Mrznú mi trubky od klímy
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 149
- Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
- Bydlisko: Poprad Zdieľať na Facebook
Mrznú mi trubky od klímy
Momentálne fungujem tak, že pred jazdou namiesto relé spojím drôtom a po príchode do cieľovej stanice drôt vyberiem a vypnem motor (lebo žerie baterku). Freón a olej som si nechal prečerpať a doplniť, lebo som mal úplne prázdny. Výsledná teplota z klímy je -9°C a vyzerá, že všetko funguje ako má. Teda vyzeralo.
Dnes som sa prvykrát po oprave vydal na 120km trasu. Zo začiatku som vyturoval poriadne ventilátor, nech všetko ochladí, rafal mi z toho studený vzduch na šupy a celý interiér pekne ochladilo. Po cca 60-65 kilometroch vzduch prúdiaci z výduchov začal slabnúť, až napokon skoro úplne prestal prúdiť. Zastavil som teda na benzínke, vypol rádio a počul som, ako sa chudák ventilátor snaží tlačiť vzduch do kabíny. Z výduchu však išiel iba vánok, ale ventilátor vydával 120 decibelov. Skúšal som meniť "MODE", ale zo všetkých výduchov to šlo biedne. Otvoril som teda motor a na moje počudovanie bola na trúbke s freónom cca pol centimetrová vrstva ľadu a snehu (ako keby som tú trubku vybral z mrazničky). Vybral som teda drôt z priestoru pre relé, čím som odstavil klímu, za cca 5-10 minút sa tá trubka roztopila, pod autom jazero (asi to roztopené natieklo) a všetko išlo ako keby sa nechumelilo. Ventilátor opäť robil v kokpite víchor a klíma pekne chladila. Bál som sa však to tak nechať. Nevie niekto, čo by to mohlo spôsobovať a o aký problém sa môže jednať?
Dnes som sa prvykrát po oprave vydal na 120km trasu. Zo začiatku som vyturoval poriadne ventilátor, nech všetko ochladí, rafal mi z toho studený vzduch na šupy a celý interiér pekne ochladilo. Po cca 60-65 kilometroch vzduch prúdiaci z výduchov začal slabnúť, až napokon skoro úplne prestal prúdiť. Zastavil som teda na benzínke, vypol rádio a počul som, ako sa chudák ventilátor snaží tlačiť vzduch do kabíny. Z výduchu však išiel iba vánok, ale ventilátor vydával 120 decibelov. Skúšal som meniť "MODE", ale zo všetkých výduchov to šlo biedne. Otvoril som teda motor a na moje počudovanie bola na trúbke s freónom cca pol centimetrová vrstva ľadu a snehu (ako keby som tú trubku vybral z mrazničky). Vybral som teda drôt z priestoru pre relé, čím som odstavil klímu, za cca 5-10 minút sa tá trubka roztopila, pod autom jazero (asi to roztopené natieklo) a všetko išlo ako keby sa nechumelilo. Ventilátor opäť robil v kokpite víchor a klíma pekne chladila. Bál som sa však to tak nechať. Nevie niekto, čo by to mohlo spôsobovať a o aký problém sa môže jednať?
-
- Príspevky: 1261
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Nepomozem ti, ale som zvedavy co ti rozumnejsi poradia, nakolko som mal takyto isty problem. Na ceste do Chorvatska, klimakompresor novy, bezal na plne obratky, ventilator nastaveny na max a aj tocil na max, a z vyduchov len slabucky vanok, aj ked uplne studeny, no silou nepostacujuci na vychladenie kabiny. Po zastaveni na parkovisku som otvoril kapotu a trubky od klimy boli uplne namrznute, ako z mraznicky. Po stati cca 15min a naslednom nastartovani sa situacia mierne zlepsila, no po prejdeni par km to bolo to iste, esteze sme cestovali v noci a bolo "len" 25-27 stupnov... Niekto mi poradil, ze sa zadrela nejaka klapka ktora pusta vzduch do kabiny, takze klima darmo chladila a ventilator tocil na max, chladny vzduch sa nemal ako dostat do kabiny cez tu pridretu, privretu klapku. Nakolko sa mi to potom "same" opravilo (klop klop klop) a viac to nerobilo, neriesil som...
-
- Príspevky: 149
- Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
- Bydlisko: Poprad Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1261
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 49
- Dátum registrácie: 05.01.2010 12:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Samozrejme že to mrzne pretože sú tlaky v systéme blbé.
Pre pochopenie ...
Expanzný ventil (škrtiaci) -
Škrticí ventil tvoří místo zúžení. Toto zúžené místo škrtí průtok a tím rozděluje chladicí okruh na vysokotlakou a nízkotlakou stranu. Před škrticím ventilem je chladicí médium pod vysokým tlakem teplé. Za škrticí ventilem je chladicí médium pod nízkým tlakem studené. Před zúženým místem je sítko proti špíně, za zúženým místem sítko pro rozprašování chladicího média předtím, než se dostane do výparníku.
Ak môže vysoký tlak expandovať inde než za expanzným ventilom,tak tam v tom mieste bude pri svojom splynovaní odoberať z okolia teplotu potrebnú na toto rozpínanie. kapito ?
Ak by si zabehol za klímarom,pripne tlakomer na vysoký aj nízky tlak a za tri sekundy ti povie čo je problém.
Pre tých čo chcú mať jasnejšie....
[img]https://s31.postimg.org/l5binv6uv/tlaky_v_kl_me.png[/img]
Vychádzať treba zo základnej funkcie chladenia.Tekuté medium pod tlakom sa dostane z kompresora do expanzného ventilu kde sa rozpráši,čo znamená že prudko stlatí tlak a ešte sa začne splynovávať.Na splynovanie ale potrebuje teplotu a tak ju odoberá z okolia ...a to okolie je ten vnútorný klimatizačný výmenník pod palubovkov.
Táto logika je určujúca ak hladáte akúkoľvek chybu.
Logicky sa musí obeživo ktoré sa splynovalo a ohrialo vrátiť v okruhu dopredu kde sa znova ochladí a v kompresore znova natlakuje. je to také zložité ? veď to jednoduchšie už ani nemôže byť.
Pre pochopenie ...
Expanzný ventil (škrtiaci) -
Škrticí ventil tvoří místo zúžení. Toto zúžené místo škrtí průtok a tím rozděluje chladicí okruh na vysokotlakou a nízkotlakou stranu. Před škrticím ventilem je chladicí médium pod vysokým tlakem teplé. Za škrticí ventilem je chladicí médium pod nízkým tlakem studené. Před zúženým místem je sítko proti špíně, za zúženým místem sítko pro rozprašování chladicího média předtím, než se dostane do výparníku.
Ak môže vysoký tlak expandovať inde než za expanzným ventilom,tak tam v tom mieste bude pri svojom splynovaní odoberať z okolia teplotu potrebnú na toto rozpínanie. kapito ?
Ak by si zabehol za klímarom,pripne tlakomer na vysoký aj nízky tlak a za tri sekundy ti povie čo je problém.
Pre tých čo chcú mať jasnejšie....
[img]https://s31.postimg.org/l5binv6uv/tlaky_v_kl_me.png[/img]
Vychádzať treba zo základnej funkcie chladenia.Tekuté medium pod tlakom sa dostane z kompresora do expanzného ventilu kde sa rozpráši,čo znamená že prudko stlatí tlak a ešte sa začne splynovávať.Na splynovanie ale potrebuje teplotu a tak ju odoberá z okolia ...a to okolie je ten vnútorný klimatizačný výmenník pod palubovkov.
Táto logika je určujúca ak hladáte akúkoľvek chybu.
Logicky sa musí obeživo ktoré sa splynovalo a ohrialo vrátiť v okruhu dopredu kde sa znova ochladí a v kompresore znova natlakuje. je to také zložité ? veď to jednoduchšie už ani nemôže byť.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Podla mna je to tým že nemáš v okruhu spínania zaradený termistor ktorý kontroluje namrznute výparníka v kabíne a teda tá klíma namrazí doblba až sa zamrazí komplet celý a preto ho ani vetrák nedokáže prefukovať. Potrebuješ z času na čas odstaviť kompresor aby sa výparník samoodmrazoval. Každá klíma zväčša to tak robí že občas ten kompresor vypne ak termistor zistí že je na výparníku už moc zima.Ak tam nieje termistor zvykne to byť asi riešené nejak inak možno časovo...neviem.
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 27.06.2016 10:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 653
- Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
- Bydlisko: Gbely
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Uz len zo zakladneho principu a to aby klima nezamrzla sa ciklicky vypina, inak ostane s vymenika zamrznuta kocka vody ktora sa vyzraza zo vydusnej vlhkosti. Takze ked uvadza ze :
Preco nefunguje cez rele automaticky? O ake auto sa jedna a co je to za klimu automat....manual????
nedochadza ciklickemu vypinaniu a ide teda nonstop.Momentálne fungujem tak, že pred jazdou namiesto relé spojím drôtom a po príchode do cieľovej stanice drôt vyberiem
Preco nefunguje cez rele automaticky? O ake auto sa jedna a co je to za klimu automat....manual????
Diagnostika,elektronika,geometria,pneu servis,klimatizácie
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
Zdravím, ja mam zese iný problém a myslím, že súvisí so servisom. klíma fungovala, chladila atď.. A po vytiahnutí chladiva + následnom doplnení nového, mi zrazu prestalo chladiť... Chladilo asi 4 dni a teraz nechladi. Mam pocit, že asi pri plnení použili vysoký tlak/ možno stroj zblbol a dal viacej chladiva, nasledkomcoho mi praskla niekde trubka. Je to možné?
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Ja by som tiež pridal otazku,
a síce :
Aká ma byť TEPLOTA ochladzovaného vzduchu na vyduchoch vetrania ,ked klima ide NAPLNO , kolko °C ???
Jedna sa o MANUALNU klímu , koliesko teploty v modrom
dioda svieti,že klima je zapnutá ...
Pýtam sa preto ,že asi pred mesiacom som dal doplniť chladivo v jednom kvalitnom servise,kde poznam majitela
takže je predpoklad,že to neod-je-bali a urobili všetko tak ako mali.
A zda sa mi,že po doplnení klímy sa funkčnost klímy /intenzita vychladzovania/ nezmenila.
Dakujem za odpovede.
a síce :
Aká ma byť TEPLOTA ochladzovaného vzduchu na vyduchoch vetrania ,ked klima ide NAPLNO , kolko °C ???
Jedna sa o MANUALNU klímu , koliesko teploty v modrom
dioda svieti,že klima je zapnutá ...
Pýtam sa preto ,že asi pred mesiacom som dal doplniť chladivo v jednom kvalitnom servise,kde poznam majitela
takže je predpoklad,že to neod-je-bali a urobili všetko tak ako mali.
A zda sa mi,že po doplnení klímy sa funkčnost klímy /intenzita vychladzovania/ nezmenila.
Dakujem za odpovede.
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
Poviem ti takto, ja mam 2zonovku digitálnu a ked ai nastavím 16.0 (čo je u mňa minimum) z fukarov mi ide vzduch okolo 12C° a fuci to naplno odvšadiaľ a až keď teplomer (pri čelnom skle, zadnom skle, po stranách sedaciek predných) zaznamená že na všetkých cidlach je 16C° pomaly uberá intenzitu fukania a drží teplotu v aute na 16C°. V prípade, že pootvorim okno, dvere...tak automaticky zapne maximálnu intenzitu fukania, aby udržalo teplotu. (režim Full Auto) a súčasne nastavenie vodiča, spolujazdca a aj zadných fukarov na 16C°
-
- Príspevky: 124
- Dátum registrácie: 13.12.2009 16:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 134
- Dátum registrácie: 16.04.2008 15:35
- Bydlisko: okolo TN Zdieľať na Facebook
Evaporator (vyparnik klimatizacie) umiestneny v HVAC pod palubovou doskou chladil az tak intenzivne, ze vzdusna vlhkost na nom namrzala az do takej miery, ze znemoznila priechod vzduchu cez HVAC. Uz som sa s tym stretol ked nebola dobra funkcia EVAPoratoroveho senzora ktory snima teplotu toho vyparnika. Kompresor nevyplo a chladilo stale az sa stalo to popisovane zamrznutie celeho priestoru za fukacim ventilatorom...
Ked klima funguje spravne tak vlhkost iba kondenzuje na tom vyparniku a steka dole pod auto (typicke viditelne kvapkanie vody pod vozidlom v letnych mesiacoch)
Ked klima funguje spravne tak vlhkost iba kondenzuje na tom vyparniku a steka dole pod auto (typicke viditelne kvapkanie vody pod vozidlom v letnych mesiacoch)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní