Motor 1.9Tdi.poškodené tesniace gumičky vstrekovačov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto sa týka výlučne tohoto 8 ventilového Pd motora,netýka sa žiadneho iného,na mnohých motoroch sú hydrá aj po 400 tis km a zrejme sa nič nedeje.Ale viem aj o iných disloch kde nutné občas doťahovať skrutky vstrekovačov,inak sa majiteľ zbadá až keď popri vstreku začne vyvierať čosi čierne.Ak ani vtedy nezbadá,zapečie vstrekovač a von ho bude ťahať 20 tonová hydraulika.Ale...aj tie autá chodia predsa na servis...ale už to radšej ani nekomentujem
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

mhlavaty-Co si myslis Milan,ked poviem 10-im zakaznikom ze treba vymenit aj hydrostely a loziksa vackovky pri vymene rozvodu,/nedaj boze aj skrutky/,kolki pozeraju na mna ci som opity alebo som sa s konom zrazil?Uhadol si,minimalne 9-ty.Naco menit skrutky ked vyzeraju ako nove????Pozeraju na mna ako by som si chcel s nimi vyj..t.Bohuzial realita je taka.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba trpezlivo vysvetliť a často aj ukázať ako to vyzerá,aký je počiatok skazy a ako to dopadne (a zdražie) ak sa nerieši.Lebo častá otázka je že čo sa stane ak to neurobí. No nič sa neudeje.Auto bude jazdiť spokojne možno 20-30 tis km,potom príde prvé mykanie pri 2000-2500 ot a pod. blbé štarty,motor stratí agilnosť,a mnoho ľudí stále jazdí a vyčkáva až príde prvý štart akoby na tri valce,motor ide vyskočiť,dymí,spotreba v ťahu atd.A potom príde plač,lebo toho sa nakopí veľa ale to je stále ten dobrý prípad.Lebo ten tragický je,ak to skončí u mantáka čo porieši všetko čo netreba,len nie to čo treba.A kopí sa to,nemajú opravy konca kraja,ide to od Jana k Mišovi
Fuj potom grupa.No keď sa sťahuje od mantáka k mantákovi,potom logicky to chytá "body" ,koho že už zaujíma že je to zásluha opravárenstva vo vagabund štýle.
Čiže...nič sa nestane...ale spustila sa časomiera a čo musí prísť príde...ako smrť.S týmto ešte nik nevykefoval,ale zo svojou peňaženkov tisíce mudrošov.Ak netreba,nech nerobia,komu odmena,komu trest.Ano tých deväť z desiatich si myslí že aj z motorom sa dá tak vykefovať ako z človekom,ibaže nedá
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

včera som mal akurát tú česť so zadretou PD 16V....tak som presne rovnako vysvetloval, že s človekom vybabrete....s motorom a autom nie :D
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak príde nový zákazník s podobným problémom,čo bývajú nedávno kúpené jazdenky skoro vždy,je jeden z najväčších problémov nie oprava,ale uvedenie majiteľa do reality.Čo je vlastne vždy nejaká forma podvodu,žiaľ najčastejšie autá od rodiny a známych,(a dovoz) kde nešťastníka úplne neskutočne oblafli.Jedna z mojich najväčších dilem je ako majiteľovi povedať,že všetko je úplne inak než si on myslí.Podla km by auto malo byť k daným km v ideálnom stave,a kde sa pozriete,sú veci už menené,alebo len niečo menené a niečo ponechané.Ak človek pozná každú skrutku či tam patrí alebo nepatrí,a presne vie či už ńou hýbané bolo alebo nie,spústa vecí obsahuje dátumy atd. je mojou nočnou morou,...vysvetlovať čo prečo je proste oblafané,oklamané, navyše často viem ako od koho bolo získané.Povedzte niekomu kľudne medzi oči že v rodine sa klame najviac a on medzi tých oklamaných tiež práve zavítal.Preto nadovšetko mám rád svojich storočných zákazníkov lebo iný sa v ich autách nevŕta,a ja presne viem čo majú,čo bolo a kedy,mám ich databloky,logy všetko čo treba vedieť roky pozadu.
brunoboy
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 14.12.2007 17:13
Zdieľať na Facebook

Oprava ulozenia vstrekov

Príspevok od používateľa brunoboy »

Dobry vecer.

Cital som vase prispevky tu na forach a mal by som zaujem o opravu ulozenie vstrekov na motore 1,9 TDI PD. Mohol by som poprosit kontakt?

Za ochotu vam vopred dakujem.

S pozdravom B. Čevajka 0903775808 brunocar75@gmail.com
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Odpísal som v ss

Dovolím si jednu pripomienku majiteľom novších CR -kových modelov a tých úplne čerstvých najviac.Dnes som riešil nejaké problémy okolo regenerácií (pri málo km !) a úplne na mňa vyskočilo,ako nik nevie čo robiť,kde a čo vôbec je a ako má byť.Cenu zlata má v v prípade problému pre majiteľa ak si ešte v čase nového nechá vytlačiť všetky výpisy honot z diagnostiky,kým je stroj 100% -ný a všetko ako má byť,prv než sa ktokoľvek a čohokoľvek dotkne prvý raz. Teraz nejde o to,aby to niekto robil ako ja svojim chalanom vždy pri výmenať oleja tj každých 10 tis. Také chronologické protokoly majú obrovskú cenu,pretože je v nich aj najmenšia odchýlka a celý vývoj,čiže aj predpoklad do budúcna do celkom slušnej miery..Nik to nerobí,zato keď je problém všetci ľutujú

Nepatrí to síce tematicky sem,ale kto číta..číta
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Mate email.
aikidozv
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 02.05.2019 12:38
Zdieľať na Facebook

Ulozenie vstrekov

Príspevok od používateľa aikidozv »

Zdravim p. Hlavaty, vedel by som sa k vam dostat z mojim passatom pozriet na moje ulozenie vstrekov, prisiel vy som aj osobne. Nemam sam odvahu riesit zacistenie ako to tu bolo spominane.

Dakujem.

Moja email stanokollar@atlas.sk


mhlavaty napísal:Odpísal som v ss

Dovolím si jednu pripomienku majiteľom novších CR -kových modelov a tých úplne čerstvých najviac.Dnes som riešil nejaké problémy okolo regenerácií (pri málo km !) a úplne na mňa vyskočilo,ako nik nevie čo robiť,kde a čo vôbec je a ako má byť.Cenu zlata má v v prípade problému pre majiteľa ak si ešte v čase nového nechá vytlačiť všetky výpisy honot z diagnostiky,kým je stroj 100% -ný a všetko ako má byť,prv než sa ktokoľvek a čohokoľvek dotkne prvý raz. Teraz nejde o to,aby to niekto robil ako ja svojim chalanom vždy pri výmenať oleja tj každých 10 tis. Také chronologické protokoly majú obrovskú cenu,pretože je v nich aj najmenšia odchýlka a celý vývoj,čiže aj predpoklad do budúcna do celkom slušnej miery..Nik to nerobí,zato keď je problém všetci ľutujú

Nepatrí to síce tematicky sem,ale kto číta..číta
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pri akých km sme teraz ? Sú známe nejaké hodnoty ?
aikidozv
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 02.05.2019 12:38
Zdieľať na Facebook

Km

Príspevok od používateľa aikidozv »

Pri 275 000 km podla palubaku. Celá situácia vznikla tym ze sa menili zdvihatka ventilov, od vtedy problem s prvym startom rano, dlho toci, ako keby oadala nafta, nasledne clovek co to robil vymenil gumicky na vstrekoch a medene podlozky na spicke, ale iba to. Nepomohlo. Problem ostava. Podotknem ze pri každom rozobrati a zlozeni nikdy nenastavoval vstreky. Iba dal dole a naspet. Zhavice su nove, vakuova pumpa na komplet pretesnena novými gumickami. Samozrejme ked mal dole vsteeky co bolo prvé daj si spravit hlavu..... Ale ziadne nastavenia nic. Hodnoty neviem nemam diag.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pri výmene hydroštelov boli dole rozvody,to je prvá vec z neistým koncom.Pokiaľ následne vytiahol vstreky je otázne ako sa vyporiadal z vytlčenými šachtami vstrekov.Teoreticky je možné že nové tesniace krúžky sa pri vkladaní vstrekov do hlavy na vytlčených hranách sekli čím sa už definitívne stav pokafral.Vakuovka (tandem) je ďalší otáznik.Je to séria otáznikov na ktoré niet odpovede.
Hodnoty...tie mal dať on,dokonca dvojmo vstupné a výstupné.V podstate vieme iba to...čo vlastne nevieme

Nevieme rozmery vačky (zodratie)
nevieme utopenie ventilov (merajú sa pri vybratom hydre a sú prísne stanovené)
Nevieme aký bol tlak pred rozobratím tandemu a vlastne ani potom
nevieme číslo synchronizácie pred ani po rozvodoch
nevieme korekcie ani pred ani po
nevieme nastavenie uhla dorazu vstreku


Aby to bolo zrozumiteľné...výmenu hydra je NUTNÉ urobiť u 8valve PD motora pri 200 tis km.
Tam je ešte vačkovica bez ubytkov a hydrá začínajú mäknúť a majú iba malé mramorovanie povrchu viď foto
Ak sa to zmešká tak sa v hydrách začne robiť umyvadielko a vrcholce vačky (výfuk) rapídne ubúdajú a stále menej stláčajú ventil,čo má svoje iné dôsledky na prevádzku,vrátane zlých štartov.
[img]https://i.postimg.cc/kVtcvs6d/DSCN8273.jpg [/img]
aikidozv
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 02.05.2019 12:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aikidozv »

Dakujem za odpoved. Tu sa urobilo iba to ze sa vymenilo hydra, a gumicky na vstrekoch, podla Vagu sme nastavili zo znamym predvstrek skoro na 0. To bola prva vec co ma napadla, zhavice som vymenil aj tak lebo po vybrati zhavil iba jeden.. Ostatne nic, trosicku sa vyznam v motoroch kedze som to študoval na strednej ale ozaj len trosku.

Pri vymene gumiciek sa nevymenili ani spicky, tym myslim tie čiapočky na vrchu. Nenastavili sa vstreky, nic ine sa nespravilo len vybrat vymebit gumicky a sup naspet. Jedine osomranie bolo ze sachty bude treba spraviť lebo sa mu to nepaci. Do vtedy kym sa to nepohlo a nerobilo auto startovalo na brnk, akurat klepali hydra, co po vymene klepanie zmizlo.

Od vtedy problem s prvym rannym startom, ostatne starty cez den su uplne krasne. Na brnk. Pri teplote nad 8 stupnov vonku auto chyta ovela lepsie ako ked je napriklad +4 a menej. Vtedy toci dookola kym naskoci aj 5 sekund. Nad 8 atupnov naskoci na otacku, aj ked mam pocit ze mu daco do hladkeho startu este chyba.

Vymenu tesneni komplet vakuovky som si spravil sam. Kedze presakovala nafta.

Preto by som rad isiel k niekomu kto sa vie na to mrknut, vieme sa otvorene porozprávať o tom co bt sa malo a ako spravit a dohodnut sa na robote.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Do ss správy dám telefon,ale už si rozhovor nechajme na zajtra,povieme si viac čo tam robiť
aikidozv
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 02.05.2019 12:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aikidozv »

Dakujem za ochotu.

Ozvem sa zajtra. Zelam pekny zbytok vecera.

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný