Opel Monterey 3.2i V6 - nekúri
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
Opel Monterey 3.2i V6 - nekúri
Ahojte,
Prešiel som stránky na nete čo sa týka toho, že nekúrili autá,ale vždy tam mali aj nejaký iný problém s tým spojený.
Môj tatko vlastní auto v nadpise a nejako sa tereňáku nechce kúriť..
Včera som pozeral expanznu nádržku s chladiacou zmesou a bolo tam cca 1 cm nad minimom, tak sme to doliali do maxima ale nepomohlo.
Auto ide úplne normálne, motor sa zohreje na prevádzkovú teplotu a drží ju stále rovnako. Po ceste cca 18 km sme skušali hadice čo idu z a do chladiča, tá čo je hore bola normálne horuca a tá čo je dole bola studená.Nevedeli by ste niekto poradiť čím to môže byť že to nekúri?
PS: rozmýšlal sme nad tým či sa náhodou nepokazil ten otočný ovládač kde sa reguluje teplota, lebo ked som s ním dnes točil tak akoby to absolútne nereagovalo..
Dík za rady..
Prešiel som stránky na nete čo sa týka toho, že nekúrili autá,ale vždy tam mali aj nejaký iný problém s tým spojený.
Môj tatko vlastní auto v nadpise a nejako sa tereňáku nechce kúriť..
Včera som pozeral expanznu nádržku s chladiacou zmesou a bolo tam cca 1 cm nad minimom, tak sme to doliali do maxima ale nepomohlo.
Auto ide úplne normálne, motor sa zohreje na prevádzkovú teplotu a drží ju stále rovnako. Po ceste cca 18 km sme skušali hadice čo idu z a do chladiča, tá čo je hore bola normálne horuca a tá čo je dole bola studená.Nevedeli by ste niekto poradiť čím to môže byť že to nekúri?
PS: rozmýšlal sme nad tým či sa náhodou nepokazil ten otočný ovládač kde sa reguluje teplota, lebo ked som s ním dnes točil tak akoby to absolútne nereagovalo..
Dík za rady..
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Keď sa inak auto (chladiaci systém motora) chová normálne a keď zároveň prívodná hadica do kúrenia je teplá a odvodová studená, tak predsa nie je najmenší dôvod si myslieť že by malo byť niečo s vodnou pumpou.
Čiže voda netečie cez výmenník kúrenia. Je malý predpoklad že by bol úplne zapchatý výmenník, takže ako najpravdepodobnejšia sa javí závada na ventile ktorý púšťa vodu do výmeníka a to buď priamo závada ventilu alebo chyba na jeho ovládaní, to býva obvykle bowdenom alebo el.motorčekom.
Čiže voda netečie cez výmenník kúrenia. Je malý predpoklad že by bol úplne zapchatý výmenník, takže ako najpravdepodobnejšia sa javí závada na ventile ktorý púšťa vodu do výmeníka a to buď priamo závada ventilu alebo chyba na jeho ovládaní, to býva obvykle bowdenom alebo el.motorčekom.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
No to je pravda, píše o chladiči. Ja som rozmýšľal podľa príslovia, že „čo sa babe chcelo, to sa jej aj snilo“, takže som automaticky predpokladal že pod chladičom myslí autor radiator kúrenia.
No ak sa jedná skutočne o veľký chladič, tak to mení situáciu, to je naozaj najpravdepodobnejšie invalidné vodné čerpadlo, cez radiator kúrenia voda sama veľmi nepotečie.
Ale potom je mi divné, aby sa pri bežnej prevádzke motor 3.2 V6 v takej ťažkej rárohe uchladil sám.
No ak sa jedná skutočne o veľký chladič, tak to mení situáciu, to je naozaj najpravdepodobnejšie invalidné vodné čerpadlo, cez radiator kúrenia voda sama veľmi nepotečie.
Ale potom je mi divné, aby sa pri bežnej prevádzke motor 3.2 V6 v takej ťažkej rárohe uchladil sám.
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
wilz ano myslel som normálny chladič za prednou maskou..hadice od toho radiátora sme neskúšali..
a odídené vodné čerpadlo?no naozaj neviem ako ste na to prišli, lebo auto čo má 2 tony bez posádky s hentým motorom aby sa uchladilo bez vodného obehu?po 20 km by vyvrela voda z chladiča a stáli sme pri krajnici s prehriatym motorom..ved to žerie aj trávu pri ceste-spotreba 15 litrov a viac takže motor má inu výhrevnosť..bez vodného čerpadla by sa po Ba priemernou rýchlosťou 50km/h/rátam aj s kolonami/ uvaril...
a odídené vodné čerpadlo?no naozaj neviem ako ste na to prišli, lebo auto čo má 2 tony bez posádky s hentým motorom aby sa uchladilo bez vodného obehu?po 20 km by vyvrela voda z chladiča a stáli sme pri krajnici s prehriatym motorom..ved to žerie aj trávu pri ceste-spotreba 15 litrov a viac takže motor má inu výhrevnosť..bez vodného čerpadla by sa po Ba priemernou rýchlosťou 50km/h/rátam aj s kolonami/ uvaril...
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
V tom prípade ale, keď je hadica od chladiča studená, tak treba zrejme rátať s tým, že vodný obeh je slabší ako by mal normálne byť.
Asi bude treba riešiť nie len nedostatok kúrenia, lebo to je asi už len prejav nejakého iného problému.
A termostat to zrejme nebude, lebo okruh kúrenia je obvykle ešte pred termostatom.
Asi bude treba riešiť nie len nedostatok kúrenia, lebo to je asi už len prejav nejakého iného problému.
A termostat to zrejme nebude, lebo okruh kúrenia je obvykle ešte pred termostatom.
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
lakino dostať radu od teba ktoru ti vyvráti aj učeň dopravného učilišta v prvom ročníku...
Najskôr si zváž čo napíšeš..a nie zadreť hovadinu že odišla vodná pumpa..ked na hociktorom aute odíde vodná pumpa tak auto sa po chvílke prehreje..
pre wilz-a horná hadica na chladiči je horúca a spodná je studená..na normálneom prednom chladiči za maskou auta..
ešte skúsime akú teplotu majú tie hadice čo idu do radiátora..
A nech si "múdry"moderátor túto tému zamkne lebo ako vidím tak je nervózny, že mu niekto vyvráti jeho super rady..
adios
ostatným dakujem za radu..
Najskôr si zváž čo napíšeš..a nie zadreť hovadinu že odišla vodná pumpa..ked na hociktorom aute odíde vodná pumpa tak auto sa po chvílke prehreje..
pre wilz-a horná hadica na chladiči je horúca a spodná je studená..na normálneom prednom chladiči za maskou auta..
ešte skúsime akú teplotu majú tie hadice čo idu do radiátora..
A nech si "múdry"moderátor túto tému zamkne lebo ako vidím tak je nervózny, že mu niekto vyvráti jeho super rady..
adios
ostatným dakujem za radu..
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 02.02.2015 20:24 Zdieľať na Facebook
budes sa divit ale lakinooo ma na 99% pravdu, tepla voda sa tlaci hore do chladica a tym padom to ma aky taky obeh ktory pri teplotach okolo nuly dokaze ten motor uchladit ale na kurenie potrebujes mat nuteny obeh vodnym cerpadlom. prve auta vodne cerpadla vobec nemali a chladenie sa riesilo velkym objemom vody a vysokymi chladicmi
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
Oki chlapci netvrdím že niečo je večné, ale tu v Ba bývalo aj 7 stupnov teraz cez zimu, stávalo sa v zápchach a ručička teploty motora ako stúpla na 90 stupnov tak aj zostala... či sa išlo po dialnici či sa stálo v kolonach na prístavnom moste..a nejako sa mi nechce veriť, že by to dokázalo uchladiť bez vodnej pumpy..neviem no..
možno to bude tou klapkou že nereaguje na otočný ovládač teploty a zostane si vlastne tak ako je stále..
možno to bude tou klapkou že nereaguje na otočný ovládač teploty a zostane si vlastne tak ako je stále..
-
- Príspevky: 1273
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných