Nevyhovujuca emisna
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Nevyhovujuca emisna
Nazdar chalani,
nepresiel som cez emisnu,mal som nevyhovujuci obsah HC na volnobehu,vsetky ostatne parametre v norme lambda,co...Vo vyssich stanovenych otackach bolo vsetko vporiadku.Hodnota urcena je 100 a ja som mal cez 300.Nemali ste podobny problem,zle lambdy,cat,alebo skrtiaca klapka...Diagnostika je bez chybovych hlaseni,sviecky filtre pomenene...Je to ford benzin,107kw.
nepresiel som cez emisnu,mal som nevyhovujuci obsah HC na volnobehu,vsetky ostatne parametre v norme lambda,co...Vo vyssich stanovenych otackach bolo vsetko vporiadku.Hodnota urcena je 100 a ja som mal cez 300.Nemali ste podobny problem,zle lambdy,cat,alebo skrtiaca klapka...Diagnostika je bez chybovych hlaseni,sviecky filtre pomenene...Je to ford benzin,107kw.
-
- Príspevky: 374
- Dátum registrácie: 20.07.2013 14:26 Zdieľať na Facebook
co tak pouzit google
https://www.google.sk/?gws_rd=ssl#q=emi ... ah+hc+ford
https://www.google.sk/?gws_rd=ssl#q=emi ... ah+hc+ford
-
- Príspevky: 107
- Dátum registrácie: 28.10.2014 12:28 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 533
- Dátum registrácie: 10.09.2006 17:34 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1380
- Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 921
- Dátum registrácie: 27.11.2013 17:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1380
- Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
Nema zmysel sa rozculovat ako funguje emisna a stk....,ze ked to dobre nespaluje nicim zdravie sebe aj ostatnym....a zvlast v nasom vyborne fungujucom zdravotnictve s ktoreho mi je na grc.
Kebyze daju opakovanu stk,emisnu zadarmo tak by sa uplatky nedavali a kazdy normalny clovek by si dal opravit auto a prekontrolovat zadarmo este raz a vedel by,ze ma napr.brzdy v poriadku..takto si mechanik pomoze na grafe rucnou,alebo opacne,ziska vyhovujuci protokol a uz malokto riesi brzdove problemi resp.po oprave neda nikto auto otestovat na valce.Potom nas to v zime hadze do jarkov vedla cesty...ten lepsi pripad...
Na druhej strane tipujem,ze asi polovica slovakov by riesili problemi z autom az po prvej stk a presli by az na tej druhej ktora by bola zadarmo,aby nemalo vyznam davat uplatky.
Samozrejme ty kaskaderi co do auta nechcu investovat by dotovali dalej luxusne dovolenky a domy pracovnikom STK.
Kebyze daju opakovanu stk,emisnu zadarmo tak by sa uplatky nedavali a kazdy normalny clovek by si dal opravit auto a prekontrolovat zadarmo este raz a vedel by,ze ma napr.brzdy v poriadku..takto si mechanik pomoze na grafe rucnou,alebo opacne,ziska vyhovujuci protokol a uz malokto riesi brzdove problemi resp.po oprave neda nikto auto otestovat na valce.Potom nas to v zime hadze do jarkov vedla cesty...ten lepsi pripad...
Na druhej strane tipujem,ze asi polovica slovakov by riesili problemi z autom az po prvej stk a presli by az na tej druhej ktora by bola zadarmo,aby nemalo vyznam davat uplatky.
Samozrejme ty kaskaderi co do auta nechcu investovat by dotovali dalej luxusne dovolenky a domy pracovnikom STK.
- sherdog
- Príspevky: 548
- Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46 Zdieľať na Facebook
mjato
ty aj s kamarátmi (okrem myotisa) ako je vašim dobrým zvykom zase plačete na nesprávnom hrobe. Koho je to chyba, že má z auta šrot? Prečo by mala byť STK opakovaná za darmo? Ani ty nechodíš do roboty zadarmo, predpokladám...Naopak dal by som mu ešte pokutu !!! Zadržal papiere na časovo obmedzenú lehotu na opravu do ktorej by to musel odstrániť, inak vyradiť auto z evidencie a hodiť do šrotu...Vrakov tu jazdí dosť. Dovi dopo. Kto má čuchať ten smrad z tých vyhonených črepov...
ty aj s kamarátmi (okrem myotisa) ako je vašim dobrým zvykom zase plačete na nesprávnom hrobe. Koho je to chyba, že má z auta šrot? Prečo by mala byť STK opakovaná za darmo? Ani ty nechodíš do roboty zadarmo, predpokladám...Naopak dal by som mu ešte pokutu !!! Zadržal papiere na časovo obmedzenú lehotu na opravu do ktorej by to musel odstrániť, inak vyradiť auto z evidencie a hodiť do šrotu...Vrakov tu jazdí dosť. Dovi dopo. Kto má čuchať ten smrad z tých vyhonených črepov...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Zaujímavé sledovať.....9 z 10 ľudí neradia problém vyriešiť,ale ho obísť,to je také charakteristické pre celú väčšinovú spoločnosť a platí vlastne všeobecne
Pre tým ktorý by sa predsa len aspoň okrajovo zaujímali čo za problém tu vlastne je charakteristika HC takáto
Nespálené uhlovodíky - HC (hydrocarbon)
Skladajú sa z velkého množstva zlúčenín uhlíka a vodíka.Niektoré z nich sú karcinogény.Sú príčinou zápachu a za nepriaznivých poveternostných podmienok v spojení z oxidmi dusíka príčinou smogu.
Nespálené uhlovodíky vznikajú pri nedokonalom spalovaní paliva a vzduchu v dôsledku nedostatku vzduchu tj lambda menej ako 1
alebo pri velmi chodobnej zmesy lambda viac ako 1,2
Nespálené zlúčeniny HC sa ukladajú v častiach ktoré nezasahuje plameň v zvýšenej miere.
Stačí čítať a problém je myslím vcelku jasný.
Jedno z opatrení ktorým sa rieši je spätné vedenie výf.plynov.
Privedené výf.plyny sa už nevedia podielať na spalovaní čím sa znižuje teplota spalovania.Pri takomto spalovaní vzniká výrazne menej oxidov dusíka NOx
So zvyšujúcim sa podielom recirkulujúcich výfukových plynov sa zvyšuje obsah HC preto je horná hranica podielu recirkulácie presne limitovaná.Preto sa zpetné zavedenie výf.plynou používa len pri motore zahriatom v oblasti čiastočného zaťaženia a lambdy = 1
Vypína sa vždy keď sa spaluje bohatá zmes,pri spúšťaní motora,pri plnom zaťažení aj pri volnobehu.Recirkulácia sa riadi v závislosti na teplote,zatažení a otáčkách.
Katalizátor ....prebiehajú v ňom tri chemické premeny
NOx sa redukuje na dusík (uvojnuje kyslík)
CO oxiduje na CO2 (spotrebuváva sa kyslík)
HC oxiduje na CO2 a H2O (spotrebúva sa kyslík)
Aby prebehli musí CAT dosiahnuť teplotu zahájenia reakcií a zmes vzduchu a paliva zodpovedala zhruba pomeru lambda = 1
Katalizátor podporuje premenu škodlivýn len v úzkej oblasti zmiešavacieho pomeru ktorá sa volá lambda okno.
tj rozmedzie súčiniteľa prebytku vzduchu lambda = 0,995 - 1,00
Pri tomto pomere paliva a vzduchu vznikajú výfukové plyny v zložení,pri ktorom kyslík ktorý vzniká pre redukcii oxidu dusíka postačuje k tomu,aby podiely HC CO vo výfukových plynoch takmer úplne zoxidovali na CO2 a H2O
Pre tým ktorý by sa predsa len aspoň okrajovo zaujímali čo za problém tu vlastne je charakteristika HC takáto
Nespálené uhlovodíky - HC (hydrocarbon)
Skladajú sa z velkého množstva zlúčenín uhlíka a vodíka.Niektoré z nich sú karcinogény.Sú príčinou zápachu a za nepriaznivých poveternostných podmienok v spojení z oxidmi dusíka príčinou smogu.
Nespálené uhlovodíky vznikajú pri nedokonalom spalovaní paliva a vzduchu v dôsledku nedostatku vzduchu tj lambda menej ako 1
alebo pri velmi chodobnej zmesy lambda viac ako 1,2
Nespálené zlúčeniny HC sa ukladajú v častiach ktoré nezasahuje plameň v zvýšenej miere.
Stačí čítať a problém je myslím vcelku jasný.
Jedno z opatrení ktorým sa rieši je spätné vedenie výf.plynov.
Privedené výf.plyny sa už nevedia podielať na spalovaní čím sa znižuje teplota spalovania.Pri takomto spalovaní vzniká výrazne menej oxidov dusíka NOx
So zvyšujúcim sa podielom recirkulujúcich výfukových plynov sa zvyšuje obsah HC preto je horná hranica podielu recirkulácie presne limitovaná.Preto sa zpetné zavedenie výf.plynou používa len pri motore zahriatom v oblasti čiastočného zaťaženia a lambdy = 1
Vypína sa vždy keď sa spaluje bohatá zmes,pri spúšťaní motora,pri plnom zaťažení aj pri volnobehu.Recirkulácia sa riadi v závislosti na teplote,zatažení a otáčkách.
Katalizátor ....prebiehajú v ňom tri chemické premeny
NOx sa redukuje na dusík (uvojnuje kyslík)
CO oxiduje na CO2 (spotrebuváva sa kyslík)
HC oxiduje na CO2 a H2O (spotrebúva sa kyslík)
Aby prebehli musí CAT dosiahnuť teplotu zahájenia reakcií a zmes vzduchu a paliva zodpovedala zhruba pomeru lambda = 1
Katalizátor podporuje premenu škodlivýn len v úzkej oblasti zmiešavacieho pomeru ktorá sa volá lambda okno.
tj rozmedzie súčiniteľa prebytku vzduchu lambda = 0,995 - 1,00
Pri tomto pomere paliva a vzduchu vznikajú výfukové plyny v zložení,pri ktorom kyslík ktorý vzniká pre redukcii oxidu dusíka postačuje k tomu,aby podiely HC CO vo výfukových plynoch takmer úplne zoxidovali na CO2 a H2O
-
- Príspevky: 979
- Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Tema neni siroka, treba mat motor po mechanickej stranke v poriadku, zapalovanie v poriadku, dodavku paliva v poriadku, riadenie emisii v poriadku a budes hlboko v norme, musim suhlasit ze pokial toto nevies autu zabezpecit, patri do srotu a nie na cestu, nech sa jedna o akukolvek znacku, limitovanu ediciu, skvost, srdcovu zalezitost...je to moj nazor a ci sa pozname, alebo nie nema vplyv, poviem aj vlastnemu otcovi, najlepsiemu kamaratovi to iste do oci...
Sam som bol v rovnakej situacii a rozhodol som sa pre drahu a trnitu cestu generalky...miesto vsimneho/predaja do sireho sveta
Sam som bol v rovnakej situacii a rozhodol som sa pre drahu a trnitu cestu generalky...miesto vsimneho/predaja do sireho sveta
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných