Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
Ahojte
Je tu niekto od Mercedesov ? Neviem dohladat ci uvedeny W124 uz s oznacenim E300 z roku 1994 s "hladkym" atmosferickym om606 (100kw) ma ostreky piestov na chladenie olejom (proti prehriatiu a prepaleniu), ci su ojnice dost silne ak by sa tam dalo turbo z W210... Ma to mechanicke cerpadlo ktore neplanujem menit ani upravovat a to je vlastne dalsia otazka ci bude stihat dodavat dostatok paliva. Nepotrebujem obrovsky narast vykonu, staci par kW a zvysenie krutiaku + nech to ide sviznejsie do otacok (zrychlenie)... Predpokladam a dufam ze sanie a vyfuk na hlave pasuje z w210 (to je pripadne dalsia otazka ). Celkom ma zaujina ci blok motora ma rovnake uchytenie na prevodovku a ci je tak lahko zamenitelny motor zo starej E300 (atmo W124) do W210 turbodiesel 130kW (boli len automaty) a opacne - zaroven ci je totozny blok pre manual aj automat (om606). Viem ze do 130kw om606 davaju upravene mech.cerp. z om603 a aby bola sranda tak rovno velke turbo HX35 (ktore potrebuje vysoke otacky ale potom to uz ide). Bez uprav polomotora 130kw motor vraj zvlada 350 koni. Či ?
Je tu niekto od Mercedesov ? Neviem dohladat ci uvedeny W124 uz s oznacenim E300 z roku 1994 s "hladkym" atmosferickym om606 (100kw) ma ostreky piestov na chladenie olejom (proti prehriatiu a prepaleniu), ci su ojnice dost silne ak by sa tam dalo turbo z W210... Ma to mechanicke cerpadlo ktore neplanujem menit ani upravovat a to je vlastne dalsia otazka ci bude stihat dodavat dostatok paliva. Nepotrebujem obrovsky narast vykonu, staci par kW a zvysenie krutiaku + nech to ide sviznejsie do otacok (zrychlenie)... Predpokladam a dufam ze sanie a vyfuk na hlave pasuje z w210 (to je pripadne dalsia otazka ). Celkom ma zaujina ci blok motora ma rovnake uchytenie na prevodovku a ci je tak lahko zamenitelny motor zo starej E300 (atmo W124) do W210 turbodiesel 130kW (boli len automaty) a opacne - zaroven ci je totozny blok pre manual aj automat (om606). Viem ze do 130kw om606 davaju upravene mech.cerp. z om603 a aby bola sranda tak rovno velke turbo HX35 (ktore potrebuje vysoke otacky ale potom to uz ide). Bez uprav polomotora 130kw motor vraj zvlada 350 koni. Či ?
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
-
- Príspevky: 5450
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: motor 3.0d Mercedes W124 (E300d) 100kw R6 24V
Zo srandy som si hodil do googla OM606 tuning kit a... fiha, na ten motor sa vyraba kopec kitov a zda sa, ze 300 koni je realnych.
http://www.peachparts.com/shopforum/die ... e-get.html
Turbo, vstreky, vacsie elementy v cerpadle a nejake drobnosti okolo toho. Ak vies po anglicky, tak sa vyblaznis.
http://www.peachparts.com/shopforum/die ... e-get.html
Turbo, vstreky, vacsie elementy v cerpadle a nejake drobnosti okolo toho. Ak vies po anglicky, tak sa vyblaznis.
-
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 02.12.2021 19:53 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
tu islo skor o technicke veci okolo motora
tento motor je jeden z jednoduchsich na upravu, akurat ked si nedas pozor tak to nedopadne dobre ...
mne ide o tie ostreky piestov, silu ojnic pri atmoverzii = ci to zvladne drobne navysenie vykonu a krutiaku alebo to neriskovat a vsadit na original turbovku ale tu je zas otazka ci to pasuje vobec na manualnu prevodovku
verzia s turbom (130kW) znesie podla mojich informacii cca 350 koni bez vymeny vnutornosti
zacal ma proste zaujimat tento motor, paci sa mi - mam rad 6 a viac valce, zvlast radove 6 valce
tento motor je jeden z jednoduchsich na upravu, akurat ked si nedas pozor tak to nedopadne dobre ...
mne ide o tie ostreky piestov, silu ojnic pri atmoverzii = ci to zvladne drobne navysenie vykonu a krutiaku alebo to neriskovat a vsadit na original turbovku ale tu je zas otazka ci to pasuje vobec na manualnu prevodovku
verzia s turbom (130kW) znesie podla mojich informacii cca 350 koni bez vymeny vnutornosti
zacal ma proste zaujimat tento motor, paci sa mi - mam rad 6 a viac valce, zvlast radove 6 valce
-
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 02.12.2021 19:53 Zdieľať na Facebook
Re: motor 3.0d Mercedes W124 (E300d) 100kw R6 24V
realnych je aj 800 koni ak mas peniazemartincichy napísal: ↑14.12.2021 11:44 Zo srandy som si hodil do googla OM606 tuning kit a... fiha, na ten motor sa vyraba kopec kitov a zda sa, ze 300 koni je realnych.
http://www.peachparts.com/shopforum/die ... e-get.html
Turbo, vstreky, vacsie elementy v cerpadle a nejake drobnosti okolo toho. Ak vies po anglicky, tak sa vyblaznis.
-
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 15.10.2019 18:05 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
K tomu co sa pytas neporadim,ale ak by si mal zaujem ma na ruke jednu OM606.962 turbovu 130kw z W210 aj s automatom a povodnym cerpadlom.
-
- Príspevky: 1262
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
Presne to iste som chcel poradit aj ja. Vymenit cely motor za oturbeny z W210 aj s prevodovkou
Hrdym majitelom:
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
W210 300td bola prevodovka W5A 330 to je zaroven aj krutiaci moment originalneho vykonu.
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
Možné je všetko, aj 1,5 štvorvalec so sériovým blokom (!!) mal už v roku 1983 asi 1450 koní. To "asi" preto, lebo brzda na meranie výkonu bola len do 1380 koní, tak to odhadli
Otázka len je, či to stojí za tie peniaze a za zvýšené riziko porúch. Dnes je kopec motorov viac vhodných na šialené zdvíhanie výkonov. Napríklad obyčajná 1,9tdi, alebo od BMW motory N54 a N55. A vozy s týmito motormi sú už za malý peniaz a je ich zatiaľ dosť.
Do toho čo píšeš, navrážaš majland, stráviš pri tom mladosť a vo výsledku budeš tam, kde N54 a N55 začínajú - podľa verzií 306 až 340 k.
Na N54 som len remapingom u D-Racingu a výmenou cievok (tie ale asi prd zmenili ) išiel cez 400 koní. Odmerané to nemám, lebo som to nerobil kvôli nejakému grafu, ale 431 koňové M3 som na šprinte predbehol a za 550 koňovou M5 som zaostal 0,09 s.
Otázka len je, či to stojí za tie peniaze a za zvýšené riziko porúch. Dnes je kopec motorov viac vhodných na šialené zdvíhanie výkonov. Napríklad obyčajná 1,9tdi, alebo od BMW motory N54 a N55. A vozy s týmito motormi sú už za malý peniaz a je ich zatiaľ dosť.
Do toho čo píšeš, navrážaš majland, stráviš pri tom mladosť a vo výsledku budeš tam, kde N54 a N55 začínajú - podľa verzií 306 až 340 k.
Na N54 som len remapingom u D-Racingu a výmenou cievok (tie ale asi prd zmenili ) išiel cez 400 koní. Odmerané to nemám, lebo som to nerobil kvôli nejakému grafu, ale 431 koňové M3 som na šprinte predbehol a za 550 koňovou M5 som zaostal 0,09 s.
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
Pisal som ti ss a teda napis idealne sms cenu toho agregatu
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
Rozumiem. Mne ide o zachovanie 124ky, potrebujem drobny narast krutiaku a zrychlenia nakolko je to v beznych otackach mrtvejsie ako si dokazes predstavit Ma to sice 100kw ale asi az v otackach benzinovych motorov... Proste ho treba vytacat ako japonsku motorkujergusko napísal: ↑14.12.2021 18:15 Možné je všetko, aj 1,5 štvorvalec so sériovým blokom (!!) mal už v roku 1983 asi 1450 koní. To "asi" preto, lebo brzda na meranie výkonu bola len do 1380 koní, tak to odhadli
Otázka len je, či to stojí za tie peniaze a za zvýšené riziko porúch. Dnes je kopec motorov viac vhodných na šialené zdvíhanie výkonov. Napríklad obyčajná 1,9tdi, alebo od BMW motory N54 a N55. A vozy s týmito motormi sú už za malý peniaz a je ich zatiaľ dosť.
Do toho čo píšeš, navrážaš majland, stráviš pri tom mladosť a vo výsledku budeš tam, kde N54 a N55 začínajú - podľa verzií 306 až 340 k.
Na N54 som len remapingom u D-Racingu a výmenou cievok (tie ale asi prd zmenili ) išiel cez 400 koní. Odmerané to nemám, lebo som to nerobil kvôli nejakému grafu, ale 431 koňové M3 som na šprinte predbehol a za 550 koňovou M5 som zaostal 0,09 s.
Tie N54 a N55 az tak nepoznam ale ak to je v manuale, moze to byt celkom sranda a pouzitelne v inom projekte.... Predpokladam ze si to ale vyzaduje zlozite kablovanie atd. Mercedes om606 130kw moze mat tiez 400k ale vyhodu vidim v mechanickom radovom cerpadle (z om603) cize ho das kde chces a jedine co potrebuje hadicku s palivom
Trochu sme sa nepochopili - mna zaujima TURBODIESEL a nie turbobenzin kde len "pravidelna" vymena kazovych priamovstrekov stoji od 1500 eur (za 1500e kupim niekolko celych motorov om606 turbo). Motor n54 asi bude dobry - to bude asi ten ktory Toyota osadila (na pocudovanie) do Supry mk5 - ak to preslo "vyberovym" konanim u Toyoty tak to bude dobre (snad dali ine vstreky a nie tie kazove co ma bmw).
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
Zdravím. Ohľadom jednoduchších, či zložitejších úprav môžu poradiť aj na www.mercedes-classic.cz . Na tomto fóre je viac pánov, jeden konkrétne menom Přemek a on upravil, kompletne reštauroval jednu w124, ale podľa svojich požiadaviek tam dal om605 250 turbodiesel, mechanické čerpadlo nechal z om602 250 turba a dal mechanickú 6-stupňovú prevodovku z 270cdi. Výkonovo naladil to na cca 130-140kw, skôr mu išlo o kompromis medzi dynamikou a výdržou. Ale to vyžiadalo tisícky eur, kým z hrdzavej w124-ky spravil peknú.
Čo sa Vašej predstavy týka, tiež by som radšej vymenil om606 za preplňovaný, ako riešiť výmenu sania, montáž turba, a pod. Ale podľa mňa si pripravte aj v takom prípade 2000-3000 EUR. Lebo keď už vymeníte motor, tak už pozriete vstreky, tak už ich pošlete na repas (síce 50 EUR za kus), ak bude "cvakať" tak už pozriete aj hydraulické zdvihátka (pri výmene komplet 24ks x 15 EUR), atď., atď. Výdavky = Vaše očakávania.
Čo sa Vašej predstavy týka, tiež by som radšej vymenil om606 za preplňovaný, ako riešiť výmenu sania, montáž turba, a pod. Ale podľa mňa si pripravte aj v takom prípade 2000-3000 EUR. Lebo keď už vymeníte motor, tak už pozriete vstreky, tak už ich pošlete na repas (síce 50 EUR za kus), ak bude "cvakať" tak už pozriete aj hydraulické zdvihátka (pri výmene komplet 24ks x 15 EUR), atď., atď. Výdavky = Vaše očakávania.
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
Presne koli tomu by som radsej domontoval turbo ako ist do neznameho motora a preto som sa pytal na tie ostreky piestov a silu ojnic aby som nepochoval nesmtelny motor... Tento atmosfericky motor musi nabehat 3 miliony km a to chcem vymenit za milion km ale aj s vykonom
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
Ked uz hovorite o prehadzovani motorov a prevodoviek napr. 300td z 210tky. Tak 210 300td je uz elektronicky riadeny ma rj, ma ine cerpadlo z ktoreho uz trcia kable, su uz spajane z esp jednotkami, nie je uz mechanicky plynovy pedal ako 124, prevodovka uz je tam 722.6 elektronicka.
-
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 15.10.2019 18:05 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
Ano 300TD ma el.ovladane IBA cerpadlo resp.mozno nejaku jednotku zhavenia,preto sa meni cerpadlo za mechanicke...722.6 ma svoju RJ ale co potrebuje k chodu dalej uz neviem.
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Re: Mercedes W124 , E300d , 100kw R6 24V
Potrebuje rozpravat s rj motora, esp, potrebuje vidiet otacky motora, zadnych kolies atd. Rj motora ma regulacne ventily, v podstate uz elektronicky plynovy pedal aj ked od pedalu ide este lanko ale len pod kapotu tam je elektronika. Na urcitej urovni musia tie rj medzi sebou komunikovat, je tam seriozna rj.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: furmanekmichal228 a 15 neregistrovaných