Motor 2.2TDCI 147kW - DPF filter
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 09.08.2012 23:40 Zdieľať na Facebook
Motor 2.2TDCI 147kW - DPF filter
Zdravim vsetkych. Chcel by som sa spytat tych, co maju nejake skusenosti, ze ci tento motor 2.2TDCI 147kW, r.v. 2011 ma samostatny vstrekovac na DPF, a ak ano je to rovnaky typ ako vstrekovace na valcoch? Tipovacku nepotrebujem vediet, najlepsie keby sa nasiel niekto, co to uz videl. Dakujem
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 178
- Dátum registrácie: 22.11.2007 21:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 06.10.2007 09:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 09.08.2012 23:40 Zdieľať na Facebook
Bez urazky, ale prave preto, ze som ocakaval take nieco ako odpovede od ardalstangen a jofozo, tak som napisal, aby pisali len ti, co tieto motory uz videli (a nemyslim tak, ze otvorim kapotu a za pol minuty zavriem).
cicmanec: asi to mala byt ustipacna poznamka, ale ja vazne neviem, ake su poziadavky na tento vstrekovac a ake tlaky su potrebne aby nafta spravne horela. Predpokladam, ze keby to striekalo ako hasicska striekacka, tak by sa ta nafta velmi dobre nespalovala.
mhlavaty: Predpokladam, ze to nie je taky isty vstrekovac ako na valcoch, je to dost logicke, este by ma zaujimalo, ci tam ten vstrekovac vobec je.
Pozadie otazky je asi taketo: V istom nemenovanom autorizovanom servise som si nechal urobit servisny ukon na novom aute, ktory vobec nesuvisel s pohonom.
Ked som odtial odisiel po 10 km sa mi rozsvietila cervena hlaska porucha motora, ktora zmizla po vypnuti motora a nastartovani. Na to v servise povedali, ze je to mozno nahodna chyba, ze mam prist ked sa to zopakuje. Zaroven som si vsimol, ze auto vydava silnejsie sycanie/piskanie ako zvycajna akcia turba, ale nebol som s tym isty.
Stalo sa to, ze asi po 300km sa rozvietila kontrolka motora a chybovy kod znamenal to, ze vozidlo nie je v spravnom stave pre regeneraciu DPF. Takze pani v servise urobili regeneraciu DPF, na sycanie povedali, ze nenasli ziadnu netesnost a je to normalne fungovanie turba.
Samozrejme po 100-300km sa cely proces opakoval (cervena hlaska, potom zlta kontrolka). Takze zase do autorizovaneho servisu tentoraz v zahranici. Podla reportu problem bol v tom ze bol odmontovany vstrekovac z DPF filtra, a urobili to ze ho namontovali naspat ako ma byt (toto je doslovny preklad z nemciny, ja som ani nevedel ze je tam nejaky vstrekovac, predpokladal som ze je to ako na Volve, a na regeneraciu sa vstrekuje viac nafty do valcov mimo cyklu). Bohuzial ked som auto preberal ponahlal som sa na meeting a nehovoril som s technikom, lebo ziadny nebol na recepcii.
Zda sa ze momentalne je problem vyrieseny, sycanie zmizlo, kontrolka sa (zatial) nerozsvietila.
No teraz si pani v autorizovanom servise na slovensku myslia, ze perfektne zarobili na zbytocnej nutenej regeneracii, ktoru si nechali zaplatit, ale to sa este tesia predcasne, este na nich caka skarede prekvapenie. Ale skutocna otazka za par tisic euro je, ze co sa dialo s autom v autorizovanom servise pri zasahu absolutne nesuvisiacom s DPF alebo motorom, ze pritom bol montovany vstrekovac. Predpokladam, ze sa este raz zastavim v servise ktory to vyriesil a popytam sa na to, ale chcel som sa spytat aj tu aby som si to vedel lepsie predstavit.
cicmanec: asi to mala byt ustipacna poznamka, ale ja vazne neviem, ake su poziadavky na tento vstrekovac a ake tlaky su potrebne aby nafta spravne horela. Predpokladam, ze keby to striekalo ako hasicska striekacka, tak by sa ta nafta velmi dobre nespalovala.
mhlavaty: Predpokladam, ze to nie je taky isty vstrekovac ako na valcoch, je to dost logicke, este by ma zaujimalo, ci tam ten vstrekovac vobec je.
Pozadie otazky je asi taketo: V istom nemenovanom autorizovanom servise som si nechal urobit servisny ukon na novom aute, ktory vobec nesuvisel s pohonom.
Ked som odtial odisiel po 10 km sa mi rozsvietila cervena hlaska porucha motora, ktora zmizla po vypnuti motora a nastartovani. Na to v servise povedali, ze je to mozno nahodna chyba, ze mam prist ked sa to zopakuje. Zaroven som si vsimol, ze auto vydava silnejsie sycanie/piskanie ako zvycajna akcia turba, ale nebol som s tym isty.
Stalo sa to, ze asi po 300km sa rozvietila kontrolka motora a chybovy kod znamenal to, ze vozidlo nie je v spravnom stave pre regeneraciu DPF. Takze pani v servise urobili regeneraciu DPF, na sycanie povedali, ze nenasli ziadnu netesnost a je to normalne fungovanie turba.
Samozrejme po 100-300km sa cely proces opakoval (cervena hlaska, potom zlta kontrolka). Takze zase do autorizovaneho servisu tentoraz v zahranici. Podla reportu problem bol v tom ze bol odmontovany vstrekovac z DPF filtra, a urobili to ze ho namontovali naspat ako ma byt (toto je doslovny preklad z nemciny, ja som ani nevedel ze je tam nejaky vstrekovac, predpokladal som ze je to ako na Volve, a na regeneraciu sa vstrekuje viac nafty do valcov mimo cyklu). Bohuzial ked som auto preberal ponahlal som sa na meeting a nehovoril som s technikom, lebo ziadny nebol na recepcii.
Zda sa ze momentalne je problem vyrieseny, sycanie zmizlo, kontrolka sa (zatial) nerozsvietila.
No teraz si pani v autorizovanom servise na slovensku myslia, ze perfektne zarobili na zbytocnej nutenej regeneracii, ktoru si nechali zaplatit, ale to sa este tesia predcasne, este na nich caka skarede prekvapenie. Ale skutocna otazka za par tisic euro je, ze co sa dialo s autom v autorizovanom servise pri zasahu absolutne nesuvisiacom s DPF alebo motorom, ze pritom bol montovany vstrekovac. Predpokladam, ze sa este raz zastavim v servise ktory to vyriesil a popytam sa na to, ale chcel som sa spytat aj tu aby som si to vedel lepsie predstavit.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Tak sa ich rovno opýtaj aj na ten vstrekovač - nech ti ho podľa VIN ukážu v katalógu dielov...
A áno, mala to byť irónia, pretože vstrekovač na motore je dosť komplikovaná a drahá súčiastka na to, aby rovnaký montovali aj tam kde také požiadavky na jeho činnosť nie sú. Ale aj tak je asi dosť drahý na to, aby sa automobilkyám na ňom oplatilo šetriť a uprednostniť lacnejšie riešenie vstrekovania nafty do valcov so všetkými jeho negatívami...
A áno, mala to byť irónia, pretože vstrekovač na motore je dosť komplikovaná a drahá súčiastka na to, aby rovnaký montovali aj tam kde také požiadavky na jeho činnosť nie sú. Ale aj tak je asi dosť drahý na to, aby sa automobilkyám na ňom oplatilo šetriť a uprednostniť lacnejšie riešenie vstrekovania nafty do valcov so všetkými jeho negatívami...
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 16.10.2011 14:43 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 17.03.2012 18:00
- Bydlisko: sturovo Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 178
- Dátum registrácie: 22.11.2007 21:38 Zdieľať na Facebook
Xaxa ja som to ale myslel vazne. Nerobim si srandu. V jednom mas pravdu . Ani tu kapotu som neotvaral, lebo DPF a FAP a ostatne tieto serepeticky nemaju ziaden vstrekovac na vstrekovanie aditiva do filtra.
Ibaze fakt niekto vynasiel zas nejaky insi sposob ako regenerovat filter.
Ak ano tak sa ospravedlnujem a poprosim aby mi napisal aj cinnost. Ale bez srandy.
Dakujem.
Ibaze fakt niekto vynasiel zas nejaky insi sposob ako regenerovat filter.
Ak ano tak sa ospravedlnujem a poprosim aby mi napisal aj cinnost. Ale bez srandy.
Dakujem.
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 07.03.2012 07:30 Zdieľať na Facebook
ako je to v skutocnosti:
Koncern PSA uviedol pred viac ako 12 rokmi filter pevných častíc do svojej vlajkovej lode Peugeot 607, kde sa eliminácii pevných častí pomáhalo špeciálnym aditívom. Tento systém si koncern ako jediný zachoval dodnes, to znamená aditiváciou paliva v nádrži ešte pred samotným spaľovaním. Aditíva boli postupne vyrábané na báze ródia a céru, dnes sa dosahujú podobné výsledky s lacnejšími oxidmi železa. Tento spôsob úpravy spalín krátko používal aj spriaznený Ford, ale len pri motoroch 1,6 a 2,0 litra splňujúcich Euro 4. Tento systém eliminácie pevných častíc pracuje v dvoch režimoch. Prvým je jednoduchšia cesta, to znamená, keď motor pracuje pri väčšej záťaži (napríklad rýchlej jazde po diaľnici). Vtedy nie je potrebné dopravovať do filtra nespálené naftu vstrekovanú do valca, kde by mohla kondenzovať a riediť olej. Sadze vzniknuté spálením nafty nasýtené aditívom sú schopné vzplanúť už pri 450°C. Za spomínaných podmienok tak stačí oneskoriť poslednú fázu vstreku, palivo (aj so sadzami) zhorí priamo vo valci a neohrozuje olejovú náplň riedením-kondenzáciou nafty v DPF (FAP) filtri. Druhou možnosťou je takzvaná asistovaná regenerácia, pri ktorej sa v závere výfukového zdvihu nafta rozprašuje do unikajúcich spalín výfukovým potrubím. Spaliny túto rozprášenú naftu odnesú do oxidačného katalyzátora. V ňom sa nafta vznieti a následne sa vo filtri usadené sadze spália. Nad všetkým samozrejme bdie riadiaca elektronika, ktorá podľa zaťaženia motora vypočítavá zanášanie filtra. ECU monitoruje vstupné parametre vstrekovania a ako spätnú väzbu používa informácie z lambda sondy a snímača teploty/diferenčných tlakov. Na základe údajov zistí ECU skutočný stav filtra a v prípade potreby ohlási potrebu návštevy servisu.
Koncern PSA uviedol pred viac ako 12 rokmi filter pevných častíc do svojej vlajkovej lode Peugeot 607, kde sa eliminácii pevných častí pomáhalo špeciálnym aditívom. Tento systém si koncern ako jediný zachoval dodnes, to znamená aditiváciou paliva v nádrži ešte pred samotným spaľovaním. Aditíva boli postupne vyrábané na báze ródia a céru, dnes sa dosahujú podobné výsledky s lacnejšími oxidmi železa. Tento spôsob úpravy spalín krátko používal aj spriaznený Ford, ale len pri motoroch 1,6 a 2,0 litra splňujúcich Euro 4. Tento systém eliminácie pevných častíc pracuje v dvoch režimoch. Prvým je jednoduchšia cesta, to znamená, keď motor pracuje pri väčšej záťaži (napríklad rýchlej jazde po diaľnici). Vtedy nie je potrebné dopravovať do filtra nespálené naftu vstrekovanú do valca, kde by mohla kondenzovať a riediť olej. Sadze vzniknuté spálením nafty nasýtené aditívom sú schopné vzplanúť už pri 450°C. Za spomínaných podmienok tak stačí oneskoriť poslednú fázu vstreku, palivo (aj so sadzami) zhorí priamo vo valci a neohrozuje olejovú náplň riedením-kondenzáciou nafty v DPF (FAP) filtri. Druhou možnosťou je takzvaná asistovaná regenerácia, pri ktorej sa v závere výfukového zdvihu nafta rozprašuje do unikajúcich spalín výfukovým potrubím. Spaliny túto rozprášenú naftu odnesú do oxidačného katalyzátora. V ňom sa nafta vznieti a následne sa vo filtri usadené sadze spália. Nad všetkým samozrejme bdie riadiaca elektronika, ktorá podľa zaťaženia motora vypočítavá zanášanie filtra. ECU monitoruje vstupné parametre vstrekovania a ako spätnú väzbu používa informácie z lambda sondy a snímača teploty/diferenčných tlakov. Na základe údajov zistí ECU skutočný stav filtra a v prípade potreby ohlási potrebu návštevy servisu.
-
- Príspevky: 178
- Dátum registrácie: 22.11.2007 21:38 Zdieľať na Facebook
Mustafa dakujem za obsiahlu odpoved.
Vcera som este nasiel nieco o tom vstrekovaci co sa XAXA pytal.Ford od roku 2010 zacal pouzivat nejaky system co ma trysku pred DPF. Ale cital som iba o nejakom americkom 6.6L duratorque ci co.
Takze xaxa ak mas ten isty system o ktorom som pisal tak odpoved ci je vstrekovac rovnaky je: Nie nie je rovnaky.
A to ze v slovenskom servise odflakli pracu to je druha vec.
Vcera som este nasiel nieco o tom vstrekovaci co sa XAXA pytal.Ford od roku 2010 zacal pouzivat nejaky system co ma trysku pred DPF. Ale cital som iba o nejakom americkom 6.6L duratorque ci co.
Takze xaxa ak mas ten isty system o ktorom som pisal tak odpoved ci je vstrekovac rovnaky je: Nie nie je rovnaky.
A to ze v slovenskom servise odflakli pracu to je druha vec.
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 21.11.2009 10:32
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
podla mojich jnfo 2,2tdci 129kw-ja ho mam sa riesi reg.dpf zmenou casovania vstreku-vysledok-pribudanie nafty do oleja-mal som koli tomu auto v zaruke 3x odtiahnute do sarvisu....udajne 147kw ma vstrekovac -aky to neviem-priamo do alebo pred dpf-velmi neochotne mi to oznamili v madarsku u nas som vyjadrenie nedostal....domyslite si preco.
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 09.08.2012 23:40 Zdieľať na Facebook
Dakujem vsetkym, ktori sa nesnazili vsugerovat svoje domnienky ako fakty.
Takze ciastocne rozuzlenie problemu: Bohuzial som uz nemal cas zastavit v servise, kde to opravili, mozno sa tam este zastavim o 2 tyzdne, je to u nas v dedine.
Ale pozrel som si vyfukovy system vo Ford Ecat a je to tak ze v potrubi u 147 kW verzie medzi katalyzatorom a DPF je mala tryska, ktora sa doslovne vola "rozprasovac paliva" (aspon v nemeckej a anglickej verzii), je to obj cislo 1708267. Vsetrekovacom by som to ale rozhodne nenazval.
U 129 kW verzie tento rozprasovac nie je a vobec tato cast vyfukoveho systemu vyzera celom inac.
Co s tym porobili v Slovenskom servise to je stale zahadou.
A este jedna malickost. Tento diel ma katalogovu cenu okolo 50 EUR (ako nahradny diel), mozno su okolo toho treba dalsie podporne agregaty to som uz neskumal, ale urobte si sami dojem ako tvrdo idu vyrobcovia na cenu.
To je vsetko. Uz len mala poznamka pre niektorych aby si nastudovali aspon teoriu z tohoto fora, predtym ako vypustia nejake hluposti, ktore by mohli niekoho pomylit.
Takze ciastocne rozuzlenie problemu: Bohuzial som uz nemal cas zastavit v servise, kde to opravili, mozno sa tam este zastavim o 2 tyzdne, je to u nas v dedine.
Ale pozrel som si vyfukovy system vo Ford Ecat a je to tak ze v potrubi u 147 kW verzie medzi katalyzatorom a DPF je mala tryska, ktora sa doslovne vola "rozprasovac paliva" (aspon v nemeckej a anglickej verzii), je to obj cislo 1708267. Vsetrekovacom by som to ale rozhodne nenazval.
U 129 kW verzie tento rozprasovac nie je a vobec tato cast vyfukoveho systemu vyzera celom inac.
Co s tym porobili v Slovenskom servise to je stale zahadou.
A este jedna malickost. Tento diel ma katalogovu cenu okolo 50 EUR (ako nahradny diel), mozno su okolo toho treba dalsie podporne agregaty to som uz neskumal, ale urobte si sami dojem ako tvrdo idu vyrobcovia na cenu.
To je vsetko. Uz len mala poznamka pre niektorych aby si nastudovali aspon teoriu z tohoto fora, predtym ako vypustia nejake hluposti, ktore by mohli niekoho pomylit.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných