Motory TSI, FSI, TFSI - prerábka na LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

mhlavaty:
plny suhlas prakticky so vsetkym co pises. Akurat s poslednou vetou celkom nie, pretoze uz existuju zariadenia, ktore BEZ PROBLEMOV slapu vo VYBRANYCH TYPOCH motorov. Skala motorov sa neustale zvacsuje (vid posledny update priamovstrekovych zariadeni Prins na mojich strankach), akurat si za tieto ukony ktore Ty popisujes a oni sa s nimi musia "popasovat" daju vcelku slusne zaplatit. A to je cele.
A dalsim dokazom, ze to ide su "fabricke" prestavby vozov napriklad od koncernu VW kde si napriklad ja prave v tychto dnoch riesim kupu takeho auta s uz hotovym CNG-ckom. Chcem ho preto, lebo ho chcem rozobrat a zistit, aky je rozdiel medzi nasou prestavbou a tou "fabrickou".
Dovolim si tvrdit, ze co dokaze fabrika do istej miery dokazem aj ja. Nedokazem implementovat ukazovatel stavu paliva priamo do pristrojovej dosky a nadrze do kasne tak, ako to urobi fabrika. Ake management prace LPG/CNG zariadenia je uz vyvyinuty, vyrobeny tak neviem, preco by sa toho ludia mali bat. Je to naozaj len o mysleni (zmyslani) ludi, ktori o plyne ako takom tvrdia nezmysly.
Ak sa v niecom mylim oprav ma pls :-)

LPG/CNG zdar !
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Súhlasím,a v podstate iba na margo laickej verejnosti píšem že sú to veci ktoré sú velmi prepracované a zložité.Mám často pocit je ľudia si myslia že veci fungujú ako počítačové hry a všetko je vyfúkané z nosa.Poslednú vetu som možno nenapísal jasne,ale v jej podstata je práve naopak uznanie chochmesa ktorý sa pustí na tenký lad aby pridal do priamovstreku plyn.Práveže mám tieto veci v úcte a uznaní.Ten priemovstrek je svojim spôsobom náročnejšia technika ako moderný diesel,a myslím že ak majú ľudia hrôzu z modernej nafty,časom sa to úplne zrovná,alebo ho priamovstrek prekoná.
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

uff, to mi odlahlo :-)
Mam totiz Tvoj nazor za vysoko odborny, dostal som info o tebe aj z inych zdrojov a z Tvojich prispevkov dycha odbornost a znalost v oblasti motorov. mame jedneho spolocneho kamarata, napisem do ss koho :-)

A k tym (nestastnym) T(F)Si-ckam a ich klonom. Nam-plynarom narobili a stale robia istym sposobom vrasky na cele pretoze naozaj nieje jednoduche taky motor spravit a zial, castokrat musim klientovi odpisat ze jeho motor nevieme spravit pretoze este nebol softverovo spracovany. Ja sa nikdy nepustam na tenky lad a takychto motorov od VW sme prerobili uz asi cca 25, vsetky zatial slapu. Ale robime len uzku skalu kodov na ktore uz je soft hotovy a mame od vyrobcov "zelenu". Napriek tomu sa obcas stane, ze nieco zblbne, najcastejsie po (tajnom) upgrade softu v riadiacke benzinu, ktoru najma koncern VW robi velmi rad a casto.
A taketo motory montovat s nepriamovstrekovym LPG-ckom je sice lakave kvoli (az podozrivo) nizkej cene niektorych PL zariadeni, ale to uz je ten tenky lad ktory Ty spominas a na ten ja nerad stupam.
Napriek tomu sme uz aj take namontovali a - cuduj sa svete, funguju. Len si pricuckavaju malinko benzinu kvoli dochladzovaniu trysiek co sa mne zda byt nie to najlepsie riesenie.
Uvidime, co prinesie cas, podla mna sa jedneho dna budeme smiat, ake problemy sme riesili pretoze ani vyrobcovia LPG zariadeni nespia a velmi intenzivne makaju na rieseni danej situacie. A ja im verim :-)

LPG/CNG zdar !
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ako som to začal čítať že priamovstrek a plyn nepriamo,mi skoro cvrklo.To by dobre nedopadlo,ale v ďalšej vete píšeš že si trochu benzínu pricmrndáva,to si už predstaviť viem ale mal by som z toho trochu obavy.Tie teploty to nie je žiadna srandička.Každopádne klobúk dole pred vývojármi,musia to byť načipovaný chlapci
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mozno budem odveci, ale priamovstrek mal koncom 30tych rokov minuleho storocia messerschmitt 109, samozrejme motivacia bola trocha ina ako emisie a spotreba :), auto s karburatorom malokedy chodi s negativnymi G lol
zo skoly som skoro 20 rokov a moznosti zastavby CNG do dizla nam prednasal prof. Urban, ktory uz bol davno v dochodkovom veku, takze tolko k technologickym novinkam :-\, co si matne vybavujem: dizel - CNG si mal pricmrndavat jedine a prave volnobeznu davku nafty cely cas, vykon bol regulovany ciste mnozstvom CNG, predstavit sa to da, horsie spravit, s LPG v sani do priamovstreku to bude odhadom nieco podobne, ci ;-) ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ha,mám starú literatúru a napr je velmi podrobne rozoberané ako prestavať napr diesel na drevoplyn generátor.Tuším sa to aj volá..Drevoplynové generátory
MayoZVOLEN
Príspevky: 735
Dátum registrácie: 04.02.2011 13:04
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

...

Príspevok od používateľa MayoZVOLEN »

To by som si celkom rad pozrel :-)
Skusim si to niekde najst.
jano14
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 14.09.2012 11:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jano14 »

Zaujímal by ma názor kompetentných na toto auto, vlastne motor a splynovač, ževraj je tam BRC. Prečítal som to tu všetko, ale o BRC a FSI, hlane ako je to urobené a spoľahlivosť nič. http://skoda-octavia-combi.autobazar.eu ... 02712.html
Naposledy upravil/-a jano14 v 09.09.2015 14:36, upravené celkom 2 krát.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Ja ti neviem Karle...
Niekto dá 2000€ za prerábku na plyn.
Pojazdí na tom 120000km(berme to tak, že to dal namontovať hneď po kúpe). Nech ušetrí 3€ na 100km...
Neviem - matika tu zlyháva a to Nemci nie sú hlupáci, alebo rozmýšľam zle.

Možnosť A:
Auto má hodne cez slovenských 123000km, možno 3x toľko, kúpilo sa za lacno, doviezlo, po ceste sa stratili km a teraz sa to predáva.

Možnosť B:
Auto má problém so spoľahlivosťou, možno aj kvôli LPG a preto sa toho majiteľ zbavil...

Možnosť C:
Autu nič nie je, má toľko km, čo tam má byť, Nemec nevie počítať a brutálne prerobil a ty máš pred sebou výhodnú kúpu...;-)


Ku LPG - je tam LPDi - priame vstrekovanie plynu v kvapalnej fáze. Je tam asi kvôli tomu, lebo priamovstrekové benzíny iný LPG systém veľmi nemôžu, takže musí ísť tento...

Čo sa týka motora, tak má predpísaný len 98 a viac oktánový benzín.

Ak by som si mal niekedy kúpiť novší koncern a vybrať do neho motor okrem klasického MPI, tak tento by bol u mňa favorit na kúpu, čo sa kultúry chodu a možných problémov týka.
V okolí, čo ho majú, si ho chvália. Žiadne problémy s dvojhmotou, vstrekmi, nemá to turbo, dpf...
Keď nemáš problém zacálovať za 10 ROČNÉ auto nižšej strednej triedy 200000 bývalých korún, tak smelo do toho...;-)
jano14
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 14.09.2012 11:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jano14 »

Vdaka za info.Nechcel by som to ako loteriu.Je to na zvazenie a hlavne si to auto poriadne otestovat.
Jigsaw
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 31.03.2008 17:38
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

brc sekvent

Príspevok od používateľa Jigsaw »

Dajte si pozor na kúpu takýchto aut v ktorých nie je namontovaný systém direct originál pre daný typ auta. Stretol som sa s autami kde boli namontované sekventy a boli na blind nastavené prístreky benzínu podľa uváženia dielne...
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Nechápem, prečo by niekto kupoval 1.6 FSI a dával ho prerábať za drahé peniaze na plyn, keď mal možnosť kúpiť 1.6 MPI, ktorý je na plyn vhodný?

Ten volant jasne dokazuje, že 123.000km to auto malo možno v prvý rok veku toho auta... Takto ošúchaný som nemal ani na Landcruiseri a to mu ťahá na trištvrte milióna. Taktiež som videl množstvo neošúchaných, nenablískaných vencov volantov, ktoré mali 2-3x toľko km, ako táto Octavia. Niekde bude chyba...
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Prstene ? napr. ruky družstevníka ? Toto všetko dokáže dodrbať veniec, len tak hučí :-)

Nehovorím, že toto je ten prípad, ale aj môže :-) Už som viac krát spomínal, kožený paket v staršej octáfke a za 40 tis. km zničený že 300 tis. by som mu tipol minimálne :-( Vozili sa na tom ľudia zo strojárenskej výroby, čiže od oleja zasraté ruky načisto.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Sliedic napísal:Nechápem, prečo by niekto kupoval 1.6 FSI a dával ho prerábať za drahé peniaze na plyn, keď mal možnosť kúpiť 1.6 MPI, ktorý je na plyn vhodný? .
Presne toto isté napadlo aj mňa , ak existuje akákolvek alternatíva (aj Dacia , alebo čína) tak TSI ,FSI , a diesle s turbom ani omylom. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
jano14
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 14.09.2012 11:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jano14 »

Vdaka za vase odpovede. Este som co-to presnoril po nete a uz ma uplne presla chut na FSI. Este mi jeden mechanik povedal, ze za cenu vymeny vstrekovacov si kupim druhe auto. Tak nieje o com. :3020: Budem zhanat MPI s LPG.

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných