Odstránenie filtra pevných častíc

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Odstránenie filtra pevných častíc

Príspevok od používateľa misoV50 »

Mam otazku ohladne odstranenie FAP (rozne automobilky to rozne nazyvaju). Vsimol som si, ze chiptuningove firmy to ponukaju a tvrdia, ze to nema problem s emisnou kontrolou.

Teraz nechem pisat o spolahlivosti softveroveho odstranenie filtra, o tom som vygooglil dost inych debat (v zmysle, ci sa to da spravit tak, aby po nejakej dobe auto predsa len nehlasilo chybu, resp. nespadlo do nudzaku)

Ide mi teraz o to, ako sa potom taketo auto sprava na EK. Mne je jasne, ze tie dnesne motory (s FAP) by mali byt teoreticky na spici vyvoja, a teda aj bez FAP by nemali nejako masivne dymit (uz aj kvoli tomu, aby sa FAP nezanasal rychlo). No na druhej strane neviem, podla akych kriterii su tieto auta posudzovane na EK. Logika vravi, ze ak to auto ma FAP, tak na cistotu vyfukovych plynov budu kladene podstatne vyssie naroky. Jednoducho, ak strcite do vyfuku s FAP prst, vytiahnete ho cisty, co je nemyslitelne pri akomkolvek diesli bez filtra. Ak s tym EK rata v nejakych normach, tak bude asi problem nie?

Najde sa tu niekto, kto s tym ma prakticku skusenost? Mam na mysli, ze mu taketo auto preslo cez EK (ale nie tak, ze tam znamemu zaniesol iba papiere od auta a flasu...)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

moj nazor : standartne a normalne to cez EK NEMOZE PREJST, pretoze mas rozlicne normy. Pre vozy vybavene DPFkom plati koeficient 0.50 alebo plusminus, pre vozy bez dphka to mas okolo 1.30.

cize... cez emisnu kontrolu ti DPFkove auto s odstranenym DPFkom prejde JEDINE vtedy ked tam najdes blbceka ktory si toto proste neuvedomi - po odstraneni filtra este stale splnis normy pre auta ktore filter NEMAJU.

Ale uz nesplnis take normy ktore by si splnit mal pre vozy DPFkove.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Toretto
Príspevky: 354
Dátum registrácie: 05.06.2006 22:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Toretto »

turbo nemaš celkom pravdu ja som bol z octavkov čo mala dpfko vybrate a mala 0,40.
Jelko4
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 28.10.2008 16:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jelko4 »

bez dpf prejdes na EK bez problemov
imo17
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 02.05.2008 15:38
Bydlisko:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa imo17 »

Nevidím v tom dôvod prečo by auto s vybratým DPF filtrom nemalo prejsť na EK dokým je motor v poriadku. Šak tam nemajú ani možnosť na to prísť.
Filter pevných častíc už z názvu zachytáva pevné častice, ktoré vznikajú pri spalovaní.
Na EK sa meria dymyvosť. Ale nie podiel pevných častíc vo výfukových plynoch.
Vybratie DPF môže mať malý vpliv na dymyvosť, ale dokým je motor v poriadku, nemôže to byť poznať.
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Dymivost = pevne castice vo vyfukovych plynoch. Tie pevne castice nie su nic ine ako sadze.

Na EK nie su schopni zmerat napriklad oxydy dusika, ktore su podstatne skodlivejsie ako sadze (ich narast sposovuje vyradenie EGR ventilu, co si tiez mnohi dorabaju), ale pevne castice vedia zmerat celkom presne - totiz prave iba tie meraju.
Naposledy upravil/-a misoV50 v 08.09.2011 19:21, upravené celkom 1 krát.
imo17
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 02.05.2008 15:38
Bydlisko:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa imo17 »

Tak toto je nová informácia pre mna. Mne to bolo vysvetlené tak ako som to popísal. :300f:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jo.


>> turbo nemaš celkom pravdu ja som bol z octavkov čo mala dpfko vybrate a mala 0,40.

tak toto je zase novinka pre mna, preco maju potom auta s dpfkom na tom stitku napisane 0.50 a bez neho prudko cez jedna, vacsinou okolo 1.30 az 1.50 ?

Ked bez dpfka maju 0.40, na keru marju tam tie poondene dpfka davaju ked BEZ nich splnaju dpfkovu normu 0.50 ???!!!

ale to ja len tak...
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
hnr
Príspevky: 765
Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hnr »

Bez DPF s emisnou skusenost nemam.
No mal som A6 96 r.v. 2,5 TDI 104 kw a ta bez EGR a s vybratym katalizatorom zvladala EK bez problemov.
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

mp3turbo napísal: Ked bez dpfka maju 0.40, na keru marju tam tie poondene dpfka davaju ked BEZ nich splnaju dpfkovu normu 0.50 ???!!!
No ak ma byt norma 0,5 a bez DPF namerias 0,4, tak to nie je velka rexrva. Po roku jazdenia, miernom opotrebovani (ci zaspineni) vstrekov ci pri natankovani inej nafty to moze byt velmi lahko odrazu 0,55 a uz je problem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dúfam to dobre napíšem,opacitomer...tak sa vlastne volá tá mašinka na meranie dymivosti.Preložené do zrozumitelnejšej reči je to meranie dymivosti na základe prestupu svetla v stlpci spalín.Tak si bude asi treba zodpovedať otázku čo je v obsahu spáleného vzduchu čo spadá pod spoločný názov dym.Tak ja neviem či sú častice sadzí priesvitné,lebo volakedy neboli
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> No ak ma byt norma 0,5 a bez DPF namerias 0,4, tak to nie je velka rexrva.


ale ta norma 0.50 je VRATANE DPFka !!! Bez neho je norma okolo 1.30 az 1.50, a ked auto dosiahne 0.40 BEZ dpfka tak na keru marju tam tie štuple vo výfuku mame ?! Teda ja nemam a budem sa snazit zo vsetkych sil aby som len tak skoro nemal...

A navyse auto ktore dosiahlo 0.40 uz bolo na emisnej kontrole a tam nechodia dvojmesacne auta... takze to auto malo MINIMALNE styri roky. A este s obrovskou [!] rezervou splnalo DALEKO PRISNEJSIE limity pre dpfkove vozy.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
cubicomp
Príspevky: 4526
Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cubicomp »

turbo, nic si z toho nerob, aj spotrebu maju daktori necele 4l na 1,9tdi nech jazdia ako chcu...
sturmovnik
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sturmovnik »

golf 3 66kw dymivosť na ek 0,49
alpiners2
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 02.10.2006 22:19
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alpiners2 »

tie fap filtre sú trest pre vodičov. čo si pár chalanov dali odstrániť fap filtre tak emisná bez problémov pretože okrem fapu tam máš aj katalizátor.

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní