Najvýkonnejší motor na svete

Sem móžete poukázať na zaujímavý web v oblasti auto-moto, nie reklama...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

foter
moderátor fóra
Príspevky: 11354
Dátum registrácie: 28.07.2008 20:32
Bydlisko: East
Zdieľať na Facebook

Najvýkonnejší motor na svete

Príspevok od používateľa foter »

http://auto.sme.sk/c/20226659/viete-aky ... svete.html

Viete, ktorý spaľovací motor je najvýkonnejší na svete?
Popri ňom aj 20-valec Caterpillar s objemom 105,8 litra pôsobí len ako hračka.Za hodinu prevádzky v úspornom režime spotrebuje 6300 litrov ťažkého vykurovacieho oleja.
marek.x
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 24.04.2010 21:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marek.x »

Dúfam, že ráno chytá na prvý krát....
tomket11
Príspevky: 558
Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomket11 »

By ma zaujimalo, ako prebieha výmena oleja. :D
Alebo, že by tam bola celoživotná náplň?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Až na to,že najvýkonnejšia varianta má 109 tis kw a vyše miliona Nm
čo ale mňa dostalo najviac je že cca 100 ot
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A ja som zase zvedavý kde to má DPF filter :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
Milan na konci videa bolo , že budú ponúkať aj výkonnejšiu variantu ,kde bude zdvih až 3,5m a tá má mať len 70 - 80rpm.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Milan velke lodne motory proste maju propelu na priamo :41c2: , nemas prevodovku odpada problem navyse...

Male otacky nahravaju ekonomike, zivotnosti agregatu a regulacia od rychlosti lode sa da prirovnat k variabilite u turba...byva dost casto ze samotne listy vrtule maju menitelny nabehovy uhol, tym je dany optimalny tah pri roznych rychlostiach...

Este take perlicky spomeniem, velke agretaty mavaju moznost reverzu, cize su schopne tocit sa aj tak aj tak lol, startovanie je pochopitelne vzduchom, to je dufam zrejme ze elektrika tam nema co robit a este pikoska, je tu moznost pretacat studeny agregat bez kompresie, kvoli predmazaniu lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čo je pozoruhodné...dvojtakt,ekológia výbarná,účinnosť atakuje hranicu 50% ...a to už je sila
Ano náhon vrtule je direkt,a to ak si predstavím hmotnosť a zotrvačnú silu ešte tej hriadele,tak mi cvrká
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Neviem ci aj tento, ja som clanok necital, priznavam...ale volakedy naj naj naj boli 2 takt kriziakove...pri tom zdvihu je priestor aby predkompresiu robil priestor pod piestom, netreba ako u trabantu cely karter a s tym problemy s mazanim, kvoli priamovstreku sa vyplachuje valec cistym vzduchom :41c2: , recirkulacia u dvojtaktu netreba, vyplachnutie neni nikdy dokonale logicky

Akoze tie spojovacie hriadele su uzasne :), ved len to co som videl sustruhy na riecne lodky z dunaja maju tusim 20 metrov maximum :40bd: , teraz si predstav ze musis mat len od vlastnej vahy podporu, lebo upnut konce nejako nevychadza dobre :40bd:

No a to palivo tazke...to je ina sranda...uz pri beznej teplote to skor vypada ako asfalt lol, nalozis skor lopatou ako cerpadlom lol , teraz si predstav ze to musis dostat z nadrze do trysky pod tlakom :40bd: , predohrev je sakra ze nutnost :40bd: , kto sa spyta ako toto vsetko studene rozhybat ? No maju moznost logicky bezat aj na lahke palivo...ukrutne drahe v porovnani s tym maglajzom, co je skor surova ropa ako nejaky produkt rafinerky, takze spustat sa musi - najprv predmazeme a tocime to zo vzdusnikov, potom zohriat lahkym palivom a ked funguje teplotna bilancia mozeme fungovat na ten hnus :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

ked najmensia skrutka na motore je M24 :D:D
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hmm,predpokladám že drží výrobný štítok
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

V clanku je ten motor pomenovany vyrazom "turbodiesel" ...
Ten motor bezi v podstate neustale, cele mesiace sa nezastavi (cca 280 dni)...
Naj je, ze zopar tychto lodi vytvori tolko emisii, co vsetky auta na svete... V podstate neexistuju emisne normy a nas buzeruju roznymi euronormami, ktore nas stoja velke peniaze.


http://www.cas.sk/clanok/115429/15-najv ... uta-sveta/


Ohladom toho paliva. Ano, dokaze papat aj naftu, pri startovani, nez sa ohreje, avsak dnes uz asi aj koli obmadzeniam, kedze niekde platia zakony, ze do nejakej vzdialenost (370km?) od pobrezia tieto lode nemozu spalovat ten mazut, ale iba naftu...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

O tom obmedzeni nic neviem, ale tak nejak minimalne 15rokov uz nesledujem aktualny vyvoj...v dnesnej dobe sa kazda sprostost da tazko vylucit...

K tomu tazkemu palivu a zakazu do nejakych km pri pobrezi asi tolko, ze koncom 90tych rokov, ked este v komarne bezala vyroba, dosla od nemeckeho zakaznika poziadavka, aby aj pomocne agregaty bezali na tazke palivo :41c2: :41c2: , to je realny fakt z praxe, tieto sa pouzivaju samozrejme na ine veci ako pohon a to hlavne ked je zakotvena v pristave !!! Jednak rozne cerpadla treba hnat, elektriku robit, trebars aj ten vzduch k startu hlavneho stroja vyrobit atd atd, aj tam im ciganom nemeckym bolo luto naftu minat :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

oco13 napísal:A ja som zase zvedavý kde to má DPF filter :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
...
Oco a načo by bol lodi DPF? Jednak má zlomok spotreby kamiónu (som si pri tomto spomenul na ten bulvárny nezmysel o spotrebe 7 najvačších lodí), jednak nevypúšťa emisie v zastavaných oblastiach.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Dpf lol? Ved staci porozmyslat asi ake velke namensie sadze dokaze produkovat vstrek s hafom casu, ktory vali palivo do valca rozmeru vytahovej kabiny :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Acon "načo by bol lodi dpf?" - nuž nato že ide o princíp alebo všetci alebo nikto. Všetky škodliviny ostanú tam kde ich loď vypustí??? také niečo ako vietor a morské prúdy sú len na Marse ,že?? Ak sa chceme hrať na spravodlivosť tak rovnakú normu na emisie a filtre bude mať auto ,lokomotíva ,loď a elektromobilom to prepočítame. Inak je to len zásterka na buzeráciu tých čo sa nemôžu brániť. lol lol lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Zaujímavé stránky, odkazy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných