Nissan qashqai benzín alebo diesel? 1,6 alebo 2,0?

Diskusia ohľadne vozidiel značky Nissan

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

monla
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 18.03.2014 13:50
Zdieľať na Facebook

Nissan qashqai benzín alebo diesel? 1,6 alebo 2,0?

Príspevok od používateľa monla »

Môžete mi niekto poradiť? Uvažujem nad kúpou tohto modelu, no v prvom rade sa neviem rozhodnúť, čo je lepšie. Benzín alebo diesel? Jazdím prevažne do práce čo je 20-30 km ale občas i dlhé trate. Nepotrebujem výkonné auto, prihliadam skôr na slušnú spotrebu. Ak máte niekto skúsenosti poradte. Budem vďačná za akýkoľvek názor či radu.
kidrock77
Príspevky: 530
Dátum registrácie: 01.12.2009 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kidrock77 »

rocny najazd mas pod 10 000km cize by sa ti diesel ani moc neoplatil, vzhldom k hmotnosti a velkosti auta by som volil 2,0 benzin

zalezi aj odkial beries auto, ci nove alebo jazdenku, zlava/akcia atd.

ale pri tvojom najazade skor ten benzin :300f:
Abraxas
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 20.11.2009 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Abraxas »

Určitě benzín.S 1.6 jsem jel a zdála se mi slabá,ale jel jsem i s 1.6 Mitsubishi ASX a ten motor se mi celkem líbil,tak to chce si to auto vyzkoušet a rozhodnout se podle vlastního názoru.Ale s tím zkoušením to bude problém,protože prodejci tady mají auta spíš na osobní potřebu na dojíždění do práce a půjčovat je zákazníkům se jim moc nechce.Případně mají jako předváděčku nejsilnější naftovou verzi.
tmt905
Príspevky: 227
Dátum registrácie: 23.07.2011 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tmt905 »

Moderné diesle sa neoplatia, iba ak jazdíš strašne strašne veľa. Dôvod: sú strašne komplikované, je tam ten debilný filter pevných častíc, čo robí len problémy, egr, dvojhmota, atď. Proste nebudem tu všetko vymenovať pretože tých súčiastok je strašne veľa a stači ak sa pokazí jedna a budú sa potom kaziť všetky doradu.

Ja by som bral benzin, ver mi že dokáže jazdiť za 7 litrov to auto, v nižšom aute kľudne aj 6 litrov a rozdiel v spotrebe je fakt 1-2 litre. Oplati sa podla teba diesel? Podla mna vobec, co usporis na palive, dvojnasobok toho das do servisu cize budes v minuse.

Ak diesel tak nie moderny!!!

PS: Do tych uplne najnovsich sa tusim musi davat aj to adblue, cize vobec sa neoplati.

Tie dnesne diesle uz nie su tie co boli kedysi, ze karoseria sa uz rozpadavala a motor stale vrcal, ze vstrekovace si vyberat nemusel, ze na kvalitu nafty si nemusel davat pozor. Pozri si prispevky od mp3turba ak mas cas mozes citat do konca tyzdna tolko toho je. Dnesne diesle sa vobec nechytaju na stare spolahlive agregaty.

Takze zhrnutie: ak chces diesel, tak do roku 2005, ak chces auto novsie tak ber benzin :-)
Ridick030
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 15.11.2012 10:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ridick030 »

Nového diesla by som sa vobec nebál.Čo sú to za dristy že dvojhmota filter atd... Pokiaľ vieš jazdiť,nepodtáčaš,za studena nevytáčaš tak sa nemáš čoho báť.Práve toto sú dôležité veci pri nafťákoch,a nie čo tam je a čo nie.
monla
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 18.03.2014 13:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa monla »

chcem skôr ročník 2009 a novšie
tmt905
Príspevky: 227
Dátum registrácie: 23.07.2011 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tmt905 »

Ridick030 napísal:Nového diesla by som sa vobec nebál.Čo sú to za dristy že dvojhmota filter atd... Pokiaľ vieš jazdiť,nepodtáčaš,za studena nevytáčaš tak sa nemáš čoho báť.Práve toto sú dôležité veci pri nafťákoch,a nie čo tam je a čo nie.
Vieš ako sa hovorí, čo tam nie je, nemôže sa pokaziť. Znie to tak laicky a pritom je to pravdivé :-) Ja nehovorím že tie autá nespravia 50 000km ale diesel kupuješ preto aby si usporil na palive nie? No časom tie nasporené peniaze dáš do servisu. Skôr či neskôr určite. Tak potom to nemá význam.
Poviem hlavné dôvody prečo by som ja nekúpil diesel, on či kúpi je jeho vec už ako sa rozhodne:
-kultúra chodu
-zvuk motora, aj keď niektorým sa to páči
-ťažšie štarty v zime, so slabým akumulátorom ani nehovorím
-diesel je vždy drahší ako také isté auto s benzínovým motorom
-zbytočné problémy s DPF, EGR, vstrekovačmi, dvojhmotou, turbom, žhavičmi
-drahšie oleje ak kupuješ podľa výrobcom udávanej normy
-drahší, úplne bežný servis- výmena filtrov
-toto platí pre motory HDi - musíš tam liať aditívum kvôli FAP filtru, čo sú tiež zbytočne vyhodené peniaze a pri benzínoch toto neriešiš
-nakoniec AdBlue a prídeme na to že dieslom nie že neusporíš, ba ešte prerobíš :)

Nevýhody benzínového motora:
-vyššia spotreba o cca 1-2 litre
-meníš sviečky každých 50 000km
Ridick030
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 15.11.2012 10:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ridick030 »

Jasné,ja ti to neberiem.Ale ja mám TDCI dvoj liter a som spokojný,a keby som mal kupovať nové auto tak si kúpim znova diesel,a ak jazdené tak max 3-4 roky staré.Lebo ako si ty písal že do roku 2005 tak 9ročný nafťák určite nie.
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Tato jazdi modernym dieslom s dpf do roboty 25 km a 25 spat po okreske nikdy nebol problem s dpf uz tam ma 60000 km a bez problemov ani raz este nesvietila kontrolka dpf. Ja by som sa toho nebak ked to nepodtacas a nevytacas za studena tak neni problem.

moderny comonrail uz neklepe tak nedymi kuri po 1km lebo ma vyhrievanie vo vnutri je ticho tah ma linarny ziadne turbo kopance a potom nic startuje tak isto ci je -15 alebo + 25
Roadrunner
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 06.06.2006 12:56
Bydlisko: ZM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roadrunner »

Osobne som odjazdil niekoľko stoviek km na kvašáku 2009, 1,6 benzín 4x2. Musím skonštatovať, že v interiéri som sa cítil neskutočne výborne. Posed, veškerá ergonómia, výhľad... No veľmi ma to oslovilo. Motor bol kultivovaný, s príjemnou charakteristikou, taký akurát na prázdne vozidlo, prípadne nezbalená rodina alebo zbalený dvaja. So zapnutým 750kg vozíkom (tiež vysoký) to išlo tak do 70-80, potom už dosť biedne, stúpania mimo mesto (s vozíkom) už nezvládal. Zato prázdny som s ním po okrese a kúsok diaľnice s ľahkou nohou spravil 6,4 benzínu. Akonáhle sa zvýšil počet zastávok, prípadne počet cestujúcich, spotreba citeľne podrástla ku siedmim litrom. S vozíkom a v meste sa ale stále hrdinsky držala dostatočne pod 10 litrov (dosť extrém, pochybujem, že takéto prevádzkové podmienky niekto ešte dosiahne). S vozíkom a mimomesto niekde do 8 litrov.

Môj názor je jednoznačný v prospech kvašáka! Na potreby zadávateľky by som sa nebál! ani slabšej ale nenáročnej a jednoduchej 1,6 benzín ale u mňa jednoznačne 2,0 benzín plyn.
Wlado21
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 19.10.2010 18:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Wlado21 »

môžem len potvrdiť, že moderný diesel je o niečom inom ako tie staré lenivé smradiace kraksne a už vôbec nieje pravda, že sa všetko začne sypať, to je ako keby si dostal 4 defekty naraz, ja som ich už pár odskúšal a takéto problémy niesú, začínajú až pri vysokom nájazde km, preto sa každý sťažuje, že sa mu diesel kazí, lebo kúpi vydojenú stočenú nikdy búranú kravu po "1.majiteľovi" dôchodcovi... nové commonraily niečo vydržia, nebál by som sa do toho ísť ak je to isté auto :2f93:
P.S. a ak niekto nechce investovať do auta nech sa vozí MHD...
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

povedz me si otvorene bezny clovek na dochadzanie do prace najazdi 20 000 km rocne viac asi nie. Vacsina aut sa zacne kazit a vacsie investicie chce okolo 150- 200 000 km to clovek najazdi za 7-10 rokov. Ked 7 rokov nenusim sahnut do auta pekne usetrim. Je ale dalsia vec ked sa pouziva auto na firemne ucely je najazd 50 000 km a viac servis zanedbany je to firemne nahana sa to ..... atd su tie auta zhumplovane. Nemec. to preda za par susnou a slovak podnikavy to stoci a preda za velke peniaze. a potom tu ludia placu ze maju 200 000 a auto na odpis . lenze tie auta maju tak 400 000 plus. Uz maju svoje odzite.
tmt905
Príspevky: 227
Dátum registrácie: 23.07.2011 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tmt905 »

wikyxxx napísal:Tato jazdi modernym dieslom s dpf do roboty 25 km a 25 spat po okreske nikdy nebol problem s dpf uz tam ma 60000 km
To je teda extrémny nájazd. O 5 rokov budeme oslavovať že auto vydržalo 5000km a BEZ PORUCHY, potlesk !!! Fakt super
lakinooo napísal:A aký je rozdiel medzi týmto aditívom a ad blue? v podstate žiadny.
Toto fakt neviem a priznám sa Ti otvorene že to neviem, ja som to čítal na internete že po novom sa bude musieť tankovať do nových áut s dieselovým motorom tá močovina (AdBlue). že čo obsahuje aditívum pre FAP filtre fakt netuším ale viem že sa tam má niečo pridávať. Či je to AdBlue alebo nie, to neviem ...

Ale hlavné je podľa mňa že pri benzínoch také starosti nemáš.
Ridick030
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 15.11.2012 10:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ridick030 »

Nezabúdaj že DPF-ka budú za chvíľu aj v benzínoch,turbá už sa tam pchajú.
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

tmt905 napísal:
wikyxxx napísal:Tato jazdi modernym dieslom s dpf do roboty 25 km a 25 spat po okreske nikdy nebol problem s dpf uz tam ma 60000 km
To je teda extrémny nájazd. O 5 rokov budeme oslavovať že auto vydržalo 5000km a BEZ PORUCHY, potlesk !!! Fakt super


Už ho má 4 rok a na budikoch je 60 000km bez jedinej poruchy. A si zrataj kolko treba penazi na palivo najazdi 20 000 km za rok to más 1600e za rok cca 135e mesacne iba palivo a pri mizenrých platoch slovenských si viac nemožes dovolit jazdit.

Návrat na "Nissan fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných