Mondeo MKIII - zahadne vybijanie akumulatora cez altik
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 233
- Dátum registrácie: 05.01.2009 14:13
- Bydlisko: BA Zdieľať na Facebook
Mondeo MKIII - zahadne vybijanie akumulatora cez altik
Ahojte, mam tu jeden zahadny pripad na tatkovom Mondeu 2.0 benzin 2001. Prosim o pomoc.
Po vypnuti motora ide do hlavneho privodu na altiku co ide priamo od baterie prud 4A, co spolahlivo vycucne bateriu za par hodin.
Co je ale zaujimave, akonahle otocim klucikom v spinacke aby sa rozsvietili kontrolky, prud prestane tiect. Po navrate klucika do prvej polohy a vytiahnuti je stale vsetko ok a mozem ist domov. Ale akonahle auto zas nastartujem a vytiahnem kluc, zas tam tecie 4A. Nesvieti ziadna signalizacia vypadku dobijania a ni nic podobne, pricom altik zjavne dobija- po nastartovani tam tecie smerom do baterie cca 30A az po par minutach klesne na par A.
Nema niekto napad co s tym? RJ? Alebo elektronika v altiku (je to ten komplikovanejsi altik s 3 vyvodami)?
Dikes
Po vypnuti motora ide do hlavneho privodu na altiku co ide priamo od baterie prud 4A, co spolahlivo vycucne bateriu za par hodin.
Co je ale zaujimave, akonahle otocim klucikom v spinacke aby sa rozsvietili kontrolky, prud prestane tiect. Po navrate klucika do prvej polohy a vytiahnuti je stale vsetko ok a mozem ist domov. Ale akonahle auto zas nastartujem a vytiahnem kluc, zas tam tecie 4A. Nesvieti ziadna signalizacia vypadku dobijania a ni nic podobne, pricom altik zjavne dobija- po nastartovani tam tecie smerom do baterie cca 30A az po par minutach klesne na par A.
Nema niekto napad co s tym? RJ? Alebo elektronika v altiku (je to ten komplikovanejsi altik s 3 vyvodami)?
Dikes
Octavia III Elegance 1.6 TDI 2013
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
No ale prečo sa to takto chová to je debata nadlho, ak nepoznáme presne systém zapojenia elektroniky v altíku, presnú schému....4A je dosť to je skoro 50W a to už musí dakde dačo dosť kúriť . ja ak robím dajaké takéto používam infrateplomer samozrejme je rozdiel mať nejaký obvod na plošáku na stole pripojiť napájanie a merať že čo najviac hreje a teda čo je asi zlé. Ale to píšem ako pomôcku že dakedy sa takto dá vydedukovať že čo je príčina poruchy a teda ktorá súčiastka podľa jej teploty. Nemôže byť že je vadná spínacia skrinka na zámku volantu a dostáva sa niekam napätie aj keď tam nemá byť? a preto ten odber ? Ale asi by som začal kontrolou alternátora samotného , aj keď je možné že je riadený z RJ motora . A že to už nieje len o jednej pluske zo spínačky a silovom výstupe do baterky a plus kostra. Ale kedže ten zlý 4A prúd zanikne hneď po zapnutí zapalovania a nie až po roztočení a naštartovaní, tak sa silová dioda v mostíkovom usmerňovači dá asi aj vylúčiť na 100%.
A inak tie 4A to mi tak nejak niečo našepkáva že by mohol byť prúd do kotvy a teda plný budiaci prúd. Asi by som sa zameral na ten regulátor. A ak by sa dalo tak nejak odpojiť jednu stranu budenia či už pridvihnúť uhlík od krúžku na kotve a pod a vyskúšať že či to potom bude znova ťahať tie 4A.
Raz som v robote riešil takýto podobný problém....prebíjal altík na dieslovom motore (čo máme posunovaciu dieslovú loko po rekonštrukcii a prestavbe s Caterpillar motorom) . A bol to problém že svorkovnička pri uhlíkoch. A síce regulácia bola riešená trvalá pluska od spínača riedenia na jeden uhlík a regulácia druhý na kostru cez tranzistor v regulátore . a kdeže pluska na jednom póle bola stále a na tom druhom prepoj na kostru cez bordel a prepálený a zuhoľnatený izolačný materiál, tak to na kotve malo furt plné budenie a teda to aj začalo časom signalizovať prepätie v sieti.
A inak tie 4A to mi tak nejak niečo našepkáva že by mohol byť prúd do kotvy a teda plný budiaci prúd. Asi by som sa zameral na ten regulátor. A ak by sa dalo tak nejak odpojiť jednu stranu budenia či už pridvihnúť uhlík od krúžku na kotve a pod a vyskúšať že či to potom bude znova ťahať tie 4A.
Raz som v robote riešil takýto podobný problém....prebíjal altík na dieslovom motore (čo máme posunovaciu dieslovú loko po rekonštrukcii a prestavbe s Caterpillar motorom) . A bol to problém že svorkovnička pri uhlíkoch. A síce regulácia bola riešená trvalá pluska od spínača riedenia na jeden uhlík a regulácia druhý na kostru cez tranzistor v regulátore . a kdeže pluska na jednom póle bola stále a na tom druhom prepoj na kostru cez bordel a prepálený a zuhoľnatený izolačný materiál, tak to na kotve malo furt plné budenie a teda to aj začalo časom signalizovať prepätie v sieti.
-
- Príspevky: 233
- Dátum registrácie: 05.01.2009 14:13
- Bydlisko: BA Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných