Nissan Primera - Vaše skúsenosti
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
Nissan Primera - Vaše skúsenosti
Rád by som si prečítal skúsenosti užívateľov vozidla Nissan Primera P11, ale môže byť aj starší model. Zaujímajú ma všetky druhy motorov, teda 1,6, 1.8, 2.0 a aj turbodiesel. Ako ste spokojní, akú máte spotrebu a pri akom štýle jazdy? P11 sa pohybujú okolo 2-3 tisíc eur, čo považujem za viac ako slušné a nepochybne lepšie autá, ako Octávia I.
Píšte, ďakujem.
Píšte, ďakujem.
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 3816
- Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
- Bydlisko: ZA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 533
- Dátum registrácie: 30.03.2008 12:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 06.10.2004 22:16 Zdieľať na Facebook
Primera P11 je posledny pocttivy Nissan. Ked rozmyslas o motore, tak jednoznacne Sr20DE, teda 2.0i. Najlepsi motor, aky kedy Nissan vyrabal. Ked sa Ti podari zohnat GT verziu, budes uplne spokojny. Aj dnes sa jazdnymi vlastnostami niektore ospevovane auta len velmi tazko chytaju na P11. Najväcsim problemom pri tomto aute je, ze neodhadnes, ci ma 150.000 alebo 350.000km. V zasade si treba dat pozor na neodborne opravy a ako chyby sa tam vyskytuju len vole v prednych ramenach, vrzgajuce capy stieracov ci vybehane panty dveri. Sem-tam, pri väcsom nabehu km sa vyskytne spotreba oleja, ciastocne sa to da odstranit vymenou gufier ventilov. Inak je to veeelmi dobre auto, motor SR20DE ma royvodovu retaz, takyze ked sa nezanedbaval servis a nebol motor podtacany, vydrzi zivotnost motora, co je niekedy aj 500.000km.
Sam mam 2 P11, jednu P11/120 a jednu P11/144, obe Sr20DE, 144-ku s CVT...
Sam mam 2 P11, jednu P11/120 a jednu P11/144, obe Sr20DE, 144-ku s CVT...
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ano, 110kW GTcko vyskoli kopec dnesnych aut - a to je 10 rokov stara "vec".
japonci vseobecne z tohoto obdobia boli uberspolahlivi, ci uz to bola mazda 626/6 alebo primerky alebo accordy... diesle mali vtedy take neprilis vykonne ale zase tiez skoro nekonecne
jo a 500k km pre tento hladky benzin je nic. Absolutne nic.
odmerat hrubku laku na kasni, popozerat ci nema zvlnenu podlahu, nosniky teda ci nebolo v prudkej havarke, ked ti nie je luto tak prehnat cez KO aby si zistil ci nebola navarana strecha ale ked uz niekto to auto vyvalal cez bĂşdku tak to zistis aj na inych miestach, potom zlahka pozret na zdvihaku ci nieco zospodu netecie alebo nie je zaspinene, plus bezne mechanicke veci tlmice, capy, riadenie, brzdy a... budes mat auto ktore si zamilujes.
urcite.
japonci vseobecne z tohoto obdobia boli uberspolahlivi, ci uz to bola mazda 626/6 alebo primerky alebo accordy... diesle mali vtedy take neprilis vykonne ale zase tiez skoro nekonecne
jo a 500k km pre tento hladky benzin je nic. Absolutne nic.
odmerat hrubku laku na kasni, popozerat ci nema zvlnenu podlahu, nosniky teda ci nebolo v prudkej havarke, ked ti nie je luto tak prehnat cez KO aby si zistil ci nebola navarana strecha ale ked uz niekto to auto vyvalal cez bĂşdku tak to zistis aj na inych miestach, potom zlahka pozret na zdvihaku ci nieco zospodu netecie alebo nie je zaspinene, plus bezne mechanicke veci tlmice, capy, riadenie, brzdy a... budes mat auto ktore si zamilujes.
urcite.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Re: Nissan Primera
Tak to určite, s Primerou určite chybu neurobíš!Sliedic napísal:P11 sa pohybujú okolo 2-3 tisíc eur, čo považujem za viac ako slušné a nepochybne lepšie autá, ako Octávia I.
www.autorecenze.cz
www.nissanclub.cz
O Primerách je toho kade-tade (aj tu) popísané až-až, samá chvála. Sám som ju mal onehdá v užšom výbere...
-
- Príspevky: 285
- Dátum registrácie: 03.01.2008 12:50 Zdieľať na Facebook
P11 GT je hádam najlepšie auto, aké som mal, predal som ho kamošovi a je veľmi veľmi spokojný. Pred 2 týždňami sme boli na inej P11 GT v Maďarsku, 4 ludia, dodržiavanie rýchlostí a predstav si spotreba zliezla na 5,6 litra. SR20DE vie byť aj veľmi úsporný. Bežná spotreba mesto, mimo mesta, sem tam nakládka a máš to okolo 8-9 litrov čo je v pohode. Ja sám som jazdil dlhodobo za 7,4 litra. Hlavne sa ubezpeč, že primera ktorú budeš chcieť kúpiť má vymenenú dlhšiu poloos lebo ak nie tak ťa to na 99,99% niekde nechá. Ploos odhnije pod gumou a odstrihne ju. Chalani tam dávajú dieselové, tie sú hrubšie. Nemal by byť zamazaný motor od oleja, nemalo by sa to prehrievať predné horné ramená ti za chvíľu budú klepkať, je to choroba primer. Inak to auto nemá žiadne zásadné chyby. Dieselu by sam sa vyhol, nie je to nijako extra úsporné, lenivé, ale zasa nesmrteľné. Kamoš bol pozerať v posledne dobe viac kusov tu inzerovaných a väčšina boli šerble tak pozor na to. Inak veľmi dobrý výber.
-
- Príspevky: 533
- Dátum registrácie: 30.03.2008 12:29 Zdieľať na Facebook
Ak sa budes pozerat po Primerach P11c/144, vezmi radsej rocniky 1999-2000. Tie z roku 2001 su po facelifte, ale je otazne, ci im prospel. Je tam pouzitych vela materialov, ktore toho nevydrzia tolko ako predtym. Obecne sa vraj povazuju tie pred faceliftom za spolahlivejsie. Spoznas ich napr. podla toho, ze tie po facelifte maju antenu klasicky vpredu na streche, tie pred ju maju na strechce vzadu.
Celkovo ale auto velmi odporucam. Este si skontroluj v pripade, z bude mat chromove klucky a listy karoseriu okolo nich - zvykne to tam korodovat, ale nie je to chyba Primery,podstatne novsie auta s tym maju problem, ak maju chromove casti.
Inak k spotrebe dvojlitra: mal som kombi, nalozene a cesta do Chorvatska non stop s klimou bola v ramci dodrziavania rychlostnych limitov /kde bola 130-ka, siel som 130/ 6,2 l priemer podla PC...
Spat, podstatne menej nalozeny 5,9 l/100 priemer...takze kludne k tomu prihol pol litra ako odchylku PC a mas viac menej realnu spotrebu. Urcite super motor a nad tych 4500 otacok predvadza dobre divadlo:-)
Celkovo ale auto velmi odporucam. Este si skontroluj v pripade, z bude mat chromove klucky a listy karoseriu okolo nich - zvykne to tam korodovat, ale nie je to chyba Primery,podstatne novsie auta s tym maju problem, ak maju chromove casti.
Inak k spotrebe dvojlitra: mal som kombi, nalozene a cesta do Chorvatska non stop s klimou bola v ramci dodrziavania rychlostnych limitov /kde bola 130-ka, siel som 130/ 6,2 l priemer podla PC...
Spat, podstatne menej nalozeny 5,9 l/100 priemer...takze kludne k tomu prihol pol litra ako odchylku PC a mas viac menej realnu spotrebu. Urcite super motor a nad tych 4500 otacok predvadza dobre divadlo:-)
-
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 23.10.2008 00:12 Zdieľať na Facebook
Čo sa týka kúpi Primeri ako sa tu už hovorilo chybu neurobíš len netreba pozerať to najlacnejšie, čo sa týka motorov to NAJ je 2,0i označený SR20, rozvodová reťaz, pri správnej údrže nesmrtelný motor. Motor 1,8 je taký stred, ale spotrebou sa blíži k 2,0 a k 1,6 ten motor je na to auto slabí. Pri kúpe okrem klasických veci treba pozrieť poloosi, tie zvyknu hrdzavieť a potom sa jednoducho ulomia, z elektriky to je asi cyklovač stieračov ale nič komplikovane, čo sa týka ceny ND u Primery do 1999 neni problém je ich na nete dosť a dá sa zohnať skoro všetko za ľudské ceny, u faceliftu 2000 je z tým niekedy problém podľa toho o aký diel ide ale ked sa chce všetko sa dá....originál dieli z Nissanu radšej písať nebudem pre viac info pozri www.nissanclub.cz
-
- Príspevky: 5454
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
jednoznačne dvojliter, ale na občajné jazdenie stačí aj jednašestka, ale nesmieš od nej veľa čakať. poznám primeru s dvojlitrom, ktorá natočila 1,5 mil. km. Úplne bez poruchy motora. Iba 2x sa stalo, že nechala majiteľa - strihlo polosku - našťastie vždy tesne pred domom - je to choroba tohto auta. Pri týchto kilometroch už papala cca 0,7-1 l oleja na 1000 km, podľa štýlu jazdy, ale stále lietala perfektne. Majiteľ auta bol človek, čo z nej žmýkal kone veľmi tvrdo, nakoľko ako majiteľ firmy behal po celej európe a auto nešetril.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 01.07.2010 20:40 Zdieľať na Facebook
p11
vlastnim primeru p 11 2 td 1999 šesť rokou a možem povedať že auto 100´% spolahlive za šest rokou nikdy neštartovalo na dvakrat čo sa tyka vlastnosti jazdy nie je to zase niejako mimoriadne žive ale ako pre koho na aky učel ma služiť či 10l benzinu alebo 6 nafty inak mam aj megana 99 ale to auto sa velmi nemože zrovnavať s celkovym prevedenim japonca
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
tak tak... uz som tu pisal ze mam mazdu 626 z roku 1997 a prave vtedy sme sa rozhodovali medzi primerou a 626kou, z nejakych dovodov to vyhral tento voz. Myslim ze to bola obstaravacia cena a sympatie k prevedeniu interieru, ale uz si fakt nepamatam.
v kazdom pripade su to obidve auta na absolutne porovnatelnej urovni = spickove na vtedajsiu neoptimalizovanu [!] dobu a podla toho ako sa majitel spraval este fantasticky posluzia aj dnes a dalsich pat rokov. Ved vsetky suciastky su na to take lacne... ked cele auto stoji 2500eur, tak nemozu byt drahe suciastky. Spotrebny material samozrejme kupovat novy, na brzdach atd sa nesetri ani nahodou.
v kazdom pripade su to obidve auta na absolutne porovnatelnej urovni = spickove na vtedajsiu neoptimalizovanu [!] dobu a podla toho ako sa majitel spraval este fantasticky posluzia aj dnes a dalsich pat rokov. Ved vsetky suciastky su na to take lacne... ked cele auto stoji 2500eur, tak nemozu byt drahe suciastky. Spotrebny material samozrejme kupovat novy, na brzdach atd sa nesetri ani nahodou.
-
- Príspevky: 414
- Dátum registrácie: 26.12.2008 21:56 Zdieľať na Facebook
jazdil som na faceliftovanej s motorom 1,8
auto som poznal od nova,od kamosa som ju kupil
puntickarsky starane vsetko ako z fabriky
ale pozor na tento motor pri niektorych
dochadza k zvysenej spotrebe oleja,ktora
pocas par tisic kilometrov dosahuje obrovsku
uroven.to bol aj pripad mojho motoru
vtedy kazde tankovanie prazdnej nadrze znamena ze dolievas
aj vela oleja.nepomoze ani vymena kruzkov piestov...
lebo po urcitom nabehu kilometrov sa zacne znovu
rovnaka vec.
islo udajne o zly material co sa pouzil na vyrobu
bloku motora,takze ako uz pisali chlapy vyssie
urcite siahni po 1.6,2.0 benzine
ale v sunny som mal 2,0 dizel a nerobil ziadny problem
slapal ako hodinky a priemerka bola 6,7 a to som ho
nahanal ako divočák.takze napriek vseobecne zlej
povesti tohoto motoru ja som s nim nemal ziadny problem.
takze mozes natrafit aj na dobry TD co ti bude spolahlivo sluzit.
inak fakt jazdne vlastnosti primery su perfektne,aj ludia co
maju 5 rocne brambory boli prekvapeni a chvalili primerku ked
ju na kusocku poprehanali.
az na ten motor perfektne auto
pozor pri starych kusoch na hrdzu-predna maska zvnutra medzi
svetlami,okolo prednych tlmicov-pozeral som par kusov a dalo sa posparat
s prstom a odpadaval prehrdzaveny material,spoje plechov,dvere zvnutra
dolu
auto som poznal od nova,od kamosa som ju kupil
puntickarsky starane vsetko ako z fabriky
ale pozor na tento motor pri niektorych
dochadza k zvysenej spotrebe oleja,ktora
pocas par tisic kilometrov dosahuje obrovsku
uroven.to bol aj pripad mojho motoru
vtedy kazde tankovanie prazdnej nadrze znamena ze dolievas
aj vela oleja.nepomoze ani vymena kruzkov piestov...
lebo po urcitom nabehu kilometrov sa zacne znovu
rovnaka vec.
islo udajne o zly material co sa pouzil na vyrobu
bloku motora,takze ako uz pisali chlapy vyssie
urcite siahni po 1.6,2.0 benzine
ale v sunny som mal 2,0 dizel a nerobil ziadny problem
slapal ako hodinky a priemerka bola 6,7 a to som ho
nahanal ako divočák.takze napriek vseobecne zlej
povesti tohoto motoru ja som s nim nemal ziadny problem.
takze mozes natrafit aj na dobry TD co ti bude spolahlivo sluzit.
inak fakt jazdne vlastnosti primery su perfektne,aj ludia co
maju 5 rocne brambory boli prekvapeni a chvalili primerku ked
ju na kusocku poprehanali.
az na ten motor perfektne auto
pozor pri starych kusoch na hrdzu-predna maska zvnutra medzi
svetlami,okolo prednych tlmicov-pozeral som par kusov a dalo sa posparat
s prstom a odpadaval prehrdzaveny material,spoje plechov,dvere zvnutra
dolu
-
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 06.10.2004 22:16 Zdieľať na Facebook
Este len doplnim k motoru SR20DE. V byvalej praci sme mali Serenu, tiez s tymto motorm. Pouzivala sa denne ci uz ako primestske priblizovadlo alebo aj na dlhe trasy. Spotreba okolo 10L, a to je uz teda poriadna krava. K spotrebe oleja...v tejto serene sa po nabehu nejakych 460tkm vysplhala na nejakych 0,5-1L na 1000km. Pocas jednej garancky to sofer spomenul technikovi, a ten odporucil vymenu gufier ventilov. Po tejto vymene a asi aj PCV ventila spotreba klesla na zhruba 1L na 10.000 km...takze pricina bola jasna...
Jednoznacne dobra volba..
Jednoznacne dobra volba..
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných