Netypické opotrebenie pneumatík.

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

histspeed
Príspevky: 86
Dátum registrácie: 08.11.2012 19:38
Zdieľať na Facebook

Netypické opotrebenie pneumatík.

Príspevok od používateľa histspeed »

Dnes som bol mame dofúkať pneumatiky na Octavii II 4x4 (1,9TDI 2005) a zbadal som dosť netypické opotrebenie pneumatýk. Je to také akoby vytrhané časti dezénu a nie len z vonkajšej strany, ale v podstate rovnomerne aj z vonkajšej a vnútornej strany, ale aj v strede behúňa. Poškodenie je len na predných pneumatykách. Pozrel som do garáže či je to aj na zimných a to isté, ale tiež len predných, ale tie zimné sú už staré snáď 6-7 ročné (Matador). Letné sú Dunlop cca 3 ročné pneumatiky resp. kupované v roku 2010. Jazdíme prakticky po rovnakej rozj... ceste všetci a to opotrebovanie je len na maminom aute. Auto je riadne servisované robená aj geometria otec sa o to stará žiadne zanedbané ani nič podobné. Údajne bola robená aj geometria aj menené nejaké čapy na aute nič nebúcha všetko vyzerá OK...

Tu prikladám aj foto, je vidieť len ú vonkajšiu časť, ale takto isto to je prakticky aj z vnútornej strany a aj v strede behúňa:

[img]http://imageshack.us/scaled/landing/844/s1l7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/scaled/landing/29/27sl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img196/1831/29jc.jpg[/img]
makrela
Príspevky: 2963
Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
Bydlisko: Ta Blava né
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makrela »

Žeby tlmiče?
bona1
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 06.09.2007 11:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bona1 »

Toto neni urcite tlmicom,ani geomtriou.Je to mechanické potrhanie.Ked zapadne,alebo po skalách,ci jazdou cez ostre kamene.Je zaujimavé ze iba mamine auto má takto,mozno jazdi sviznejsie.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Povedal by som že to robí systém 4x4 hlavne pri parkovani, kedy dochádza k jazde s naplno vytočeným volantom, možno už ten haldex je trochu zapečený
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Tiež si myslím, že to je pohonom a vôbec pri tom nemusí byť vytočený naplno volant.
Zrejme sa kolesá netočia rovnomerne, ale dochádza ku kmitaniu kolesa okolo jeho osi, to spôsobuje nerovnomernú obvodovú rýchlosť a pri prechode z akoby zabrzdeného kolesa do zrýchľujúceho sa stavu môže dochádzať k takému poškodzovaniu dezénu.
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Podobne som skoncil tento rok pri dojazdovani zimn.pneumatik (v lete)
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

ked si bol dofukat gumy, nemala tam moc malo, napr. pod 1.5 baru?
Pri malom tlaku sa opotrebuvaju kraje dezenu.
Hlavne spravne dofukaj gumy.
frogycek
Príspevky: 459
Dátum registrácie: 29.12.2006 08:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa frogycek »

ked sme pri tejto teme trochu sa vtrem s mojim problemom : ja mam predne zubate na vonkajsej strane behuna a to tak ze prave predna cast ,,kocky,, je vyssia ako zadna cize akceleraciou to nieje, to by bolo opacne, tlmice 87 perc. ucinnost, geometria na chlp, vyvazenie kolies cca +-2g , nepravidelne vybrazie volantu hlavne po zmene smeru jazdy, potom sa to ustali, capy skontrolovane , spodne vymenene nezdali sa mi, problem stale trva , robilo to na zimny aj na letnych a to az do takej mieri ze zacali gumy hucat
histspeed
Príspevky: 86
Dátum registrácie: 08.11.2012 19:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa histspeed »

pidizvi:

Tak tie pneumatiky sú permanentne podhustené vpredu bol tlak 1,2 až 1,5 dal som to na 2,0. Vňčšinou to má stále podhustené, lebo dofukuje sa to snáď len 1x za rok pri výmene letné-zimné..

wilz:
Čo sa týka haldexu ten vyzerá Ok bolo to kontrolované, auto máme od nova má natočených cca 140 tis. km síce bolo aj buchnuté, ale asi pred šiestimi rokmi keď bola takmer nová a problém začal až teraz. Len práve zisťujem že si nikto nevie spomenúť, kedy bola naposledy robená geometria .... :d :D
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

No nemyslím, že by to mala spôsobovať nesprávna geometria prednej nápravy, lebo to by neboli tie znaky poškodenia po celej ploche, aspoň teda ako píšeš.

A píšeš tiež že je to len na prednej náprave, to teda znamená že haldexu by sa to priamo nemalo týkať, ale zároveň si teraz uvedomujem, že to zapadá do mojej teórie, t.j. že aj počas normálnej jazdy, by pohon prednej nápravy mohol dostávať od haldexu nejaké drobné rázy, ktoré by v spojení s nekvalitným povrchom cesty mohli spôsobiť čiastočné rozkmitanie pohonu predných kolies.
Totiž haldex nie je nikdy úplne odpojený, aj pri akože nečinnosti prenáša nejaký malý krútiaci moment na zadnú nápravu a mohol by pri takom čiastočnom pripojení vnášať do pohonu nepokoj.
No a podhustenie by tiež mohlo zohrávať určitú úlohu, možno aj dosť veľkú.
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

frogycek napísal: ja mam predne zubate na vonkajsej strane behuna a to tak ze prave predna cast kocky je vyssia ako zadna
Také nepravidelné opotrebovanie vonkajšieho okraja dezénu sa nazýva pílovité a je obvykle dôsledok zvýšenej vôle v riadení, môže byť aj v spojení so zvýšenou zbiehavosťou.
Tento predpoklad podporuje aj to čo píšeš, že autu chvíľu trvá, kým sa stabilizuje pri pootočení volantu.

Zlé tlmiče pruženia sa prejavujú prítomnosťou takých nepravidelných viacej opotrebovaných plôšok na celej ploche dezénu.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

No práve že ten Haldex by mal pracovať aj ak sa zmenia otáčky kolies a to je načastejšie práve pri parkovaní, kedy sa volantom točí naplno a autom sa hýbe. Tak sa aj dá odhaliť "porucha" (opotrebenie) systému, za normálnych okolnosti by nemalo byť problém utlačiť auto pri plnom rajde ak je ten haldex zapečený tak s tým nepohne ani 5 ludí.

A práve vtedy nedochádza k diferencovaniu medzi predným vnútorným a vonkajším kolesom, kde je ten rozdiel otáčok najväčší a snaží sa tie kolesá "otáčať" rovnako a preto dochádza k vyšklbávaniu pneumatiky - ono sa to chová asoi ako keby bol v predu samosvor
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Ivko1, Nevravim, ze na tom, co pises nieco nemoze byt, ale skor asi nie. Haldex predsa, nijako nesuvisi (alebo malo), s diferencialom prednej napravy. Ved haldex spaja a "diferencuje" rozdiel medzi napravami. Predny diferencial s nim ma, podla mna, malo spolocne....
Teda, ak by bol haldex aj uzavrety, predny diferencial sa stale sprava ako otvoreny.
Kmity by sa, samozrejme prenasat nejako mohli, ale predpokladam, ze normalny motorista (nie zena), by taketo anomalie asi postrehol....
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

No ved práve pri tom rozdiele otáčok predných kolies podla mna pripája zadok a vtedy sa to viac "šprajcuje" ako len obyčajná predokolka
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Lenze sprajcovanie by muselo prebiehat medzi prednou a zadnou napravou, nie medzi pneumatikami prednej napravy, myslim... A navyse, takyto jav by mal byt pri jazde poznatelny ako strpanie, atd... Otazka je, ci je take nieco pocitovane...

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 54 neregistrovaných