Mercedes Benz E320CDI vs. E350

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

camry
Príspevky: 604
Dátum registrácie: 27.04.2007 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa camry »

To ponúkané auto je veľmi pekné...zvážil by som tú ponuku. Presne taký kus som mal aj ja ..síce bez parkovacieho asistenta, ale ináč zvonku to isté...hlavne tie disky sú tie čo najlepšie na W211 pasujú. ako ostatní píšu trošku sa treba zaujímať o SBC brzdy...ale ak boli už na aute v záruke menené tak nevidím problém. Jedine s vyššou spotrebou verzie 4MATIC. Ale ak to má byť na LPG, tak teda na to kašľať. Ja som LPG na chuť zatiaľ neprišiel, ale možno časom....Inak k tomu systému SBC na brzdách môžem dodať, že ak ten systém funguje, tak lepšie brzdy nepoznám zo žiadneho iného auta. Pri činnosti ABS neexistujú žiadne vibrácie do brzdového pedála vplyvom striedania tlaku. systém tuším v roku 2005 Mercedes prestav vyrábať...čo je škoda. ...Ale vysoká poruchovosť asi urobila svoje..myslím, že určitým vývojom a zdokonalením spoľahlivosti by sa tento systém skvele uplatnil aj pri iných značkách...a mercedes by opäť bol v ďalšom systéme priekopník vývoja. Ostatní by len kopírovali ako aj je typické pri väčšine systémov, ktoré vymyslel pre moderný automobilový priemysel Mercedes.
kidrock77
Príspevky: 530
Dátum registrácie: 01.12.2009 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kidrock77 »

mozes mi prosim Ta napisat systemy, ktore vymyslel M-B a ostatni to okopirovali ?

Nerypem, naozaj ma to zaujima.
marek4
Príspevky: 744
Dátum registrácie: 15.07.2008 22:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marek4 »

kidrock77 napísal:mozes mi prosim Ta napisat systemy, ktore vymyslel M-B a ostatni to okopirovali ?

Nerypem, naozaj ma to zaujima.
Tak okrem toho ze prvy vymyslel auto a pohon 4x4, tak este prvy vymyslel napriklad system ABS (1978), ASD (automaticky samosvorny diferencial) ASR, ESP (1995), BAS (1996), SBC (2001)

To su kompletne vsetky elektronicke systemy komercne pouzivane v autach s nepochopitelnych dovodov casto pod inymi nazvami.

Taktiez mnoho inych elektronickych vychytavok pre komfort a vela ineho...
kidrock77
Príspevky: 530
Dátum registrácie: 01.12.2009 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kidrock77 »

dakujem, umrem o nieco mudrejsi! :300f:
camry
Príspevky: 604
Dátum registrácie: 27.04.2007 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa camry »

Ako správne Marek4 vymenoval rôzne systémy, tak samozrejme je to len máličko z toho čo MB motorizmu priniesol. ďalší jednoduchý systém ako Airbag je vynález , ďalej potom spomínané vzduchové podvozky...tie sa prvý raz použili v autobusoch MB. Potom je tam aj systém priameho vstrekovania pri naftových motoroch , ten bol však vyvíjaný spolu tuším, že koncernom Fiat...Vieme že CDI motory a JTD motory prišli na trh zhruba v roku 1997 alebo 1998 v modeloch ALFA ROMEO a Mercedes myslím, že model C.
Takže väčšina systémov, ktoré dnes sú v autách sú výmysly práve MB. netvrdím, že ostatné automobilky by na tieto vymoženosti časom neprišli. Všetci však čo poznáme MB vieme , že súčasné bežné najmä bezpečnostné systémy mercedes používa vo svojich autách od 80 až 90 tych rokov minulého storočia. Pričom je 30 rokov od uvedenia ABS do sériovej výroby a nie som si istý či všetky autá tento systém už majú v základnej výbave.
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Nazdar priatelia,

paradna tema sa tu rozbehla, ktora je o to paradnejsia, ze sa tu takmer vsetci vyjadruju vecne a podla vsetkeho aj priamo z praxe....

Zapojim sa teda so svojimi skromnymi nazormi troštičku aj ja, ak dovolite:

dilema bencin versus ropa sa zvykne omielat dost casto a svojim sposobom tak trochu pripomina temu o "kuriatku a sliepocke: ktore bolo skor"

Vsetko ma totiz svoje objektivne za aj pre a tiez navyse kazdy jedinec hodnoti subjektivne podla svojich vlastnych parametrov.
Ak by to tak nebolo, vyrabali by sa iba jednodruhove vozidla jednotnej farby a vsetci by boli spokojni :d :D

Ale podme in medias res, cize po slovensky ku jadru topiku:

Nech je to ako chce, u E-cka W211 z roku 2006 a motorizacie 350 bencin, resp. 320 dicel nie je prilis kde slapnut vedla. Obe pohonne jednotky maju svoje kvality, pricom aj zdanlivo na prvy pohlad nezaujimavy benzin moze byt v konecnom dosledku rovnako zaujimavy partner na dlhsie trasy ako vseobecne preferovany diesel.
Ide predovsetkym o technicky predpoklad spolahlivosti. Diesel je konstrukcne osadeny prvkami, ktore maju na svedomi statisticky vyssiu pravdepodobnost immobility ako u porovnatelnej benzinovej verzie.
Rec je najma o chronicky znamom najslabsiom ohnivku v retazci mechanicko-elektronickych suciastok motora, predovsetkym teda o common-railovej jednotke s prislusenstvom, turboduchadle, zeravicoch ci roznych ventiloch a klapkach, na ktore ovela horsie vplyvaju specificke dieselove spaliny. Toto uz z principu konstrukcie benzinovej V6-ky (s vynimkou CGI) nezazijete.

Na druhej strane je nepopieratelny fakt, ze porovnatelny benzin ma vo vseobecnosti vyssiu spotrebu vacsinou drahsieho paliva a tiez v konecnom dosledku ovela horsiu opatovnu predajnost (resp. s velmi velkou stratou) ako ropak. Vynimku snad tvoria iba vozidla s legalnym LPG, u ktorych takyto pohon uz dnes nie je problem zaobstarat. Malo by sa to dat osadit aj na agregat s priamym vstekovanim benzinu (350 CGI), avsak u neho je efektivita takehoto zariadenia dost diskutabilna (kazdy 5-ty ci 6-ty vstrek je benzinovy pre potreby chladenia vstrekovacov), cize zaroven aj rentabilita sa podoba behu na dlhe trate....

Tak aby som to nejak zhrnul:

pri tvojom kilometrovom nabehu je to prakticky jedno ci diesel alebo benzin:

diesel ma nizsiu spotrebu lacnejsieho paliva, ale na druhej strane je narocnejsi na udrzbu a nachylnejsi na poruchy (resp. nahle zlyhanie). Problem moze tiez predstavovat vyssia nakupna cena, ktora sa vsak moze ciastocne vykompenzovat lahsim opatovnym predajom, resp. vyssiou predajnou cenou

benzin je konstrukcne jednoduchsi (okrem CGI), menej narocny na udrzbu a vyskyt poruch znemoznujucich pohyb vozidla. Je tiez v priemere lacnejsi na kupu jazdeneho kusa, avsak s problematickejsou prognozou opatovneho predaja. MA vyssiu spotrebu drahsieho paliva, avsak na rozdiel od ropaka ponuka moznost spalovania alternativneho paliva po montazi LPG. Taketo zariadenia sice nie je na 6-hrniec najlacnesie (zabudni na 1000-1400e zariadenia, tu treba ratat so sumami okolo 2 000€ za material s pracou plus protokol, kolky, ZTO a prakticky nevyhnutny Flashlube). Summa-summarum kvalitna prestavba benzinovej V6-ky na LPG vyjde oficialne na nie menej ako 2 150-2 200 evri...
Fakt pri tom vsak je, ze okrem predlzenia dojazdu sa velmi vyrazne zvysia sance na opatovny predaj a tiez samotne naklady na palivo budu pravdepodobne nizsie ako u dieselovej verzie. Aby to vsak nebolo zidealizovane, treba jednym dychom dodat, ze pribudnu starosti s udrzbou dalsieho "krámu" v aute a tiez nastanu obmedzenia v podobe parkovania v podzemnych garazach (LPG je tazsie ako vzduch) ci volne povalovanie sa rezervneho kolesa v batozinovom priestore :d :D

A to by bolo asi tak cele.... :zga28:
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
marek4
Príspevky: 744
Dátum registrácie: 15.07.2008 22:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marek4 »

Este pripomeniem z vlastnych skusenosti ze pri mercedesoch sa poruchy typu vstrekovace cerpadlo, turbo vyskytuju zriedkavo, neviem preco lebo vyrobcom nieje nikdy priamo automobilka ale maju spolahlivejsie motory ako konkurencia...
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

marek4 napísal:Este pripomeniem z vlastnych skusenosti ze pri mercedesoch sa poruchy typu vstrekovace cerpadlo, turbo vyskytuju zriedkavo, neviem preco lebo vyrobcom nieje nikdy priamo automobilka ale maju spolahlivejsie motory ako konkurencia...
s tymto vyhlasenim absolutne nesuhlasim, 80-90% subdodavok pre EU vozidla pochadza od rovnakych dodavatelov. Prvu ligu u vacsiny nemeckych vozidiel hra uz tradicne Bosch (najma dieselove vstrekovacie a elektricke systemy), Garrett (turbosystemy). Povodna 1. generacia common-rail elektromagnetickych vstrekovacov a vstrekovacich cerpadiel zn. Bosch bola nachylna na poruchy, ktore sa vdaka tomu nevyhybali ziadnej znacke vozidiel, ktore tento system pouzivali. Krasne to bolo svojho casu vidiet napr. na automobilke Toyota, ktorej dvornym dodavatelom tychto systemov je firma Denso a jej produkty boli relativne spolahlive. Jeden dieselovy model tejto automobilky vsak takuto spolahlivost nemal a doplacal na unifikaciu dielov od rovnakeho subdodavatela. Konkretne vtedy slo o Toyotu Aygo 1.4 d-4d, ktora zdielala rovnake srdce s Peugeotom (107) a Citronom (C1) vybavene (ak sa nemylim) prave menej spolahlivym systemom Bosch...

Dnes je vsak vdaka rozsireniu piezoelektrickych vstrrekovacov situacia aspon pri ich spolahlivosti o hodny kus inde (k lepsiemu)

U turboduchadiel je to skor otazka ich konstrukcie (aky typ a pocet loziisiek pouzivaju, ako a cim su chladene), tiez s akou prevodovkou je agregat spriahnuty (automat je k motoru setrnejsi nez manual a prave automat hra u Mercedesov odjakziva prve husle) a v neposlednom rade aky kreten sedi za volantom (asi preto vozidlam zn. aVdi turboduchadla odchadzaju najviac :40bd: )....
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
marek4
Príspevky: 744
Dátum registrácie: 15.07.2008 22:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marek4 »

Ja len konstatujem na zaklade skusenosti ze co sa motorov tyka sme nikdz ziadny problem nemali a to sme mali uz dost mercedesov s vyssim najazdom aj od nova
jozeef210
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 28.01.2011 13:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jozeef210 »

Mám ponuku E320CDI.. Ročník 8/2006.. 120tis. km najazdených, v plnej výbave Avantgarde.. Za 17900E? .. Čo poviete na túto ponuku? ..
kidrock77
Príspevky: 530
Dátum registrácie: 01.12.2009 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kidrock77 »

informoval som sa ohladom LPG montazi vo viacerych firmach a LPG do V6 sa da kvalitne namontovat vratane Flashlube (+100E) DO 1 800,- europskych korun. MAX. 2 000,-

aj ked clovek v hodnote 2 000,-E namontuje LPG do auta, nepreda ho o 2 000,-E drahsie, mozno o 500-8 000,-E, a preda ho mozno rychlejsie, aj ked ani to nie je iste, pretoze, bohuzial, niektori ludia su stale v tom, ze LPG znamena stary splynovac z Favoritov, ktory sa kazi, zerie a neviem co este :/

na druhej strane, to co "strati" na hodnote pocas rokov uzivania, sa mu vrati formou usetrenych PHM :)
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

jozeef210 napísal:Mám ponuku E320CDI.. Ročník 8/2006.. 120tis. km najazdených, v plnej výbave Avantgarde.. Za 17900E? .. Čo poviete na túto ponuku? ..
este lepsia ponuka je 300C s presne tymto istym motorom, rocnik 4/2008, 134tis. km v plnej vybave Limited za TIE ISTE PENIAZE!
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
skyline124
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 23.03.2008 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa skyline124 »

Tak s benzínom nemám skúsenosti keď tak s Fábiou 1,2 HTP :D ale to je samo o sebe divné vozidlo.... mám W 210 270CDI combi 2002rok spotreba je tam 7litrov pri 130 po dialnici a cez leto ak sa jazdi 80kmˇh po dialnici tak aj za 5,5l sa dá isť TT-BA priemer na 200km........vnútorný hluk nejak nepočuť keď tak turbo je dosť počuť...ink pohoda som presedlal z w124 200D a to je neporovnatelné...... Mne sa zdá že benzín vela žere a 320 CDI má priblizne o liter vysiu spotrebu

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 64 neregistrovaných