Ochranný nástrek proti korozii

Všetko okolo údržby a starostlivosti o lak, lakovanie vozidiel, opravy laku, fólie na karosériu.

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Len v tejto teme mas odporucany jeden spickovy pripravok na Tvoje potreby. Rataj, ze je dvoj az trojnasobne drahsi ako body...
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Áno,postrehol som,aj odporúčané témy som si prečítal. Všade ale riešite iba jednu vrstvu a ja by som potreboval ešte niečo na zosilnenie na najviac namáhané časti od kamienkov,vody,snehu. Niečo ako krúpy a na to vosk. Chápeš? Keď tak bližšie ss
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

len pridám info o noxudole - majú viacero typov, ja som použil na podvozok 900 v kartušiach, dá sa striekať klasickou technikou. 1600 je vo forme pasty, zloženie je rovnaké ako 900 len aplikácia a príprava bude špecifickejšia. Tá 1600 je teda vhodnejšia buď navrch 900 alebo na exponované miesta pre lepšiu mechanickú ochranu.
Ja som nechal len tú 900 kedže auto sa užíva len na cestách žiaden terén.
Noxudol má v ponuke aj vosk, myslím 750 do dutín alebo ako základ na miesta s koroziou.
Na Vitaru 2018 užil lakýrnik cca 6 kartuší 900-vky.
Inak záver - treba to riešiť čím skôr. Je zaujímavé že niektoré modely majú ochranu poriešenú slušne a iné modely rovnakej značky biedne. Náš auris 2012 dosť bieda, hlavne isté časti tragédia. Na švagrininej yariske 2012 to vyzerá oveľa slušnejšie.

Ešte doplním - odhrdzovač v gelovej forme - K2 derust funguje výborne. Naniesť a nechať pôsobiť koľko treba - aj celú noc....
Stabilizátor hrdze ak nie je možné mechanicky či chemicky úplne odstrániť - poľský výrobok ikorol - naniesť tenučkú vrstvu a potom náter, nástrek.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

niveaman napísal:Áno,postrehol som,aj odporúčané témy som si prečítal. Všade ale riešite iba jednu vrstvu a ja by som potreboval ešte niečo na zosilnenie na najviac namáhané časti od kamienkov,vody,snehu. Niečo ako krúpy a na to vosk. Chápeš? Keď tak bližšie ss

Starší príspevok ale ide o aktuálnu myšlienku.Musím trochu poopraviť myšlienku...Niečo ako krúpy a na to vosk.

Toto by asi nemalo očakávaný efekt.Vosk je mäkký a jeho úloha je doslova zadusiť plochy pod sebou,zamedziť vode prístup k povrchu.Pokial nie je na tom povrchu ktorý sa má chrániť,už ho tam ani netreba dávať.Krupica extra ochranu nepotrebuje.Ale kto ju chce uzavrieť,neurobí chybu ak krupicu prestrekne základom (dvojzložka) a pokojne môže farebne upraviť ak sa hodí (prahy)
Tak sa vytvorí ochrana s úplne hladkým povrchom a nesmierne odolná.Kto u mňa chodil,si možno všimol "vzorky"na výklopke.Sú tam 20 rokov,otočené na priame slnko,stále je to ako keď sa nanieslo.
Už som to aj "testoval" odstrániť nechtom alebo aspoň načať..bez šance
Späť k vosku.Na vosk dávať čokoľvek mimo tvrdý odolný vosk je nezmysel,na vosku to nedrží iba vytvorí kôru,ale nespojí sa.Takže uvažovať treba od prvej vrstvy.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

skúsim aj tu... nejaká dielna na východe kde by mi to striekli na nové auto? trvám na noxudole, myslím že vosk ako jediný na spodok nie je dosť - "dinitrol"... tam kde mi robili vitaru je malý problém že je to taká dielna na kolene...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pozor na Noxudol...nejde o kvalitu,ide o dobu schnutia a pach.Kvalita je,ostatné je nepríjemné.Z toho dôvodu mám celkom slušnú zásobu ktorú nepoužijem len pre ten dôvod
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ktory? ten na spodok ci vosk do dutin? a ktory typ? robia viacero...tak to vyzera ze u nas ludia nepotreebuju zakaznikov, tam kde robia dinitrol ma poslali do riti ..... asi pojdem k poliakovi do Zakopaneho darmo Slovaci sa nikdy nikam neposunu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

S týmito mám skúsenosť plus jeden tu chýba taký v plechovici ako bývajú farby,číslo si nepamätám.
S tým že sa slováci neposunú to nie je úplne pravda pretože tieto veci určuje trh.A slovenský je mizerný a malý.Dielňa ktorá s tým pracuje musí sa venovať výlučne tejto práci pretože s inými to nejde kombinovať.Zasraté je všetko,pracuje sa tlakovým rozprašovaním,,,koniec sveta ,dielňu treba veľmi pracne čistiť.Na to aby robila výlučne toto,je slovensko nulový trh a ešte ľudia čo si myslia že to stojí 2,75 e.-
Ja som tou témou vtedy sondoval záujem.No a naštastie som sa na to vykašlal.Dvaja traja za mesiac dielňu neuživia.
[img]https://i.postimg.cc/Bjvqt6yh/IMG-0996.jpg[/img]
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Vedel by som o jednej,ale na mesiac dopredu obsadený. Už som ti ho raz núkal.
Čo je to u teba na kolene? Je to špinavá robota na ktorú asi nikto nemá luxusné podmienky.
Opýtam sa chlapcov v robote či nechcú fušku.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

mhlavaty napísal:S týmito mám skúsenosť plus jeden tu chýba taký v plechovici ako bývajú farby,číslo si nepamätám.
S tým že sa slováci neposunú to nie je úplne pravda pretože tieto veci určuje trh.A slovenský je mizerný a malý.Dielňa ktorá s tým pracuje musí sa venovať výlučne tejto práci pretože s inými to nejde kombinovať.Zasraté je všetko,pracuje sa tlakovým rozprašovaním,,,koniec sveta ,dielňu treba veľmi pracne čistiť.Na to aby robila výlučne toto,je slovensko nulový trh a ešte ľudia čo si myslia že to stojí 2,75 e.-
Ja som tou témou vtedy sondoval záujem.No a naštastie som sa na to vykašlal.Dvaja traja za mesiac dielňu neuživia.
Obrázok
- presne takej dielni som nukal svoje peniaze ale on ine ako dinitrol neda. Najprv to skúšal prednáškou o výnimočnosti dinitrolu a potom to ukončil "nejake svedske hovno...".... Niveaoman- Na kolene znamenalo ze nemal vapku, striekal to vonku, potom mal problem nahodit vsetky plasty a podblatniky... ako snazil sa ale na robotu treba mat podmienky... tak som pohľadal najbližšieho Poliaka - Zakopane, odpísal hneď, s tým že si vyberiem materiál nemal problém, zistil či to kúpim sám alebo to zoženie on - tak si predstavujem jednanie so zákazníkom. Nieže Ja dávam dinitrol keď nechceš choď do riti....
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Chápem ťa. Bude to asi aj o tom ako naplno sa tomu dana dielňa venuje a od toho sa bude odvíjať jej vybavenosť a cena za prácu. Môj známy kým nemal dielňu tak to robil vonku a výlučne len v lete. Mal vapku,rampu a samodoma pumpu. Teda zriedkavo bral takú robotu. Mne už robil v dielni. Potom tu je možnosť dieselová vapka s horúcou vodou,lakovaci box na sušenie,zdvihaky,pumpa na striekanie...ale cena bude inde. A dnes chce každý za pár supov mega kvalitu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Velmi jednoduché počty.Sami si stanovte cenu čo za poctivo urobené stredné auto vrátane dutín,jedna kompletka. Sami si stanovte - 100 ? 200? 300? Potom má cenu sa baviť o tom akými procesmi musí auto prejsť,koľko času si vyžadujú a akú výbavu si vyžadujú. Použitý materiál predbežne ani nie nutné preberať,pretože sú rôzne aplikované a majú rôzny medzivrstvový aj dosušovací.Pretože v jednej miestnosti dve autá robiť určite nemôžete a napr dutiny sú spojené z vecami na ktoré málokto vôbec myslí.Tlak pod akým sa apliikuje znamená že fúkate na jednom vstupe a na opačnom konci sa valí von hmlovina.Kto si myslí že vnútro auta je nejako extra imúnne je na omyle.Lak,sklá zvonka zvnútra,to musí byť ochránené,len mám dojem že ľudia nemajú ani potuchy ako konkrétne vyzerá ochrana od A po Z
Preto aby ste náhodov neboli prekvapený že na piaty deň máte povrchy lepkavé (napr.Noxudol) Tak si dajte trochu dokopy čo všetko je nutné,potom sa môžeme baviť aká úžasná práca to je a aké peniaze si zaslúži.Ako ľahučko je povedať wapka,ale skúste si zistiť čo s danou wapkou ide ruka v ruke aby ste neskončili z podnikaním hneď pri prvom aute a z kolosálnou pokutou.Umyvárky aut vám povedia aký náklad ide z tým člapotaním,pokračujúce kroky tak isto.
Stále sa dostanete k tomu istému,k tomu aby to uživilo danú dielňu to musí byť výborne zariadené,výborne organizované a musí byť stále dostatok záujmu.Sami si už dajte odpoveď či to je schopná jedna plechenná garáž kdesi zašitá nech to radšej nik ani nevidí čo sa tam vystrája.
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Milan, bežný človek to nevie.
Môj sused vždy pred zimou ležal pod autom a štetcom natieral čiernou farbou všade kde dosiahol a aj rovno na hrdzu. Kazdy ako vie a na čo má. Mňa to stalo pár stoviek a hrdza je tak či tak. Ale čakal som to. Pri novom by to bolo iné a cena nižšia (pre mňa).
Pri lakovani,striekani je najviac roboty kolo maskovania.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ako ja zase nie som z Mesiaca a viem že je to špinavá robota a bla bla bla. Na druhej strane - ak to robí - ja som nenútil - tak umyť spodok je asi základ. Samozrejme som auto sám umyl poctivo ako sa dalo ale nasleduje cesta do dielne takže nejaký oplach musí byť. Plus sa bavíme o fungl novom aute. Práca vonku - prší, teplota, bude pršať....
Cena - ja som zaplatil 350E plus môj materiál na spodok. Beu bločku, čistý príjem. Málo? Dosť? Ten s dinitrolom chcel 410E firma - beriem, viem koľko stoja diely na japonca, len taká trubka od veka na plnenie paliva k nádrži ako nový origo diel stojí myslím vysoko nad 200E takže rátať viem peniaze som ochotný zaplatiť ale nikto peniaze nechce. Myslím že sú aj iné porovnateľné špinavé roboty - ja tiež musím rodiť cigánku v tme, smrade a potkanmi okolo a ožranmi za chrbtom a čo mám povedať že hmm to "neberiem"? že len channel 5 je moja vôňa?

Návrat na "Lak auta - údržba, kozmetika, lakovanie"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní