Nissan Serena

Diskusia ohľadne vozidiel značky Nissan

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Vigora100g
Príspevky: 315
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Nissan Serena

Príspevok od používateľa Vigora100g »

Dobry den,

rozhodol som sa zalozit tuto temu, ktora ma sluzit informacne pre pripadnych zaujemcov kedze tu este taka nie je a vseobecne je na .sk forach a internete relativne malo informacii o tomto aute.

Nissan Serena - preco som toto auto kupil?

Potreboval som auto s ktorym mozem cestovat aj po zlych cestach, prespavat v nom, je konstrukcne jednoduche, ma cenovo prijatelny servis, je cenovo dostupne a hlavne nebudi zaujem u zlodejov.

Konstrukcia

Je to podorysom male auto, no vnutorne rozmery ma naozaj nadstandartne. Motor je ulozeny pod prednymi sedackami a hnana je zadna naprava, ktora ma listove pera. Auto mozu pohanat spolahlive benzinove motory 2.0, 1.6 alebo diesle 2.0 a 2.3 z produkcie nissanu. Medzi jazdenkami novsich rocnikov sa vyskytuju hlavne 1.6 benziny a 2.3 diesle.

Interier

Kvalita spracovania je na horsej urovni a po rokoch sa z plastov ozyvaju pazvuky, rezonancie, praskanie. Vzhladom na tvar prednej rady sedaciek a pomerne nepohodlnemu nastupovaniu su bocnice sedaciek na tychto autach opotrebovane. Sedacka vodica a spolujazdca je naozaj mala a nepohodlna. Dalsie dve rady sedaciek su sice makke ale tiez male takze cele auto je ako tak pre 6 osob, naozaj nudzovo pre 8. Stredna rada je posuvna avsak bez aretacie, zadna lavica sa da vyklopit na bok a tak nezavadza ked ju clovek aktualne nepotrebuje. !!!Vsetky sedacky sa daju sklopit do roviny!!! Po demontazi zadnych sedaciek vznikne priestor cca 210cm dlhy a 145cm siroky, niektore modely ale maju pridavny ventilator kurenia pre pasazierov vo velkosti asi krabice od topanok a ten zavadzia v uplne rovnej ploche kufra. Kufrove dvere sa vyklpaju do hora, bocne su posuvne a mozu byt iba na jednej alebo na oboch stranach. Rezerva je plnohodnotna a nachadza sa v prednej casti vozidla. Pristup k motoru je relativne dobry, je potrebne odklopit sedacku vodica aj spolujazdca. Do inerieru dost silno prenika hluk od kolies ale hlavne hluk od prevodoveho ustrojenstva a tlmica vyfuku, benzinovy motor pocut az vo vyssich otackach. Odkladacich priestorov je malo a su velmi neprakticky riesenie, 12V zastrcka je iba jedna pri spinacej skrinke.

Motory

Ako som uz napisal, najcastejsie sa da najst benzinovy motor 1,6 SR16DE s vykonom 71kW a diesel 2,3d 55kW. Pristup k olejovemu, vzduchovemu, palivovemu filtru pri benzinovom motore je velmi dobry, nie je potrebny zdvihak. Vymena sviecok a doliatie oleja chce ale trosku praxe.
Ja som si zvolil 1,6 benzin hlavne kvoli overenej spolahlivosti aj z inych modelov nissan. Tento motor dava autu len podpriemernu dynamiku jazdy, postaci na prazdne auto a k lepsim vykonom je potrebne ho podrzat v otackach, no nad 100km/h uz cele auto dost huci. Spotreba sa najcastejsie pohybuje okolo 8,5 litra benzinu, kratke jazdy a vyssie zatazenie bude tak za 10, no s lahkou nohou sa da jazdit aj za 7,5. Auto je v tiahlych stupaniach znacne lenive a celkovy vykon postaci len nenarocnejsim vodicom. Zakladny servis okolo motora je lacny, rozvody su retazove.

Podvozok

Vpredu je to klasika ako na jednoduchych autach, cena dielov je nizka. Tu treba dat pozor na zadne uchytenie ramena ku karoserii, auto v tychto miestach znacne koroduje a zvykne sa to tam byt cele na kasu. Vzadu su listove pera, ktore nevyzaduju nejaku vaznu udrzbu. Pri kupe sa treba este zamerat na stav vyfukoveho potrubia a volu na karadni a taktiez ci je diferencial OK, inak to dost trasie a dif dost huci.

Celkovo pri tomto aute pozor na koroziu, ako som spomenul hlavne uchytenie prednych ramien, zadnych listovych pier, podbehy a nosniky....hnije to statocne pri nedostatocnej udrzbe.

Zhrnutie

Autom som zatial najazdil 10tis km v priebehu pol roka, kedze ho pouzivam iba ako vikendovku na vylety. Prekvapila ma variabilita interieru, jednoduchost a hlavne velmi dobry vyhlad v premavke, ale aj parkovanie je pomerne hracka. Zakladny servis je naozaj lacny a dostupny. Jazda mimo asfalt sice vytrasie ale podvozok ma dobru svetlu vysku takze zvladne viac ako bezny osobak. Limitujuci je zadny nahon, na suchom asfalte alebo sotoline je to pohoda, no na mokrej trave, blate a snehu zacinaju problemy. Vzhladom ku konstukcii zadnej napravy sa da nalozit mnoztvo materialu, pracky, chladnicky, dosky atd. a auto si "nesadne" na zem. Ine je to uz s motorom ktory sa s vacsou zatazou dost trapi.

Celkovo je tento model uz dost zastaraly, no ma stale co ponuknut velkej rodine alebo drobnym zivnostnikom co maju hlboko do vrecka. Jedina velka polozka budu pravdepodobne vydaje na PHM kedze cena tychto aut je pomaly ako cena srotu. Novsie modely uz maju aj airbag no bezpecnost je priamo umerna dobe vzniku modelu (1992).

Pokial mate nejake ine skusenosti kludne doplne v prispevoch. :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Robil som tieto autá aj klampiarsky aj motoricky.Celkom dômyselné autíčko ktoré verím že vie dobre poslúžiť.Mňa napadá jediná negatívna vec,a to práve to,že ich bude stále menej ako darcov orgánov pri prípadných opravách.A cena vozidla nedovolí nákup väčšej veci vzhladom k cene celku.
Osobne vidím pre tých ktorý majú priestorové možnosti držať ďalšie vozídlo na diely.To ale vzhladom na idiotskú SVK legislatívu nezakúpiš tu ale máš šancu doviesť.Môj priataľ takto drží celé Pajero na diely a dáva mu to garanciu že sa nedostane do problémov.Tu žial autá z ŠPZ Slovenska idú do šrotu a miesto nich dovážame autá na diely zvonka,takže sme tak či tak smetisko teraz už celej EU.Hlúpe že ???! Obraz zákonodarného zboru.
Napísať odpoveď

Návrat na "Nissan fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných