Nakoľko je reálna priemerná spotreba reálna?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4686
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
Nakoľko je reálna priemerná spotreba reálna?
Nazdar páni, nasledovná situácia...
Prídem na čerpačku, natankujem do plnej a vynulujem počítadlo km... Prejdem presne 100km, prídem na pumpu, stlačím čudlík a tanknem do plnej... Dotankujem 7.25l čím získam svoju priemerku na 100km...
Otázka:
Na koľko sa dá v takomto prípade rátať s odchýlkou tankovacej pištole? Bude 10 z 10 tankovaní vždy rovnakých? Bude dotankovanie do plnej vždy do 100% nádrže alebo tankovacia pištoľ pri každom tankovaní napumpuje s odchýlkou +- 5 či 10 %...?
Nakoľko je pre mnohých ľudí spotreba modla, je tak rozdiel vyrátať 7.25l alebo 7.75l či 6.60l
Ide o čisto filozofickú otázku, ak mi ozrejmíte princíp fungovania tankovacej pištole a jej reálne možnosti pri rátaní priemernej spotreby, budem rád ;)
Prídem na čerpačku, natankujem do plnej a vynulujem počítadlo km... Prejdem presne 100km, prídem na pumpu, stlačím čudlík a tanknem do plnej... Dotankujem 7.25l čím získam svoju priemerku na 100km...
Otázka:
Na koľko sa dá v takomto prípade rátať s odchýlkou tankovacej pištole? Bude 10 z 10 tankovaní vždy rovnakých? Bude dotankovanie do plnej vždy do 100% nádrže alebo tankovacia pištoľ pri každom tankovaní napumpuje s odchýlkou +- 5 či 10 %...?
Nakoľko je pre mnohých ľudí spotreba modla, je tak rozdiel vyrátať 7.25l alebo 7.75l či 6.60l
Ide o čisto filozofickú otázku, ak mi ozrejmíte princíp fungovania tankovacej pištole a jej reálne možnosti pri rátaní priemernej spotreby, budem rád ;)
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
tak to nedotankuvajj po prejdeni 100km ale 500km pripadne po vyjazdeni nadrze a budes kusok mudrejsi
Naposledy upravil/-a patko1 v 05.03.2014 00:14, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 28.07.2011 07:35 Zdieľať na Facebook
ja natankujem v BA plnú a urobím cca 670km, natankujem v AT plnú a urobím 800km na tej istej trase, takže asi tak fungujú tankovacie pištole a kvalita u mňa podotýkam benzínu.
na diesly natankujem v BA plnú a urobím 940km, natankujem v AT a urobím aj 1150km, opäť podotýkam tie isté trasy v rovnakýcjh časoch pri cca rovnako hustej prevádzke na komunikácii s rovnako ťažkou nohou na pedáli.
ani žena mi neverila ale už som ju časom presvedčil keď som aj jej raz natankoval tu a raz v at
na diesly natankujem v BA plnú a urobím 940km, natankujem v AT a urobím aj 1150km, opäť podotýkam tie isté trasy v rovnakýcjh časoch pri cca rovnako hustej prevádzke na komunikácii s rovnako ťažkou nohou na pedáli.
ani žena mi neverila ale už som ju časom presvedčil keď som aj jej raz natankoval tu a raz v at
-
- Príspevky: 1239
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1119
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
ja som to raz robil na 20 natankovaní do plna a pokaždé zápis km,doma v exceli tabulečka so vzorcom a hneď to bolo jasné
neviem síce nakoľko sú tie tankovacie pištole presné ale určite zahrá svoju úlohu aj teplota paliva, je rozdiel tankovať v lete keď benzín viac pení a v zime.preto je vhodné ako už nadomnou spomínali minimálne dať jednu plnú a aj tam môže biť rozdiel 1-2 deci pri meraní.
neviem síce nakoľko sú tie tankovacie pištole presné ale určite zahrá svoju úlohu aj teplota paliva, je rozdiel tankovať v lete keď benzín viac pení a v zime.preto je vhodné ako už nadomnou spomínali minimálne dať jednu plnú a aj tam môže biť rozdiel 1-2 deci pri meraní.
-
- Príspevky: 609
- Dátum registrácie: 03.04.2009 19:16 Zdieľať na Facebook
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4686
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
Vďaka zatiaľ za postrehy..
V prvom rade tu však nejde o moju evidenciu priemernej spotreby. Mám evidovaných 47 tankovaní, VŽDY do plnej keď mám blízko k rezerve: http://opel-astra.spotreba.sk/opel-astr ... 20956.html
Ako som napísal vyššie, ide skôr o čisto filozofickú otázku.. Na koľko pri takejto evidencii, alebo pri evidencii po prejdení 100km treba hľadiet na faktor "tankovacia pištol", prípadne ďalšie faktory...?
Možno by bolo najjednoduchšie si to vyskúšať a porovnať s doterajšími evidovanými tankovaniami... Možno to aj vyskúšam a dám vedieť ;)
Pointou mojej otázky však ostáva, na koľko má pre niekoho význam robiť takéto meranie a či vôbec...? X-krát ste sa mali možnosť stretnúť s názorom: "Šak prejdi 100km a natankuj do plnej" keď sa riešila otázka priemernej spotreby, palubného PC a pod...
V prvom rade tu však nejde o moju evidenciu priemernej spotreby. Mám evidovaných 47 tankovaní, VŽDY do plnej keď mám blízko k rezerve: http://opel-astra.spotreba.sk/opel-astr ... 20956.html
Ako som napísal vyššie, ide skôr o čisto filozofickú otázku.. Na koľko pri takejto evidencii, alebo pri evidencii po prejdení 100km treba hľadiet na faktor "tankovacia pištol", prípadne ďalšie faktory...?
Možno by bolo najjednoduchšie si to vyskúšať a porovnať s doterajšími evidovanými tankovaniami... Možno to aj vyskúšam a dám vedieť ;)
Pointou mojej otázky však ostáva, na koľko má pre niekoho význam robiť takéto meranie a či vôbec...? X-krát ste sa mali možnosť stretnúť s názorom: "Šak prejdi 100km a natankuj do plnej" keď sa riešila otázka priemernej spotreby, palubného PC a pod...
-
- Príspevky: 329
- Dátum registrácie: 18.09.2008 20:48 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
ja porovnavam plnu nadrz po takmer rezervu - teda aktualne po cca 900km.
v kazdom pripade, pri rovnakom profile trate pozorujem odchylku cca 0,3litra/100 km. (rovnaka pumpa, zvycajne rovnaky stojan, rovnaky profil trate).
Akakolvek zmena profilu trate uz odchylku zvacsuje.
Celkovo mozem povedat, ze sa trafim do "kombinovanej spotreby" podla udajov vyrobcu. Co znamena, ze kedze je to prevazne mimo mesto, ze v skutocnosti je to o cca 1 liter viac ako uvadza vyrobca pre mimo mesto.
Zaverom - na viacerych autach moja spotreba realne prevysuje tabulkovu o cca 1 liter.
v kazdom pripade, pri rovnakom profile trate pozorujem odchylku cca 0,3litra/100 km. (rovnaka pumpa, zvycajne rovnaky stojan, rovnaky profil trate).
Akakolvek zmena profilu trate uz odchylku zvacsuje.
Celkovo mozem povedat, ze sa trafim do "kombinovanej spotreby" podla udajov vyrobcu. Co znamena, ze kedze je to prevazne mimo mesto, ze v skutocnosti je to o cca 1 liter viac ako uvadza vyrobca pre mimo mesto.
Zaverom - na viacerych autach moja spotreba realne prevysuje tabulkovu o cca 1 liter.
-
- Príspevky: 49
- Dátum registrácie: 04.02.2010 17:05 Zdieľať na Facebook
ja by som spomenul este 1 faktor:
je dlzka tankovacej pistole normalizovana ?
ak nie je, je nutne tankovat na rovnakej pumpe
ak je niektora pistol kratsia/dlhsia povedzme o 4-6 mm, tak to dokaze urobit rozdiel
EDIT
aj ked teraz pozeram foto nadrze, tak tie privodne rury do nadrze maju maly priemer, cize ten rozdiel v objeme bude zanedbatelny
je dlzka tankovacej pistole normalizovana ?
ak nie je, je nutne tankovat na rovnakej pumpe
ak je niektora pistol kratsia/dlhsia povedzme o 4-6 mm, tak to dokaze urobit rozdiel
EDIT
aj ked teraz pozeram foto nadrze, tak tie privodne rury do nadrze maju maly priemer, cize ten rozdiel v objeme bude zanedbatelny
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Panebože prečo?
Ak Ti dám cólštok, ťažko ho budeš používať ako náradie pri výrobe nejakého dielu na sústruhu kde potrebuješ merať na stotinu mm. Relevantný údaj o spotrebe vznikne pri dlhodobom sledovaní a zapisovaní KM a natankovaného paliva....pri 100km by som to robil len a len že tá istá pumpa a ten istý stojan a pištol zasunutá presne v tej istej polohe v nádrži.A ešte sme nebrali do úvahy teplotnú rozťažnosť paliva v nádrži v aute .
Ak Ti dám cólštok, ťažko ho budeš používať ako náradie pri výrobe nejakého dielu na sústruhu kde potrebuješ merať na stotinu mm. Relevantný údaj o spotrebe vznikne pri dlhodobom sledovaní a zapisovaní KM a natankovaného paliva....pri 100km by som to robil len a len že tá istá pumpa a ten istý stojan a pištol zasunutá presne v tej istej polohe v nádrži.A ešte sme nebrali do úvahy teplotnú rozťažnosť paliva v nádrži v aute .
-
- Príspevky: 49
- Dátum registrácie: 04.02.2010 17:05 Zdieľať na Facebook
co ma sustruh spolocne s dlzkou pistole ?
iny vyrobca!
ina montaz!
to su veci ktore ovplyvnuju dlzku pistole (ak to nieje normalizovane)
zadavatela temy zaujima odchylka stojanu a nie tvoje dlhodobe zapisovanie km..
takze dlzka pistole a jej spravne "zarazenie" do hrdla moze sposobovat vacsie odchylky ako je chyba kalibracie samotneho stojana
ta poznamka o teplotnej roztaznosti je ok, ale nemam predstavu ake objemove zmeny dokaze palivo robit
iny vyrobca!
ina montaz!
to su veci ktore ovplyvnuju dlzku pistole (ak to nieje normalizovane)
zadavatela temy zaujima odchylka stojanu a nie tvoje dlhodobe zapisovanie km..
takze dlzka pistole a jej spravne "zarazenie" do hrdla moze sposobovat vacsie odchylky ako je chyba kalibracie samotneho stojana
ta poznamka o teplotnej roztaznosti je ok, ale nemam predstavu ake objemove zmeny dokaze palivo robit
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných