Octavia TDI - stráca ťah

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
Malakh
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 22.04.2010 20:28
Zdieľať na Facebook

Octavia TDI - stráca ťah

Príspevok od používateľa Malakh »

Ahojte.
Chcel by som Vás poprosiť o radu. Ide o Octaviu 1.9TDi PD 77kW.
Začala svietiť kontrolka poruchy na výfukovom trakte.Dal som to napojiť na diagnostiku, chyba bola na ERG ventile. Chybu sa odmazala, kontrolka zhasla. Asi po cca 2 dňoch sa rozsvietila opäť. Vybral som ERG ventil a vyčistil ho, bol pekne zasvinený.
Tím autom osobne nejazdím, ale keď som ho bral na opätovnú diagnostiku, všimol som si, že okolo 2500 ot. úplne stráca ťah.
Chybu odmazali a na stratu ťahu mi bolo povedané, že to môže byť tím ERG ventilom.Na druhý deň kontrolka zas svieti.
Čo som hľadal info. tak tá strata tlaku by mohla byť chybným turbom.Vytiahol som hadicu ku klapke a bol v nej olej (predtím pri čistení kladky som ju vyutieral).Taktiež z hadice vedúcej dole k intercooler-u odkvapkáva olej.
Môže byť slabý ťah a olej v saní znakom porúčajúceho sa turba?Keby to bolo bez oleja tak ešte to môže byť membrána na turbe, ale ak púšťa olej asi je cele na odpis?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sací trakt vždy akúsi mastnotu vykazuje,ale ak už olej v kvapkách dorazil až s saniu hore,no nechcem vidieť ako vyzerá intercooler.Áno je to na riešenie turba,netesní upchávka na jeho oske.Bez otvorenia a detailného preskúmania stavu nie je možné vyriecť že čo ďalej.To už je na tom kto si na čo trúfa.
Únik oleja a slabý ťah môžu byť ale aj dve na sebe rôzne záležitosti.
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Len dodam, ze pri cisteni EGR je vhodne vycistit aj parohy sacieho potrubia. A postupne stracanie vykonu ma na svedomi aj starnuca vaha vzduchu. Treba spravit za jazdy LOG aspon vahy vzduchu a turba. Napis odkial si a mozno sa niekto, kto to vie ozve.
gippo
Príspevky: 227
Dátum registrácie: 06.02.2010 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gippo »

Treba diagnostiku,zmerať za jazdy tlak turba,najjednoduchšie je dať dolu prívodnú hadicu vzduchu do turba a skusiť voľu hriadele,ak má axiálnu voľu tak nečakaj,lebo sa Ti rozletí, u tychto motorov hodne turba odchadzajú,hlavne KKK,odporúčam pri výmene dať GARRETT 751 851.
Malakh
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 22.04.2010 20:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Malakh »

Myslel som, že pri tej druhej diagnostike tam bude aj niečo iné okrem chyby na ERG, ale nič len tá jedna. Človek hovoril, že ten slabší ťah môže mať za následok aj ten ventil.Preto som to hneď neriešil.Ale zrejme to nepočká.

Ďakujem Vám za odpovede :-)
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Napis ako prebiehala ta druha diagnostika. Ak to nebolo za jazdy, tak taka diagnostika odhali akurat tak nic co sa motora tyka.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

ano, napis co to bolo, le bo tu vznikaju dalsie nove temy a kto hlada najde nielen problem, ale aj riesenie

dakujem za vsetkych foristov :-) a hlavne majitelov TDi :-) (ja nastastie nemam)
Malakh
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 22.04.2010 20:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Malakh »

Obe diagnostiky prebiehali len na mieste za naštartovaného motora, tak potom sa ani prípadná chyba na turbe nemohla objaviť? Myslel som, že sa to diagnostikuje len na mieste, tak som o dačo zas múdrejší.

Dosť podobný prípad som našiel na jednom fóre, chybná mala byť podtlaková regulácia, ale nakoniec problém vyriešila až výmena turba.

http://www.tuning.sk/forum/viewtopic.php?t=1691

V každom prípade určite dám vedieť výsledok :-)
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Najlepsie je diagnostikovat vahu vzduchu a tlak turba za jazdy, pri zaradenom IV. prevode od cca 1500 otacok do cca 4000 s uplnym stlacenim plynu. Vtedy sa zachyti nabeh turba, je viditelna jeho regulacia a taktiez hodnoty vahy vzduchu. Idealne je, ked sa to robi v stupani, kedy take zrychlenie trva dlhsie. Lebo AD prevodnik ma danu vzorkovaciu frekvenciu a pri rychlom deji, by nebolo vidno dolezite zmeny hodnot.
henoxc
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 10.11.2014 12:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa henoxc »

Poradte mi prosim moje auto prestalo stracat tah ERG ventil som vycistil a aj vaha vzduchu je v poriadku uz neviem co s tym moze byt
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

no ked prestalo stracat tah, tak to je ako nove, ci ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

henoxc napísal:Poradte mi prosim moje auto prestalo stracat tah ERG ventil som vycistil a aj vaha vzduchu je v poriadku uz neviem co s tym moze byt
Predpokladam, ze mas rovnaky motor, alebo aspon koncernove TDI, ked si sa zapojil so svojim problemom do tejto temy.

Riad sa teda tymto: http://forum.autobazar.eu/vcds-diagnost ... 59758.html

Ak toho nie si schopny, tak si najdi cloveka vo svojom okoli, co sa tomu rozumie a bude schopny riadit sa linkovanou temou. Nic viac sa k tomu napisat neda.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

henoxc napísal:Poradte mi prosim moje auto prestalo stracat tah ERG ventil som vycistil a aj vaha vzduchu je v poriadku uz neviem co s tym moze byt
Vyčistenie je chválihodné,ale...je EGR naozaj funkčné ?
Váha vzduchu...z čoho vychádzaš ak tvrdíš že je v poriadku,čím to máš podložené ?
A motor neprestal strácať ťah...on začal strácať ťah,asi to nie je to isté.Šetríš slovíčkami,na vlastnú škodu
henoxc
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 10.11.2014 12:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa henoxc »

Ospravedlnujem sa je to moj prvy diesel. ERG je funčný podla servisu tak isto ako váha vzduchu je uplne funkcna. Auto bolo v servise ale tam mi na chybu neprisli preto som sa obratil sem ci by ste mi vedeli poradit co by s tym mohlo byt alebo servis kde by mi to mohli poziret a konecne by prisli na chybu.
henoxc
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 10.11.2014 12:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa henoxc »

už je to opravene mal si pravdu jedna blba hadica a ja sa nad tyn nervacim ako dlho vrr no uz je auto ok v servise to spravili do 2 dni cakali na novu hadicu :)
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných