Nízky tlak turba a malý výkon pri nízkych otáčkach

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ux1
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.08.2013 20:53
Zdieľať na Facebook

Nízky tlak turba a malý výkon pri nízkych otáčkach

Príspevok od používateľa ux1 »

Potreboval by som poradiť v nasledujúcej veci. Audi A6 2,5 TDI 110kW. Mal som zadretú variabilitu turba a napolo skapatú váhu vzduchu. Váhu vzduchu som mal pootočenú asi o 30 stupňov doľava. Chodilo mi to celkom slušne do 2500/min, vyššie strácalo silu, alebo išlo do núdzového režimu.
https://www.dropbox.com/s/geoltz58mt61x ... xx-xxx.csv
https://www.dropbox.com/s/ff4vylo1auhyo69/1g.JPG
https://www.dropbox.com/s/y5r3rgatyl3jws8/1t1.JPG
https://www.dropbox.com/s/1lioh9nw2ao8h8x/1t3.JPG
https://www.dropbox.com/s/661zwi2n42ldyb6/1t4.JPG

Teraz turbo je vyčistené, váha vzduchu vymenená na novú. Nad 2500/min ide ako besné, pod tým však absolútny leňochod, je to zjavné aj z logu:
https://www.dropbox.com/s/2pm33fw7bp3p9u3/2.csv
https://www.dropbox.com/s/o4aichbthiio2ec/2g.JPG
https://www.dropbox.com/s/f3glhsr6oysrgyo/2t.JPG

Predpokladám že to bude nejaká banálna maličkosť, neviem kde ju začať hľadať. Dúfam niekto mi bude vedieť poradiť.
Ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to nalogované tak že to bolo škoda aj robiť.Nedá sa logovať,inak povedané nemá zmysel logovať jediný kanál,ten sám o sebe nenesie žiadnu informáciu,lebo chýbajú súvisiace údaje.Neloguje sa motor pod 80°
Neloguje sa tak že sa hrá s plynom a navyše rozsah otáčok tiež nezvolený dobre.
Jedine takýto formát má zmysel ...https://www.dropbox.com/s/2pm33fw7bp3p9u3/2.csv,určite nie grafy alebo čiastkové tabulky.
Samozrejme ale správne nalogovaný.Je to tu rozoberané snád sto ráz
ux1
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.08.2013 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ux1 »

Ďakujem za postreh. OK, zabudnem na tabuľky, grafy, zostanem len pri CSVčku. :3906:
Prvý log som mal na počítači, bolo to robené ešte v čase s nefunkčnou variabilitou. Myslel som si že to dá nejaké plus info, ale uznávam bolo to zbytočné.

Ale poďme k veci, v najbližších dňoch skúsim to nalogovať znova. Aby som sa vystríhal doterajších chýb:
1. Motor zohrejem nad 80C.
2. Meral som bloky 1,3,11. Je to takto OK, alebo tam dám aj iné bloky.
3. Meral som z voľnobehu do "nekonečna". Aký je správny rozsah, 1500-3500?
4. Meral som na trojke, s plným plynom (aspoň som to tak plánoval, na 100% si istý nie som). Nabudúce si na tom dám záležať.
Je ešte niečo čo som nespomínal a mal by som zmeniť?
Ďakujem za čas ktorý na mňa obetujete.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Malá rekapitulácia.Motor musí mať plnú prevádzkovú teplotu.Logovať je nutné v rozsahu otáčok tak,aby motor išiel vo veľkom zaťažení v max rozsahu,to samé rozhoduje o tom,že volba padá na rozsah cca 1400 - 4000 príp aj viac (nie je nutné) a 4 prev stup
Zásada je aby celý priebeh záznamu bol pedál plynu na podlahe,nebolo ním manipulované a logicky,žiadne radenia a pod.Preto si trasu,dlžku a volnosť cesty treba dobre určiť.Doporučum cestou tam 003,010,011 a po otočoní 001,010.011 .Ak dôjde k padnutiu do núdze,log končí a robí sa iba ten druhý.
Pootočenie váhy by (základného tubusu) nemalo mať vonkoncom vplyv na samotné hodnoty merania.
Čo doporučem ešte pred vybehnutím na cestu je preveriť činnosť pohybu na variabilite,tj v spojitosti s meraním podtlaku určiť pri akom podtlaku nastáva prvý pohyb a aká je hodnota ktorá stačí na plnú výchylku.Logicky pri tejto skúške je zároveň odsledovaná plynulosť pohybu.Úplné potiahnutie sa podrží a musí ostať nemenné (teda podlak) celé minúty.Až potom má zmysel sadať do auta.Ešte dovetok...pri statickom načítaní hodnôt,treba pozrieť hodnotu atm tlaku a tlaku v saní.Logicky musia súhlasiť a hodnota zase musí zodpovedať tlaku v nadmorskej výške auta. Tiež treba pozrieť teploty,ich štandardnosť,pozrieť načítanie 0 a 100% pozície pedála plynu,status pedálov (vyp/zap) no proste základné veci ktoré neskôr do riadenia zasiahnu.Vo volnobežnom režime sa dá tiež získať veľa užitočných poznatkou,odsledovať reakcie EGR na zvýšenie otáčok a zmenu frekvencie ovládania.Neviem či pomohlo,chce to často len pokoj a pozorné oči a premyslieť si logiku a spojitosť hodnôt.
Veľa šťastia
ux1
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.08.2013 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ux1 »

Zdravím všetkých!
Trvalo mi to trošku dlhšie ako som plánoval, ale som tu znovu. Medzitým sa "zdravotný stav" auta zhoršoval. Párkrát som ho vyprovokoval až k núdzovému režimu. Meral som tlak turba, pri nízkych otáčkach to bolo málo, pri vysokých zase veľa. Po troj hodinovom experimentovaní som usúdil, že ventil ktorý reguluje podtlak turba asi nedostáva dostatok čerstvého vzduchu. Vybral som podtlakovú hadicu medzi ventilom a vzduchovým filterom, a na prekvapenie bola naozaj upchatá. Vymenil som ju aj s ďalšími. Teoreticky podtlakové hadice teraz by mali byť OK. Núdzový režim odvtedy nemám. Takže som približne tam, ako keď som naposledy písal, možno o niečo lepšie.

Spravil som dva logy, podľa rady, bloky 003,010,011 a 001,010,011, na štvrtom prevodovom stupni:
https://www.dropbox.com/s/kl5jcrdhfrgupnr/tam.CSV
https://www.dropbox.com/s/48vm551ncyc7dx3/spat.CSV
Žiaľ motor sa mi nepodarilo zohriať nad 80C, vlastne neviem aká je presná teplota. Vag-com mi ukazuje nikde medzi 75-80, na prístrojovej doske mi ručička stojí o chlp nad 90. Tieto dve hodnoty sú zobrazením toho istého čidla, alebo sú to dve nezávislé Čidlá z ktorých jedna je nepresná?

Variabilita ako ja viem posúdiť funguje správne, po naštartovaní sa pomaly a plynule vytiahne hore, keď vypnem motor viditeľne neklesá.

Skúšal som páčku nadvihnúť kliešťami, ide to plynule, ale treba zatiahnuť poriadnou silou.
Ako sa meria tlak? Hľadal som vo Vagu, ale nenašiel som. Mal si namysli napojiť manometer na podtlakové hadice. Žiaľ manometer nemám, aký "typ človeka" ho zvykol vlastniť? Požičal by som si, ale nemám nápad kde takého človeka nájdem: :(

Pri vypnutom motore tlak vzduchu (druhé a tretie pole bloku 010) som mal obe hodnoty rovných 1000mbar. Nadmorská výška 118m, nenašiel som aké majú byť presné hodnoty, ale mne sa to zdalo byť reálne.

Teploty (blok 007) sa mi zdali reálne, až na to že nie celkom sedí teplota chladenia s budíkom na palubovke. Najprv ma tiež prekvapila teplota nasávaného vzduchu nad 50C, ale nad rozpálenou vozovkou keď je 35C v tieni to asi tiež nebude nič výnimočné.

Pedál plynu (4. pole bloku 010) pri 0% a 100% zodpovedá skutočnosti. Ostatné pedále (2. pole bloku 006) tiež fungujú správne.

Ešte jedna prekvapivá (možne len pre mňa) zaujímavosť. Ak odpojím kábel snímača hmotnosti vzduchu, pri nízkych otáčkach (asi do 2000) auto ťahá podstatne lepšie ako so zapojeným snímačom. Nad 2000 so zapojeným snímačom postupne prichádza výkon, bez snímača nie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

K logom potom navečer,tie chcú viac času.
Hadička končiaca vo vzduchovom filtri nič vyriešiť nemohla,má iba ten význam a len preto ide do filtra a nie do volnej atmosféry, aby sa tak napr. nenasťahoval pavúčik a nedostala špina.
Dôvoležité sú tie ostatné,tam je nutné velmi pozorne pozrieť podtlaky.Podtlakovka tj ručná pumpička z presným podtlakovým manometrom je dostupná za nevelký peniaz.Dám link do ss.Banka na turbe má značnú silu,preto pri skúške či neviazne variabilita tj páčka nejde ztuha je dobré urobiť aj skúšku tak,že je vyhodená poistka a tyčka je mimo páčky.Vtedy ide páčka nulovou silou (mala by)
Pedál plunu OK.,nadmorská výška OK,edále správne,a k tej váhe tolkoto.
Odpojená váha spôsobí že RJ prechádzana riadenie z mapy.Ak toto je bližšie k momentálnym potrebám,zdá sa byť že to lepšie.Nie je,tento režim môže vyhovovať pokojnému režimu ale nevie reagovať na potreby rýchrych zmien.Ak sa rozdiel potreby a skutočnosti o isté percento a istý čas rozíde,RJ zavedie núdzový režim.Stačí natiahnuť čas mimo tolerancie a je zle.Váhu ovšem ide diagnostikovať perfektne iba a jedine osciloskopom,ostatné merania a odvodenia sú informatívne.Potvrdiť si váhu tj napr pri malom tlaku turbíny,či je ten tlak malý preto,lebo váha dáva slabý údaj,alebo naozaj turbína málo tlačí sa tiež dá simuláciou,to tu popísal v inom prípade.Rozhodne ak dáva odpojená váha lepší pocit z jazdy,je zle,v systéme je chyba.
Teplota vychádza len z reálnej hodnoty (ohmickej) čidla a preto je potrebné skontrolovať jej ohmický priebeh pri 20,40,60,80, °C a porovnať z podovanými hodnotami.Logicky pre potreby skúšania je možné to oklamať odporovou dekádou.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Takže tie logy.Ten stroj sa neskutočne trápi,až kdesi okolo 2200 ot sa to trocha znormální.Paliva dáva príliš málo aby turbína nabehla,z tak mála fazule nemá čo produkovať. Logicky je to trojuholník palivo- vzduch- tlak turba,a tak treba zistiť kto je vinník.
Doporučujem vložiť na sitko váhy redukciu medzikružie ktoré zmenší prierez kruhu o cca 6-10 mm tj prstenec z kartonu zafixovaný páskou.Ak motor oživí,tak už váha dáva slabí signál. Jednoduchšie si požičať váhu
Doporučujem odpojiť tiahlo variability a rukou skúšiť lahkosť chodu páčky
Skontrolovať tesnosť banky
Doplním..turbo samotné je v poriadku,môže max jedine problém z variabilitou príp jej ovládaním.
ux1
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.08.2013 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ux1 »

Váha vzduchu je nová. Pred tým som chodil asi týždeň s požičanou z trojvalcového Golfu lol . S tou sa správala podobne. Samozrejme netvrdím že nemôže byť zlá, len je to málo pravdepodobné. Ale samozrejme vyskúšam.
Turbo je čerstvo repasované, teoreticky by tiež malo byť v poriadku, ale vyskúšam. Kdo mi ho repasoval hovoril že problém bol jedine s variabilitou, bolo to zasvinené a neregulovalo.
Tesnosť banky ako môžem skontrolovať?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie je dobré sa zamerať na hlavných aktérov,turbo,váha a pod.Tú istú dôležitosť má kopec vecí,vacu čerpadlo a jeho reálna hodnota,všetky ventily podtlakov a KOMPLETNÁ pavučina hadičiek hlavne na tesnosť.Celá dráha stlačeného vzduchu.Meranie vstupného vzduchu,meranie stlačeného vzduchu a reálnosť ich hodnot.Práca variability a správnosť podtlakov,hodnota a začiatok a koniec.Garancia že sa v palive nenachádza vzduch.Teraz som jedno turbo zachránil pred výmenou pre vadu NOVÉHO filtra.Filtron je šmejd,nemá navarenú stredovú trubku vo filtry a prisáva vzduch.Napravil to 4x drahší Bosch okamžite.Pol dňa som šalel nad tým vzduchom,kým som v zlosti filter nerozkarboval.V živote od tej značky nekúpim ani skrutku.Mám to nafotené,ak má niekto pochybnosť.
Takže pozor,nevynechať nič.
Motor už od oblasti kde variabilita končí svoju úlohu ide dobre.Ale na výsledku sa nepodieľa iba turbína a váha.
Ak zoberiem do úvahy čo všetko sa už riešilo,vrátane zle poskladanej variability !! až po repasovú turbínu ktorú si zabezpečil sám majiteľ auta a mala deravú podtlakovú banku.Písal som to tu ako príklad SVK repasu,lebo ako potom skontrolovali prácu,ak im ušla takáto kolosálna vada.
ux1
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.08.2013 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ux1 »

Vyskúšal som kartónový prstenec za váhou vzduchu. Nepostrehol som žiadny rozdiel.
Zohnal som manometer, vsunul som T-čko pred banku turba a napojil som ho naň. Po naštartovaní podtlak vyskočil na 400 Hgmm, tiež tiahlo variability okamžite vyskočilo. (Trocha ma to prekvapilo, minulý týždeň som ho pozeral, vtedy vystupovala pomaly, plynule, počas niekoľkých sekúnd.) Neviem posúdiť či je to na doraz, ale vyššie to nešlo napriek tomu že podtlak sa ešte zvyšoval až na 500. Čo ma prekvapilo, Podtlak sa nezvyšoval plynule, ale v "skokoch", 0-400-450-500.
Rozpojil som hadice aj pred ventilmi, a priamo som napojil na manometer. Ukazoval mi okolo 650.
Ak budem mať trocha viacej času odpojím tiahlo a skontrolujem voľnosť pohybu variability. Zatiaľ som neprišiel na to, ako sa odpája... :-\
ux1
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.08.2013 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ux1 »

Jeden zaujímavý dodatok, otočil som váhu vzduchu tým spôsobom ako som používal starú váhu pred výmenou:
https://www.dropbox.com/s/kc42qsm8e6say ... .37.17.jpg
Motor začne ožil, hlavne pri nízkych otáčkach. Do 2500 ide jednoznačne lepšie. Nad 2500 sa zdá byť o niečo slabší, ale možne je to len subjektívne, že neprichádza prudký nárast výkonu. Okolo 3500 je už jednoznačne slabší, dokonca sem-tam cítiť ako keby motor vynechával. Spravil som logy, na 4000 som ho nestihol vytiahnuť, tam sa mi už ledva zrýchľoval a trasa nebola dosť dlhá.
https://www.dropbox.com/s/tkxmjptbzi5yyak/tam2.CSV
https://www.dropbox.com/s/jsklbrejz4spgkk/spat2.csv
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ten prstenec (medzikružie) sa dáva pred váhu,tj tam kde je mriežka,za váhou už je prdlajs platná.
Otáčať sondou je nezmysel,logicky to môže spôsobiť taký nábeh prúdu vzduchu že sa prúd zrýchli a váha dá vyžšie napätie. Ak ale akýmkoľvek podfukom ide váhu oklamať a donútiť ju zvýšiť výstup,a to prinesie zlepšenie stavu,je to vyhraté,lebo to naznačuje že je váha unavená.Logy ešte popozerám inokedy,dnes bol ťažký deň a nemám na to trpezlivosť.
Čo sa týka podtlaku,to že po štarte to vyletí hore je Ok lebo sa otvorí naplno.Ale práve preto sa to neskúša takto,lebo nie je možné preveriť zladenie podtlaku s pohybom,tj od začiatku dráhy po doraz tomu zodpovedajúci podtlak.Na to je potrebný nastavitelný zdroj z merákom podtlaku
Tiahlo sa odpája lahučko,je tam poistka,také C-ko
ux1
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.08.2013 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ux1 »

V podstate je to logické, ako poľahčujúcu okolnosť uvádzam že aj na tej druhej strane je mriežka. :-\
Niektorý deň vyskúšam medzikružie dať na druhú stranu.
Bol by som šťastný keby bola váha na vine, ale bojím sa tomu uveriť. Tú váhu mám asi mesiac, a nechce sa mi znova kupovať nová pokiaľ nemám akú-takú istotu že mi to pomôže.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

K logom,bud je váha po smrti alebo je tam venglavý konektor,vypadáva napájanie a pod na váhe,proste katastrofa. Okrem toho ...logovať treba v plnej teplote.Hodnota atmosferického tlaku je nesprávna,alebo sa meranie robilo na Mont Blancu
ux1
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.08.2013 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ux1 »

Vsunul som krúžok _pred_váhu_ a ide mi to prekvapivo slušne. Nie je to ešte ideálne ale je to lepšie ako s pootočenou váhou.
Pri nízkych otáčkach je to zatiaľ najlepšie. Pri vyšších síce mierne stráca silu oproti pôvodnému stavu, ale nie v takej miere, ako keď som potočil váhou.
Takže pravdepodobne to bude tou váhou, alebo kábelážou váhy?
Váha je nová, existuje spôsob ako odkontrolovať káble, konektor atď?

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní