Čo ničí 6st.prevodovky 02N grupy a ako tomu predísť

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Čo ničí 6st.prevodovky 02N grupy a ako tomu predísť

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problémy zo 6 st.mechanickou prevodovkou sa akosi namnožili kedže sú v dobe najazdenia 200 tis km a viac.Tieto prevodovky majú jeden slabý konštrukčný bod a tak je nutné upozorniť na niekoľko vecí,a samozrejme ide o to ako predĺžiť tejto prevodovke život,ale aj,ako kúpiť (nekúpiť) auto kde už je prevodovka vo vysokom štádiu poškodenia,len sa hladá chyba a mechanici ryžujú na "riešeniach" ktoré nikam nevedú.Ale...aj pred kúpou je hodné sa presvedčiť,čo nás čaká a kam pôjdu v krátkej budúcnosti dosť pekné peniaze.
Asi najjednoduchšie bude ukázať kde hladať.Takže ak pozrieme na prevodovku od vodičovho kolesa uvidíme velkú zátku o priemere 8 cm
Zátka má v strede pod gumenou šupkou otvor za ktorý zapáčením zátku vytrhneme von.Netreba sa báť,nová stojí cca 6 e.- a je volne dostupná pod ob.č. 02M 301 211 B viď stará aj nová
[img]http://s2.postimg.org/67raeu5rp/fux2.jpg[/img]
Po otvorení uvidíme ložisko asi takto
Prvé čo urobíme,potlačíme stred dnu.Ak sa nám podarí ho pohybovať,a vzápetí tenkým skrutkovačom ho aj vytiahnuť von,o 1/2 či hoci aj 2 mm,je zle.
[img]http://s17.postimg.org/ipo5vpwi3/fux1.jpg[/img]
Znamená to,že sa tam už uvolnilo ložisko v obale prevodovky (vymlátil otvor),a bude nasledovať už iba kopec problémov,počínajúc od pazvukov po úplné rozsypanie keď z ložiska povyletujú aj guličky,viď tu
[img]http://s7.postimg.org/9ofyq7phj/Alhambra_prevodovka_003.jpg[/img]
Možno teraz sa vám mnohým ujasní prečo sa za svet nepodarilo zistiť zdroj neznámych zvukov a vybrovanie a za obeť padli homokĺby,silenbloky a kadečo,len problém vždy "prežil"
Každopádne máme problém ktorého riešenie znamená prevodovku von a otvoriť,otvor pre ložisko dať vypuzdriť atď podla štádia v akom je devastovaná prevodovka riešiť aj závady v iných bodoch.Tento je najháklivejší.Toto ložisko je axiálno radiálne,tj zachycuje obrovské bočné momenty spôsobené šikmým ozubením.Je to hriadel na konci ktorého sú drážky pre lamelu spojky.Vybitie a pozdĺžny volný posun celej hriadele vie dôjsť tak ďaleko,že začínajú problémy z radením,kedže tým pohybom sa presúvajú aj ozubené kolesá a teda aj synchronne objímky.
Tu je ale to čo je najdôležitejšie a väčšina ľudí ignoruje.Olej v prevode treba meniť,najmenej raz za 100 tis.km !!! Jemný kovové čiastočky sú rorzptýlené v oleji a tvoria ideálnu brusnú pastu,čo smrť prevodovky len urýchli a aj opravu ktorá by inak mohla byť robia bezpredmetnou a zbytočnou.Vybrúsené je všetko,a závadám už nebude nikdy koniec.
Ešte viac výkričníkov alebo samostatnú tému by si žiadalo upozornenie...
VYMIEŇAJTE VČAS DVOJHMOTÉ ZOTRVAČNÍKT !!!! .Čo je včas ? Včas znamená,že aj v prípade že o dvojhmote ešte prakticky nič nevieme,tak by mala byť vymenená najneskôr k 200 tis prebehnutých km. Dvojhmota plní viac úkolov,ale jeden z dôležitých je OCHRANA PREVODOVKY,lebo tá obrovským krútiacim momentom a torznými kmitmi nesmierne trpí.Šikmé ozubenie,neustále pôsobiaca obrovská sila a kmity sa opierajú a zachycujú práve na uvedenom ložisku.Podtáčanie motora,tj jazda z nízkymi otáčkami na vysokom prevode,zlá práca dvojhmoty ktorá už neeliminuje kmity dostatočne,to všetko vám chystá nové výdaje a vôbec nie malé.Kto si myslí že kúpa inej použitej prevodovky je liek,tak to platiť môže ale nemusí.Ak si ju neoveríte postupom ktorý som už opísal,tak máte nábeh kúpiť ešte horšiu než je tá vaša. Ak by som štatisticky zhodnotil km ktoré tento stav charakterizujú by mi výchádzalo že po 200 tis km.Nutne ale treba vnímať že to číslo nemusí byť správne,lebo všetky sa týkajú aut z dovozu,nemám jediný u nás kúpený exemplár auta z touto vadou a teda je možné že sa jedná o stočenky a km sú kdesi úplne inde.
Až budú padať prevodovky aut prvých majitelov,budeme o čosi múdrejší.
!!! Ak už kupujete prevodovku tak si aspoň overte či toto ložisko ešte "drží" a to pohýbaním spojkovej hriadelky dnu/von,ak s tým hýbete a cítite pohyb hoci iba 1 mm,už nemáte prečo kupovať,kupujete tiež šunt kde je ložisko v obale vymlátené
[img]http://s17.postimg.org/ydzgwqoqz/fux_prev_alhambra_007.jpg[/img]
Jednoducho chytíte osku za drážky a potlačíte dnu a von,musí to byť pevné,to čo mykáte je druhá strana tej istej hriadele
Tieto prevodovky idú celým spektrom tj týka sa tak Seatu či Škody alebo VW,je to snáď stovka modelov kde TDi figuruje

Záver doporučenie
1, Meniť olej po 100 tis.km
2, Meniť dvojhmotý zotrvačník po 200 tis.km
3, Ak máte vybrácie a nedarí sa zistiť ich príčina...skontrolujte ložisko podla návodu,za 6 e.-krytku to stojí
4, Ak kupujete použitú prevodovku,pomykajte dnu/von spojkovú hriadeľ či nekupujete šunt
5, Ratajte s tým,že navýšenie točivého momentu (čip) namáha aj prevodovku zásadným spôsobom
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 29.08.2015 08:13, upravené celkom 1 krát.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

jednoducho kurvítko. Lebo je predpoklad, že záruka je už pasé....
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V podstate áno,pretože len dostatočne velký hlupák navrhne takéto riešenie aby sa pri skladaní prevodovky nahrieval desať minút obal (otvor pre ložisko) tj musí suvne byť v stave aby ložisko vošlo.Ten človek bol korunovaný vôl.Tá hriadeľ je neustále mixlovaná tým brutálným krútiakom a to je iba otázka času,že ak ešte tomu aj gazda pomôže podotáčkami a hnilou dvojhmotou,proste sa to musí dostaviť.Ten proces začne,olej roznesie kovový oter a dopraví do ostatných ložisiek a už to fičí
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

on to s najvačšou pravdepodobnosťou hlupák ani nebol. Práve naopak.
keyzone
Príspevky: 264
Dátum registrácie: 11.12.2010 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyzone »

Excelentný článok! A teraz ho vytlač 10000x, daj to zviazať a otrieskaj to tomuto človeku o hlavu:

http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv

"Moderním motorům nízké otáčky nevadí," ubezpečuje šéf vývoje škodováckých motorů.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pán inžinier je teoretik.Ale prax hovorí niečo úplne iné a tých štvrť miliona nech si strčí,my sa usilujem aby to bolo dva tri razy viac,a nechceme vyflusnuté agregáty po štvrť milióne.
Je viac ako zaujímavé že v okolí tých 200 tis km (asi sa to k týmto km stáča) prídu tie diesle a majú kopec problémov,padajú do núdzákov.Dajú sa do poriadku,majiteľ dostane vysvetlené že diesel tiež treba jazdiť svižne a podtáčaniu sa vyhýbať a ouhľa,naraz skončia problémy,pritom kilometre rastú naďalej a teda by aj problémy mali hustnúť.A o tom že svižne jazdiaci človek (svižne neznamená blázna) bude mať horšiu spotrebu ako ten čo podtáča,tak to síce platiť v smiešnych hodnotách môže.Ale je to draho vykúpená úspora.Tu platí presne ...kto stále hladá haliere,korunu nikdy nenájde.Smutné je že zase len je to o polovičných právdách a čo sa nehodí,to sa ani nespomenie
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

tuším Steinhel sa volá taká teplovzdušná pištol,cca dáva 500 °C
Ale je to magorina.Ak si predstavím že to mohlo byť tak že ložisko sa do obalu zalepí,a hriadel sa vystrčí stredom ložiska a zabezpečí napr. maticou (Renault) tak mi to pripadá ako - vieme ako to robí Renault,ale my máme svoj rozum a nebudeme kopírovať nech je to akokoľvek dobré.To naše je síce hlúpe,ale je naše
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

no musela to byt strasna veda, ked to niekto v laboratornom experimente vedel takto nastavit. Lebo ine je prepocitat typ zliatiny z coho je obal prevodovky / vlastnosti kovov pri urcitych teplotach/, aby po vychladnuti po nalisovani loziska neboli tlaky na lozisko take, ktore by ho poskodili a potom, ked sa prevodovka cinnostou zohreje na cca 60stC, aby to vydrzalo tie vybracie a nevyletelo za 5 minut - a ine je, aby to aj prakticky fungovalo. A vidis, je to vlastne ku...itko, vyskusane experimentalne a overene dennou praxou. A pritom, ako pises, maticou s momentom by to bolo jednoduchsie, klasickejsie a lahsie opravitelne. Inak neviem, neviem, ci by to len tak nejake lepidlo udrzalo.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neboj...na nákladnom Mercedese sa otočilo ložisko na ložisku zadného náboja,tú "vôlu" sme proste zalepili,inak by trebalo kupovať celú zadný most nápravy.Najazdilo to takmer presne pol miliona km.Vrchol ale je,že musel dole náboj z lepeným ložiskom len ohladne zodratých pakní brzd kedže bubon a náboj je jeden kus.Z hydraulickým sťahovákom sa to strhlo dole a po oprave brzd znova lepilo !!!
Ludia nemajú myslím ani potuchy aké neskutočné veci existujú dokonca z výroby SVK alebo CZ
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

ma tak napada - tychto prevodiek su mraky - najdi a daj tam lozisko, alebo uprav podobne, ale aby bolo valcekove radialne, alebo kuzelikove axialne - mali by byt blbuvzdornejsie, ako gulickove. Vymysli nejaku tuto upravu pre nejakeho znameho a s vacsim najazdom, aby sa to dalo odskusat a potom ked ti to vyjde a bude to mat efekt, tak si to chod dat do VW patentovat. Aj tu prevodovku vymyslali len ludia, tak ju mozes vylepsit.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problém tkvie v tom že na druhom konci je valčekové,čiže nazachytáva nič z axiálnych síl.To všetko musí odchytiť zadné velké ložisko a tak musí byť takéto axiálno-radiálne,to nejde nahradiť kuželíkmi ani valčekmi
Ja to poriešené mám,koniec prevodovky to ešte neznamená.Ale iba v prípade že sa rieši iba počiatočný stav a iba tohoto ložiska.Ak sa toho vyzbiera a devast je väčší,ide to do prílišných peňazí a oprava nie je rentabilná.No len zohnať dobrú je dlhá pesnička kedže taká je jedna z desiatich,všetky majú nalietané kolko do nich vôjde
citronsk
Príspevky: 626
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa citronsk »

No vidim, ze nielen v GM maju skvelych inzinierov co navrhli prevodovku M32 a dodnes ju s bezvyznamnymi zmenami montuju do Opla, Fiatu,Chevroletu a neviem kam este...
keyzone
Príspevky: 264
Dátum registrácie: 11.12.2010 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyzone »

Pán inžinier teoretik moc dobre vie ako to je v realite, ibaže marketing je marketing a keby čo len zaváhal o ich kvalite prevodoviek, na druhý deň už nie je na svojom mieste...

Ono keď sa k tomuto problému pridá ešte naše známe chipovanie, tak prevodovka sa môže z toho aj po**ať, alebo že rýchle "bey bey".

Ono dimenzovať prevodovku na tieto obrovské krútiace momenty nie je sranda, na druhú stranu to neospravedľnuje faily konštruktérov. Lenže, všade to je rovnaké: každá generácia všetkého (motor, prevodovka...) musí byť lacnejšia a lacnejšia, tým nechcem povedať že na kvalita sa nepozerá, ale proste cena je cena a tu máme výsledky.

Osobne môjmu ropáku doprajem skoro vždy jemné plynulé zrýchlenie, ktoré šetrí všetky mechanické komponenty, od prevodovky až po homokiňetáky :)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Milan skvely prispevok, verim, ze vela ludom zachrani kopec problemov...

Citron, vcera som na fiatfore zachytil, ze kvoli rozoberanym problemom s prevodovkami, sa chlapcisko zbavil preventivne tjeta...inac ziaden problem nemal, okrem psychickeho...idealne kupit obratom voz, co ma este problemy nezname a vychvalia ho pisalkovia az do neba lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

keyzone...súhlasím.Je doslova neuveritelné aké momenty tie prevody znášajú.Zrejme pre kopec ľudí nie je známe,že prevodovka v TDi je chránená aj samotnou RJ motora.Tá má vo svojej práci (programe) tzv limiter točivého momentu.(má ich aj pre iné veci,napr dymenie)
Zjednodušene ...RJ má mapu ktorá obmedzí dávku paliva tak aby točivý moment túto dávku neprekročil.Sleduje neustále všetky limitery,a pracuje z najnižšou dávkou paliva akú vyberie zo všetkých limiterov.
Takto úraduje vždy ten najnižší limiter,ak je to dymenie,tak berie jeho hodnotu,zbytočne je iný limiter vyžšie.Pri čipovaní ale sa tieto limitery tiež posúvajú,takže čiptuner aj ich obmedzenia prepisuje,tj logicky táto ochrana padá resp sa posúva na nižšiu úroveň

bajo777 vieš mňa tak dosť vytáča že ľudia často zachraňujú situáciu tým,že idú na prvý vrakáč kúpiť druhú použitú,a kupujú mačku vo vreci. U tejto prevodovky ale to tak nie je,lebo si vedia skontrolovať stav okamžite ešte prv než zaplatia úplne jednoducho.Ak je ten uzol toho ložiska OK?je na 99,9% prevodovka málo jazdená a stav bude výborný.Na to,že vo vypustenom oleji nie sú kúsky kovu sa spoliehať nedá,klame sa o sto dvesto,olej tam žiadny nebude.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných