Octavia TDI - stráca ťah
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 22.04.2010 20:28 Zdieľať na Facebook
Octavia TDI - stráca ťah
Ahojte.
Chcel by som Vás poprosiť o radu. Ide o Octaviu 1.9TDi PD 77kW.
Začala svietiť kontrolka poruchy na výfukovom trakte.Dal som to napojiť na diagnostiku, chyba bola na ERG ventile. Chybu sa odmazala, kontrolka zhasla. Asi po cca 2 dňoch sa rozsvietila opäť. Vybral som ERG ventil a vyčistil ho, bol pekne zasvinený.
Tím autom osobne nejazdím, ale keď som ho bral na opätovnú diagnostiku, všimol som si, že okolo 2500 ot. úplne stráca ťah.
Chybu odmazali a na stratu ťahu mi bolo povedané, že to môže byť tím ERG ventilom.Na druhý deň kontrolka zas svieti.
Čo som hľadal info. tak tá strata tlaku by mohla byť chybným turbom.Vytiahol som hadicu ku klapke a bol v nej olej (predtím pri čistení kladky som ju vyutieral).Taktiež z hadice vedúcej dole k intercooler-u odkvapkáva olej.
Môže byť slabý ťah a olej v saní znakom porúčajúceho sa turba?Keby to bolo bez oleja tak ešte to môže byť membrána na turbe, ale ak púšťa olej asi je cele na odpis?
Chcel by som Vás poprosiť o radu. Ide o Octaviu 1.9TDi PD 77kW.
Začala svietiť kontrolka poruchy na výfukovom trakte.Dal som to napojiť na diagnostiku, chyba bola na ERG ventile. Chybu sa odmazala, kontrolka zhasla. Asi po cca 2 dňoch sa rozsvietila opäť. Vybral som ERG ventil a vyčistil ho, bol pekne zasvinený.
Tím autom osobne nejazdím, ale keď som ho bral na opätovnú diagnostiku, všimol som si, že okolo 2500 ot. úplne stráca ťah.
Chybu odmazali a na stratu ťahu mi bolo povedané, že to môže byť tím ERG ventilom.Na druhý deň kontrolka zas svieti.
Čo som hľadal info. tak tá strata tlaku by mohla byť chybným turbom.Vytiahol som hadicu ku klapke a bol v nej olej (predtím pri čistení kladky som ju vyutieral).Taktiež z hadice vedúcej dole k intercooler-u odkvapkáva olej.
Môže byť slabý ťah a olej v saní znakom porúčajúceho sa turba?Keby to bolo bez oleja tak ešte to môže byť membrána na turbe, ale ak púšťa olej asi je cele na odpis?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Sací trakt vždy akúsi mastnotu vykazuje,ale ak už olej v kvapkách dorazil až s saniu hore,no nechcem vidieť ako vyzerá intercooler.Áno je to na riešenie turba,netesní upchávka na jeho oske.Bez otvorenia a detailného preskúmania stavu nie je možné vyriecť že čo ďalej.To už je na tom kto si na čo trúfa.
Únik oleja a slabý ťah môžu byť ale aj dve na sebe rôzne záležitosti.
Únik oleja a slabý ťah môžu byť ale aj dve na sebe rôzne záležitosti.
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 227
- Dátum registrácie: 06.02.2010 20:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 22.04.2010 20:28 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 22.04.2010 20:28 Zdieľať na Facebook
Obe diagnostiky prebiehali len na mieste za naštartovaného motora, tak potom sa ani prípadná chyba na turbe nemohla objaviť? Myslel som, že sa to diagnostikuje len na mieste, tak som o dačo zas múdrejší.
Dosť podobný prípad som našiel na jednom fóre, chybná mala byť podtlaková regulácia, ale nakoniec problém vyriešila až výmena turba.
http://www.tuning.sk/forum/viewtopic.php?t=1691
V každom prípade určite dám vedieť výsledok
Dosť podobný prípad som našiel na jednom fóre, chybná mala byť podtlaková regulácia, ale nakoniec problém vyriešila až výmena turba.
http://www.tuning.sk/forum/viewtopic.php?t=1691
V každom prípade určite dám vedieť výsledok
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
Najlepsie je diagnostikovat vahu vzduchu a tlak turba za jazdy, pri zaradenom IV. prevode od cca 1500 otacok do cca 4000 s uplnym stlacenim plynu. Vtedy sa zachyti nabeh turba, je viditelna jeho regulacia a taktiez hodnoty vahy vzduchu. Idealne je, ked sa to robi v stupani, kedy take zrychlenie trva dlhsie. Lebo AD prevodnik ma danu vzorkovaciu frekvenciu a pri rychlom deji, by nebolo vidno dolezite zmeny hodnot.
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 10.11.2014 12:02 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
Predpokladam, ze mas rovnaky motor, alebo aspon koncernove TDI, ked si sa zapojil so svojim problemom do tejto temy.henoxc napísal:Poradte mi prosim moje auto prestalo stracat tah ERG ventil som vycistil a aj vaha vzduchu je v poriadku uz neviem co s tym moze byt
Riad sa teda tymto: http://forum.autobazar.eu/vcds-diagnost ... 59758.html
Ak toho nie si schopny, tak si najdi cloveka vo svojom okoli, co sa tomu rozumie a bude schopny riadit sa linkovanou temou. Nic viac sa k tomu napisat neda.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Vyčistenie je chválihodné,ale...je EGR naozaj funkčné ?henoxc napísal:Poradte mi prosim moje auto prestalo stracat tah ERG ventil som vycistil a aj vaha vzduchu je v poriadku uz neviem co s tym moze byt
Váha vzduchu...z čoho vychádzaš ak tvrdíš že je v poriadku,čím to máš podložené ?
A motor neprestal strácať ťah...on začal strácať ťah,asi to nie je to isté.Šetríš slovíčkami,na vlastnú škodu
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 10.11.2014 12:02 Zdieľať na Facebook
Ospravedlnujem sa je to moj prvy diesel. ERG je funčný podla servisu tak isto ako váha vzduchu je uplne funkcna. Auto bolo v servise ale tam mi na chybu neprisli preto som sa obratil sem ci by ste mi vedeli poradit co by s tym mohlo byt alebo servis kde by mi to mohli poziret a konecne by prisli na chybu.
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 10.11.2014 12:02 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných