Nekonečný príbeh spotreba vw bora 1.9 tdi
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
- Bydlisko: Kosice Zdieľať na Facebook
Nekonečný príbeh spotreba vw bora 1.9 tdi
Dobrý deň. Asi pred 4 mesiacmi som písal môj problém ktorý v podstate stále pretrváva tak skúsim ešte raz. Mám boru 1.9tdi 96 kw kód motora ASZ 2002. Auto má vysokú okamžitú a aj reálnu spotrebu. Keď stojím na mieste auto má bez zapnutých svetiel kúrenia spotrebu 1.0 l/hod skúsil som dať dole klinák a žiadna zmena.Momentálny dhlodobý priemer je 7.8 l/100km. Aj som to prelitroval že som dal plnú nádrž urobil som 200 km dotankoval som plnú a vošlo dnu 15.7 litra. Rozvod je nastaveny podľa prípravkov. Tak som skúšal dalej. Dal som snímač teploty original, potom som na jeden deň prehodil s 96kw Leona váhu vzduch=nič dal som snímač tlaku v cooleri s toho
Leona=nič. Tak som skúšal ďalej lebo už som sa fakt chytal všetkého. Podľa Etky som zistil čislo mojej riadiacej jednotky či tam nedal niekto druhu ale je tam ta čo má byť, dal som skontrolovať mapy či niekto neskúšal doma "tunningovať" ale mapy sú tam tie ktoré tam patria, tak mi chlapec dal fyzicky druhú riadiacu jednotku dal mi tam mapy podľa môjho kódu riadiačky dal som do auta a nič. Ja už neviem. Hodnoty vstrekov su v poriadku zhruba 0.20 0.07 0.05 0.18 a aj som ich nastavil. Auto funguje normálne má výkon a "nevypína turbo" a ešte jedna zaujímavosť: mám VCDS 10.64 idem urobíť diagnostiku dam 1. Vybrať jednotku 2. dám motor a tam v meraných hodnotách už neviem presne ktorý kanál to je dám tlak truba je tam nejakých 960 bar alebo tak nejak ked prídam plyn tlak sa zvačšuje to je v poriadku ALE ak otvorím VCDS a dam hned OBD čo slúži na diagnostiku iných značiek a vojdem do toho dnu a tam kliknem na merané hodnoty a vyberiem Absolutny tlak v sacom potrubi tak je tam číslo 226 kps abs......ja viem že možno to zaznamenáva nejaku blbú hodnotu ale prídam uberiem plyn a žiadna zmena, tak na základe toho som prehodil ten snímač na cooleri ale to sa nezmenilo... skúšal som pozerať na Golf 4 85 kw a tam na volnobeh je 96kps a ked pridam tak stúpne na nejakých 190kps....tak ma zaujíma čo je to za hodnota a prečo sa nemení a tá v meraných hodnotách ano...
Dúfam že mi niekto bude vedieť poradiť a vopred ďakujem za rady a čas
Leona=nič. Tak som skúšal ďalej lebo už som sa fakt chytal všetkého. Podľa Etky som zistil čislo mojej riadiacej jednotky či tam nedal niekto druhu ale je tam ta čo má byť, dal som skontrolovať mapy či niekto neskúšal doma "tunningovať" ale mapy sú tam tie ktoré tam patria, tak mi chlapec dal fyzicky druhú riadiacu jednotku dal mi tam mapy podľa môjho kódu riadiačky dal som do auta a nič. Ja už neviem. Hodnoty vstrekov su v poriadku zhruba 0.20 0.07 0.05 0.18 a aj som ich nastavil. Auto funguje normálne má výkon a "nevypína turbo" a ešte jedna zaujímavosť: mám VCDS 10.64 idem urobíť diagnostiku dam 1. Vybrať jednotku 2. dám motor a tam v meraných hodnotách už neviem presne ktorý kanál to je dám tlak truba je tam nejakých 960 bar alebo tak nejak ked prídam plyn tlak sa zvačšuje to je v poriadku ALE ak otvorím VCDS a dam hned OBD čo slúži na diagnostiku iných značiek a vojdem do toho dnu a tam kliknem na merané hodnoty a vyberiem Absolutny tlak v sacom potrubi tak je tam číslo 226 kps abs......ja viem že možno to zaznamenáva nejaku blbú hodnotu ale prídam uberiem plyn a žiadna zmena, tak na základe toho som prehodil ten snímač na cooleri ale to sa nezmenilo... skúšal som pozerať na Golf 4 85 kw a tam na volnobeh je 96kps a ked pridam tak stúpne na nejakých 190kps....tak ma zaujíma čo je to za hodnota a prečo sa nemení a tá v meraných hodnotách ano...
Dúfam že mi niekto bude vedieť poradiť a vopred ďakujem za rady a čas
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
Jawa 350/638
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3407
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 08.03.2005 03:55 Zdieľať na Facebook
Neviem či ti pomôžem ale jedna moja skúsenosť. Zrazu sa mi zvýšila spotreba na 1,9 TDI cca o 1,5 litra a stále bola priemerná aj dlhodobá do 8 litrov. Myslel som že je to zimou, ale až taká zima toho roku nieje. Po mesačnom zisťovaní sme došli na jadro veci - pridretá volnobežná remenica alternátora, po rozobratí sa nedala prekrútiť ani rukou. Motor tak dostával zabrať aby prekonal ten odpor. Nakoniec výmena remenice alternátora +1 ložisko a spotreba klesla skoro o 2 litre samozrejme priemerná. Toť všetko. Veľa zdaru.
-
- Príspevky: 1145
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
Ale on pise ze ma vysoku aj aktualnu spotrebu na volnobeh nie iba ked jazdi, bolo by dobre zacat odtialwikyxxx napísal:Nechcem drazdit ale neni chyba iba medzi sedackou a volantom ?? Ja mam Iv golfa 1.9 tdi 85kw ja jazdim priemer 6.5 - 7. A ked to pozicam mame alebo frajerke 4.8 ta ista trasa .
Naposledy upravil/-a jaster-83 v 12.03.2014 06:23, upravené celkom 1 krát.
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 19.10.2009 16:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 227
- Dátum registrácie: 23.07.2011 20:05 Zdieľať na Facebook
Na diagnostike skus kuknut zataz ... ukazuje to v %, ja na 1.6MPI s vypnutymi el. spotrebicmi mám zataz na volnobehu 17%, myslim ze by to malo byt tak nejak aj na 1.9TDI. Neviem ktory to je kanal, ale najdes to urcite, podla tvojho popisu vidim ze sa vyznas, inak prajem aby sa to cim skor vyriesilo !!!
-
- Príspevky: 3407
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 13.03.2014 00:57 Zdieľať na Facebook
Jeden tip,ide o este o PD s EDC15 skus skontrolovat,( vid.video nizsie v odkaze od mp3turba),kolko stupnov ti ukazuje diagnostika v skupine 4 na 4 mieste v meranych hodnotach motora
http://www.youtube.com/watch?v=Lmzomtu7MM4
http://www.youtube.com/watch?v=Lmzomtu7MM4
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
- Bydlisko: Kosice Zdieľať na Facebook
Pozeral som to alternator aj volnobezka je v poriadkujazzo napísal:Neviem či ti pomôžem ale jedna moja skúsenosť. Zrazu sa mi zvýšila spotreba na 1,9 TDI cca o 1,5 litra a stále bola priemerná aj dlhodobá do 8 litrov. Myslel som že je to zimou, ale až taká zima toho roku nieje. Po mesačnom zisťovaní sme došli na jadro veci - pridretá volnobežná remenica alternátora, po rozobratí sa nedala prekrútiť ani rukou. Motor tak dostával zabrať aby prekonal ten odpor. Nakoniec výmena remenice alternátora +1 ložisko a spotreba klesla skoro o 2 litre samozrejme priemerná. Toť všetko. Veľa zdaru.
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
Jawa 350/638
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
- Bydlisko: Kosice Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
- Bydlisko: Kosice Zdieľať na Facebook
Dnes som si našiel trocha čas tak som vybral turbo vycistil som variabilitu no nebolo to nič strašné ale predsa keď už to bolo vonku vyčistil som aj sanie EGR a zajtra príde podtlaková dóza na turbo pretože je vadná tak to zajtra zložím či bude zmena. hadice od turba vyzerajú v poiadku...uvidíme zajtra. už som z toho auta
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
Jawa 350/638
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
- Bydlisko: Kosice Zdieľať na Facebook
Dobrý deň. Dodávam ďalšie poznatky z mojho "zápasu s borou". Dnes mi prišla nová podtlaková dóza Garret takže som zložil turbo všetko bolo vyčistené EGR sanie všetko som poskladal a ...žiadna zmena znova liter za hodinu ale všimol som si jednu vec neviem či som to tu už spomínal pri naštartovaní auta vonku bolo asi 15 stupňov spotreba 1,3l/hod ale behom 30 sekúnd kleslo na 0,8l/hod...hovorím ok ešte trocha pobeží a bude to 0,5-6 l/hod lenže som ho začal zohrievať držal som ho na takých 2200 otáčok a na budíku mi stúpla teplota na takých cca 70 stupňov a zhruba tak ukazoval aj nootebok už bola spotreba 0,9l/hod tak som ho zohrieval dalej budík už ukazoval 90 stupňov notebook 86 stupňov už bola znova spotreba 1,0 l/hod samozrejme svetla radio kurenie všetko vypnuté a v meraných hodnotách kanal 15 spotreba 0,8l/hod.....už ma napadajú všelijaké veci nemože byť poviem to tak ten motor "kusnutý" keď je studený ide "ľahko" a keď sa zohreje ide "ťažšie" a tým pádom potrebuje viac paliva na chod....rozmýšľam ďalej skúsim urobiť to niekedy keď prídem domov s autom a bude motor zohriaty vyberiem žhaviče a skúsím pretočiť pár krát ručne motor akú silu na to potrebujem vyvinúť a to isté skúsim ráno keď motor vychladne či sa tá sila bude zhodovať....Ja už asi blúznim ale...keď som menil rozvod tak som musel vymeniť aj vačku so zdvíhatkami pretože šišky na vačke boli opotrebované...zdvíhatka som dal INA a vačku som použil s II Octavky čiže používana ale orignál vo veľmi dobrom stave s kodóm motora kde vačka podľa etky je zhodná s môjím kódom motora ale s tou vačkou som doniesol aj šálky nie cele viko ložiska cez čo idú šruby ale iba šálky lebo boli v lepšém stave ako moje(prepáčte že tak obšírne ale radšej všetko podrobne vysvetlím aby nebola nezhoda) do "vačkových ložís" presne som si poznačil s ľava do prava ako boli na starej hlave. namontoval som ich aj vačkou zdvihaťka a presne podľa ELSY som do dotiahol lenže keď som naštaroval s vika ventilov išiel taký divný piskot a keď som chcel pretočiť motor tak ten sa točil tažko(bol studený) tak som znova vybral vačku a dal som naspäť svoje šálky ešte že som ich uložil tak po poradí ako som ich vybral všetko som poskladal a motor sa už točil ľahko...hovorím nooo teraz to bude ok lenže keď sa motor zohrial tak.......no a to už som hovoril...a tak som už urobil 10000 km. Ja už neviem....skúsiť vymeniť vstreky???? ale to už bude na mňa veľa a ked nepomože tak si ich možem nechať!!! Keď niekoho niečo napadne skúste napísať... Vďaka
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
Jawa 350/638
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 24 neregistrovaných