Opel Corsa C 1.3 cdti 51kw 2003
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 163
- Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
- Bydlisko: KE Zdieľať na Facebook
Opel Corsa C 1.3 cdti 51kw 2003
Dobry den,
Chcel by som poprosit o radu od tunajsich specialistov.
Vcera som sa ako do prvej opravy svojho zivota pustil do vymeny termostatu 1.3 cdti.
Problem je, ze to auto jazdilo podchladene minimlane 1 rok (kludne aj dlhsie) !!!!
Po rozobrani sme nasli kopu cierneho (pravdepodobne sadze) smerom k EGR ventilu.
Po uspesnej vymene, auto podstatne stichlo. Po zohriati na 90C, hned praskla prepadova trubicka .
Otazka znie, ci ma zmysel vycistit sanie (je predpoklad ze je take zasrate?), alebo staci len EGR ? Na internete daval jeden brit navod ako vycistit bez rozoberania celeho sania, dost roboty by mi to usetrilo ( )
Auto samo o sebe, ma tah, ale az od vyssich otacok (2000), potom klasicky zvadne okolo 3500. Na opelclub.cz pisali ze to ma za nasledok prave to EGRko. Tiez aj kontrola motora sem tam vybehne, takze symptomy na to, ze egr je zatuhne som si isty. Nasiel som aj temu na tomto fore, kde pise ze staci vycistit a pojde pekne.
Co poradite ?
Foto hadice k egr:
Foto egr:
foto egr po jemnom vycisteni servitkou a molitanom:
Chcel by som poprosit o radu od tunajsich specialistov.
Vcera som sa ako do prvej opravy svojho zivota pustil do vymeny termostatu 1.3 cdti.
Problem je, ze to auto jazdilo podchladene minimlane 1 rok (kludne aj dlhsie) !!!!
Po rozobrani sme nasli kopu cierneho (pravdepodobne sadze) smerom k EGR ventilu.
Po uspesnej vymene, auto podstatne stichlo. Po zohriati na 90C, hned praskla prepadova trubicka .
Otazka znie, ci ma zmysel vycistit sanie (je predpoklad ze je take zasrate?), alebo staci len EGR ? Na internete daval jeden brit navod ako vycistit bez rozoberania celeho sania, dost roboty by mi to usetrilo (
Kód: Vybrať všetko
https://steptoesyard.wordpress.com/2015/02/06/combo-corsa-1-3-cdti-egr-valve-service-poor-starting-solved/
Auto samo o sebe, ma tah, ale az od vyssich otacok (2000), potom klasicky zvadne okolo 3500. Na opelclub.cz pisali ze to ma za nasledok prave to EGRko. Tiez aj kontrola motora sem tam vybehne, takze symptomy na to, ze egr je zatuhne som si isty. Nasiel som aj temu na tomto fore, kde pise ze staci vycistit a pojde pekne.
Co poradite ?
Foto hadice k egr:
Kód: Vybrať všetko
https://drive.google.com/file/d/0B1gUYXMiG4DjUEJ2eDVDYWVSQmc/view?usp=sharing
Kód: Vybrať všetko
https://drive.google.com/file/d/0B1gUYXMiG4DjRlBoQlY3czhaYVE/view?usp=sharing
Kód: Vybrať všetko
https://drive.google.com/file/d/0B1gUYXMiG4DjanBVYmt3b3JxT3c/view?usp=sharing
2022 dacia jogger LPG
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
2021 kamiq 1.5dsg
2021 TM3LR
2020 e-up
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Treba vyčistiť celé sanie komplet,sú to predsa plúca toho motora a prierez jednotlivých prieduchov je nesmierne zmenšený.Má to dopad na množstvo vecí vrátane spotreby,ale zároveň je to nesmierne nebezpečná vec ak spôsobí padnutie do núdzového stavu napr pri predbiehaní.Ukážky ako to čistiť nastrekovaním tekutiny za chodu motora...ani nekomentujem.Vyčisti to,rb to na hárok papiera a potom až to bude na hromádke ako vysypaný kilogram cukru iba v čiernom,si predstav že by to mal ten motor akože "spapať" ako to ukazuje chytrák na videu
** potom klasicky zvadne okolo 3500.
Nie,to nie je zásluha EGR,ten je v danom režime otáčok už uzavretý,je to neschopnosťou motora sa nadýchnuť cez tie zúžené prierezy
Rozobrať všetko aj sacie potrubie,najprv mechanicky lyžičkou mechanicky,potom "chemicky" - benzín,Mafra,ultrazvuk a pod
Dá sa to vyčistiť do stavu nového
** potom klasicky zvadne okolo 3500.
Nie,to nie je zásluha EGR,ten je v danom režime otáčok už uzavretý,je to neschopnosťou motora sa nadýchnuť cez tie zúžené prierezy
Rozobrať všetko aj sacie potrubie,najprv mechanicky lyžičkou mechanicky,potom "chemicky" - benzín,Mafra,ultrazvuk a pod
Dá sa to vyčistiť do stavu nového
-
- Príspevky: 163
- Dátum registrácie: 24.05.2012 19:12
- Bydlisko: KE Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
U Tdi sa dá vcelku slušne vyčistiť aj sací kanál v hlave,ale je to práca viac než pre vraha a je potrebné mať porobené tvarové "lyžičky" a dá sa to povyťahovať von.Je ovšem nutné robiť kanál z uzavretým ventilom a po skončení omrvinky vyfúkať dlhším sosákom tlakom vzduchu von až od tanierika ventilu.Nechutná práca
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných