Mondeo MKIII - zahadne vybijanie akumulatora cez altik

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Petom1
Príspevky: 233
Dátum registrácie: 05.01.2009 14:13
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Mondeo MKIII - zahadne vybijanie akumulatora cez altik

Príspevok od používateľa Petom1 »

Ahojte, mam tu jeden zahadny pripad na tatkovom Mondeu 2.0 benzin 2001. Prosim o pomoc.

Po vypnuti motora ide do hlavneho privodu na altiku co ide priamo od baterie prud 4A, co spolahlivo vycucne bateriu za par hodin.
Co je ale zaujimave, akonahle otocim klucikom v spinacke aby sa rozsvietili kontrolky, prud prestane tiect. Po navrate klucika do prvej polohy a vytiahnuti je stale vsetko ok a mozem ist domov. Ale akonahle auto zas nastartujem a vytiahnem kluc, zas tam tecie 4A. Nesvieti ziadna signalizacia vypadku dobijania a ni nic podobne, pricom altik zjavne dobija- po nastartovani tam tecie smerom do baterie cca 30A az po par minutach klesne na par A.

Nema niekto napad co s tym? RJ? Alebo elektronika v altiku (je to ten komplikovanejsi altik s 3 vyvodami)?

Dikes
Octavia III Elegance 1.6 TDI 2013
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Skontroloval by som kablovacku medzi Alternatorom a RJ motora ale skor to vidim na vadny alternator.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

No ale prečo sa to takto chová to je debata nadlho, ak nepoznáme presne systém zapojenia elektroniky v altíku, presnú schému....4A je dosť to je skoro 50W a to už musí dakde dačo dosť kúriť . ja ak robím dajaké takéto používam infrateplomer samozrejme je rozdiel mať nejaký obvod na plošáku na stole pripojiť napájanie a merať že čo najviac hreje a teda čo je asi zlé. Ale to píšem ako pomôcku že dakedy sa takto dá vydedukovať že čo je príčina poruchy a teda ktorá súčiastka podľa jej teploty. Nemôže byť že je vadná spínacia skrinka na zámku volantu a dostáva sa niekam napätie aj keď tam nemá byť? a preto ten odber ? Ale asi by som začal kontrolou alternátora samotného , aj keď je možné že je riadený z RJ motora . A že to už nieje len o jednej pluske zo spínačky a silovom výstupe do baterky a plus kostra. Ale kedže ten zlý 4A prúd zanikne hneď po zapnutí zapalovania a nie až po roztočení a naštartovaní, tak sa silová dioda v mostíkovom usmerňovači dá asi aj vylúčiť na 100%.
A inak tie 4A to mi tak nejak niečo našepkáva že by mohol byť prúd do kotvy a teda plný budiaci prúd. Asi by som sa zameral na ten regulátor. A ak by sa dalo tak nejak odpojiť jednu stranu budenia či už pridvihnúť uhlík od krúžku na kotve a pod a vyskúšať že či to potom bude znova ťahať tie 4A.

Raz som v robote riešil takýto podobný problém....prebíjal altík na dieslovom motore (čo máme posunovaciu dieslovú loko po rekonštrukcii a prestavbe s Caterpillar motorom) . A bol to problém že svorkovnička pri uhlíkoch. A síce regulácia bola riešená trvalá pluska od spínača riedenia na jeden uhlík a regulácia druhý na kostru cez tranzistor v regulátore . a kdeže pluska na jednom póle bola stále a na tom druhom prepoj na kostru cez bordel a prepálený a zuhoľnatený izolačný materiál, tak to na kotve malo furt plné budenie a teda to aj začalo časom signalizovať prepätie v sieti.
Petom1
Príspevky: 233
Dátum registrácie: 05.01.2009 14:13
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Petom1 »

Vyriesene. Bol vymeneny regulator v altiku.
Octavia III Elegance 1.6 TDI 2013
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných