Nastavovanie ventilov na súčasných motoroch.

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Nastavovanie ventilov na súčasných motoroch.

Príspevok od používateľa misoV50 »

Dobry den,

ako je to u tych dnesnych samostelov? Daju sa stelovat aj manualne?

Napadlo ma to preto, ze mi nejde do hlavy zvuk niektorych HDI. Peugeoty mali vzdy pomerne kultivovane diesele. Ja sam som mal doteraz vo firme Xantiu HDI, r.v. 98 teda jedno z prvych HDI. Pri 360000 odislo turbo. Auto malo chip a nikto ho nesetril. Olej meneny iba sporadicky. Ak by sucasne nezkorodovala aj karoseria, tak stacilo spravit repas turba a jazdi sa veselo dalej. Nezralo ziaden olej, zvuk motora v pohode.

Namiesto tej Xantie som musel nieco nizkorozpoctove narychlo kupit, aby mali v dielni s cim jazdit na postu a pod. Takze Xsara HDI, r.v. 02. Srartuje v pohode, nedymi, vyzera ze nezerie olej, ale zvuk ako Multicar. Dokym sa uplne nezohreje tak je to pruser, potom znesitelne. Najhorsie do 2000 ot pri jemnom zabere. Ked pridam plny, tak to ciastocne stichne a pri jazde ustalenou rychlostou je zvuk uplne v pohode.

Prekvapilo ma uz aj to, ze ked som kupil Volvo V 50 r.v. 2008 ako stvorrocne, tak ten motor isiel tiez horsim zvukom ako ta stara Xantia. (Vo volve V 50 je Peugeot HDI). Opat hlavne za studena, samozrejme.

Nove diesle su zvycajne velmi tiche. Netusim, co sa s tym motorom casom moze vsetko stat, ale rozhodne to nebudu nejake ojnicne loziska, to by boli ine rany. Je to iba typicky kovovy zvuk nekultivovaneho diesela. Silno mi to pripomina, ked na Skode 120 sofer rychlo preradil do dvojky a podkuril mu plny. Vtedy zazvonili ventily. Mne to pripada ako uplne rovnaky zvuk.

Viem, ze dnes sa ventily nastavju uz nejako hydraulicky olejom, no prve auto, na ktorom uz sa nemuseli nastavovat ventily som mal Citroen BX hladky diesel. Tam ale bolo v serviske napisane, ze sa nenastavuju, ale kto chce, moze si na vlastne naklady nechat po zabehu nastavit v servise.

Riesil to tu uz niekto? Alebo sa mylim, ze by sa tomu dalo takto pomoct?
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Tvoje hrkanie nebude sposobene ani jednym. Ale tym ze chodis dieselovym autom na postu...
Mame vela aut s 2,0 HDi (najma sucasne 16v) niektore tahaju uz na milion km ale poviem ti pravdu, ten motor som este otvoreny nevidel... a poviem ti preco, nechodia po meste.
Ten klepot ti moze sposobovat aj zle striekajuci vstrek....
Naposledy upravil/-a erikfrog v 01.07.2015 23:58, upravené celkom 1 krát.
PROCHY603
Príspevky: 3798
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

Vymenit hodrestely :41c2:

Motor prestane klepat :41c2: :3035:
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

erikfrog napísal:Tvoje hrkanie nebude sposobene ani jednym. Ale tym ze chodis dieselovym autom na postu...
No nielen na postu. Ale nekupoval som specialne diesel, jednoducho ked potrebujes zo dna na den kupit lacne auto, tak zadas hladanie do nejakej hodnoty, a riesis typ (velkost auta, dostupnost a cenu ND), ci je zhnite alebo nie a dokedy ma platnu STK. Potom pri obhliadke, co brzdi a ci z neho nieco tecie . Je ti dost jedno, aky motor, ak bezi.

Inak ja doverujem od isteho casu skor dieselom, a to konkretne od doby, ked som pred rokmi kupoval novu Xsaru, 1.4i. To bolo moje jedine auto, ktore som kupoval ako nove, a sucasne jediny benzinak, ktory som mal, s vynimkou studenstkych cias (Vokgy a VAZ).

Bohuzial, prave s tymto jedinym motorom som mal problemy, a to dokonca take, ze to nevedeli dat dokopy ani v ramci zaruky, takze nezostavalo ine, iba to predat. Dost som na tom prerobil.

Cize najse sa niekto, kto mal dole aspon kryt venilov u HDI 2.0?
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

erikfrog napísal:Tvoje hrkanie nebude sposobene ani jednym. Ale tym ze chodis dieselovym autom na postu...
Mame vela aut s 2,0 HDi (najma sucasne 16v) niektore tahaju uz na milion km ale poviem ti pravdu, ten motor som este otvoreny nevidel... a poviem ti preco, nechodia po meste.
Ten klepot ti moze sposobovat aj zle striekajuci vstrek....
Klepanie nie je sposobene tym, ze tym ja jazdim na postu, pretoze to auto ma 13 rokova a ja som ho kupil pred tyzdnom.

Vstrek som vylucil. Ja som doteraz vzdy poliecil klepajuce vstreky vyssimi davkami tych cistiacich pripravkov. Viem, aky to me zvukovy prejav, ak je vstrek zly. Je to nepravidelny chod, zvycajne iba za studena, ale vynimocne aj za telpla.

Navyse, ak by boli vsetky vstreky zle, tak by to aj zle startovalo a dymilo. Toto takmer vobec nedymi.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Prajem ti vela uspechov :4012:
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Preco? Neda sa tam vola ventilov manualne nastavovat?

A neda sa normalne odpisat? Na co je potom toto odborne forum, ked sa najviac mudri robia ti, co nejmenej vedia a kazdy si z kazdeho robi iba srandu?
jackboy
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 18.09.2008 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jackboy »

pozrel si rozvod ?mne na hdi po vymene auto zmenilo zvuk ,druha vymena iny mechanik iny zvuk ...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chlapci iba sa o problém ošuchujete celé je to mierne inak.Ventily a hydroštely sú v očiach aj väčšiny mechanikov smiešne veci,systém klepe - vymeň hydroštel.Prepáčte ,ale na 99,9% ...prd makový !!!
Vymenené hydroštely - klepanie pokračuje,ventily nastavené (nastavovací typ) - klepe ďalej atd atd
Slovenská povrchnosť a lajdáckosť !!!
Tým ako hydroštel prestáva poctivo plniť svoju prácu,dochádza k deštrukcii ostatných dielov rozvodu...styková ploška ventilu je pomaly vyhlodaná do nerovnej plochy,výmena hydroštelu to nespraví.Zato ovšem tlak na takúto plochu vyvíja bočné sily na ventil a vydiera vodítko ventilu a deklasuje tesnítko ventilu,takže krátko po výmene simeringu je všetko opäť späť a olej sa znova veselo spaluje.Len raz sa dostane ventil do pásma otáčok na rozhraní kritických schopností rozvodu...tak ventilovú stopku prihne a je po motore a môžte rozmýšlať prečo a čo bolo skôr.Nech sa obeťou nestane ten posledný mechanik ktorý menil rozvody.Neštastník to zlízne,lebo po rozvodoch ide STK,a majitel "spokojne" motoru z novým rozvodom nakladá koľko len výfukom vyletí

[img]http://s24.postimg.org/zfcaey5ht/Tdi_ventil_opotrebenie.jpg[/img]

Systém kde je použité vahadielko medzi hydroštel a ventil je ešte jedna plocha ktorá prejde ešte väčším devastom.Končí to takto

[img]http://s10.postimg.org/hi27zp6r9/A6_007.jpg[/img]

Treba už iba doložíť ako vyzerá vačka z ohlodanou styčnou plochou a ešte stále nie je koniec.
Ešte treba riešiť dopad toho,že ventil po rokoch práce zaklepaný viac či menej a to zmenší rozsah ktorý je hydroštel schopný svojim rozsahom práce dorovnať.Ak ale sa spočítajú jednotlivé opotrebenia,tak je blízko stav,keď ani nový hydroštel nevie nič napraviť,kedže je presiahnutý rozmer v akom by mal pracovať.Hlúposť mechanikov je nekonečná.Zrovnávajú hlavy či treba či netreba,len pre neschopnosť určiť pôvodný stav a zagarantovať že ho stanovili dobre,teda niesť si zaň zodpovednosť.Nevedia určiť krivosť,hold tri roky učňovky nestačia,ale dnešné stroje (konštruktér) neberú na biedu učňovstva.Majiteľ čo svojou hlúposťou naleje do motora prvú gebuzinu ktorú na družstve čmajzol.
Spočítané a podtrhnuté...hydroštel je neštastný element v motore,ktorý zachraňuje čo sa zachrániť dá,ale hlúposť napraviť nemôže.
Mechanické nastavovanie........u motorov ktoré tento typ majú je tiež jedna velká hromada hriechu.Príde mechanik z IQ húpacieho koňa a nastaví.Motor naďalej nedáva dôvod na spokojnosť.Lebo...ani nenapadne sa pozrieť na dotykové plošky,na vahadielka,na boky vačky atd atd
Podloží sa listová mierka,nastaví skrutečkou aby šla pohybovať bez vôle a OK
Prd makový ...zle.Skutočná vôla je úplne iná
K téme by šlo (kedže typov je veľa) napísať rozhodne dlhšiu prácu než sú diplomovky vysokých škôl sociaálne zameraných,ale nič to nezmení.Lajdáckosť,nedbanlivosť,snaha odbúchať prácu a čím skôr skasírovať,nič sa nezmení,celkový trend aj obraz
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Aha, diky za prvu skutocnu odpoved. Teda podla toho, to vyzera, ze by som musel menit celu vrcnu polovicu motora, aby som s tym zvukom nieco urobil. To samozrejme nebudem, dojazdi sa to a hotovo.

Mne len nejako nejde do hlavy, kolko tie motory vlastne vydrzia. Ta Xsara ma na tachometri 230 000, co bude iste hlupost.Bola predana v 2002 vo Francuzsku. Niekedy v 2008 alebo 2009 bola dovezena akoze s 180 000 km a odvtedy je mozne krasne sledovat pomerne rovnomerny narast km ktore eviduje STK az po dnesok. Teda, to ze slovensky majitel najazdil po malom meste 50 000 by som aj veril. Otazkou je kolko mohol najazdit Francuz za 6 alebo 7 rokov. Citroen Xsara si zvycajne nekupuju manazeri, co robia 80 000 rocne.

Ked som spominal tu Xantiu, ta ma minimalne 360 000, lebo tolko ma na tachometri (od stavu cca 140 000 som jazdil ja). Motor akusticky v podstatne lepsom stave a to bol chipovany. Podla toho stavu motora mi som typoval, ze ta Xsara ma tristrvrte mil, ale interier tomu rozhodne nenapoveda. Napr sedadlo vodica vobec nie je vysedene .

Nejako mi to nejde do hlavy. Musi tam byt este nejaky faktor, ktory rozhoduje, ako ten motor rychlo odide. Teda tvlastne tie ventily s celou mechanikou, samotny motor je O.K.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

cviro123...jednoznačne.My si nič nenahovárajme,deje sa to čo sa musí.Ak už snímač zdvihu ihly (napr.) u PSA motora prestane dávať impulz,myslím že reálne hrozí že to tak ostane kým nedôjde k výmene vstrekov.Že tu nik nemení špičky vstrekov (a to stoja ho..no) ani náhodou,lebo to ešte ide,je úplne isté.Ale..dopad to má.
A ako píše aj cviro,dopad má xy vecí a okolností o ktorých nemáte ani potuchy.Koho by na SVK napadlo z príležitosti výročia 200 tis kilometra bez nehody vymeniť hydroštel.Pritom už dávno spolupôsobí na zväčšenom opotrebení ostatných dielov.Na to sa nik nepozrie,kým to vôbec pôjde.Ze majú veci životnosť,a patrilo by sa ich aj napriek tomu že problém nerobia vymeniť ?! Nebudte smiešny.Všetko na SVK sa mení keď ...sa zlomí,klepe,zastane atd
No a ešte z hlúposti mechanika keďf nevie či je dobrý alebo zlý.

misoV50....už iba odpoviem na túto vetu...... Teda podla toho, to vyzera, ze by som musel menit celu vrcnu polovicu motora, aby som s tym zvukom nieco urobil.

Odpoveď je nie.Používaj olej aký tam patrí,vymieňaj po 10 tis.Dávaj si stav vršku skontrolvať (bože len komu to neviem) a dla výsledku rob potrebné kroky.
Nemusíš,ale potom je to na x faktoroch (pri dovozoch xyz faktorov) kedy a čo klakne.A to ešte pokračuje okolnosťami ako je z motorom zachádzané.Ale...to čo sa zdá byť nemožné,platí naplno.Komplet celá tzv hydraulika rozvodu sa mení kompletne napr u 2,5 TDI V6 Menia sa 4x vačky,24x čočky,24x vahadielka,24x hydroštely,24x tesnítka,2x tesnenia krytov a to rozhodne je pár bubáčikov,plus práca vydá na kúpu nenáročného auta.A robí sa to,a inak to rozumný mechanik ani ako prácu nezoberie,ale to je iný tanier.
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

cviro123 napísal:A vstrek a hruby chod s tym mozno suvisiaci si vylucil na zaklade coho, ze lejes cistiace pripravky? Vycistenie sania, a nova adaptacia pre vstrekovace v dvoch hodnotach pre 230 a 600bar jedno volnobeh druhe v rozmedzi 1000-2000 otacok a plus adaptacia ostatnych suvisiacich suciastok znizila hlucnost motora o 100% /mimo ineho vaznejsieho problemu/ si dovolim povedat z multikary sa stal motor, ktory nepocujes ist ma krasny makky chod. To len pre priklad. Bonus navrch znizilo sa mnozstvo vstrekovaneho paliva na volnobehu z 10mg na 5mg.
A tu adaptaciu si robil na starom vstreku, ktory ma mozno 400 000 nabehane? (Alebo si daval nove vstreky a tie sa samozrejme maju po montazi adaptovat).
Diehardqo
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Diehardqo »

Mam doma rozobrany 2.0HDi z roku 2002 (79kW). Ten motor ked som otvoril tak je uplne ako novy. Presne co tu pisal mhlavaty je kopec veci, ktore mechanici ignoruju. Ale bol som prekvapeny v akom stave je ten motor, ktory mam a to mal na konte 240 000km. Sudica podla jeho stavu, milion kilometrov nalieta ako divy este. Inak ako pisali dalsi. Preco neriesis zakladne veci ako napr. sanie?

Prikladam obrazok vstupu sania na motore z tdci fordu pri 220 000km

2.0hdi su jedny z najlepsich motorov, ktore su. Ale ako kazdy motor potrebuju starostlivost. A ked ju nedostali, tak o to dokladnejsiu "generalku". A nie len nalievanie aditiv, ktore pripadne akurat tak uvolni sajrajt, ktory kade-tade je a este narobi viac skody.

Obrázok
Obrázok
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

A ako s tym suvisi sanie?

Verim, ze keby som ho rozobral, vyzera presne ako na tej fotke. To je aj dovod preco to auto na rovinke nedava 180 km/h ako ma ale iba 165 km/h (prave vcera som to skusal).

Je to logicke, je to ako ked mas 5O rokov zapchate cievy, alebo astmu a mal by si bezat s 20 rocnym.

Lenze mne nevadi, ze auto ma mozno 10 koni menej, mne vadi, ze klepe a chroce, ked sa pohynas na stbrt plynu v meste na krizovatke.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Doplním to iba o zamyslenie ktoré prakticky vždy uniká pozornosti...veci súvisia.Tu sa treba opätovne vrátiť na začiatok témy...hydroštel a spol. (vo všetkých variantách)
Už som to písal,čo spôsobuje neriešenie alebo neúplné riešenie,zanedbávanie rozvodu.Moderné motory majú časovanie ventilov riešené tak,že v hornej úrovni piestu dochádza k zatváraniu výfukového ventilu značne po prehupnutí pohybu piestu cez horný bod,tj po hornej úvrati.Tým sa využíva energia a zotrvačnosť prúdu vzduchu na maximálne vyčistenie priestoru od spalín.Ibaže začína nasávací takt ale ten zase pred začiatom pohybu piestu nadol.Preto sú v honom bode piestu oba ventily otvorené.Následok ..pulzácia v prúde vzduchu.Samozrejme že zasahuje aj ústie vstupu odsávania olejových pár.Ďalej už veľa ozaj netreba.Ako píše cviro,sanie naložené tak,že z pôvodného prierezu pre sanie je tretina spôsobí nemožnosť volného priechodu a všetko sa to spojí do jedného krásneho kolabovania a núdzových stavov.Už TDi na ktoré nebolo siahané od nova a má cca niekedy iba 120 tis km,má priechod plúc zredukovaný na polovicu.Príde prvá kritická potreba výkonu (predbiehanie) a núdzový stav je tu.ˇKto prežil,príde,zelený,modrý a ..posr.tý ale konečne poučený že všetko je odtiaľ - potiaľ.Lebo veci súvisia.Kceli ste výkony,tak ich máte.Toto je daň nevyhnutná ktorá sa za to platí.Kto nechce chápať,môže ho stáť že si nové skúsenosti preberie zo sv Petrom.
Bol by som zvedavý ako by si klepali na čelo ľudia,ak by im niekto dal do úst kus kúsok zahradnej hadice o priemere malíčka a kázal bežať o dušu.Hlúpe ? Ale svojim motorom to bežne robíte.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 67 neregistrovaných