Opel Corsa C 1.3 cdti 51kw 2003

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

didoop
Príspevky: 163
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
Bydlisko: KE
Zdieľať na Facebook

Opel Corsa C 1.3 cdti 51kw 2003

Príspevok od používateľa didoop »

Dobry den,
Chcel by som poprosit o radu od tunajsich specialistov.
Vcera som sa ako do prvej opravy svojho zivota pustil do vymeny termostatu 1.3 cdti.
Problem je, ze to auto jazdilo podchladene minimlane 1 rok (kludne aj dlhsie) !!!!
Po rozobrani sme nasli kopu cierneho (pravdepodobne sadze) smerom k EGR ventilu.
Po uspesnej vymene, auto podstatne stichlo. Po zohriati na 90C, hned praskla prepadova trubicka :).
Otazka znie, ci ma zmysel vycistit sanie (je predpoklad ze je take zasrate?), alebo staci len EGR ? Na internete daval jeden brit navod ako vycistit bez rozoberania celeho sania, dost roboty by mi to usetrilo (

Kód: Vybrať všetko

https://steptoesyard.wordpress.com/2015/02/06/combo-corsa-1-3-cdti-egr-valve-service-poor-starting-solved/
)
Auto samo o sebe, ma tah, ale az od vyssich otacok (2000), potom klasicky zvadne okolo 3500. Na opelclub.cz pisali ze to ma za nasledok prave to EGRko. Tiez aj kontrola motora sem tam vybehne, takze symptomy na to, ze egr je zatuhne som si isty. Nasiel som aj temu na tomto fore, kde pise ze staci vycistit a pojde pekne.
Co poradite ?

Foto hadice k egr:

Kód: Vybrať všetko

https://drive.google.com/file/d/0B1gUYXMiG4DjUEJ2eDVDYWVSQmc/view?usp=sharing
Foto egr:

Kód: Vybrať všetko

https://drive.google.com/file/d/0B1gUYXMiG4DjRlBoQlY3czhaYVE/view?usp=sharing
foto egr po jemnom vycisteni servitkou a molitanom:

Kód: Vybrať všetko

https://drive.google.com/file/d/0B1gUYXMiG4DjanBVYmt3b3JxT3c/view?usp=sharing
2022 dacia jogger LPG
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba vyčistiť celé sanie komplet,sú to predsa plúca toho motora a prierez jednotlivých prieduchov je nesmierne zmenšený.Má to dopad na množstvo vecí vrátane spotreby,ale zároveň je to nesmierne nebezpečná vec ak spôsobí padnutie do núdzového stavu napr pri predbiehaní.Ukážky ako to čistiť nastrekovaním tekutiny za chodu motora...ani nekomentujem.Vyčisti to,rb to na hárok papiera a potom až to bude na hromádke ako vysypaný kilogram cukru iba v čiernom,si predstav že by to mal ten motor akože "spapať" ako to ukazuje chytrák na videu
** potom klasicky zvadne okolo 3500.
Nie,to nie je zásluha EGR,ten je v danom režime otáčok už uzavretý,je to neschopnosťou motora sa nadýchnuť cez tie zúžené prierezy
Rozobrať všetko aj sacie potrubie,najprv mechanicky lyžičkou mechanicky,potom "chemicky" - benzín,Mafra,ultrazvuk a pod
Dá sa to vyčistiť do stavu nového
didoop
Príspevky: 163
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
Bydlisko: KE
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa didoop »

dakujem velmi pekne p. Mhlavaty, vo vasu radu som dufal.
Uvidim ci sa este do toho pustim sam s kamaratom - on rozoberal sanie aspon na 1.9 tdi 66, alebo to posuniem strykovi.
2022 dacia jogger LPG
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ked je uz tak zanesene ako na fotkach,odporucujem vycistit aj hlavu,teda ventily.Ale to nie je robota na zaciatocnika.bez demontaze sa to neda.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

U Tdi sa dá vcelku slušne vyčistiť aj sací kanál v hlave,ale je to práca viac než pre vraha a je potrebné mať porobené tvarové "lyžičky" a dá sa to povyťahovať von.Je ovšem nutné robiť kanál z uzavretým ventilom a po skončení omrvinky vyfúkať dlhším sosákom tlakom vzduchu von až od tanierika ventilu.Nechutná práca
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných