Mercedes GL 320 CDI 2007/2008

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

vidim reakciu nadomnou - altik a prevod.neodisla, jazdil som comfort a vyhovovalo mi to a vzdy jazdim na hornej hranici limitu - to je kazdeho vec...nejazdil som s tym hory a tazky teren...spotrebu neriesim..
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> By ma fakt zaujimalo, kto a preco uvazje nad kupou niecoho takeho. Mali sme a stale mame vselijake Mercedesy- stare, zanovne, nove
>> a za poslednych asi 15 tam brutalne isla dolu kvalita a za poslednych asi 8 rokov isli brutalne hore ceny dielov, niektore veci aj o 100-200%.

ja ti poviem, ja osobne som rozmyslal presne nad GLkom.

Ma to v sebe nadych niecoho grandioznejsieho nez je Fabia Vase rodinne turbo, je to trosku priestranne (moja stara jazdi Grand Voyager a ja tiez nechcem zrovna hjundaj i10) a nedajboze potrebujem semtam zbehnut mimo asfaltovu cestu - ziadny veliky offroad... 2008cky sa daju zohnat okolo 10.000 cize ziadny extremny peniaz, moje pocitanie bolo "ked sa to aj za 5ku dokaka, tak to opravime a moc vela takychto prestiznych aut za 15 ajtak proste nie je". Lakala ma povestna trvanlivost interierov, nebolo to osalene V 250cdi co je vlastne len dvojliter s dvomi turbiatkami napnutymi do prasknutia jak Hascak nikdy nikomu stovky milionov uplatok nerozdeloval...

co je na tom aute proste zle ? Ze je to velke a zle sa parkuje ? Mozete mi moj cteny poslanecky, mam oci a vidim ze to nema tri a pol metra - PRAVE PRETO HO CHCEM ZE MA 5 METROV. Ze to nema sportove jazdne vlastnosti a'la BMW M3 ? Ani ich nehladam, ani ich nepotrebujem, proste viem aku masinu si kupujem, nie som totalna jebiga.

Ze to nezere styri litre na 150km ako Szkoda Ocktavia 1.9tédéí so zapriahnutym dvojtonovym privesom ? Aj to viem, na pocudovanie mi to problem nerobi.

Jedine co ma odradilo su servisne naklady. Mozete sa smiat turbiatku za 6.000 eur, ale moj sef v Bratislave na Zlatych Pieskoch zobral tu "tri-a-polku" po tom, co pobehal vsetky Mercedes aj neMercedes servisy medzi Bratislavou a Salou... to su ti chlapci za tri stovky... len ich bolo treba desatkrat a furt bol problem. Zostal mu autorizak. Tam mu nauctovali styri tisice s robotou a bolo opravene.

Len ti nesmie zmrznut usmev na perach... CLS320cdi, rok 2008. Potom mu odisli vstrekovace, umrelo DPFko ktore som doteraz nespominal a myslim ze ani to cislo uz nemusim spominat pretoze by ste si zase mysleli ze pisem v korunach...

a tam moj zaujem o ESTE STARE SPOLAHLIVE Mercedesy "trosicku" opadol. Preto som ho nekupil. Ano, riesil by som veci mimo autorizaku, ano oslovil by som Xentryho na servis aj keby auto muselo prist na odtahovke...

lenze uprimne, ruky na bradavky - Xentry napis prosim tutok verejne kolko by u teba NA KOMPLETKU stala vymena turba tak aby to nebola ciganska robota. Ako by si riesil zdochnute DPF z ktoreho sa nechutne dymi nabielo, kolko by stali zdochnute vstrekovace. Mozes kludne riesit ze vymenis jeden jediny (samozrejme ze autorizak menil vsetky, 800 cena za kus, ze ich je tam sest uz vieme, ze to bolo bez roboty, diagnostiky, olejov a kravin na dalsiu celu stranu A4 je tiez jasne, no co si myslite ze vymena vstrekov nakompletku po 330.000km je za 500 eur dohromady v autorizaku ?)

Xentry, daj cisla prosim... Na akej sume u teba alebo kamoššov zacina repas prevodovky kardanu, taky bezny stredny alebo kompletny... ?


Vidis hore pise Keyness s UBERSPOLAHLIVYM 5litrom V8, to su fantasticke motorceky... porovnaj to so servisnymi nakladmi dieslu :) ojazdene sa daleko viacej oplati benzin LPG nez diesel... pretoze diesel pod 12 nejazdi v meste (kdezto za 15 uplne bezne), kdezto benzin vyhnat na 25-27 litrov (32 litrov) LPG aby sa penazne vyrovnal tomu dieslu, nehovoriac o opravach, tak to sa prakticky neda.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Prve co poviem je, ze nemam vlastnu dielnu, takze ceny ja neurcujem. No pre priklad jedneho 320cdi v podobnom aute sa riesilo obidve casti sania jedna strana ked dobre pamatam okolo 300 nove z MB, druha strana spolu s novym motorcekom klapiek nieco tesne pod 500 problem bolo dlhodobo zanesene sanie co samozrejme znicilo tiahla klapiek ktore sa hybali celmi tazko, plus sa tam riesili vstrekovace, zohnal si ich sam majitel akoze repas z PL v hodnote 120 euro kus, no ten PL repas nie je repas ale pouzite vstrekovace v dobrom stave, je to piezo injektor. Pan co tu ma diesel servis na opravy cerpadiel a vstrekovacov a podobne ich nerobi lebo sa nedodava originalny nahradny diel z fabriky, novy v MB su dve moznosti bud novy alebo fabricky repasovany vstrekovac, ktory sa pohybuje niekde okolo 300e ked dobre pamatam, turbina sa dava na opravu znova nie polsko ale tu u nas nech to vyjde od oka okolo 300e a spravena je vyborne, co sa tyka dpf a vlastne aj vykonovych problemov to su pribehy sami o sebe v podstate casto je problem vsetko mozne mimo dpf co moze sposobit smrt dpf, mercedes nema problemy s dpf ja sa s tym v podstate ani nestretavam aby ho trebalo riesit, zato vymenene cez turba, vstreky a vsetko mozne aby sa doslo k tomu, ze je vadny senzor za 60 euro s tym sa stretnes. Turbiny takisto nie su problemove su to mohutne velke turbiny ale dokaze im pomoct napr. clovek, ktory ak sklada dole parohy s vahami vzduchu, ktore sa nasadzuju na turbinu a potom ich dava naspat tak je tam take velke tesnenie a ked ho nalozi tak sa z neho odlupne, poskodi sa a toto potom zje turbinu ak sa utrhne cize zase vec za 20 euro znici turbinu. Tie prve GL/ML/R nie su este tak velmi elektricky zlozite auta potrebuju servis, budu potrebovat na motore skor ci neskor riesit tesnenie pod chladicom oleja v strede motora medzi hlavami, zacne tiect olej, je tam chulostivi motorcek na klapky v sani znova to ma na svedomi kvapkajuci olej cez spominane tesnenie na turbinu, treba menit vzduchove filtre aby neboli upchate a netahali olej potom von cez odvetranie z motora, prevodovky su v podstate ok ako u vsetkych pravidelny servis, moze sa vyskytnut problem s rj resp. najskor so snimacmi otacok, je mozne opravit resp je mozne renovovat aj pouzitu len sa potrebuje, preprogramovat, zresetovat imobilizer, spravne kodovat a programovat, takisto ISM cize elektronicky radic programu je mozne znova pouzit uz pouzity len ma tu istu proceduru. Berte to tak, ze Bmw alebo mercedes ma v sebe kopu techniky a nie zrovna jednoduchej v porovnani s dajme tomu tresnem fordom, je to jednoducho tak, ak je velmi dobre vybaveny je tam riadiaca jednotka na vsetko, nema to obycajny k-line ale je to to ako pocitacova siet cez flex-ray, ethernet atd. atd. Ano stane sa, ze auto niekde zastane a uz nenastartuje alebo sa nepohne ale ako je v tejto teme spominane nesmie ta to prekvapit ak chcem take auto musim s tym ratat, potom uz je otazka, chcem kupit diely nove a odniest to do autorizaku nech to spravia cele alebo najdem niekoho, kto mi to da dokopy za polovicu alebo tretinu, ak mam take auto, bud to odnesiem do servisu kde vymenia vsetko a nespravia nic alebo mam takeho co spravi malo ale opravi vsetko ak je to vsak mozne, lebo nikde nie je napisane, ze aj u super majster dokaze opravit vsetko "zadarmo" niekedy jednoducho ten diel a robota nieco stoji lebo je nutne ten diel kupit., jednoducho sa pokazil. Stane sa aj taka vec, ze umrie cely system motoroveho CAN, odhlasia sa komplet jednotky nie su citatelne, auto nestartuje, nevies diagnostikovat problem pomocou diagnostiky a problem je vnutri jednotky kde kvapka vody medzi dvomi CAN kablikmi vyradi cely system toto je na tom ta zabava kde nemusis investovat tisice len toto najst :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Plne súhlasím.Ale platí že dôležité komponenty elektriky ale aj mechaniky pri oprave pôjdu originálne,od toho sa žiadna ľudová cena nedá očakávať.Hlavne ak je to zahrabané pod siedmymi poschodiami,len úplný hlupák by vôbec náhradu nejakú šepletu značky.Tu už platí jednoznačne..bude to čo ja poviem že pôjde (nové) inak dovi dopo,nech to robí iný.Pretože v prvom momente je zabudnutá moja snaha zachrániť peńaženku somára čo nevie v akej váhovej skupine boxuje a kúpy si auto ktoré proste svoje potrebuje,bez ohladu na cenu.Toto je jeden z dôvodov že som pre rokmi od servisovania BMW a MB odišiel,nemienim servisovať autá hlupákom čo si kúpia auto ktoré finančne neunesú,v slovenskom "len" móde nech si ho opravujú sami,dávam prednosť obyčajným aj autám aj majiteľom než blbečkovi z búrakom
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Parada...
Ked to citam, tak premyslam, ci poznam daky servis, kde by ma s nejakym podobnym problemom na takom aute zobrali, pokial mozno behom tyzdna a zrovna tak opravu do tyzdna zmakli.
Nie, nepoznam...
Ti co su schopni, zdatni, tak maju na mesiac dopredu zajednane.
Ostani sa momentalne budu 2 mesiace tocit iba okolo vyzuvacky a vyvazovacky, kedze zacina sezona zimnych pneu a to je fajn zarobok, kedze aj oni maju poradovniky...
Takze, ak by som chcel ponahlat s opravou, tak autorizak? Kolko to zerie na hodinu? Kolko si uctuju normohodin na daku vymenu vstreku, ci turba, ci daco pretesnit? Daju sa vobec este zohnat vsetky diely? Kto dokaze sa hrabat v tej elektroinstalacii?
Vsetko starne, plasty casom stracaju svoju pruznost, izolacie sa zacinaju drobit, lamat, praskat, vzdusna vlhkost, pocasie dokona dielo skazy. To tam bude niekto hladat chyby a potom letovat kabliky? Zhanat druhy kabelovy zvazok? Nove, ak sa budu dat kupit, tak to budu rakety. Co vsetky tie rozne plasty, drziaky okolo motora?
Servisaci dobre vedia, ako to je s tymi plastami, uchytkami pri demontazi u starsich aut...
Ja som dnes nepochodil v autorizaku koli drziaku cidla... 4 rocne auto a drziak nemozno zohnat. Treba kupit modifikovanu trubkohadicu a ak nebude pasovat na povodny chladic, tak potom aj ten chladic a este pravdepodobne druhu hadicu. Toto koli kusku plastu, do kroreho je osadene cidlo... Z ceny cca 20€ sa mozno vyklube 600€. Blba plastova blbost 6x3x2 centimetre...

Jeden znamy raz vyplakaval, ze na F10 ho brzdy stoja rocne tisicku, to same gumy, za bezny servis oleje, filtre zas dalsia tisicka, havarijne dalsia tisicka, sem tam dajaka oprava, nuz, rocne par tisic utopi v aute len na tom najnutnejsom.
Ale len smelo do tej kupy. Kazdy sa asi musi poucit na vlastnej chybe, ked je ego vysoko a zalezi na image.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

dost suhlasim s xentry, vidiet, ze sa s tym styka...nevidim v tej elektronike zvysenu chybovost oproti ostatnym autam, ale len ak beriem do uvahy ten strasny pocet cidiel, senzorov a malych RJ... nikdy mi GL-ko neprezilo bez chyby jeden rok, vzdy sa nieco vyskytlo, ale ja som s tym ratal... mozno tie ceny hodnotim podla seba, ze nie su katastrofa, ked som pred nedavom daval do jedneho forda trysky a jedna ma stala takmer tristo euro, ale mne v GL neodisli...potom su frajeri, co vedia ozivit aj skapate RJ napr. na okno, trysky, zhavice a pod....v ziadnom autorizaku to nik neurobi...este by som pripomenul, ze mam pocit, ze vrcholove modely v bmw maju taku istejsiu, kompaktnejsiu elektroniku, ako v mercedesoch, kde mam castejsie pocit, ze si zrazu elektronika hra vlastnu ligu...a zas ju treba doladit...a bacha -nebrat GL po buracke...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

buracka je svina, cim viacej optickych kablov tym lepsia. Plati pre kazde auto.



>> Jeden znamy raz vyplakaval, ze na F10 ho brzdy stoja rocne tisicku, to same gumy, za bezny servis oleje, filtre zas dalsia
>> tisicka, havarijne dalsia tisicka, sem tam dajaka oprava, nuz, rocne par tisic utopi v aute len na tom najnutnejsom.

jak keby som to ja nenapisal zoparkrat :) inak tisicka havarijka na take auto co stalo 55.000 nove ? Tak to ma moc lacno.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Optika v tych autach spaja multimedia je to MOST /Media oriented system transport/. Ono to draho len vyzera z nazvu, nie je to tragedia :) Len strelim priklad stierac na 190tku mercedes /W201/ zhanas v beznych autodieloch 30 euro a nemaju, zavolas do mercedesu 26 euro mozes si prist :)
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

*Jeden znamy raz vyplakaval, ze na F10 ho brzdy stoja rocne tisicku, to same gumy

on najazdí 150tkm keď musí ročne meniť brzdy, lebo F10 som mal a predné brzdy 110tkm a ešte platničky podľa i-drivu 60tkm aj na pohľad mali segmentu na rozdávanie a ani kotúče neboli na norme opotrebenia. Brzdy na f10 origo BMW zase niečo vydržia. Predpokladám že to mal staršiu haraburdu lebo 5r/100tkm je tam bezplatný servis. Ďalej na staršie ako 5r autá je v BMW FIT servis kde je zľava na komplet prácu aj mat 25%. Na N53 benzín stál veľký servis, vrátane sviečok, brzdovky, servisu klimatizácie, kde filter cenia na 90€, ide tam 6,5L oleja 550,-€. Do 170tkm kým som to nepredal som menil 1x NOX, 6x vstrekovač za komplet s prácou v BMW 1250,-€ a pružiny lebo praskli aj s uloženiami, plastový dekel a cievky mi menili zadarmo na záruku, inak nič. Ten známy asi chodí na okruhy.
HP+PZP som platil po kúpe cca 800€ a po 4r to postupne ročne po bonusoch za bezškodový priebeh padlo na 550€, bola tam ešte zľava na moje ZŤP.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

F10, 530d, automat. Rocny najazd cez 50k km. Brzdy ATE, pravidelne zvlnene. Nesulicha s tym okolo komina, teda vtedy. Rocna havarka 960€ (mal poistne udalosti), komplet kotuce, platnicky cca 1000€ s pracou, motorovy olej, filtre cca 3x do roka, plus automaticka prevodovka (daval aj preplach), zimne, letne pneu takmer kazdy rok (ano, nie kazdy zjazda pneu na 1.6 mm), rozvody tiez menil, cena cez 2500€. Plus vydaje na servis, podvozok, elektronika.
5r/100k km bezplatny servis? To maju najazdene ani nie za 2 roky. 3 zarucne prehliadky?
Neni milionar aby platil rocne len za olej 1500€.
Neviem, preco mas potrebu rypat, ked dobre poznas ceny.
Zo srandy som pozrel autovkeli, predny kotuc 250, zadny 200, platnicky predne 150, zadne 100.
Nie vsade akceptuju, ze si donesies svoj material a oni robia vymenu, teda, ak si to este nepostrehol…
Alebo mas dojem premrstenych cien?
Asi nie, ked spominas olej v autorizaku za 550€…
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

ano tie ATE zvlnené si môže strčiť do zadku, na F10už viacej chytrákov išlo ušetriť, tu platí jedine origo z BMW brzdy a vydržia, to auto má cca 1800kg. Vedľa z práce pajdo na GT tiež menil ATE a zvlnené. Tých 550 bol celý veľký servis nie len olej. Keď má taký nájazd, tak mu asi auto zarába tak si dá do nákladov.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

to auto má cca 1800kg
Tolko ťahám na vozíku za Filckou :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: A tá má kotúče z číny za 9 eur, alebo za 11 aj s platničkami :40bd: :40bd: :40bd:
Prečo si nepriznáte , že to auto je nadstavec na pipíka, a podla toho sa to aj účtuje. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

dneskaj uz pipiky nikoho nezaujimaju. Mas dukaty, kupis si co chces lebo mas na vyber. Ze to potom stoji dalsie dukaty je jasne snad kazdemu kto nevyrastol v osade pri zeleznicnej stanici.
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

buď to zaplatíš keď je to nové a pritlačíš, alebo dáš zlomok ceny nového za starú haraburdu a potom púšťaš perie postupne, alebo aj prievanovo. Mne sa zatiaľ vyplatilo kupovať 2-3r haraburdy, najväčší pád ceny majú za sebou a nebýva to také zhumpľované. Poderiem to a pred 200tkm ide z garáže robiť "radosť" inde. :d :D
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

mp3turbo napísal:dneskaj uz pipiky nikoho nezaujimaju. Mas dukaty, kupis si co chces lebo mas na vyber. Ze to potom stoji dalsie dukaty je jasne snad kazdemu kto nevyrastol v osade pri zeleznicnej stanici.
Keď ja za to nemôžem, že som taký lakomý :suicide:
A príde mi také čudné, že niekto dá za jeden kotúč rovnako ako iný za celé auto https://auto.bazos.sk/inzerat/104036096 ... ra-lpg.php No a potom sa stretnú na tej istej rozbitej ceste. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných