Opel 1,6 CDTi 2010 pozor! toto je aj vo vašom motore

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Opel 1,6 CDTi 2010 pozor! toto je aj vo vašom motore

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Motor 1,6 CDTi 92 kW r 2010 km 150 tis prvý majiteľ.Začínajúce potiaže priniesli potrebu komplexného čistenia sania.Kedže km je málo a sú isté,tak ma dosť prekvapil stav zanesenia.Okamžite sa ujasnilo prečo dané potiaže,motor nevedel dýchať.Kedže sa jedná o moderný motor vybavený filtrom častíc tak som očakával že sa to bude robiť ale.Je to inak,je to katastrofa,prístup je tak zlý že myslím že tromfol všetko čo sa tu kedy aký motor čistil.Šípkou som vyznačil,čo treba demontovať.
[img]http://s16.postimg.org/mjybyk8e9/opel_cdti1.jpg[/img]
Opel žiaľ utopil sanie pod torpédom tým najhorším možným spôsobom a velmi zaparacoval aby podobná práca bola maximálne zťažená hlúposťami ako napnutá kabeláž ktorej uvolnenie (len pre malé odtiahnutie) vyžiada nemierne prácne uvolnenie zo svoriek a samozrejme z konektorov.Kedže na dané miesto je problém strčiť jednu ruku,je to šialené doslova.Po prakticky celodennom "boji" je všetko čo zo saním súvisí vonku a len vtedy si človek uvedomí koľko komponentov hotových kedykoľvek kolabovať to vlastne má.
EGR OK má ale aj chladič (výmenník výf.plyny/voda) a ten má regulovaný vstup s klapkou z jasnou tendenciou sa zadierať.
[img]http://s15.postimg.org/iz0svvr6f/opel_cdti2.jpg[/img]
Už pri miernom zanesení spalinami nedokáže podtlaková membrána tou mini páčkou pohnúť.
Ďalší super ťah konštrukcie je umiestnenie snímača tlaku v potrubí na zlom mieste...vid výsledok myslenia (je to nemka !)
[img]http://s30.postimg.org/4i657stgd/opel_cdti3.jpg[/img]
V samotnom sacom ho nie je ani len vidieť tak je zarastený
[img]http://s30.postimg.org/gj0s00fml/opel_cdti4.jpg[/img]
Ďalšia maličkosť na ktorej bude motor padať do núdzákov sú klapky sacieho potrubia.Kedže sú tiež zahumusené tak sú ich miesta naznačené šípkami.Šípka napravo ukazuje na maličkú páčku ktorá nimo otáča (podtlakom)
[img]http://s11.postimg.org/no0oop3sf/opel_cdti5.jpg[/img]
A už na záver iba ukážka čo je zo sacieho potrubia len mechanicky nahrubo vyškrabané,to sa ešte bude čistiť dočista dočista.

Čo je hlavný dôvod pre príspevok,je upozorniť že už 150 tis km prevádzky vyprodukuje stav,kedy bude každú chvílu nejaký problém,už nastúpi čas hromženia na DPF,prídu núdzové stavy.Ale hlavne....sme v štádiu kedy je náprava len o práci,ani halier materiálu.Ak nepočítam prostriedok na vyčistenie.
Takže myslite pri problémoch že toto je klasika u každého moderného diesla,nedajte si od prvého blba vymeniť turbínu,EGR,váhu...problém môže byť tu.Práca je to nechutná,vyhne sa jej kto môže,ale budte tvrdohlavý a žiadajte to čo treba.Najlepšie z dokumentáciou,lebo SVK je ...každý vie
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Este pre predstavu, kolko casu zoberie takato udrzba na tomto skvoste ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak nič nevynecháš a nič si neulahčíš tj max poctivo tak 2 dni jednému u tohoto konkrétneho motoru.Ale bude to viac nakoľko u Opla je špecialitka tj delené (polené) sacie a to je nutné opäť lepiť dokopy inak by tade salo falš plus diagnostika (nie taká minutová) a je to 21/2 dňa,ale výsledok stojí zato a hlavne..na 100 tis ďalších km pokoj
Teraz ma tak napadá čo tu pred časom bol čistič sania čo niečo striekali do sania a motor to hlatal,a aké je to super.No neviem či sa dá kg sajrajtu skrmiť
Tu je iba jeden problém,vrcholne nechutná práca
mikroskop
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 05.05.2010 23:43
Zdieľať na Facebook

Mam to iste na 1,9cdti

Príspevok od používateľa mikroskop »

Vyrive klapky ko.Auto nema pri vyssich otackach vykon a hadze do nudzoveho stavu.Inak ten motor co popisuje p.Hlavaty je myslim 1,7cdti 92Kw.1,6cdti montuju od 2014-2015.Inak nova profesia automechanik/kominar ????
maci.nko@azet.sk
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 06.05.2007 12:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maci.nko@azet.sk »

Krása! Pekná práca pochvala
Žiaľ EGR......

Pridám skúsenosť, ktorú možno niekto nepodporí, ale môj názor nič nevie zmeniť....

Mám ich viac ale príklad uvediem Octaviu 1,6tdi čo kúpili na taxi novú s 4km na budíku sme mu odstavili EGR, dnešným dnom je na nej cez 230000km a ked po 10000km mením pravidelne olej usmievam sa čo vypúšťam! PDF nedotknuté trysky sme menili pri 140000km niekto by sa priečil že načo ale človek ich kúpil za šušne....

Inak chcel by som vidieť vstreky toho Opla na stolici predpokladám že by sme sa čudovali ....
kostlivec
Príspevky: 221
Dátum registrácie: 30.10.2009 17:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kostlivec »

Neviem čo tým presne a-zet myslel ale tiež by som rád vedel na akej značke čs.tankovali ten opel,ja som niekedy tiež bol a stále tankoval tú drahšiu naftu z OMV kým malo ešte auto málo rokou a malo cenu, ale je fakt že je najdrahšia a cítiť to riadne na peňaženke na naše staré dobré korunky je to skoro sedem korún rozdiel voči obyčajnej,Slovnaft má tiež jednu dobrú ale do nej zo zákona dr..ú tiež repku ináč by bola tiež číra ako voda...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Mam to iste na 1,9cdti

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mikroskop napísal:Vyrive klapky ko.Auto nema pri vyssich otackach vykon a hadze do nudzoveho stavu.Inak ten motor co popisuje p.Hlavaty je myslim 1,7cdti 92Kw.1,6cdti montuju od 2014-2015.Inak nova profesia automechanik/kominar ????
Zrejme áno,je to takmer 1700 ccm takže zrejme 1,7 a výkon je 92 kW.
No kominarina je to poriadna,ani sa nečudujem že to nik za toho svätého nechce robiť,mraky roboty,žiadne diely,žiadne terno.
Ako ale jedno treba nekompromisne povedať,zlatá grupa,hoci aj tam po nástupe CR motorov je to podobná pakáreň
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

teraz neviem či veta " kto raz skúsi diesel iné nechce " bola ironická alebo nie....
slaja
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 02.03.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slaja »

milan ty si posledný poctivý mechanik v strednej európe :)

už chcem vidieť nemeckého mechanika ( kominára ) ako sa stým serká,
bez mrknutia oka - šup výmena komplet motora veď to nemec zaplatí,

nové autá sa robia na päť rokov a dosť, treba kúpiť nové
to isté ako mobil, práčka, televízor ....
ibaže Slovak nemá na to príjem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aj v týchto prácách je taký nepomer.Ak si porovnáš že robíš napr dvojhmotu za 150 a je to vlastne pohodová práca kde akurát musíš byť pozorný,a porovnáš s takouto prácou ktorá je jedna z najhorších tak vlastne si vybabral sám zo sebou ak si ju prijal.Časove by si urobil tie dvojhmoty aj dve,o tom ako vyzerá aj človek aj monterky byšlo vela písať.No neviem si tie nádherné mramorové autorizáky ani vo sne predstaviť aby podobné abnormálne špinavé práce robili..riešia to inak.EGR sa dá vymeniť...ostatné neriešia.Ťahajú čas kým skolabuje filter a drahé veci a oprava dosiahne žiadúcu výšku,a nie rozobrať vyčistiť za 150 e.- (aj z diagnostikou na záver že je všetko OK)
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

kostlivec napísal:Neviem čo tým presne a-zet myslel ale tiež by som rád vedel na akej značke čs.tankovali ten opel,ja som niekedy tiež bol a stále tankoval tú drahšiu naftu z OMV kým malo ešte auto málo rokou a malo cenu, ale je fakt že je najdrahšia a cítiť to riadne na peňaženke na naše staré dobré korunky je to skoro sedem korún rozdiel voči obyčajnej,Slovnaft má tiež jednu dobrú ale do nej zo zákona dr..ú tiež repku ináč by bola tiež číra ako voda...
Tá nafta keď je číra musí byť nejako upravená,nafta bola odjakživa žltá aj v časoch keď o primiešavaní a existencii MERA nikto ani nechyroval.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Opel 1,6 CDTi 2010 pozor! toto je aj vo vašom motore

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mhlavaty napísal:Motor 1,6 CDTi 92 kW r 2010 km 150 tis prvý majiteľ.Začínajúce potiaže priniesli potrebu komplexného čistenia sania.Kedže km je málo a sú isté,tak ma dosť prekvapil stav zanesenia.Okamžite sa ujasnilo prečo dané potiaže,motor nevedel dýchať.Kedže sa jedná o moderný motor vybavený filtrom častíc tak som očakával že sa to bude robiť ale.Je to inak,je to katastrofa,prístup je tak zlý že myslím že tromfol všetko čo sa tu kedy aký motor čistil.Šípkou som vyznačil,čo treba demontovať.
Obrázok
Opel žiaľ utopil sanie pod torpédom tým najhorším možným spôsobom a velmi zaparacoval aby podobná práca bola maximálne zťažená hlúposťami ako napnutá kabeláž ktorej uvolnenie (len pre malé odtiahnutie) vyžiada nemierne prácne uvolnenie zo svoriek a samozrejme z konektorov.Kedže na dané miesto je problém strčiť jednu ruku,je to šialené doslova.Po prakticky celodennom "boji" je všetko čo zo saním súvisí vonku a len vtedy si človek uvedomí koľko komponentov hotových kedykoľvek kolabovať to vlastne má.
EGR OK má ale aj chladič (výmenník výf.plyny/voda) a ten má regulovaný vstup s klapkou z jasnou tendenciou sa zadierať.
Obrázok
Už pri miernom zanesení spalinami nedokáže podtlaková membrána tou mini páčkou pohnúť.
Ďalší super ťah konštrukcie je umiestnenie snímača tlaku v potrubí na zlom mieste...vid výsledok myslenia (je to nemka !)
Obrázok
V samotnom sacom ho nie je ani len vidieť tak je zarastený
Obrázok
Ďalšia maličkosť na ktorej bude motor padať do núdzákov sú klapky sacieho potrubia.Kedže sú tiež zahumusené tak sú ich miesta naznačené šípkami.Šípka napravo ukazuje na maličkú páčku ktorá nimo otáča (podtlakom)
Obrázok
A už na záver iba ukážka čo je zo sacieho potrubia len mechanicky nahrubo vyškrabané,to sa ešte bude čistiť dočista dočista.

Čo je hlavný dôvod pre príspevok,je upozorniť že už 150 tis km prevádzky vyprodukuje stav,kedy bude každú chvílu nejaký problém,už nastúpi čas hromženia na DPF,prídu núdzové stavy.Ale hlavne....sme v štádiu kedy je náprava len o práci,ani halier materiálu.Ak nepočítam prostriedok na vyčistenie.
Takže myslite pri problémoch že toto je klasika u každého moderného diesla,nedajte si od prvého blba vymeniť turbínu,EGR,váhu...problém môže byť tu.Práca je to nechutná,vyhne sa jej kto môže,ale budte tvrdohlavý a žiadajte to čo treba.Najlepšie z dokumentáciou (foto + diagnostika),lebo SVK je ...každý vie
Zámer príspevku je aby si každý majiteľ moderného diesla osvojil vedomosť že presne takto je na tom každý diesel po 150-200 tis. bez výnimky.Vec je závažná hlavne z dôvodu že takéto zanesenie plúc motora spôsobuje ďalšie poruchy ktoré vyzerajú navonok ako závady turbín,DPF filtrov,váh,EGR ventilov a pod a vedú v servisoch na 99% k ich výmenám ktoré samozrejme týmto závadu neodstránia ale dokonale pvyvetrajú peňaženku.Najzávažnejšie je aleto,že to vedie u elektronikou prešpikovaného diesla k vyvolávaniu núdzových stavov motora,tj úplná strata výkonu ktorý sa po otočení kľúča opäť obnoví.To je nesmierne nebezpečná vec ktorá pri predbiehaní zabíja,lebo príde nečakane ako blesk
Toto všetko musí majitel ktorý v pohode dovršil dané km (aj napriek tomu) vedieť,je to takto aj v jeho motore,je iba otázka,kedy dôjde k prvým problémom z tohoto titulu.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Lubo neviem ako a odkiaľ vieš že je z arabskej ropy,je pravda že neobsahuje repku ale obsahuje tiež nejakú biozložku aj keď upravenú,na území SR nemôže byť legálne predávané palivo bez "bio"zmesí. Letný MaxxMotion má vyššie cetanové číslo
Lucie Mašínová z OMV o rozdieloch medzi štandardnou a prémiovou naftou OMV hovorí: "Prémiové palivá sú vylepšená palivá najnovšej generácie, ktorých vlastnosti dosahujú ešte lepšie výsledky vo všetkých kategóriách. OMV MaxxMotion diesel sa ponúka v letnej a zimnej verzii. Letná verzia sa vyznačuje nadštandardnou hodnotou cetánového čísla (min. 60); v zimnej verzii môže byť nafta OMV MaxxMotion Diesel filtrovaná na hodnotu aspoň -35 ° C (podľa hodnôt CFPP, ako je stanovené normou EN 590), čo umožňuje jej používanie aj v hlbokých mrazoch. MaxxMotion diesel neobsahuje konvenčnú bio-zložku vo forme FAME. Obsahuje hydrogenovaný rastlinný olej.Nuž každý chváli svoje,aj šell má palivo s ktorým ušetríš "až"liter na plnej nádrži,lenže to je prakticky nedokázateľné lebo nikdy nenastanú v doprave rovnaké podmienky že by sa dal ten usporený liter spozorovať.[/code]
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Rozmyslam ci by vyrobca nemal uvadzat v navode ?
Alebo netreba, kedze motor prekrocil projektovanu zivotnost ?
Lebo neverim, ze im tento samodestrukcny mechanizmuz je neznamy...

Lubos nakarbonovane ventily na sacej strane este len zacnu sa riesit, prichadza era priamovstrekovych turbobenzinov :)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Panenka skákavá ! Vedomosť, že s týmto majiteľ jazdil (a mohol sa aj zabiť, keď prišiel-ak prišiel núdzový režim)... A koľkí sa už zabili, asi si nikto nevedie štatistiku.

Mňa však zaujíma iné - bolo by to takto zanesené, ak by majiteľ auta nepodtáčal motor? Resp. je to takto zanesené po poctivom majiteľovi, ktorý motor nepodtáčal? Alebo to nemá s podtáčaním nič spoločné?

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných