Odvzdušnenie Fábie????!!!!

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
matko506
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 28.09.2009 15:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matko506 »

nechaj ho odgrgnuut :d :D ..proste nechaj nachwilku otworene viccko na nadrzke..kym sa zohreje...aj tak sa to da...
juraj351
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 23.11.2008 00:16
Zdieľať na Facebook

Re: Odvzdušnenie Fábie????!!!!

Príspevok od používateľa juraj351 »

Jan Michalec napísal:Zdravím všetkých,prosím Vás ako sa odvzdušnuje chladiaci systém na Fábií ? mám konkretne 1.4 16V 74KW Benzín rok 2001,vymenil som chladiacu kvapalinu a nie a nie sa auto zohriať!Poradte.

Ďakujem za všetky rozumné rady.
je to samoodvzdusnovak ako pisal matko506 nechaj ho zohriat a oni si to upravy sam cez expanzku
slkstyle
Príspevky: 339
Dátum registrácie: 16.01.2010 19:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slkstyle »

ak sa ti nezohrievalo aj predtym este termostat moze byt zly..

odvzdusnis tak ze zapnes motor s otvorenou nadobkou a dakedy aj vidno take male bublinky co z neho pojdu, potom zatvor a jazdy normalne tak pol hodku a potom (az auto samozrejme vychladne) dolej do nadobky este chladiacu tak ako ma byt...
pumpaster
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 14.04.2007 14:15
Zdieľať na Facebook

Never ending story

Príspevok od používateľa pumpaster »

Čaute, potrebujem pomoc.... mam fabiu 1,4 mpi a po meneni tesnenia pod hlavou mam problém s vodou, resp so vzduchom v chlad. systéme, skúšal som tak, ako sa tu písalo (v ďalšom aute mi to úspešne odvzdusnilo) ale nejak mi to nefunguje resp chyba bude niekde inde.... V hadici za termostatom (úplne novym) ktorá ide do chladiča cítim ze keď mi zopne ten okruh, mam okrem vody aj vzduch... Napadá niekoho kde môže byť zrada?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V amatérskych podmienkach treba odpojiť tenkú hadičku od expanzky.Na uvolnenú trubku expanzky natiahneme kúsok hadičky a fúkneme.Expanzka do polky,uzáver uzavretý,volný koniec odpojenej hadičky podložiť nádobkou.Keď hladina klesne,doliať a znova.
astrak
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 31.08.2007 17:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa astrak »

Zdravím.Ano viem toto je už pekne stará téma,ale súvisi s problémom-ktorý teraz riešim a a aj som o ňom tu napísal.Takže otázka pre p.Hlavatého,pri tomto sposobe odvzdušnenia má byť auto naštartované a tak fúkať? Dik..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie nemusí.Pokúsim sa tomu dať zrozumiteľnosť.Pokiaľ do najvyžšie položeného miesta vyvíjaš tlak,tak máš šancu vyhnať vzduch z rôznych dutín.Celý problém prečo sa niekedy ťažko vyvzdušňuje jeden motor je to,že termostat rozdelí priestor na dve časti a do jednej má voda problém preniknúť.Termostat väčšinou má jeden malinký otvor ale vyrovnanie vody pred a za by trvalo pol dňa.Preto sa tomu "pomáha"
Naštartovanie motora kde je (hlavne v oblasti kupôl spalovacieho priestoru) vzduchu veľa,je vždy koledovanie o prieser.Pritom predísť problému je v tom,že sa premýšla už vtedy,keď sa voda vypúšťa.Treba ju vypustiť a odchytiť a viete koľko jej tam potom znovu musíte dostať.V dielni si to na zem aj tak nepustíte.
Motor naštartovať sa dá ak chýba do celkového množstva do pol lt vody,nie viac.
Vždy si trochu všímajte uspotriadanie vecí a zapojte do toho štipku logiky.Sklon spodnej hadice ukazuje či vzduch (ak tam vôbec je) vie pokračovať smerom hore.Ak áno,tak on horte pôjde určite,takže je ďalšia otázka - čo môže ? No ak mu v ceste stojí uzavretý termostat tak nemôže rtesp dieročkov v termostate bude prenikať pomaly.Celé odvzdušnovanie je iba vec logiky.Ale nikdy sám seba nepresvedčujte že "veď sa nič nemôže stať" ,naštartujem a bude čo bude.Občas to zle dopadne.Je múdrejšia strata hodiny pri tancovaní okolo toho,ako tri dni v servise a riešenie tesnenia.Rôzne motory sú rôzne odolné a aj riešenia sú rôzne drahé.Niektoré sú ukrutné,niektoré za tri hodiny bežia znova.
astrak
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 31.08.2007 17:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa astrak »

Dakujem za odpoveď. A to fúkanim sa dá pretlačiť vzduch cez zavretý temostat?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to v treťom riadku
astrak
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 31.08.2007 17:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa astrak »

Ďakujem-spravil som to podla Vašich rad a je to v pohode-ešte raz dík.
bildo
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 18.11.2014 11:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bildo »

ja som z toho somar asi som vazne antitalent :-D mozno ked si to viac krat precitam tak pochopim :-D alebo sa este opytam kamosa ci by to vedel lebo brasko to chcel nejako poriesit tak ja sa dso toho pustat asi nejdem :-D
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 69 neregistrovaných