Neuspesna kalibracia Zavoli Alisei N
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 26.12.2010 14:56 Zdieľať na Facebook
Neuspesna kalibracia Zavoli Alisei N
Zdravim miestnych odbornikov,
chcel by som vas poprosit o radu k problemu, s ktorym sa babrem uz pomaly 3/4 roka. Chevrolet Kalos 1.4, 61kW, system Zavoli Alisei Zeta N. Do auta bola natankovany este minuly rok slavny Tomegas, cize rozleptane membrany... Auto bolo v servise, vymenili reduktor za repasovany. Odvtedy lepsie, ale mierne potrhovalo motorom, svietila kontrolka motora a po vyradeni do volnobehu chcel motor skapat, nedala sa spustit autokalibracia (motor vtedy skapal). Tak som teda povodne vstreky PAN EVO vymenil za Valtek 2ohm a s tym aj filter plynnej fazy a vsetky hadice od reduktora. Motor ide odvtedy pekne ticho, hladko, ale po vyradeni to chce stale skapat a rapidne sa zhorsili studene starty (trasenie motorom, dym z vyfuku ako traktor...).
Vedeli by ste mi teda poradit ako to spravne nakalibrovat? Ja som skusil autokalibraciu, ale tam sa korekcna mapa LPG systemu dostala na hodnoty 140% (podovne okolo 100%). Robil som to potom aj manualne, ze som si cez diagnostiku meral priebeh kratkodobych korekcii a podla toho zadaval korekcie do mapy rucne. Vzdy som sa ale dostal na cca tych 140%, co je zrejme uplne mimo, lebo tie starty a chod na studeno je otrasny. Co by ste odporucili?
Diky
Majo
chcel by som vas poprosit o radu k problemu, s ktorym sa babrem uz pomaly 3/4 roka. Chevrolet Kalos 1.4, 61kW, system Zavoli Alisei Zeta N. Do auta bola natankovany este minuly rok slavny Tomegas, cize rozleptane membrany... Auto bolo v servise, vymenili reduktor za repasovany. Odvtedy lepsie, ale mierne potrhovalo motorom, svietila kontrolka motora a po vyradeni do volnobehu chcel motor skapat, nedala sa spustit autokalibracia (motor vtedy skapal). Tak som teda povodne vstreky PAN EVO vymenil za Valtek 2ohm a s tym aj filter plynnej fazy a vsetky hadice od reduktora. Motor ide odvtedy pekne ticho, hladko, ale po vyradeni to chce stale skapat a rapidne sa zhorsili studene starty (trasenie motorom, dym z vyfuku ako traktor...).
Vedeli by ste mi teda poradit ako to spravne nakalibrovat? Ja som skusil autokalibraciu, ale tam sa korekcna mapa LPG systemu dostala na hodnoty 140% (podovne okolo 100%). Robil som to potom aj manualne, ze som si cez diagnostiku meral priebeh kratkodobych korekcii a podla toho zadaval korekcie do mapy rucne. Vzdy som sa ale dostal na cca tych 140%, co je zrejme uplne mimo, lebo tie starty a chod na studeno je otrasny. Co by ste odporucili?
Diky
Majo
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 735
- Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
Zdravim.
Pri takto vysokom posune "mapy" si osobne myslim, ze vstreky ktore su tam namontovane bud niesu spravne nakalibrovane (nsatavuje sa na nich zdvih piestika mikrometrom) alebo primale otvory.
Pripadne niesu vhodne pre tento system (ma ich v menu ako moznost ?) Totiz PAN Evo a Valtek maju rozdielnu konstrukciu ako aj priebeh prace.
Kazdopadne odporucam zverit to do ruk niekomu, kto tomu rozumie, tento problem by mal mat riesenie.
LPG zdar !
Pri takto vysokom posune "mapy" si osobne myslim, ze vstreky ktore su tam namontovane bud niesu spravne nakalibrovane (nsatavuje sa na nich zdvih piestika mikrometrom) alebo primale otvory.
Pripadne niesu vhodne pre tento system (ma ich v menu ako moznost ?) Totiz PAN Evo a Valtek maju rozdielnu konstrukciu ako aj priebeh prace.
Kazdopadne odporucam zverit to do ruk niekomu, kto tomu rozumie, tento problem by mal mat riesenie.
LPG zdar !
-
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 26.12.2010 14:56 Zdieľať na Facebook
Vdaka za odpoved,
zdvih piestikov som kontroloval odchylkomerom a su vsetky na 0,45mm. Priemer dyzy som tiez nastavoval na rovnaky aky boli povodne (2,0mm). V TN mi poradili, aby som tie povodne vstreky dal prec a nahradil ich tymito, ak teda pasuje koncovka a impedancia (co aj sedi). Dokonca niektore "Sety" splynovacov Zavoli som videl, ze sa predavaju s Valtekmi, tak ist by to podla mna malo. Je pravda, ze v menu na vyber ale nie su. Mozem skusit ine nastavenia, ale skor mi to pride ako keby jedna z RJ bola zblbnuta a neslo to normalne kalibrovat.
zdvih piestikov som kontroloval odchylkomerom a su vsetky na 0,45mm. Priemer dyzy som tiez nastavoval na rovnaky aky boli povodne (2,0mm). V TN mi poradili, aby som tie povodne vstreky dal prec a nahradil ich tymito, ak teda pasuje koncovka a impedancia (co aj sedi). Dokonca niektore "Sety" splynovacov Zavoli som videl, ze sa predavaju s Valtekmi, tak ist by to podla mna malo. Je pravda, ze v menu na vyber ale nie su. Mozem skusit ine nastavenia, ale skor mi to pride ako keby jedna z RJ bola zblbnuta a neslo to normalne kalibrovat.
-
- Príspevky: 735
- Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 26.12.2010 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 735
- Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 26.12.2010 14:56 Zdieľať na Facebook
Jj asi to bude tak, trochu som sa s tym pohral. Dnes som nakalibroval vstreky na 0.55mm, resetol mapu a nakalibroval. Korekcie boli minimalne, volnobeh OK. Ale vo vyssich otackach moc bohate, tak som v RJ zmenil typ vstrekov (okrem Pan Evo boli este Zavoli, Zavoli 2 a Matrix). Tie 3 mali prakticky rovnake mapy, kvazi opacne voci PanEvo. Takze nova kalibracia a vysledkom som bol milo prekvapeny. Volnobezne korekcie do 5%, pri 2500rpm do 10%, startovalo to pekne, prepinalo sa OK a aj jazda bola v pohode. Zistil som ale ze nad 3000rpm je chudobna zmes a cukalo motorom. Chcel som to nastavit, ale zblbol mi PC (WIN 10...) a uz som nebol schopny dokoncit ani kalibkraciu ani nic. Stale mi to odpajalo diagnostiku. Asi na to kaslem a pojdem pozret Maya do Zvolena
Este tam ale bude nieco ine zle, lebo po autokalibracii si pri podmienkach nad 3500rpm a vyssom zatazeni ulozilo korekcie 255 (viac sa neda) a aj tak to bola chudobna zmes (alebo prilis bohata?). Uz som z toho mimo...
Este tam ale bude nieco ine zle, lebo po autokalibracii si pri podmienkach nad 3500rpm a vyssom zatazeni ulozilo korekcie 255 (viac sa neda) a aj tak to bola chudobna zmes (alebo prilis bohata?). Uz som z toho mimo...
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
ferguson956, vstrekovace nechaj tak ako maju byt a to 0,4. Cim ich nastavis na vacsiu vzdialenost tym budu pomalsie co sa odrazi inde. A nakoniec pre 1,4 kalos 0,4 vstrekovacov musi bohovsky postacit. Aj triska co sa na nich vrta postaci ak bude 2,2. Ak mas toto takto zostelovane a tlak regulatora je cca 1200mbar a pri spravnej kalibracii a nastaveni tak to musi fakcit na 100% Ale zaujala ma jedna vec ze ti tam dali repasovany regulator. A to moze byt problem, bohvie ako sa chova zastudena, ked je horuci alebo ked ma davat pri zatazi plyn, ci je tlak stabilny, ci nepoklesne ked pridas...ja niesom kamarat repasovanych regulatorov systemu vstrekovania lpg. Nechavam regulatory zakaznikom sluzit pokial idu co v praxi je v priemer okolo 200tis. Potom ho vymenim za novy. Rekord mame 450tis na regulatore Zavoli Zetta N v donaskovom pizza auticku. Preto, ak musis urobit nejake zasadne korekcie nad tie hodnoty co som napisal aby ti auto akotak islo, niekde je chyba!!! a ta sa cez forum neda najst.
Naždiar
Naždiar
-
- Príspevky: 735
- Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 26.12.2010 14:56 Zdieľať na Facebook
Ked mne sa ten regulator tiez moc nezda. Nastaveny je na 1.2 Bar, ale ide od cca 1.18 po 1.35, tak neviem ako presne to je, ci je to OK.
Dnes som tomu dal este jednu sancu a pozical som si NTB s WIN XP. Nastavil som mapu pre Matrix vstreky, urobil kalibraciu + som doladil podla diagnostiky nizke zatazenie pri vyssich otackach (chudobna zmes bola). Zatial sa to tvari dobre, korekcie su v pohode, prepina sa to pekne, ani vo vyssich otackach to netrha, auto ide plynulo a potichu. Tak uvidim este tie studene starty (dnes som to videl nazivo a veru diskotekovy parostroj sa na to nechyta :D )
Dnes som tomu dal este jednu sancu a pozical som si NTB s WIN XP. Nastavil som mapu pre Matrix vstreky, urobil kalibraciu + som doladil podla diagnostiky nizke zatazenie pri vyssich otackach (chudobna zmes bola). Zatial sa to tvari dobre, korekcie su v pohode, prepina sa to pekne, ani vo vyssich otackach to netrha, auto ide plynulo a potichu. Tak uvidim este tie studene starty (dnes som to videl nazivo a veru diskotekovy parostroj sa na to nechyta :D )
-
- Príspevky: 735
- Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 26.12.2010 14:56 Zdieľať na Facebook
Nadrz odsata nebola, ale odvtedy sa vytankovalo uz peknych par nadrzi, takze ratam, ze tam uz nieje nic (jedine ze by hej...).
Auto sa testuje, ide dobre, ale starty este nie su OK. Ked som sa ale motal okolo auta, tak ma kopol jeden zapalovaci kabel, takze najprv sa vymeni to a potom sa uvidi co dalej.
Auto sa testuje, ide dobre, ale starty este nie su OK. Ked som sa ale motal okolo auta, tak ma kopol jeden zapalovaci kabel, takze najprv sa vymeni to a potom sa uvidi co dalej.
-
- Príspevky: 735
- Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných