Mercedes ML 320 cdi - zaseknuty ukazovatel paliva

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peter164
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 01.01.2012 23:10
Zdieľať na Facebook

Mercedes ML 320 cdi - zaseknuty ukazovatel paliva

Príspevok od používateľa peter164 »

Zdravim,

Mam taky "mensi" problem.
Minule mi pocas jazdy zdochol motor (ML w164, cdi 320, 2007).
Pri 90km/h mi znicoho nic zacala svietit kontrolka "motor" a na to mi motor prestal ist. Ledva som to nejak dobrzdil na krajnicu.
(chvalabohu, ze sa to nestalo pocas obehovania...)

Auto uz nechcelo nastartovat. Prisla po mna odtahovka do najblizsieho servisu (nie MB bolo uz asi 22.00). Na druhy den mi volaju ze si mam prist po auto, ze vsetko ide bezchybne. Dosiel som prekvapeny tam a pytam sa, ze co to bolo. Servisak vravi: Nemali ste tam ani kvapku nafty. Doliali sme vam tam 2 litre a motor hned naskocil - chodte natankovat.

Najvecsi sok bol ten, ze ukazovatel mi ukazoval asi 1/4 tj priblizne 25 litrov (zo 95l). Siel som na pumpu a natankoval som okolo 93,5 litrov.

Auto som odniesol do servisu MB a tam diagnostikou nezistili ziadnu chybu. Povedali vsak, ze to najskor budu plavaky - bud pokazene alebo zaseknute, alebo to moze byt este palivove cerpadlo, tak navrhuju pre istotu vymenit vsetko.


Ak by mi odpovedali jasne, ze to a to je chyba, tak to uz mam davno vymenene, no zaskocila ma neurcitost ich odpovede - typu - vymenime vsetko a uvidime...

Chcel by som sa spytat ci ste sa s niecim takym uz stretli, resp co to moze podla vas byt.

Ak plavaky ? Je ich nutne menit? Resp nemozu byt len "zaseknute"
Ak cerpadlo - da sa to nejak zistit?
Nemoze to byt kontrolka na displayi?

Auto inak chodi krasne v pohode, len ignorujem ukazovatel nafty a dotankuvavam podla najazdenych km - tj odhadom, ze ked je pod 25L. Rucicka totiz vyjde do plna no na urcitej urovni sa zastavi a nejde nizsie.


Diky za kazdu radu, skusenost.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zrejme sa pokazil mechanizmus plaváka alebo jeho odmeriavací potenciometer.Neurčitú odpoveď dávali zrejme preto že mechanizmus nebol z nádrže demontovaný a nebola jasná vedomosť o príčine,tj či viazne alebo je poškodený.Ak by bola poškodená dráha,myslím že je nutné meniť celý komplet čiže aj s čerpadlom. Dnes halierové drobnosti nebývajú ako náhradné diely
peter164
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 01.01.2012 23:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peter164 »

Diky za odpovede.

Andrej, keby to bolo cerpadlo, tak by som potom do 95 litrovej nadrze nemohol natankovat 93.5L nafty, ale ovela menej.
Ak by som siel na pumpu, a natankujem tam ze 30 litrov a nadrz je plna, tak to potvrdzuje cerpadlo, avsak u mna ta nadrz bola celkom prazdna.
Aspon mne to tak logicky vychadza.

Okrem toho, odvtedy som najazdil asi 2000km a neje problem, len si sledujem spotrebu a ked dojde na 25percent tak tankujem plnu t.j. vzdy sa snazim mat plnu nadrz.
Minule som sa prizabudol a natankoval som tam zase asi 90 litrov, cize ja osobne si myslim ze to cerpadlo nebude, ale mozno sa mylim...
peter164
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 01.01.2012 23:10
Zdieľať na Facebook

UPDATE:

Príspevok od používateľa peter164 »

UPDATE:

Isiel som s tym teda do Mercedes-Benz servisu. Vymenili plavaky s cerpadlom. Stalo to 900 euro.

Vybral som sa na dlhsiu cestu, no a v momente ako sa nadrz dostala do 1/4 znovu motor pocas jazdy zdochol.

Taxikar mi doniesol 3 litre nafty, motor naskocil v sekunde, dosiel som na pumpu a natankoval pomaly 100 litrov.

Tazka doba, ked clovek nemoze doverovat uz ani autorizovanemu servisu, ktory na "kovboja co striela od pasa" vymeni suciastku. V podstate auto sa sprava tak, akokeby do neho ani ziaden servisny zasah nebol robeny. (okrem zasahu do mojej penazenky)

Najhorsie na tom vsetkom (okrem detailu, ze som sa zase mohol niekde pocas obehovania zabit) je ze:
a.) vobec nezmerali, ci tie vymontovane plavaky su ozaj chybne
b.) ked uz mali vypustenu nadrz a nove plavaky s cerpadlom v nej, co im branilo skontrolovat ukazovatel paliva (ci je na nule, alebo stale na 1/4) pri prazdnej nadrzi.
Ale to by som asi od slovenskych servisov chcel vela.

OTAZKA:
s prihliadnutim na tuto novu skutocnost, co to podla vas bude?
Plavaky a cerpadlo boli vymenene, jedine co ma napada je ukazovatel na palubovke???!??

Vopred vdaka za radu.
peter164
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 01.01.2012 23:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peter164 »

To som nikdy nesledoval, takze neviem povedat.
Roberbo
Príspevky: 428
Dátum registrácie: 19.12.2007 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roberbo »

Tie plavaky ubudanim paliva prenasaju udaj v ohmickej hodnote (odpor linearne klesa) z toho odporoveho bezca na tom plavaku - tusim nepisane pravidlo pre standartne plavaky hovori, ze 3-10ohmov = auto je uz bez paliva.. Neviem, ako to ma mercedes.. Mozno cviro123 tu na fore vie povedat, aku ma mat minimalnu hodnotu.
Samozrejme v konecnej faze je udaj pre budiky uz na zaklade napatia, ale to napatie sa deli prave cez tkz. konstantu, aby nebol presiahnuty maximalny pretekajuci prud v tejto vyhodnocovacej vetve..cize v serii je tam este "odporovy delic"..a ten sa tam sprava, ako pomerovy delic toho vysledneho napatia pre spracovanie pre budiky..

Cize, ak by bezec aj na plavaku sice ukazoval napr. 3ohmy, ale niekde na trase sa ta ohmicka hodnota privodnymi kablami prechodovym odporom zvysila.., tak system si nadalej mysli, ze je dostatok paliva, lenze v skutocnosti to uz nie je pravda..

Druha varianta su zle tie budiky, proste tu delicku napatia zle vyhodnocuje.. Po pravde, ta delicka bude priamo v budikoch, a este pojde aj cez nejaky operacny zosilnovac, cize v autorizovanom servise bude potom najmensi nahradny diel = cele budiky..,

Tretia varianta je, ze sa ta delicka napatia nejak softverovo kalibruje, ale to by asi priamo v mercedese vedeli, snad..
Samotny problem s autokalibraciou maju viacere auta, hlavne, ked sa jazdi na rezervu a dotankuje sa za 10Eur.. Ale po natankovani do plna sa ukazovatel po niekolkych kilometrov sam spamata..

Asi by som aj tak najprv premeral trasu k budikom, ..ta ista hodnota, co je na plavaku, musi byt aj na vstupe pre budiky..
..
Elle
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 06.04.2010 16:30
Zdieľať na Facebook

mercedes ml w163 problem s indikatorom paliva

Príspevok od používateľa Elle »

zdravim...mam taky problem, natankoval som plnu nardz ale rucicka oszala stale dole, ani sa nepohla, viete mi poradit kde je problem? dakujem
Napísať odpoveď

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní