Opel Corsa C - vibrácie podvozku
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 30.04.2015 11:36 Zdieľať na Facebook
Opel Corsa C - vibrácie podvozku
Ahojte, mám taký problém s mojou Corsou, že keď idem od 70 - 80 km/h vibruje mi podvozok auta. Je to cítiť ako keby som išiel po nejakej rolete. Zaujímavé je, že to je cítiť iba pri danej rýchlosti... Keď idem pomalšie alebo rýchlejšie ako som uviedol, auto ide úplne hladko. Snáď je tu ešte určitá spojitosť, že keď idem v zápche na jednotke, dvojke auto sa ako keby prevalovalo zo strany na stranu, no to zrejme môže byť aj samotnou vozovkou.
Pneumatiky som vymenil, mám úplne nové a kolesá sú vyvážené. Nafúkané sú narovnako. Na prednej náprave sú úplne nové brzdové kotúče aj s doštičkami, ako aj ložiská.
Viete mi poradiť, čo by to mohlo spôsobovať? Ešte snáď doplním, že nijak inak sa problém neprejavuje, volant netrasie...
Pneumatiky som vymenil, mám úplne nové a kolesá sú vyvážené. Nafúkané sú narovnako. Na prednej náprave sú úplne nové brzdové kotúče aj s doštičkami, ako aj ložiská.
Viete mi poradiť, čo by to mohlo spôsobovať? Ešte snáď doplním, že nijak inak sa problém neprejavuje, volant netrasie...
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Tlmiče alebo vybúchaný niektorý silentblok.Prípadne koleso hádže priamo na aute vinou narazeného uloženia ako je ložisko a pod...Ak sú kolesá na 100% OK na vyvažovačke ešte neznamená že sa aj tak chovajú namontované na aute.
A vôbec, ono aj vyvážené koleso má nejakú nevyváženú hmotu vždy,a plus nejaká geometrická nepresnosť či už kruhovitosti samotného plášťa alebo ráfika alebo bočná hádzavosť, vyváženie je záležitosť skorej hmotnostná a nejaká nerovnomernosť rozmerová zas dačo iné vyvážiť sa dá aj krivé koleso čo bude hádzať . A nakoľko sa to nikdy nevyvažuje celkom úplne na chlp na jeden gram , tak sa chyby vždy zrátavajú tam pár gramov tu pár milimetrov k tomu voľné uloženie a už je problém. A ak je voľné niečo medzi kolesom a kasňou auta môže to spôsobovať spomínaný jav.Treba zobrať do auta pozorovateľa aby to pozrel priamo pri jazde cez bočné okno aj predné aj zadné kolesá....
A vôbec, ono aj vyvážené koleso má nejakú nevyváženú hmotu vždy,a plus nejaká geometrická nepresnosť či už kruhovitosti samotného plášťa alebo ráfika alebo bočná hádzavosť, vyváženie je záležitosť skorej hmotnostná a nejaká nerovnomernosť rozmerová zas dačo iné vyvážiť sa dá aj krivé koleso čo bude hádzať . A nakoľko sa to nikdy nevyvažuje celkom úplne na chlp na jeden gram , tak sa chyby vždy zrátavajú tam pár gramov tu pár milimetrov k tomu voľné uloženie a už je problém. A ak je voľné niečo medzi kolesom a kasňou auta môže to spôsobovať spomínaný jav.Treba zobrať do auta pozorovateľa aby to pozrel priamo pri jazde cez bočné okno aj predné aj zadné kolesá....
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Mám aj ja služobnú C-čku a toto by som úplne vylúčil.Nové ložiská,nové pneu...to by človek ozaj musel pripustiť že to prezúval totálny idiot,a to určite nehrozí.naopak,pneuservisáci už podľa točenia vidia o čo kráča.Nie raz mi rovno povedal že toto radšej dozadu,je vyvážené ale radšej dozadu.
C-čko je absolutná jednoduchosť,ale podobnú vec nie je možné radiť,to treba pod auto a hladať.Každá špekulácia je zbytočná,ja to poznám ako dátum narodenia,ale hádať podobnú vec je úplný nezmysel.
Navyše bez poznania histórie auta a možných súvislostí.Auto ma malinké kolesá,práve prezúvam,je tam 155/80/13 to je tak necitlivé malé koliesko že tam pomali osmička nič nerobí.
C-čko je absolutná jednoduchosť,ale podobnú vec nie je možné radiť,to treba pod auto a hladať.Každá špekulácia je zbytočná,ja to poznám ako dátum narodenia,ale hádať podobnú vec je úplný nezmysel.
Navyše bez poznania histórie auta a možných súvislostí.Auto ma malinké kolesá,práve prezúvam,je tam 155/80/13 to je tak necitlivé malé koliesko že tam pomali osmička nič nerobí.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Milan len trošička poopravím ,ty máš C-van , manželkina Corsa C má zapísané aj obuté 175x65xR14. Aj keď pripúšťam vo velkom TP niekde na začiatku zoznamu kolies tie 155 x 13 určite budú.
Ja som mal na Karkulke dokonca 135 x 13, to už boli čisté galusky.
Ja som mal na Karkulke dokonca 135 x 13, to už boli čisté galusky.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1380
- Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36 Zdieľať na Facebook
na novej gume sa mohol ohnut kord.aj nova guma moze byt chybna.aj ja mal tan problem raz hlavne v kolone ked som isiel pomalicky som to citil a nakoniec nova guma bola za 4dni v prdelke.skus v pneuservise este raz nech ich zavrtí.ked neni guma tak len hladat v naprave.ocino toto neni o sirke a vyske gum.je jedno ake ma ,ale co to robi.
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 30.04.2015 11:36 Zdieľať na Facebook
Čo sa týka pneu, mám uvedené 155/80/R13. Pneumatiky však úplne vylučujem, ako aj disky, respektíve celé kolesá. Robilo to totiž aj na zimných pneu, ktoré mám na iných diskoch. Robilo to aj na letných pneu, ktoré som vymenil za nové, na ktorých to robí ešte stále.
Keď som zašiel do servisu, objavili sa práve veľmi opotrebované brzdové kotúče, a obe ložiská už taktiež dožili. Predpokladalo sa, že to bude zapríčinené práve touto nešťastnou kombináciou. No problém nezmizol.
Keď som zašiel do servisu, objavili sa práve veľmi opotrebované brzdové kotúče, a obe ložiská už taktiež dožili. Predpokladalo sa, že to bude zapríčinené práve touto nešťastnou kombináciou. No problém nezmizol.
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 30.04.2015 11:36 Zdieľať na Facebook
Takže, po nejakom čase sa vraciam k problému, nakoľko som už skúšal asi všetko. Pneumatiky sú v poriadku. Disky sú v poriadku. Tlmiče sú v poriadku, silentbloky tak isto. Nové brzdy, nové ložiská. Už mi skutočne dochádza inšpirácia na hľadanie závady.
Predsa len mi napadajú nejaké veci - mohlo by to byť napr. aj nedostatkom prevodového oleja? popravde neviem ako je na tom, a z prevodovky sa mi zdá, že ide nejaký hukot.
Predsa len mi napadajú nejaké veci - mohlo by to byť napr. aj nedostatkom prevodového oleja? popravde neviem ako je na tom, a z prevodovky sa mi zdá, že ide nejaký hukot.
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 30.04.2015 11:36 Zdieľať na Facebook
Po pár mesiacoch sa opäť vraciam k svojmu problému s vibráciami. Začínam byť z toho už poriadne frustrovaný. Predsa len po ďalších najazdených kilometroch, stálych pozorovaniach a čase strávenom v servise som o niečo múdrejší, aj keď problém som stále nevyriešil.
Vibrácie sa prejavujú iba pri rýchlosti od 70 do 80 km/h, +/- 5 km/h. Všimol som si, že je to cítiť iba na vodičovej strane a iba od pedálov. Hocikde inde v aute tieto vibrácie nie je cítiť, dokonca keď jednu nohu držím na plyne a druhú iba voľne položím na podlahu, od pedálu to cítiť je, druhá noha necíti nič. Takisto som si vyskúšal pozorovanie zo strany spolujazdca a musím povedať, že absolútne nič nebolo cítiť.
Ďalšou zaujímavosťou je, že to záleží od vozovky. Ak je vozovka nerovná, stará a kde-tu výtlk, vibrácie je cítiť oveľa menej ako keď idem po úplne novej hladkej vozovke.
Vibrácie závisia vyslovene od rýchlosti. V uvedenej rýchlosti je absolútne jedno či idem rovno, veziem sa tiahlou zákrutou, brzdím, akcelerujem, dám iba nohu s plynu dole prípadne na danej rýchlosti stagnujem - vibrácie je cítiť stále.
Pri uvedenej rýchlosti som si ďalej všimol jeden sprevádzajúci jav, ktorý spočíva v tom, že ak sa zahľadím do spätného zrkadla, vozovka a autá za mnou sa v ňom mihajú ako keby som išiel po takej mini rolete. Pri inej rýchlosti sa tento jav nevyskytuje.
Na aute sú originálne plechové disky od výroby. Mám dve sady, robí to na oboch diskoch, ako aj na letných a rovnako aj na zimných pneumatikách. Letné pneu mám nové (problém sa prejavoval aj na starých letných pneu) a riadne vyvážené.
Ako som už písal, nedávno som menil nové brzdové kotúče a ložiská na predných kolesách. Po novom som dal vymeniť už aj zadný silentblok motora (ktorý bol trocha "natiahnutý").
Od predchádzajúcej majiteľky som sa dozvedel jednu veľmi podstatnú vec, a to že boli menené ramená a geometria bola taktiež robená.
V servise kontrolovali už azda všetko, čo sa skontrolovať dá. Nikde nie je vôla, všetko je pevné, silentbloky sú v poriadku, tlmčie ako nové.
Na aute som s týmto problémom najazdil už cca 7 000 km, pričom problém sa nezhoršil (bohužiaľ ani nezmizol). Nemám však už náladu vymieňať veci na aute štýlom pokus-omyl a začínam byť z toho nervózny a zúfalý.
Prosím ak už teda niekto mal rovnaký problém ozvite sa mi.
Vibrácie sa prejavujú iba pri rýchlosti od 70 do 80 km/h, +/- 5 km/h. Všimol som si, že je to cítiť iba na vodičovej strane a iba od pedálov. Hocikde inde v aute tieto vibrácie nie je cítiť, dokonca keď jednu nohu držím na plyne a druhú iba voľne položím na podlahu, od pedálu to cítiť je, druhá noha necíti nič. Takisto som si vyskúšal pozorovanie zo strany spolujazdca a musím povedať, že absolútne nič nebolo cítiť.
Ďalšou zaujímavosťou je, že to záleží od vozovky. Ak je vozovka nerovná, stará a kde-tu výtlk, vibrácie je cítiť oveľa menej ako keď idem po úplne novej hladkej vozovke.
Vibrácie závisia vyslovene od rýchlosti. V uvedenej rýchlosti je absolútne jedno či idem rovno, veziem sa tiahlou zákrutou, brzdím, akcelerujem, dám iba nohu s plynu dole prípadne na danej rýchlosti stagnujem - vibrácie je cítiť stále.
Pri uvedenej rýchlosti som si ďalej všimol jeden sprevádzajúci jav, ktorý spočíva v tom, že ak sa zahľadím do spätného zrkadla, vozovka a autá za mnou sa v ňom mihajú ako keby som išiel po takej mini rolete. Pri inej rýchlosti sa tento jav nevyskytuje.
Na aute sú originálne plechové disky od výroby. Mám dve sady, robí to na oboch diskoch, ako aj na letných a rovnako aj na zimných pneumatikách. Letné pneu mám nové (problém sa prejavoval aj na starých letných pneu) a riadne vyvážené.
Ako som už písal, nedávno som menil nové brzdové kotúče a ložiská na predných kolesách. Po novom som dal vymeniť už aj zadný silentblok motora (ktorý bol trocha "natiahnutý").
Od predchádzajúcej majiteľky som sa dozvedel jednu veľmi podstatnú vec, a to že boli menené ramená a geometria bola taktiež robená.
V servise kontrolovali už azda všetko, čo sa skontrolovať dá. Nikde nie je vôla, všetko je pevné, silentbloky sú v poriadku, tlmčie ako nové.
Na aute som s týmto problémom najazdil už cca 7 000 km, pričom problém sa nezhoršil (bohužiaľ ani nezmizol). Nemám však už náladu vymieňať veci na aute štýlom pokus-omyl a začínam byť z toho nervózny a zúfalý.
Prosím ak už teda niekto mal rovnaký problém ozvite sa mi.
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Prešiel som komplet celú tú problematiku a zistil som na vlastné prekvapenie že niet jedinej správičky či sa jedná o benzinovú alebo dieslovú variantu.Dosť by to vysvetlilo.Ja si pamätám dieslové Corsi ,mal som pocit že motor držím medzi kolenami.Tam stačí že chýba niektoré z pridaných závaží (na elimininovanie práve vybrácií) a je zle.Často sa pri väčších servisných úkonoch už späť nedostanú.Chýbať tam akože nechýbajú a prestanú zavadzať.Japonci dokonca na plynový pedál privaria kocku železa,pridáva sa na lanká spojky atd
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 30.04.2015 11:36 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ja mám to isté,dokonca ročník tej istý.Je to zaujímavý problém lebo čítam čo píšeš..... dokonca keď jednu nohu držím na plyne a druhú iba voľne položím na podlahu, od pedálu to cítiť je, druhá noha necíti nič.
No a zvláštnosť je tá,že to má elektrický pedál,tj nemá žiadnu väzbu na motor ani nič iné,to akoby si chytil klučku u dverí,prenos od motora ten istý.Mechanická väzba tam nie je.Pri tej takmer hračkárskej jednoduchosti celého si ešte viem predstaviť jednu a jedinú vec,čo teda u Corsi je nič moc,tj prevodovka.Kto ju už videl aj zvnútra,tak to je niečo šialene úbohé.Skrutky na krížový skrutkovač vnútry prevodovky,to je dielo chorého človeka.Pár som ich riešil a teda nadšenie nulové,centrálne ložisko spojky na tom bycikly,hlavný valček hodný Nobelovej,umiestnenie RJ,tam je vecí z chorej hlavy viac než dosť.Ja na tom takmer nechodím,mám 40 tis km,ale akonáhle ma niečím naštve,ide rovno do šrotu.
No a zvláštnosť je tá,že to má elektrický pedál,tj nemá žiadnu väzbu na motor ani nič iné,to akoby si chytil klučku u dverí,prenos od motora ten istý.Mechanická väzba tam nie je.Pri tej takmer hračkárskej jednoduchosti celého si ešte viem predstaviť jednu a jedinú vec,čo teda u Corsi je nič moc,tj prevodovka.Kto ju už videl aj zvnútra,tak to je niečo šialene úbohé.Skrutky na krížový skrutkovač vnútry prevodovky,to je dielo chorého človeka.Pár som ich riešil a teda nadšenie nulové,centrálne ložisko spojky na tom bycikly,hlavný valček hodný Nobelovej,umiestnenie RJ,tam je vecí z chorej hlavy viac než dosť.Ja na tom takmer nechodím,mám 40 tis km,ale akonáhle ma niečím naštve,ide rovno do šrotu.
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 30.04.2015 11:36 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tak nikto sa nehrnie do hladania niečoho tak necharakteristického,je to ihla v kope sena.Kto sa do toho pustí,bude niekoľko dní rozoberať,preverovať,všetko skoro naslepo.Potom vybehnúť na cestu overovať,je to ešte tak či už nie......a ak sa prplili niekoľko dní zbytočne ...čo potom ? účet má byť aký ? celkom to chápem,to je taký tenučký ľad pre každú dielňu že sa nieto čo čudovať,komu by sa chcelo pracovať z vidinou nuly na konci.Ale ak by aj nie,vidina zbytočnej práce a zlý pocit z toho dlho trvá,každý tomu predíde takto,takú prácu proste obíde
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní