Najcastejsie poruchy starych dieslov

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Najcastejsie poruchy starych dieslov

Príspevok od používateľa biker610i »

Caute som si vsimol ze tu je nova sekcia tak sem pridam moje skusenosti s poruchami starych dieslovych aut ,cize touto temou chcem len upozornit tych ktori uvazuju nad kupou stareho diesla tak aby ratali s tymito vecami

Najcastejsie poruchy:

1. v mrazoch umenie nastartovat aj napriek novym zhavicom a plne nabitej baterke, ked sa aj podari v tych silnejsich mrazoch motor natocit ide vyskocit zpod kapoty a zadymi cele parkovisko

2. problemy zo startermi (bud su pomale tocky alebo netocia uz vobec)

3.unika olej z motora a prevodovky (pripadne posilovaca riadenia)
treba sledovat hladinu olejov

4. mozna vysoka spotreba motoroveho oleja (kludne aj 3l na1000 km)

5. prasknuta hlava alebo tesnenie pod hlavou

6. moze prasknut hadica/hadicka chladiaceho,brzdoveho alebo palivoveho systemu

( auta: fiat uno 1.3D a skoda felicia 1.9D)
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

A ono sa ani nedá hovoriť o poruchách ako o totálne zodratom motore...
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

citroen ax, 1.4 diesel - ďaleko cez 400 tis km... prevodovka tesná, motor tesný - malý únik cez simering kľuky, riešenie počas výmeny rozvodov, čerpadlo tesné. štartovanie na brnk aj v najväčších mrazoch, po predaji pred dvomi rokmi som s majiteľom v kontakte, motor je dodnes vo vynikajúcej kondícii, spotrebu cez 4 litre ešte nikdy nemal...

ďalšia skúsenosť - volvo V70, 2,5 TDI, 280 tis km - nikde nepresakovala ani kvapka oleja, turbo suché, prevodovka suchá, motor tieť, spotreba paliva úžasných do 5,5 l na 100km.

ďalší zákazník - vw toledo prvej generácie, 1.9d, 400 tis km, nikde ani kvapka oleja, bezproblémové štarty.

ďalší zákazník - renault scénic, 1.9d, 350 tis km, motor, čerpadlo suchučké, štartuje na šupu

atď....

všetko je to len a len o tom, kto sa ako o auto stará. A aby motor vydržal čo najdlhšie, stačí len málo - vymeniť mu pravidelne olej a filtre a on pôjde. Samozrejme, diesel nevytáčame, pokiaľ nie je zahriaty na prevádzkovú teplotu, zlé správanie k motoru dá po fraku kompresii.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Biki tiez si myslim ze tie tvoje cirkusy su sposobene zlepsovakmi typu olej z kamionu s viskozitou 15w-30 samozrejme totalne nevhodny do osobneho auta, s tymi filtrami si nieco spekuloval tusim tiez... a predovsetkym si SIALENE ZLE tie auta kupil, vid tvoja tema o sucasnej felicii a jej mechanikoch a nastavovani rozvodov a teceni vstrekovacov a... a... a... naftu uz tankujes inu ako z kamionu ?

Ja osobne by som nikdy v zivote ten konkretny kus felicie nekupil co mas ty doma. Hovori sa tomu rozumiet autam. Lenze ty nevidis nic ine len spotrebu spotrebu spotrebu, PRESNE AKO KAZDY NAIVNY HLUPUCKY SLOVENSKY OBCAN. Velmi dobre povedal v tvojej teme o tvojej felicii tvoj kamarat ze si mal proste kupit benzin a namiesto 5.5litra nafty jazdit za 6.5 litra benzinu a problemy nepoznat.

Ale niekomu sa taketo veci vysvetlit proste nedaju.

Poznam zopar aut co maju cez tretinu miliona kilometrov (z jedneho strieborneho Šaranoidu som napriklad robil tu prezentovane video o nastavovani rozvodov), benzinove aj dieslove, poznam zopar aut co maju cez pol miliona, moj dodavatel vozov ma spedičku a tam nie je jedno jedine auto co by malo menej ako pol miliona. Ani jedno z nich NIKDY nemalo take problemy ako KAZDE tvoje auto. Mam vela kamaratov co maju vselijake auta ale nikto s takymi problemami ako ty.

Spotreba oleja 3l na vymenny interval je hadam vela na vsetky auta co mame v rodine dohromady. Krvácanie motora, prevodoviek a vstrekovacov je nam tiez totalne nezname.

Poznamka : cely zivot som vlastnil LEN pouzivane auta, nikdy nie nove. A to som ich mal viac ako ty lebo mam viac rokov - ty si mal dve... a so vsetkymi uzasne problemy.


Dieslove problemy ktore mas ty su sposobene niecim uplne inym ako je technicky design ku ktoremu smeruje tato tema. Chod sa opytat poctivych BOHATYCH majitelov napriklad fordu mondeo ake mali NEZAVINENE problemy, ako im padli vstrekovace za mnoho stoviek eur a pritom nic nespravili zle, ako majitelom 1.6d focusov a inych aut kde sa tato francuzska kravina pouziva (volva, mazdy, vsetky francuzske auticka) padaju turba kvoli zanesenemu mazaciemu traktu a sitkam v nich co musel vymysliet hotovy intergalakticky genius... chod sa opytat majitelov 1.9tdi ako im padaju dvojhmoty za mnohostoviek eur lebo kazdy tie motory podtaca ako sialeny, chod sa pobavit s majitelmi commonrail vstrekovacov kolko stali ich špricky po 150.000km...

to su skutocne dieslove problemy a nie to ze tebe nejaky PRIBLBLY BAMBUS NA DEDINE nedokaze ani posrate rozvody vymenit bez toho aby ti nedodrbal cely motor a nedokaze ani cerpadlo nastavit.


Nejdem zadrapovat, ale:
PS: ako si na tom s rozvodmi ? Uz ti ich niekto opravil ? Ako si na tom s cerpadlom, uz ti auto nastartuje bez minutoveho trapenia ked je chladnejsie ako sedem stupnov nad nulou ? Co vstrekovac, este furt tecie ?


Neber tieto slova a suvetia v zlom, ty si fasa chalan a my ta vsetci lubime. Len ked sa na vec pozries z vysky tak zistis ze jednoznacne mam pravdu. Chapem ze si mlady, viem ze na nove auto milion korun nemas a ani ti take neradim. Ale kukni sa na tvoje problemy s nadhladom a uvidis cely obrazec. Previerka auta pred kupou, ako si robil ? Servis auta nasledne, ako ti dodrbali ? A mas to.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 09.04.2012 10:53, upravené celkom 3 krát.
mhnat
Príspevky: 537
Dátum registrácie: 12.04.2009 13:50
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhnat »

Peugeot 405 hladký diesel pri 350-tisíc kúpa pri 400 predaj štart na brnk aj -25,nežral olej,a ani netiekol. Auto by do dneska behalo, keby nezhnili uloženia ramien na zadnej náprave.
Takže ako sa o auto staráš tak Ti slúži.
MERCEDES C 180 kompressor 2006/ b
TOYOTA VERSO 2015/1,8 b
IVECO DAILY 1997/ d
http://dobreterasy.sk
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

No neviem, biker, ale podľa mňa si sa sekol... Práveže kopec problémov majú NOVÉ diesle, nie tie staršie. Momentálne presviedčam jednu kamošku, nech si nekupuje diesel ale benzín, lebo chce auto od roku 2008 vyššie. Argumentujem jej, čo všetko jej tam môže odísť, ale ona si stále melie svoje, že už mala diesel a nič jej neodchádzalo. Lenže nechce pochopiť, že práve tie STARÉ diesle sa nekazili - lebo sa tam v podstate ani nemalo čo :d :D neboli dvojhmoty, common raily, EGR, DPF atď atď....

Inak ja som známy odporca dózlov, ale ten čo mám, rok 1990, neznámy počet majiteľov a neznámy počet kilometrov (na budíku je 210 000km, ale neverím, že pri kúpe malo len 135 000...), nemal prisahámbohu ani jednu z porúch, ktorú popisuješ.

Keby tam nejaký idiot nenechal pri výmene trysiek (na šesťvalci) tri staré (ktoré som musel meniť ja), jediná vec okrem bežnej údržby, ktorá sa mi pokazila, bolo 40.- eurové čidlo polohy vačky. Auto mám 4 roky, jazdí každý deň žena do práce, a ja s ním chodím aj na okruh.

Som zástanca benzínov, ale to čo píšeš, proste neplatí všeobecne. Môže to byť prípad vyhonených kýblov, ale určite to neplatí na dózle ako celok.
Naposledy upravil/-a jergusko v 09.04.2012 11:37, upravené celkom 1 krát.
vkist
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 07.11.2010 11:23
Bydlisko: GA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vkist »

Pridam aj moje skusenosti, sice so starymi dieslami velku nemam.Kamarat mal stare BX 1,9D, najazdene necelych 400tis km, v zime -8 C sme tos kusali nastartovat, naskocilo bez zhavenia, nechceli sme tomu verit. Tu vlastne polozim aj otazku znalym, ako turbo, alebop. Hlavaty. je to vobec normalne, ze stary dieslak naskoci v takej zime so zamrznutym motorom BEZ nazhavenia? Sice historiu auta sme nepoznali, to je tiez pravda. Skoda len, zen po tyzdni a 1500km ho rozbil, mohlo dodnes sluzit..
Teraz podme k mojej felicii dieslovej, o ktorej tu biky tolko pise. Mam ju 4 roky, najazdil som na nej 70tis, absolutne bez problemov, kolko ma nejezdenych neviem, ale uprimne by ma to zaujimalo, lebo ten motor ide fakt ako novy, tachcac mi ukazuje 208tis, ale ak sa lepsie pozrie na cifernik, niektore cislice su poskriabane, hlavne prva dvojka, ktoru este pri kupe nebolo vidiet. Odhadujem to tak na cca 400 tis. alemoze byt aj 600. Pre mna to je bezstarostne auto, od kupi som menil po roku alternator, predne blatniky, a pred rokom, cize 3roky po kupe vozidla (neukamenujte ma za to) som menil rozvody, nakolko nafelicii sa da kuknut na rozvodovy remen behom 5 sekund, je vidiet jeho stav, tak som to oddaloval stale. To je vsetka investicia do auta, spotrebu mam vzdy do 5 litrov, ci zima cileto, treba dodat, ze nie som ziadny pretekar, lebo taketo priblizovadlo nato nie je stavane. Chcem tymto povedat len to,ze ja som so starym dieslom spokojny, aj ked ma obcas kolegovia podpichnu, zen co si nekupim uz normalne auto...
Felicia 1.9 D 47kW ´96
Golf 1,9 TDI 66kW ´99
Mercedes E 250 D 83 kW ´93
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

tak, tak...zovseobecnovat na zaklade vlastnych skusnosti je velmi "kratkozrake" a hned je to odhalene, kedze sme na fore, kde sa tu premelu stovky ludi, so stovkami skusenostami.

biker je pravdepodobne mlady chalan, ktory sa proste musel popalit na vlastnych skusenostiach, ale chapem tu situaciu, ked moze mat zadara naftu, rata kazde jedno euro, tak sa nechal zlakat na bezudrzbovu feldu 1.9D s lacnymi ND.

Bohuzial asi po majitelovi, ktory na udrzbu kaslal a plati stale jedno pravidlo : vsetky tie naklady spojene s udrzbou sa tak ci tak ohlasia, je otazne, ktory momentalny majitel (alebo skor jeho penazenka) vozidla si to odnesie.

biky, ked Ti mozem odporucit, feldu doraz pokial sa da (davaj do nej prachy len na udrzbu, ktora je nevyhnutna, s cielom sa BEZPECNE odviezt), az do momentu, pokial Ti bude hnit na dvore, a medzitym si setri na dalsie auto.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
toyot
Príspevky: 270
Dátum registrácie: 14.03.2009 17:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa toyot »

ked vidím čo sa deje s novými supermodernými ,začínam silno uvažovat že si svoju turbodieslovu Carinu E nechám :2f93: síce výkonovo nič moc ale spolah maximálny a bez nákladov ,len olej a filtre
Hyundai1
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hyundai1 »

Fiat Ducato 2,5 D 62-kw .....tachometer - 460 000-km (real tak 900 000-km) na motore sa nerobilo nič , nežral olej a štartoval aj v mrazoch na otáčku , olej kvapkal spod oil vane

Peugeot Boxer 1,9 TD - km 400 000-km v zime padala nafta ak auto nestalo rovno :-) štartoval na brnk no len dosť pri rannom štarte dymil , spotreba oleja žiadna , netesnosti oleja - vana a viko ventilov

Citroen Jumper 2,5 D - KM cez 500 000 , štart na jednotku aj pri -28 čo bolo tuto zimu , len mi odišiel štartér :-) ale kupeny za 50-eur druhý a trada ďalej inak žiaden problém , olej držal od výmeny po výmenu , motor tesnil

VW LT 2,5 SDi - km 260 000-km no len to bolo auto od SK pošty - kupene cez bazar r.v. 1997 takže reálnejšie tak 600 000-km a viac , oil nepapal , trocha presakovala vana tak 1 kvapka pod autom za víkend :-)

Renault Trafic r.v. 2002 1,9 DCi štart bez problemov , km 470 000-km , menene tesnenie pod hlavou , turbo , vstreky , vaha vzduhu , motor oil nebral , netesnosti oil vane
JUMPER - 2,2 - 360 000-km poruchy : vstreky , turbo , motor tesnil , štart super . JUMPER 2,8 HDi - 430 000-km motor bez zásahu včetne vstrekov a turba !!!! motor tesnil , štart super
Hyundai1
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hyundai1 »

no ja som sa stretol s Renaultom Modus 1,2 TCE s 270 000-km a na aute nebola ešte žiadna porucha . Tak ak by boli tie motorčeky všetky také tak 95% záujemcov by bolí viac ak spokojný

no ale tu je reč o starých nafťakoch
m.kocik
Príspevky: 608
Dátum registrácie: 20.10.2007 20:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m.kocik »

no ani stare trandaky neboli zle bezne robia cez pol mega a idu,sice plecharina nic moc,ale robos auta :2f93:
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Mercedes 300D z roku 1987 - 1,4milióna km... Naštartovanie po 7 rokoch:
http://www.youtube.com/watch?v=mP8KCp9PJjU
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

navrhujem teda premenovat tento thread na "Najcastejsie poruchy stareho dizla, ktory vlastni biker"

:40bd:
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

stare trandaky robia milion kilometrov bez zadychania kazdy jeden, dva miliony kilometrov tie co patrili BVV, Brnenske veltrhy a vystavy. Kto tam mate kamosov sa opytajte, na tieto vozy som zabudol - su tam tri kusy co maju zarucene cez dva miliony kilometrov.

Stale jazdia.

Furt bez zastavenia s povodnym motorom a prevodovkou.

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní