megane 1.6 ,16V , 107 PS, od 2001, je to dobra volba?

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Neuby
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 26.09.2006 16:37
Zdieľať na Facebook

megane 1.6 ,16V , 107 PS, od 2001, je to dobra volba?

Príspevok od používateľa Neuby »

...ahojte, chcel by som kúpiť auto do 2750 eur, rok vyroby od 2000, po vymene rozvodov, so serviskou, neburane, naj. kupene na SR, viem, zdá sa to možno komplikované, ale po dlhšom hladani som našiel niekolko takych aut... kilometre pre mna nehraju žiadnu rolu ( resp 130 000 a menej je zrejme len sen )... zaujima ma aktualny technicky stav... je mi jasne , že do auta budem musieť po kupe určite investovat, ale bol by som rad, keby boli investicie minimalne, kedže som študent :-)... moje Punto to už ma za sebou - X5 sa s nim stretla,nebol to rovny boj :-), hladam preto alternativu, jazdim mesto - Blava 25 km denne a aj dlhe trasy cca raz tyždenne 450 km ked chodim z BA do HA a spať... myslite , že Megane, rok od 01. 1.6, 16ventil 107 PS je dobra volba? Renault som nikdy nemal, len Punto a nasi maju Octaviu Sdi, tie auta su jednoduche na udržbu...Renault je na tom podobne?...dakujem za vsetky vecné odporucania... P.s.: precital som mnozstvo recenzii, for a pod... dieslovemu Renaultu sa chcem vyhnut, 10 rocne vstrekovace to uz budu mat asi za sebou a rad by som sa vyhol vysokej investicii v tomto smere, benzinaky maju udajne casto problem s indukčnou cievkou, da sa to nejak pri kupe zistit?... rocne najazdim cca 20000KM...dobrou volbou by mozno bol aj Fiat ( Marea, Brava ) s JTD motorom, ale najst dobry kus v takej cene aku som uviedol je zrejme nemozne...
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

čo sa týka 1.6 16V tak je to celkom dobrý a úsporný motor , problém býva zo snímačom otáčok, ktorý je väčšinou zanesený (zlé studené štarty / neštartuje) Problém indukčných cievok spočíva vo vlhkosti, umývanie motora atd. (je velmi háklvý na vodu ktorá natečie okolo sviečok a spôsobí prerazenie indučiek), zistiť sa to dá lahko , nepravidelný chod motora , na tri valce.
Diesle tak tam sa nemáš čoho báť 10ročné vstrekovače budú na tom 3x lepšie ako moderné 5 ročné commonrailové... Ked diesel tak iba DTi 72kW respektíve 59kW, DCi 75kW ktoré sú použité v týchto modeloch sú tiež velmi spolahlivé, iba trochu háklivejšie na kvalitu nafty. Za to DCi 74/88 kW v novších modeloch Megane II stoja za velké H***O !!!
U diesla by si si musel zvyknúť na dosť vyššiu hlučnosť motora v interiery.
Ja mám Scénic DTi 72kW dva roky cez 60000km a dvoch kolegov Scénic 1.6 16V jeden mal zatial problémi z indučkou + vadný vstrek
Fiat Marea tiež nie je zlá , ale má vyslovene nanič svetlá, ktoré svieta ako "lampáše" riadenie mi tiež velmi nevyhovovalo, chce si na to zvyknúť...
Keby som mal kúpiť Megane , tak jedine Grandtour, ten priestor sa vždy zíde, hatchback je o ničom, ideálne je MPV
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...V plnej miere súhlas s ivkom1...ja by som k tomu výberu ešte dodal Scénic...nieje to "raketa"ale treba vyskúšať a možno ti hneď "sadne"...za tie peniaze zoženieš vo veľmi dobrom stave a aj s kilometrami okolo 140.000... :28b7:
Neuby
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 26.09.2006 16:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Neuby »

...takže ta 1.6 by mohla byt a rozdiel medzi 1.4. a 1.6. benzin? co je podla Vas lepsia volba...? a este mam otazku, kolko moze stat indukcna cievka a snimac otacok ( nove samozrejme ... je potrebne meniť vsetky indukcne cievky alebo )...?
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Jednoznačne 1.6...snímač otáčok stojí približne 30e-ten veľakrát stačí len vyčistiť...indukčná cievka podľa typu vozidla-okolo 100e...aké všetky indukčné cievky chceš meniť,na motore je len jedna...jazdím už veľa rokov a mne ešte nikdy neodišla...
romko77
Príspevky: 135
Dátum registrácie: 29.05.2008 21:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romko77 »

Nazdar, švagor má megane grandtour r.v. 2005 1.6 od nova a je s ním spokojný, má na ňom najazdené 140 tis. a motor ide ako hodinky. Zatiaľ nemal žiadnu veľkú opravu iba bežná údržba. Ale počítaj s tým, že r.v. 2001 budú mať naj. aj cez 200 tis. takže sa na každom radšej prevez a ak máš možnosť tak to daj na zdvihák.
martincichy
Príspevky: 5454
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

sú to v pohode autíčka, ponúkajú trochu iné zvezenie ako nemci, sedadlo nie je také tvrdé, ale mne je zase príliš mäkké. auto daj určite na zdvihák a poriadne, ale poriadne preklepni hrdzu, nakoľko tieto megany začínajú zospodu korodovať, aj keď neboli havarované.
fukes
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 07.11.2008 23:11
Zdieľať na Facebook

.

Príspevok od používateľa fukes »

megane 2001 mal zaruku na kasnu 12 rokov, takze hrdza sa nekona
mali sme ho v ako rodinne auto 225 000 km od nova, v podstate normalka, problemy akurat boli so snimacom otacok viackrat, potom viackrat svietil airbag, raz strelila hadica serva atd..
interier 100bodov - za 8 rokov nic neulomene, nic nevrzgalo
a motor vyborny, tichy, po dalnici palil bezne 200 :D
podla mna dobra volba
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

stale hovorim,, ze benzin 1.6 8v,, 1.6 16v aj 2.0 v renaulte ,,je sepot kvetin za malo penazi a makka pohodlna jazda ,, ale ja by som sa tlacil uz do novsieho modela 2002,, neviem aky chces ty ,,lebo na tych novsich je ta rit - hatc, smiesna,,ale ovela lepsia vybava, je novsi a nie o vela drahsi ,,,,aj kasna je inde a ked bola hrdza, tak na starsich modeloch scenic,,megane,laguna okolo falcov,,nie tieto ,,,
tritonsf
Príspevky: 545
Dátum registrácie: 30.08.2006 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tritonsf »

Asi budes znechuteny s toho co ti poviem. Ale kamos ma tento motor v megane, za rok vybral ten motor 5x. motor ma cez 260 000 km. taha dobre, ale diely su nehorazne drahe oproti skodovke napriklad.dalsia vec co mi vravel kamosov otec,majitel servisu, vravel ze keby neboli renaulty tak by skrachoval. Aj spominany kamos co ma megana 1,6 90PS povedal ze by uz renault nekupil. porozmyslaj.osobne som na tom nejazdil, ale toto som pocul. peky den :2f93:
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

tritonsf napísal:Asi budes znechuteny s toho co ti poviem. Ale kamos ma tento motor v megane, za rok vybral ten motor 5x. motor ma cez 260 000 km. taha dobre, ale diely su nehorazne drahe oproti skodovke napriklad.dalsia vec co mi vravel kamosov otec,majitel servisu, vravel ze keby neboli renaulty tak by skrachoval. Aj spominany kamos co ma megana 1,6 90PS povedal ze by uz renault nekupil. porozmyslaj.osobne som na tom nejazdil, ale toto som pocul. peky den :2f93:
Aké diely sú drahšie ako na škodovke ? Pri rozobraní meníš tesnenia, ceny rovnaké , nejaký ten ventil v prípade poškodenia rozvodov ceny rovnaké, rozvody ceny približne rovnaké, krúžky tiež, klzné ložiská kluky tiež, piesty tiež, lambda sondy tiež... Teraz som kupoval zadné platničky na môj Scénic a predstav si že na krabičke bolo napísané určené pre : AUDI A3/A4/A6 a Volkswagen BORA o Renaulte ani zmienka - to sú tie rozdielne ceny podla teba. Kamarát v dnešnej dobe sú na autá ceny dielov +- na jedno kopyto, nový Megane II 1,6 16V má už niečo ako variabilné časovanie, preto sa oprava môže predražiť (to isté majú benzínové Alfa kde to odchádza jedna radosť), ale Megane I je úplne obyčajný. Ceny podvozkových dielov sú rovnako drahé na takmer každé auto rovnakej triedy, drahšie sú zadné ložiská pretože sa menia aj s nábojom , ale je kopec áut čo to tiež používa Opel , Honda (v PL ten náboj stojí 1/3 z toho čo u nás, pritom je to rovnaký produkt v rovnakej škatulke)
A k tým servisom , ja mám kamoša čo robí iba VW group (ozaj iba občas sa tam objaví niečo iné) a má dosť narvané, keby nebol VW tak by skrachoval...
martincichy
Príspevky: 5454
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

dosť často som pod autami a vidím, čo koroduje a čo nie a vidím, že megany korodujú, je jedno, či ide o scénic, kombi, alebo krátky mégan. Prvá generácia mégana je na tom najhoršie. Po facelifte je to lepšie, ale vw, či japonci sú v kvalite antikoróznej úpravy pri autách z tejto doby podstatne ďalej. To že falce vonku sú čisté, neznamená že vo vnútri spodku sú zdravé. Ja kontrolujem plechy kovovým poklepom.
misko122
Príspevky: 654
Dátum registrácie: 25.05.2008 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misko122 »

mam megane 2001,ziadna korozia karoserie! akurat predna kapota bod maskou z vnutra zacinala na tom kraji trocha chytat hrdzu.opravene zatial bez problemu. spodok bez poskodenia,ziadna korozia. motor mam dci 75kw takze priamo ti neporadim s nim ale tiez som chcel najskor benzin 1,4 70kw a ten je slaby bol som ho vyskusat,ale 1,6 16v 79kw mal kamos v kupecku a bola to fakt parada super zvezenie,nikdy s nim nic nemal takze tak. a to co ti radia poniektory ze jedna babka povedala by som si nevsimal,pokial nekupis vydojenu hrcu nemusis sa bat.
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

ja sa tu nechcem hadat,,ale berem ze na tych starsich,, su miesta kde hrdzaveli castejsie,,ale tie novsie, maju kasnu v pohode a inde ,, pre mna sa zas nemci tych rocnikov, ani nepribl. k tymto karoseriam ,, ved tie hrdzaveli a hnili vsade ,, aj bez buracky ,,, a podvozky som striekal hrdzave ako liska a to neboli len hnile escorty, mondea ,focus rocnik 99 atd ,, tie hnili od dveri ,kapot,podbehov, falcov ,drziakov vsade ,,, to bola rarita najst pekny -- bud dobre uschovany na slovensku,,alebo dovoz taliansko ,,,
martincichy
Príspevky: 5454
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

jonathan104 napísal:
martin cichy napísal:dosť často som pod autami a vidím, čo koroduje a čo nie a vidím, že megany korodujú, je jedno, či ide o scénic, kombi, alebo krátky mégan. Prvá generácia mégana je na tom najhoršie. Po facelifte je to lepšie, ale vw, či japonci sú v kvalite antikoróznej úpravy pri autách z tejto doby podstatne ďalej. To že falce vonku sú čisté, neznamená že vo vnútri spodku sú zdravé. Ja kontrolujem plechy kovovým poklepom.
a odbornik prehovoril.
Na teb lenjednu otazocku-je vobec tem kde nie si doma??? reagujes na vsetko a ...
No nic, rad dalej, aj ked si mysli, ze su tu ovela fundovanejsi mladenci. Ozaj co dnes na veceru???
na večeru som mal zemiakové placky s kyslým kravským mliekom - nie acidko z obchodu, ale poriadne mlieko od kravy z maštale pár km odo mňa, ktoré nebolo odstreďované, také si asi dávno nepil...

je hromada tém, kde nie som doma, však pozeraj, do ktorých tém sa nevyjadrujem.

je tu hromada ľudí, ktorí majú násobky príspevkov. Je tu hromada ľudí, ktorí píšu technicky totálne bludy. Je tu hromada ľudí, ktorí si robia prču z nešťastia iných a tým kazia úroveň fóra.

mimochodom, ak máš nejaký problém s mojou osobou, daj mi vedieť. nie je to prvá téma, v ktorej sa Ti nepáčim.

mimochodom... pred dvomi týždňami som mal havárku - vyhýbal som sa autu, ktoré bolo v protismere v mojom pruhu - predbiehalo cez plnú v zákrute... jediná možnosť pre mňa bola strhnúť volant do prava a zabrániť čelnej zrážke - šiel som cca 50-55 km/h, nakoľko je to prudká zákruta... vyletel som do 15 cm vysokého snehu a zastavilo ma 30 m od cesty - šiel by som aj ďalej, keby tam nebol strom... to len tak pre okraj, k tým brzdným dráham.

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných