Nissan 350z - neprešiel EK

Diskusia ohľadne vozidiel značky Nissan

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

alterego
Príspevky: 288
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

Zmysel má nájsť chybu a až podľa toho vymieňať veci.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Predné sondy zasahujú do regulácie zmesi,zadné overujú účinnosť kat-u.Počet zvlnení je daný schopnosťou sondy reagovať (starnutím spomaluje) ale aj reakciou (odozvou) na zmenu napätia a zareagovaním RJ ktorá zasahuje a buď zmes obohatí,alebo zmes ochobní a toto sa vlastne cyklicky opakuje vždy,keď beží motor v ustálenom režime.
Dosť ma udivuje výrok z EK,pretože by to znamenalo že išli celkom slušne do problematiky.Každopádne je ale takáto diskusia vcelku bezvýznamná,pretože bez presných vedomostí jednak z čoho je čerpaný výrok EK je nejasný,ale jasný v tom že sonda pracuje a regulačná slučka je uzavretá. Ďalšia nemožnosť sa v téme zamýšlať je pre absenciu akéhokoľvek údaju o motore,V6...nie je informácia.
Takže všetko doteraz napísané stráca okamžite aktuálnosť,ak sa jedná o motor ktorý používa sondy nie zirkónové ale širokopásmové z meracím článkom.Sond je viac druhov,niektoré regulované dokonca cez ohrev,iné sú akoby zdvojené kde RJ posiela a čaká odozvu.
Počet zvlnení je bez upresnení úplne nezmyselná hodnota pretože sa mení,a zrychluje frekvenciu z otáčkami,v prechodoch môže činnosť úplne zastať.Preto pátrať či niekto podobný problém mal či nemal,je ako pátrať u ľudí kto už na čo ochorel a ako sa liečil,úplne nezmyselná snaha ktorá nemôže viesť k výsledku okrem kotrmelca ktorý navyše prinesie iba výdaje za nezmyselné kroky.
Ale prvý úkol je dať dokopy veškeré informácie,bez nich iba pivná diskusia
dantess
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dantess »

mhlavaty ďakujem za odpoveď. Tak trošku priblížim info. Kód chyby je P0420 a P0430. Jedná sa o Nissan 350z s motorom 3.5, 206kw. rv 2005. Kód motora VQ35DE.

Na emisnej tam týpek pichol nejaký OBD a ten komunikoval s PC. 1. krok bolo meranie otáčok na voľnobeh. Všetko ok. Potom stroj ukázal meranie odozvy lambda sondy a tam vypísalo tú chybu, ktorú som písal aj vyššie. Ďalej už systém nepustil a meranie sa ukončilo.

Takže som vymenil prvé 2 sondy a šiel tam aj dnes a postup bol rovnaký. Preto sa pýtam či má zmysel vymeniť aj zvyšné 2 sondy, alebo hľadať problém inde. Vďaka
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Mna by najviac zaujimali nasledovne veci:
-na EK ako bolo zistene,ze lambda je zla?S diagnostikou,alebo len z udajov emisnej "teoretickym" sposobom?
-ake su ostatne udaje z ek?mam na mysli CO,HC.
-Hodnoty na zvysenych otackach sa zlepsili alebo zhorsili?
-Aka bola hodnota samotnej lambdy?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Píšeš na etapy a poviem pravdu to ma vie vytočiť že to zavriem a týžden sa sem nepozriem,pretože sú to zložité veci a márniš čas iných ľudí.
Všetko je trocha inak,,oba chybové kódy znamenajú nie že je zvlnenie nízke,ale že lambdy sú mimo hry.Klasický generický kód ktorý znamená že si katalizátor nemôže plniť svoju funkciu ...lebo v podstate nefunguje sonda...lebo je vadná ona alebo ....Mimo hry pre svoju vlastnú závadu,ale skôr pre závadu menežmentu,chybu mimo samotnej sondy pre ktorú nevedia efektívne pracovať.Pásmo ich práce je totiž nesmierne úzke a sonda pracuje iba v prípade že je vlastne všetko v poriadku čo sa riadenia zmesi týka.Stačí netesnosť sania a ssonda pracovať nebude,práve pre uzučké okno v ktorom už motor vlastne takmer dokonale ide.Takže je zbytočné vymeniť lambdu v systéme ktorý sám o sebe nie je bez chyby,tam nebude pracovať správne ani sto nových sond.
dantess
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dantess »

Prepáč, myslel som, že je to nejaký bežný problém, ktorý má jedno riešenie. Preto som nepísal bližšie info. Pozeral som už tento kód a na mnohých miestach písali, že im pomohla výmena lambda sondy. Preto som začal tým. V každom prípade už som objednal 2 nové katalyzátory, tak verím, že keď sa to vymení, tak to pomôže. Vďaka ešte raz za rady a uži si víkend :-)
alterego
Príspevky: 288
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

Vyhodené peniaze.
dantess
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dantess »

Avelmak:

-na EK ako bolo zistene,ze lambda je zla?S diagnostikou,alebo len z udajov emisnej "teoretickym" sposobom?

-- na EK šiel počítač merať odozvu lambda sondy. 15 sekúnd meral a potom vypísal, že nízky počet zvlnení lambda sondy. Meranie sa nepodarilo.

-ake su ostatne udaje z ek?mam na mysli CO,HC.

-- zlé. mám vyššie aj CO2 aj HC. Technik na EK mi povedal, že to môže byť lambda sondou, že zle mieša vzduch a palivo a preto sú aj zlé hodnoty.

-Hodnoty na zvysenych otackach sa zlepsili alebo zhorsili?

-- zhoršili

-Aka bola hodnota samotnej lambdy?

-- toto neviem. pri meraní to behalo na 0.280 až 0.310 a potom sa merala druhá a tam bolo 0.590 až 0.610.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

obd lampa ti oci kole a ides na emisnu ? co si cakal ? to neni ozdoba :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Fakt pises blbo.
Preco nepises udaje ktore mas v protokole?To vlnenie ako zistil s akym pocitacom?S diagnostikou alebo analizatorom?Ja nepotrebujem vediet lambda udaj z diagnostiky ale priamo z analizatora co mas na protokole.To su dve od seba odlisne veci a udaje.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

dantess napísal:Prepáč, myslel som, že je to nejaký bežný problém, ktorý má jedno riešenie. Preto som nepísal bližšie info. Pozeral som už tento kód a na mnohých miestach písali, že im pomohla výmena lambda sondy. Preto som začal tým. V každom prípade už som objednal 2 nové katalyzátory, tak verím, že keď sa to vymení, tak to pomôže. Vďaka ešte raz za rady a uži si víkend :-)



Nepomôže,toto je vada riadenia v tvorbe zmesi
dantess
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dantess »

mhlavaty a čo teda mám riešiť v tomto prípade? Ja viem, že píšem blbo a blbo sa pýtam, ale mám s týmito vecami minimálne skúsenosti. ďakujem za trpezlivosť :-)
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

Sprav emisnu cez prispevok na kostol, daj to na normalne znacky, nech nemas stale tie drahe prevozne. A jazdi, ked nie je problem s behom, tak by som na to kaslal.

Pisal si sportove vyfuky a ich zly stav, to moze byt tiez problem, nikto nevie ci tam su vobec katy. Pri odstraneni katov sa zvykli davat odpory a take redukcie na zuzenie otvoru pre lambdy, aby to oklamalo RJ a nepisalo chyby.
Po vymene tych lambd si vobec odmazaval chyby?

Za kolko si to kupil? O tych chybach si vedel?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Príspevok síce rieši nálepku do okna,ale nerieši samotný problém,a ten problém sú peniaze.Dokonca vyhodené za jazdenie z motorom ktorý nie je v poriadku.Riešenie podobného problému musí začať logicky meraním,diagnostikou systémou,zistením v čom je základný problém,a to že sú tam nové sondy by teraz vedelo dosť pomôcť pretože sa dá predpokladať ich správnosť.Oni samotné vykecajú problém,ale ideálne by to chcelo oscilosko alebo datarekordér aby sa zistilo či je niečoho málo alebo veľa.Táto informácia už určí smer opravy,pretože napr chudobná zmes navedie na hladanie netesnosti sania,nesprávne určeného prietoku či podtlaku v saní podla menežmentu.Bahatá ...vada regulácie paliva alebo zakvapkávanie vstreku atd atd.
Určite sa dá aj bez podobných možností,ale v takom prípade sa ide na rozoberačky,skúmanie tesnení,priehybov prírub,prasklín v hadiciach atd
Existujú elegantné riešenia (smoke generátor) ale tu slovensko tvrdo spí a bude kým arab nedočerpá ropu.
dantess
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dantess »

Ďakujem za odpovede. Idem na to systematicky. Vyhadzuje chybu p0420 a p0430, tak najprv som vymenil lambdy a vymenim aj katalyzatory. Vo fórach píšu, že toto je 1. krok. Ak to nepomôže, tak budem pátrať ďalej. Určite sem napíšem výsledok.

Návrat na "Nissan fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný