Nepredpisany olej

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

LPGmaniak
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22
Zdieľať na Facebook

Nepredpisany olej

Príspevok od používateľa LPGmaniak »

caute
teraz som si vsimol, ze naposledy, pred par sto km, som do octavie (Octavia 1 tour, r.v. 2006) dal naliat olej VALVOLINE DURABLEND FE 5W-30, ktory, ak spravne pozeram, nesplna VW specifikacie (dane pre octaviu). Mam to nechat vyliat, a naliat tam nejaky, co tieto specifikacie splna? Je to velky problem? :(


A dalsia otazka, aky je rozdiel medzi Viacrozsahovym lahkobeznym olejom, a Viacrozsahovym olejom?


Dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak má tá Oct motor PD tak ho vymeň,ak nie môžeš si dovoliť ho kľudne dojazdiť na výmenu
Nad tými pojmami ako lahkobežný a pod. sa ani nezamýšlaj,u olejov to nie je kritérium ničoho presnejšie špecifikovateľného
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Preco si nedal durablend 5w-40 ?? Ten splna 505.01..
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Lahkobezny olej,znamena asi tolko,ze pri teplote oleja cca 100'C ,ma tento olej znizenu hrubku mazacieho filmu,preto je lahkobezny,lebo motor tym padom bezi lahsie a v konecnom dosledku usetri 2 dcl paliva na 100 km.
Riziko vsak je ze ak presvihnes interval vymeny
,olej zdegraduje a hrozi pretrhnutie mazacieho filmu,a tym padom poskodenie motora.
Skutocnost je taka,ze aj ked je predpisany olej 5W-30 davaju 5W-40 kvoli lepsiemu mazaniu.
Ja by som na tom oleji odjazdil tak 1000 km,a potom by som vymenil za 5W-40.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

0.2l na 100km lahkobezny olej neusetri.

Milan to spravne povedal : nevieme aky je v tej Tourke motor. Ak je to 74kW 1.9tdi teda PD system, olej by som vymenil okamzite (AK NEMA 505.01 ALEBO 507.00 SPECIFIKACIU) a nejazdil by som na nom ani 1000km. Na druhu stranu si treba otvorene povedat ze su ludia ktori dostavali v autorizovanom [!!!!!] servise do PDciek oleje bez 505.01 specifikacie a prejazdili na tom 150.000km bez poruchy. Ze sa ten motor nedozije dva miliony kilometrov co by mohol a ze zdochne po 350.000 teraz neriesime, vacsina ludi sa k tomu cislu anilen nepriblizi takze "nespravne oleje neskodia". Skodia, samozrejme ze skodia.

Ak je to akykolvek iny motor nez dieslove PD, spomenuty olej moze kludne zostat a nie je absolutne ziadny dovod ho v panike vymienat dnes poobede. Tourky boli s motormi 1.6i, 55kW a 74kW verzie, tam tento olej veselo moze zostat.
LPGmaniak
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LPGmaniak »

Chalani okaslal som sa,spominany olej som kupoval znamemu.
Dal som tam mobil super 2000 10w-40 ktory splna VW specifikaciu

Inak motor je 1.6 75kw a dorabane LPG znacky BRC


Ked uz sme pri tom,aky olej by ste mi odporucili? Nejaky kvalitny,kedze lpg hori pri vyssej teplote,teda moze byt motor viac tepelne namahany
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Hocico.ten motor tak ci tak zere olej a ak jazdi aj na to lpg nic ho nezachrani.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Pre 1.6 75kw by mal tvoj olej splnat vw 501.01, vw 502 00 pri fixnom ser. int (max. rok/15000), vw 503 00, vw 504 00 pri flexibilnom (max. 2 roky/30000)
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
LPGmaniak
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LPGmaniak »

seven549 napísal:Hocico.ten motor tak ci tak zere olej a ak jazdi aj na to lpg nic ho nezachrani.
bola mi rovnana hlava a tesnenie, tak by nemusel uz tolko zrat

myslis ze kazdy LPG motor je odsudeny k zahube? lol
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Zase všetkému čo napíše seven veriť nemusíš, on si rád robí z ostatných prdel.
To že bola na motore rovnaná hlava a nové tesnenie, to určite ničomu okrem tvojej peňaženky neublíži, problém je ale v niečom inom.
Motory jazdiace na LPG majú v zvýšenej miere namáhané výfukové ventily, takže sedlá sa skôr podpália, zvlášť keď majiteľ v záujme šetriť za každú cenu, jazdí na chudobnú zmes.
Ale nezaregistroval som, že by tieto 1,6 VW motory boli náchylnejšie na podpálenie ventilov ako iné motory.
LPGmaniak
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LPGmaniak »

hej no, ja mam nastavenu bohatsiu zmes, a ano, nie je to korejec ci japonec, kde sa odporuca primazavanie ventilov
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Primazávanie sa odporúča predovšetkým preto, aby si pustil ešte voľajaké bubáky nad rámec samotnej prestavby.
Uškodiť motoru by tá jedna kvapka každých 6-12 sekúnd vari nemala, ale pomôcť zrejme tiež nie, pretože vzhľadom k množstvu paliva to je holé nič.
A zmes by vari mala byť taká akurát, nie bohatšia, vtedy to tiež nie je to pravé orechové, minimálne pre peňaženku, nemá význam mať väčšiu spotrebu plynu než aká je optimálna.
Naposledy upravil/-a wilz v 30.08.2016 21:39, upravené celkom 1 krát.
LPGmaniak
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LPGmaniak »

aha, ok

no bohatsia je o 10%
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Navhodnejsimotor na lpg je taky ktory je zvyroby stavany ze bude zrat olej napr stare bmw e46 330i,alebo stare mondeo st220.su stavane na vytacania tvrdzi material sedla ventilov piestne kruzy aby znasali vyzsie teploty.tych motorov je viac aj od inych znaciek.tvoja 1.6i nehnevaj sa je to hnoj 200000km a aj na benzine je vybehana na smrt.nespasi ho nic ani olej podla normy a u benzina by som vobec nepozeral na nejake normy.je to fuk co tam das.piestne kruzky sa zakarbonuju zapecu a popraskaju.
LPGmaniak
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LPGmaniak »

mozno sa budem mylit, mozno ta dopredu odsudim ako niektorych...no z mojich skusenosti podobne nazory maju ludia, ktori maju s plynom ziadne, alebo len minimum skusenosti

ja som na plynovych autach najazdil min 120 000 km bez akychkolvek problemov (okrem tejto hlavy, no ta bola uz chytena aj pred tym)

moj plynar najazdil na rovnakej octavii 1, 1.6, VELKE porcie kilometrov, rovnako, bez problemov



aha 200 000 km na benzine je auto vybehane na smrt? :D v pohode... :D

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných