Octavia LPG, vysoká spotreba benzínu, neskoré prepínanie

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

petersit
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 20.07.2009 07:41
Zdieľať na Facebook

Octavia LPG, vysoká spotreba benzínu, neskoré prepínanie

Príspevok od používateľa petersit »

Nechal som si do Octavie 1,6i, 75kW, 2003, namontovať LPG typu AG Zenit, riadiaca jednotka Compact. Som však sklamaný výsledkom. Systém sa mi neskoro prepína na plyn (niekedy až po 4 - 5 km jazdy), neustále sa mi rozsvecuje oranžová kontrolka poruchy na prístrojovej doske auta. Každú chvíľu chodím do servisu, stále niečo nastavujú, prepínaciu teplotu mám teraz už 25° C a otáčky 1200, no moc to nepomohlo. Tragédiou je pre mňa spotreba - normálne okrem plynu sa mi enormne míňa aj benzín z nádrže. Na 2 vyjazdené plné nádrže plynu (dokopy cca 80 l plynu) mi ubudlo asi štvrť nádrže benzínu (cca 15 l). Je to možné, aby súčasne s plynom si motor pricucával aj benzín?
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

záleží od toho, aké trasy jazdíš, či máš veľa studených štartov počas dňa.

na mojom aurise 1.6 dual vvti mám kvalitný splynovač, prepína mi pri 35 až 40 °C, čo pre mňa znamená 500 metrov jazdy. jazdím normálne, spotrebu plynu mám momentálne 7 l / 100km. Mám za sebou dva nádrže za dva týždne, čo mi v Korejovciach montovali plyn a spálil som len trochu benzínu - palička na digitálnom ukazovateli sa ešte nepohla. Denne auto na studeno štartujem 2-4x.

čo auto prepne pri 25 °C alebo 35 °C je úplne jedno, je to niekoľko sto metrov jazdy.

kde Ti to montovali? Mne v Korejovciach a som maximálne spokojný. Skús tam zabehnúť, sú veľmi šikovní.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Ušetrená stovka na poľskom systéme + kvalitná montáž v osvedčenej dielni = očakávaný výsledok sa dostavil
petersit
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 20.07.2009 07:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petersit »

Štýl jazdy mám normálny, bežný - viac ale medzimesto. Ale na vypálené 2 nádrže plynu sa mi zdá štvrť nádrže benzínu enormne veľa. Montovali mi to v v Prešove v PGA pred 2 týždňami, teda všetko je ešte v plnej záruke. Každú chvíľu ku ním chodím, no už mám pocit, že nerozumia tomu. Alebo LPG systém (AG), ktorý mi namontovali je asi nejaký laciný šmejd. Stačí, že som si na krabici všimol "Made in Poland". Moja otázka však znie: Môže prepínací ventil (alebo neviem čo tam je) byť vadný a púšťať do motora okrem plynu súčasne aj benzín ?
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

na AG pozor, je bud holandske AG (kvalitny system) a polske AG centrum

bud to daj reklamovat (lebo tvoj motor nie je az taky narocny tak keby to vedel niekto vyladit mozno by to cosi najazdilo) alebo si to daj vymontovat a chod si dat do Korejoviec namontovat nieco normalne

a este cicmanec -> pekne povedane :d :D
robert7305
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 11.11.2009 16:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa robert7305 »

Mne pripadá,že máš napravdepodobnejšie zlý termostat a kvôli tomu Ti neskoro prepína na plyn a tým máš,samozrejme vyšší podiel jazdy na benzín.Malo by v tomto počasí prepnut po pár sto metroch...Skus si skontrolovat,či na vstupe do chladiča nieje teplá hadica,či neprepušta termostat,aj ked ešte máš íst na malý okruh.
jankode
Príspevky: 682
Dátum registrácie: 21.02.2008 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jankode »

Skúsenosť kolegu s AGčkom, made in Poland na A6tke motor 2,4. Žralo to enormne veľa plynu po BA /17 - 19 l/, auto neťahalo, no tragédia. Pomohlo nové väčšie vŕtanie a nastavenie vstrekov v tlakoch. Odvtedy to šlape ako má. Ale trvalo to, kým nato prišli a obišli to, lebo podľa ich návodu to vôbec nešlo ako malo.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

PG auto či jak sa ta spoločnosť volá je total neznáma. Mám pocit, že dlho tu na trhu nie sú :-(

Vybral si si zlú montážnu dielňu bohužiaľ :-( Ale dosť mudrovania, takže. Si z Prešova, teda chodíš tu často k tomu LPG. Skús zájsť do Nižnej Šebastovej, tam chlapík kedysi montoval ten Zenit (bol to na hovno systém, tak s tým skončil) ale robil s tým a možno pomôže. Takže skús zájsť za ním nech sa ti na to pozrie má s tým väčšie skúsenosti ako PG auto, či kde v riti si to bol.

Telefón na chlapíka je 0905681341 tak skús ak nie tak korejovce, ten to tiež montoval ak sa nemylím :-) A ak nepomôže fakt nič tak obetuj čas aj km a zajdi do Zvolena Hatiar Ti to 100 % doladí :-)

Namontovať podľa schémy dokáže každý priemerný elektrikár ale pointa všetkého stojí a podá na DOLADENÍ systému a na to je iba pár machrov na SVK :-( bohužiaľ :-(
hello
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 31.10.2011 10:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hello »

1.6 benzinová octavia + LPG nie je dobrá kombinácia, z vlastnej skusenosti mne auto dochlo, svietila kontrolka motora, otacky skakali, to ze bola vacsia spotreba s tym sa cakalo od zaciatku,...namontovane na slovensku no proste bolo to stale v servise. Dal som to do Čiech opravit do Zubři a auto slo super. potom som aj tak predal, lebo 1.6 je proste jebnuty motor :)
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

ja by tvrdil opak :d :D

tychto 1.6 MPI na plyne behaju tisice a ak sa to namontuje sprave a da sa tam dobry splynovac tak to pochodi kopec km

to, ze je to slaby motor je druha vec .. ale s LPG by som tam problem nevidel
cady
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 13.10.2012 19:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cady »

Prečo to je zlá volba 1,6 na lpg ? Ja mám tiež taketo auto a som spokojný. To že pri akej teplote prepína je dosť dovežité pretože splyňovač mení tekutý lpg na plynný pôsobením zohriatej vody v sústave To že ti berie aj benzín je pravdepodobne sposobené že ti pracujú občas aj vstrekovače benzínu to je ale na mechanikoch oni to musia nastaviť. Čo ti ukazuje diagnostika keď sa ti rozsvieti kontrolka motora? Aký LPG tankuješ? Aj to je dosť podstatné Mne vyhovuje Slovnaft
petersit
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 20.07.2009 07:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petersit »

Brat má Octaviu 2010, s tým istým motorom 1,6/75 kW ale s LPG namontovaným už výrobcom v Ml.Boleslavi. Porovnávam to s ním. Neviem aký Škodovka montuje systém, ale ide to ako hodinky. Spotrebu na benzíne má okolo 7 l, a na LPG 7,8l/100km. Prepína mu to po cca 200 m, rúčka ukazovateľa benzínu v nádrži sa mu počas roka takmer ani nepohne, proste celý systém nádhera.

Ja mám reálnu priemernú spotrebu na benzíne okolo 7,2l/100km, no na LPG cca 9,5l plynu. Plus k tomu míňajúci sa benzín z nádrže... Mechanici v PGA Prešov ma ešte presvedčujú, že to nemôže byť v žiadnom prípade pravda, že sa mi míňa aj benzín. A že klesajúcu rúčku ukazovateľa stavu nádrže benzínu si nemám všímať, že v skutočnosti neukazuje reálne, že benzín v nádrži skutočne mám... Stačí mi vraj natankovať hoc len 1 l benzínu a že sa vráti do "plnej" polohy... Že je to vraj preto, lebo ukazovateľ berie informácie nie z plaváku nádrže, ale cez (automobilovú) riadiacu jednotku zo strekov, a bla- bla, bla,...

Aj som natankoval ni 1 l, ale 3 l benzínu a nič...Keď raz v nádrži benzín nie je, tak tam nie je... Rúčka mi ukazuje správne.

A to teraz tu už ani nespomínam, že ten LED-kový ukazovateľ stavu nádrže plynu, je tiež nahov*o. Raz mi svietia všetky 4 LED-ky, raz len jedna červená, inokedy 2, potom jedna, potom opäť 4,... žiaden spoľah...
Xeodss
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 23.04.2011 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Xeodss »

aj ja som mal problem s tym ze mi ubudal aj benzin aj plyn nakoniec sa zistilo ze boli farebne ze oznacene kable na vstrekovaci a pustalo mi to naraz benzin aj plyn ale iba na jednom valci
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Nazdar , tvoj posledný príspevok ma inšpiroval a trocha som skúsil hladať. Takže ak ti brat tvrdí že mu O 2010 žerie na plyne 7.8 l , tak je buď totalna brzda premávky , alebo trepe.Pozri si Spritmonitor.de a pochopíš O r.v. majú priemernú spotrebu LPG 9.3 l a vzorka 50 vozidiel je myslím dostatočná . Tak isto aj ročník 2010 , rozdiel sú len desatiny. Na spotrebu okolo 7l plynu sa dostanem s VW Polo , alebo Lanciou Y alebo Fiatom Punto , lenže tie vozy vážia polovicu toho čo Ochcavka. A ak chcem mať takúto spotrebu tak musím jazdiť ako na Ekorallye.
Uznávam tá spotreba benzínu môže byť príznakom poruchy , ale dúfať že auto strednej triedy dostaneš na 7l plynu je fantazmagoria.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

tak ci tak to vidim na zbabranu montaz a/alebo absolutne nedoladeny system

oco -> s tou spotrebou by som to tak kriticky nevidel, kazdy na slovensku si rad prifarbi cisielka :) ale tiez tipujem, ze real ma o liter vyssie

uz ked spominas spritmonitor tak tu dajme aj link,
je to vacsinou medzi 8,4-9,6

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2

ale vzdy vela zalezi od jazdy, typu splynovaca atd

na 1,6tke s dobrym sekvencnym lpg by sa ta spotreba mala hybat nizsie ako u mojho auta (ja mam 1.8i jednobodovy motor (ktory je dost smadny aj na benzine) a splynovac tam je podtlak s riadiacou jednotkou a zerie mi to v 2-rocnom dlhodobom priemere necelych 9,5 a to jazdim vacsinu casu nalozeny a v ramci moznosti relativne svizne)

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných