Nissan X trail T 30 - nevyhovujuca dymivosť

Diskusia ohľadne vozidiel značky Nissan

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

papino66
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 17.01.2011 19:26
Zdieľať na Facebook

Nissan X trail T 30 - nevyhovujuca dymivosť

Príspevok od používateľa papino66 »

Ahojte. Bol som Emisnej kontrole a namerali mi vysoku dymivoť max. ma byť 2,10, namerana 3,26, 1/m. A celková dymivosť určenej hodnoty 1,6000. Nameraná hodnota 3,2600 m-1.Je to Nissan -X- Trail, 2,2 T-30, 2,2 D, 84 KW, 4x4. V roku 2018 boli menene nove vstreky,rozvodová reťaz. Bolo kontrolované aj čerpadlo v TSA Kežmarok.Čerpadlo bolo OK. Mol by mi niekto poradiť čo mam robiť.
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marco98 »

Je tam veľké množstvo premenných, ktoré majú vplyv na dymivosť-obecne je to nesúlad medzi pomerom množstva vzduchu a palivom. Začal by som diagnostikou. Obecne z najčastejších príčin to sú - netesnosť v saní, váha vzduchu, snímač tlaku turbodúchadla, deravý intercooler, znečistený EGR ventil atd. Nie sú to veľké položky a ich výmena/ oprava je relatívne jednoduchá, ale ak nechceš zbytočne vyhadzovať peniaze, treba ho dať na diagnostiku. Aj obyč. (nie čínska kopia) DELPHI zvládne načítať pomerne veľké množstvo chýb.
pudis
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 28.01.2010 08:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pudis »

Podobný prípad som mal pred dvoma rokmi, to isté auto ako tvoje a to od začiatku tankujem iba prémiové palivá a prekladám ich rôznymi aditívami, každoročná výmena kvalitného pal. filtra , no zaslepil som EGR a dymivosť značne ustala, auto začalo ísť lepšie po plyne a vôbec celkom ožilo. Teraz ma čaká tiež EK, no ako minule tiež zvolím iba pracovisko EK tam sa dá uplatniť v prípade núdze „individuálny prístup“.
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

To si poradil...
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

pudis napísal:Podobný prípad som mal pred dvoma rokmi, to isté auto ako tvoje a to od začiatku tankujem iba prémiové palivá a prekladám ich rôznymi aditívami, každoročná výmena kvalitného pal. filtra , no zaslepil som EGR a dymivosť značne ustala, auto začalo ísť lepšie po plyne a vôbec celkom ožilo. Teraz ma čaká tiež EK, no ako minule tiež zvolím iba pracovisko EK tam sa dá uplatniť v prípade núdze „individuálny prístup“.
zaslepenim egr sa nikdy nezlepsia emisne hodnoty , preto to egr tam je aby boli pri spravne fungujucom lepsie
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

"individualny prístup" pravdepodobne z velkej časti skončil. Teraz som posielal do šrotu filcku. Chalan z odťahovky mi vravel, že od mája vozí do šrotu aj 6 - 7 ročné vozy v peknom stave, len preto že neprešli emisnou. lol Kolega z roboty tiež poslal do pece nie príliš starého Renaulta po 3och neuspešných pokusoch.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

oco "pudis" prave hodil riesenie :) , pouzit EK niekde v prdeli a nasledne ist na STK
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Je zaujimave, ze co som bol naposledy na EK/STK, tak na papieri od EK nie su uz ziadne udaje z merania, vsetko vybodkovane, akurat konecny verdikt tam je…
pudis
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 28.01.2010 08:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pudis »

braga napísal:
pudis napísal:Podobný prípad som mal pred dvoma rokmi, to isté auto ako tvoje a to od začiatku tankujem iba prémiové palivá a prekladám ich rôznymi aditívami, každoročná výmena kvalitného pal. filtra , no zaslepil som EGR a dymivosť značne ustala, auto začalo ísť lepšie po plyne a vôbec celkom ožilo. Teraz ma čaká tiež EK, no ako minule tiež zvolím iba pracovisko EK tam sa dá uplatniť v prípade núdze „individuálny prístup“.
zaslepenim egr sa nikdy nezlepsia emisne hodnoty , preto to egr tam je aby boli pri spravne fungujucom lepsie
Ja chápem, že to nie je univerzálny liek no na moje auto zabral. Vzhľadom na to koľko do opravy zadávateľ témy nasypal (nové vstreky Denso niečo stoja ) by som sa uberal cez najlacnejšie a jednoduchšie alternatívy (tak ako EGR zaslepí tak to môže vrátiť s5) popri tom môže vyčistiť aj sanie dobré dýchanie je pre motor potrebné. Veď dá sa ísť do profi servisu odovzdať kľúče a vrátiť sa po auto v stave, že prejde EK (aspoň tak by to malo byť). Táto alternatíva však môže prevýšiť hodnotu auta a to zadávateľ témy nechce. Pre zadávateľa témy, skús osloviť člena fóra „Sjaro“ veľmi dobrý expert na Nissan.
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Za Jarom do Radosinej(nedaleko Piestan) to ma dost daleko :)
pavolh
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 31.10.2007 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pavolh »

oco13 napísal:"individualny prístup" pravdepodobne z velkej časti skončil. Teraz som posielal do šrotu filcku. Chalan z odťahovky mi vravel, že od mája vozí do šrotu aj 6 - 7 ročné vozy v peknom stave, len preto že neprešli emisnou. lol Kolega z roboty tiež poslal do pece nie príliš starého Renaulta po 3och neuspešných pokusoch.
u nás to riešia u benziňakov domontovaním ešte jedného katalyzátora, vo veľa prípadoch to pomôže
sjaro
Príspevky: 223
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sjaro »

V 2018 nove vstreky=nove orginal denso? nove staré použité? nove činsky alebo taliansky repas.
Reťaz orginal Nissan? Alebo "kvalitna nahrada" (ktorá vydrží možno aj 10 tisic)
Treba preverit váhu,
na turbo treba pripojiť mechanicky snimač tlaku, boost senzor tento model nemá, ani variabilitu turba.
Netesnost medzi turbom a sanim treba skontrolovat.
Treba zhodit sanie a riadne vyčistiť vratane egr-ka
Neviem akym spôsobom kto skontroloval čerpadlo, koľko km maju scv ventily, maju životnosť cca 150000,zvyknu sa nielen zadierat ale aj zodrat a púšťať vela paliva, pozor su na trhu aj napodobeniny.
Ventily niekto kontroloval? Su vymedzovane podložkami a občas ich treba skontrolovat.
leonNL
Príspevky: 1261
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonNL »

pavolh napísal:u nás to riešia u benziňakov domontovaním ešte jedného katalyzátora, vo veľa prípadoch to pomôže
Existuje ovela jednoduchsi sposob, ktory funguje u benzinakov. V susednych Cechach staci natankovat do nadrze etanol (samozrejme len male mnozstvo v spravnom pomere aby sa predislo poskodeniu motora!), a tadaaaaa, emisie lepsie ako u noveho auta. Sa cudujem, ze o tom vie len tak male percento motoristov...
Hrdym majitelom:

W219 CLS63AMG 2010

W211 E55AMG 2005
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Leon, a načo chodiť do ČR?Veď etanol natankuješ aj u nás, na každej pumpe v každej pálenici ba aj potravinách.
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

oco13 napísal:"individualny prístup" pravdepodobne z velkej časti skončil. Teraz som posielal do šrotu filcku. Chalan z odťahovky mi vravel, že od mája vozí do šrotu aj 6 - 7 ročné vozy v peknom stave, len preto že neprešli emisnou. lol Kolega z roboty tiež poslal do pece nie príliš starého Renaulta po 3och neuspešných pokusoch.
Chcel by som vidiet jeden, iba jeden sestrocny voz v dobrom stave, ktory skoncil na srotovisku v sk kvoli hocicomu.
Naposledy upravil/-a aristoteles v 03.01.2020 12:11, upravené celkom 1 krát.

Návrat na "Nissan fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní