt nič, tak iba z úspory utiahne náklady na bývanie
Auto je už dnes luxusom, aj keď si to nechceme uvedomiť...
No a keď niekto jazdi 30 rokov, s 5 l navyše , tak to hodí iba na rozdiele spotreby 1 apartmán niekde pri mori..., keďže to má aj drahší servis, pneumatiky, poistku atď.., pri väčšej porcií km ročne, aj 2 apartmány, či rovno dom..
Nie je to šialené?
Naposledy upravil/-a lubos zimovcak v 15.02.2024 12:00, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 705
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
Mňa Wartburg naučil jazdiť na spotrebu...
A áno - neraz si spomeniem na Babettu, ktorá mi žrala reálne 3-4 litre, lebo som jazdil na plný plyn. No ani autami som nikdy nejazdil na klobúka.
Nie len Fiaty majú výborné motory, viac áut má nízke spotreby.
Nám to bola/je nutnosť - živiť dve autá z obyčajných platov bola nutnosť. NA dôchodok by teoreticky stačilo jedno, no ostali dve.
A áno - neraz si spomeniem na Babettu, ktorá mi žrala reálne 3-4 litre, lebo som jazdil na plný plyn. No ani autami som nikdy nejazdil na klobúka.
Nie len Fiaty majú výborné motory, viac áut má nízke spotreby.
Nám to bola/je nutnosť - živiť dve autá z obyčajných platov bola nutnosť. NA dôchodok by teoreticky stačilo jedno, no ostali dve.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
Mňa vyškolila T 613 , až vtedy som pochopil, prečo za komunistov mali jej vodiči poukážok na benzín ako maku...
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
1 Urbanizacia sveta celkom pokrocila. V mestach je husta premavka. Hybrid je realne v meste upornejsi a tichsi ako diesel.lubos zimovcak napísal: ↑15.02.2024 07:06
V praxi, zatiaľ nič lepšie a efektívnejšie ako diesel nie je.
Ak by mali všetky funkčné dpf-ka, povinný nájazd aspoň 500, tak úspory energií, surovín a emisií, by boli nesmieme.
2 Cokolvek povinne stoji peniaze. Ak nariadis povinnu zivotnost pre auto 500000 km, potom naklady budu enormne a samoszrejme, platit to bude spotrebitel.
pozor na to, co si zelas. Mohlo by sa to splnit.
-
- Príspevky: 705
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
Prešlo médiami jazdenie za poplatok - teda nevlastniť autá, platiť - tam bolo 0,07 eura za kilometer. (https://androidportal.zoznam.sk/2024/02 ... ite-007-e/)
Tiež forma "operatívneho lízingu".
Tiež forma "operatívneho lízingu".
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 1624
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: Operatívny leasing
Vrchol šoférského umenia je mať nízku spotrebu a zavadzať na ceste. To sme sa teda dostali... Ešte čakám, ako si tu niektorí začnú porovnávať pipíkov, koľko km kto najazdil.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 40 neregistrovaných