Najvýkonnejší motor na svete
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 11354
- Dátum registrácie: 28.07.2008 20:32
- Bydlisko: East Zdieľať na Facebook
Najvýkonnejší motor na svete
http://auto.sme.sk/c/20226659/viete-aky ... svete.html
Viete, ktorý spaľovací motor je najvýkonnejší na svete?
Viete, ktorý spaľovací motor je najvýkonnejší na svete?
Popri ňom aj 20-valec Caterpillar s objemom 105,8 litra pôsobí len ako hračka.Za hodinu prevádzky v úspornom režime spotrebuje 6300 litrov ťažkého vykurovacieho oleja.
-
- Príspevky: 76
- Dátum registrácie: 24.04.2010 21:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Milan velke lodne motory proste maju propelu na priamo , nemas prevodovku odpada problem navyse...
Male otacky nahravaju ekonomike, zivotnosti agregatu a regulacia od rychlosti lode sa da prirovnat k variabilite u turba...byva dost casto ze samotne listy vrtule maju menitelny nabehovy uhol, tym je dany optimalny tah pri roznych rychlostiach...
Este take perlicky spomeniem, velke agretaty mavaju moznost reverzu, cize su schopne tocit sa aj tak aj tak , startovanie je pochopitelne vzduchom, to je dufam zrejme ze elektrika tam nema co robit a este pikoska, je tu moznost pretacat studeny agregat bez kompresie, kvoli predmazaniu
Male otacky nahravaju ekonomike, zivotnosti agregatu a regulacia od rychlosti lode sa da prirovnat k variabilite u turba...byva dost casto ze samotne listy vrtule maju menitelny nabehovy uhol, tym je dany optimalny tah pri roznych rychlostiach...
Este take perlicky spomeniem, velke agretaty mavaju moznost reverzu, cize su schopne tocit sa aj tak aj tak , startovanie je pochopitelne vzduchom, to je dufam zrejme ze elektrika tam nema co robit a este pikoska, je tu moznost pretacat studeny agregat bez kompresie, kvoli predmazaniu
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Neviem ci aj tento, ja som clanok necital, priznavam...ale volakedy naj naj naj boli 2 takt kriziakove...pri tom zdvihu je priestor aby predkompresiu robil priestor pod piestom, netreba ako u trabantu cely karter a s tym problemy s mazanim, kvoli priamovstreku sa vyplachuje valec cistym vzduchom , recirkulacia u dvojtaktu netreba, vyplachnutie neni nikdy dokonale logicky
Akoze tie spojovacie hriadele su uzasne , ved len to co som videl sustruhy na riecne lodky z dunaja maju tusim 20 metrov maximum , teraz si predstav ze musis mat len od vlastnej vahy podporu, lebo upnut konce nejako nevychadza dobre
No a to palivo tazke...to je ina sranda...uz pri beznej teplote to skor vypada ako asfalt , nalozis skor lopatou ako cerpadlom , teraz si predstav ze to musis dostat z nadrze do trysky pod tlakom , predohrev je sakra ze nutnost , kto sa spyta ako toto vsetko studene rozhybat ? No maju moznost logicky bezat aj na lahke palivo...ukrutne drahe v porovnani s tym maglajzom, co je skor surova ropa ako nejaky produkt rafinerky, takze spustat sa musi - najprv predmazeme a tocime to zo vzdusnikov, potom zohriat lahkym palivom a ked funguje teplotna bilancia mozeme fungovat na ten hnus
Akoze tie spojovacie hriadele su uzasne , ved len to co som videl sustruhy na riecne lodky z dunaja maju tusim 20 metrov maximum , teraz si predstav ze musis mat len od vlastnej vahy podporu, lebo upnut konce nejako nevychadza dobre
No a to palivo tazke...to je ina sranda...uz pri beznej teplote to skor vypada ako asfalt , nalozis skor lopatou ako cerpadlom , teraz si predstav ze to musis dostat z nadrze do trysky pod tlakom , predohrev je sakra ze nutnost , kto sa spyta ako toto vsetko studene rozhybat ? No maju moznost logicky bezat aj na lahke palivo...ukrutne drahe v porovnani s tym maglajzom, co je skor surova ropa ako nejaky produkt rafinerky, takze spustat sa musi - najprv predmazeme a tocime to zo vzdusnikov, potom zohriat lahkym palivom a ked funguje teplotna bilancia mozeme fungovat na ten hnus
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
V clanku je ten motor pomenovany vyrazom "turbodiesel" ...
Ten motor bezi v podstate neustale, cele mesiace sa nezastavi (cca 280 dni)...
Naj je, ze zopar tychto lodi vytvori tolko emisii, co vsetky auta na svete... V podstate neexistuju emisne normy a nas buzeruju roznymi euronormami, ktore nas stoja velke peniaze.
http://www.cas.sk/clanok/115429/15-najv ... uta-sveta/
Ohladom toho paliva. Ano, dokaze papat aj naftu, pri startovani, nez sa ohreje, avsak dnes uz asi aj koli obmadzeniam, kedze niekde platia zakony, ze do nejakej vzdialenost (370km?) od pobrezia tieto lode nemozu spalovat ten mazut, ale iba naftu...
Ten motor bezi v podstate neustale, cele mesiace sa nezastavi (cca 280 dni)...
Naj je, ze zopar tychto lodi vytvori tolko emisii, co vsetky auta na svete... V podstate neexistuju emisne normy a nas buzeruju roznymi euronormami, ktore nas stoja velke peniaze.
http://www.cas.sk/clanok/115429/15-najv ... uta-sveta/
Ohladom toho paliva. Ano, dokaze papat aj naftu, pri startovani, nez sa ohreje, avsak dnes uz asi aj koli obmadzeniam, kedze niekde platia zakony, ze do nejakej vzdialenost (370km?) od pobrezia tieto lode nemozu spalovat ten mazut, ale iba naftu...
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
O tom obmedzeni nic neviem, ale tak nejak minimalne 15rokov uz nesledujem aktualny vyvoj...v dnesnej dobe sa kazda sprostost da tazko vylucit...
K tomu tazkemu palivu a zakazu do nejakych km pri pobrezi asi tolko, ze koncom 90tych rokov, ked este v komarne bezala vyroba, dosla od nemeckeho zakaznika poziadavka, aby aj pomocne agregaty bezali na tazke palivo , to je realny fakt z praxe, tieto sa pouzivaju samozrejme na ine veci ako pohon a to hlavne ked je zakotvena v pristave !!! Jednak rozne cerpadla treba hnat, elektriku robit, trebars aj ten vzduch k startu hlavneho stroja vyrobit atd atd, aj tam im ciganom nemeckym bolo luto naftu minat
K tomu tazkemu palivu a zakazu do nejakych km pri pobrezi asi tolko, ze koncom 90tych rokov, ked este v komarne bezala vyroba, dosla od nemeckeho zakaznika poziadavka, aby aj pomocne agregaty bezali na tazke palivo , to je realny fakt z praxe, tieto sa pouzivaju samozrejme na ine veci ako pohon a to hlavne ked je zakotvena v pristave !!! Jednak rozne cerpadla treba hnat, elektriku robit, trebars aj ten vzduch k startu hlavneho stroja vyrobit atd atd, aj tam im ciganom nemeckym bolo luto naftu minat
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Acon "načo by bol lodi dpf?" - nuž nato že ide o princíp alebo všetci alebo nikto. Všetky škodliviny ostanú tam kde ich loď vypustí??? také niečo ako vietor a morské prúdy sú len na Marse ,že?? Ak sa chceme hrať na spravodlivosť tak rovnakú normu na emisie a filtre bude mať auto ,lokomotíva ,loď a elektromobilom to prepočítame. Inak je to len zásterka na buzeráciu tých čo sa nemôžu brániť.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných